Raskaaksi 2025

Kiitos kaikille onnitteluista! 💕 Vaikea vieläkin uskoa. 😭 Vaikka eilen ostin kaksi digiä joista toisen tein tänään, sen viikko digin joka myös näytti että raskaana 1-2.
1000007226.jpg

Onnea raskauksista! 🥰

Mie oon tämän kierron sivussa. Ei ole huvittanut edes tikuttaa, vaikka elellään ovulaation aikoja. Hyvillä mielin kyllä muuten, mutta ei yhtään kiinnosta kuumeilla tai yrittää. Kisaväsymystä ja ketutusta siitä aukkarisekoilusta ja muutenkin vähän ylimääräistä stressiä elämässä. Keskityn nyt muuhun elämään ja se on kyllä saanut parisuhteeseenkin kipinää, kun ollaan tuo yrittäminen jätetty pois ja ollaan voitu keskittyä vain hauskanpitoon silloin kun huvittaa. 😁

Mä oon unohtanu tikuttaa ja miettiä muutenki koko asiaa mutta näköjään vahingossa osumu tallettelut kohilleen, nyt ei oo testihimoja koska valmistaudun täysiä amk pääsykokeisiin jotka on keskiviikkona, teen testin kyllä vasta sen jälkeen jos teen koska sekoan muuten 😂

Olenko yksin tämän hämmennyksen kanssa että jos halut ovat tapissa ovulaation aikaan niin se on mieluummin myöhäisen puoleista siinä hetkessä tajuta ja suunnitella vaikka sen päivän illalle talletuksia? Jos halujen pitäisi olla luonnollinen tapa varmistaa seksin osuminen hedelmällisimpään aikaan niin "halutapin" pitäisi osua vaikka päivä ennen ovulaatiota, mutta näin ei ilmeisesti ole kun lukaisin tikuttaneiden kommentteja? 🤔

@Selah
En ole paljoa miettinyt asiaa tai pitänyt kirjaa. Viime kierrossa huomasin libidon kohonneen juuri eggisten aikaan (pari päivää ennen ovulaatiota). Yleisesti ottaen mulla kyllä haluttaa eniten välillä kuukautiset - ovulaatio. Sitten vielä pari päivää ennen menkkoja tulee jokin outo puuska.

@Stiinaliina mä oon aikoinani plussannut esikoisesta samana aamuna, kun tuli tieto että olen päässyt hakemaani kouluun😅 Siinä meni hetki sulatellessa kahta isoa uutista. Tsemppiä valintakokeisiin!

Täällä ehkä dpo8 ja väsymys on jäätävä. Tyypillisiä loppukierron oireita, repäisykipuja, makeanhimo yms. Mutta jos nyt haluan analysoida, niin paine nivusissa ja näin kova väsymys on poikkeava oire. En halua oireiden perusteella päätellä mitään, mutta onhan näitä aina jostain syystä mietittävä 😅
Viikonloppuna en haluaisi tehdä testiä kun en haluaisi sekoittaa päätäni tuloksella, mutta voi olla etten malta olla testaamatta.

Onnea @aamusade! Ja tsemppiä muille, joilla ovulaatio lähenee.

Kopioin saman minkä laitoin tuonne lapsettomuuspuolellekin:

Täällä kp 8 ja minä kävin aukkarissa, molemmat puolet oli hyvin auki. 🥳 Kohdun limakalvo 6 milliä, vielä siis tilaa kasvaa. Oikealla puolella yksi kymppimillinen folli ja vasemmalla 23 millinen (???), joka on ilmeisesti edellisen kierron peruja. Ovulaatiota odotellaan siis alkuviikkoon tai viikon puoliväliin. En tiedä miten ehdin testailla ovulaatiota, kun olen yövuoroissa viikonlopun. Mutta joka tapauksessa tilanne on meidän osalta hyvä. Miehen siemenneste on erinomaista ja minulle on letrozol auttanut kierron säännöllistämiseen ja ovuloimiseen. Eli jatkamme nyt toistaiseksi yritystä letroilla, ja jos ei kesän aikana tapahdu mitään, elokuussa siirrytään suoraan ivf-hommien puolelle.

Onnea @aamusade! Ja tsemppiä muille, joilla ovulaatio lähenee.

Kopioin saman minkä laitoin tuonne lapsettomuuspuolellekin:

Täällä kp 8 ja minä kävin aukkarissa, molemmat puolet oli hyvin auki. 🥳 Kohdun limakalvo 6 milliä, vielä siis tilaa kasvaa. Oikealla puolella yksi kymppimillinen folli ja vasemmalla 23 millinen (???), joka on ilmeisesti edellisen kierron peruja. Ovulaatiota odotellaan siis alkuviikkoon tai viikon puoliväliin. En tiedä miten ehdin testailla ovulaatiota, kun olen yövuoroissa viikonlopun. Mutta joka tapauksessa tilanne on meidän osalta hyvä. Miehen siemenneste on erinomaista ja minulle on letrozol auttanut kierron säännöllistämiseen ja ovuloimiseen. Eli jatkamme nyt toistaiseksi yritystä letroilla, ja jos ei kesän aikana tapahdu mitään, elokuussa siirrytään suoraan ivf-hommien puolelle.
Jee! Hyvä kun aukkarista ei löytynyt mitään, letrot toimii, siemenneste on hyvälaatuista ja on suunnitelma kesälle! 🥳 Nyt vaan planeetat oikeaan asentoon ja onnea matkaan! Meillä aika sama, jos ei 3 kierrossa tärppää niin yritetään sit varmaan syksyllä muuta mutta toivottavasti tärppää ennen sitä! 🤞

Hyvinpä pidin pääni, testasin tänään vaikkei pitänyt vielä moneen päivään. Dpo 9 ja negatiivinenhan se oli. Sinne karisi se tämän kierron toiveikkuus. Sofi-liuskatestillä (ei-herkkä) testasin.
Lopetin ovulaation testaamisen plussaan, onko se ensimmäinen plussapäivä dpo0? 🤔

Hyvinpä pidin pääni, testasin tänään vaikkei pitänyt vielä moneen päivään. Dpo 9 ja negatiivinenhan se oli. Sinne karisi se tämän kierron toiveikkuus. Sofi-liuskatestillä (ei-herkkä) testasin.
Lopetin ovulaation testaamisen plussaan, onko se ensimmäinen plussapäivä dpo0? 🤔
Eka plussapäivä on dpo-1, koska yleensä lh-piikki tulee se noin 24-36h ennen ovista. Kiinnittyminen voi hyvin tapahtua siellä dpo 8-9 paikkeilla jolloin menee vielä muutama päivä että näkyy testissä hcg :)

Mulla oli juuri gyne samana päivänä kun sain ovisplussan ja hän sanoi että ovulaatio on todennäköisesti vasta siitä ylihuomenna. Sain ovisplussan vielä seuraavanakin päivänä eli se eka ovisplussapäivä oli tosiaan DPO-2.
Koska se ovis tapahtuu 24-36 tunnin päästä, se eka ovisplussa voi olla joko DPO-1 tai DPO-2, jos seuraavana päivänä testi näyttää negaa niin sit heittäisin DPO-1.

Jos tulee DPO14 raskaustestiin nega niin sit vois alkaa asennoitua seuraavaan kiertoon mutta DPO8/9 on sen verran aikaisin että ei se toivo ole vielä menetetty! 😊

Uh, en sitten tiedä ajoitettiinko "tallettelut" myös väärin. Toisaalta oon raskautunut niin monta kertaa aiemminkin ilman ovistestejä tai kalenteria, että täytyy vain nyt odottaa ja testata myöhemmin uudestaan. Fiksuna sitä odottaisi sinne oletettuun menkkojen alkuun, mutta ei tuu onnistumaan 😅
Kiitos viisaille vastauksista!

Meillä alkanut tässä kuussa taas yritys ja ovistuntemusten mukaan talletteluita tehtiin. Nyt flo:n mukaan olisi menkat kaksi päivää myöhässä. R-testiä en ole vielä tehnyt, enkä tiedä kannattaako ihan vielä tehdä. Ollaan koko perhe oltu maailman kauheimmassa flunssassa viikon verran (minulla ei sentään ole ollut kuumetta). Joten hieman epäilen sairastelun ja viime aikaista stressiä menkkojen myöhästymiseen. Ajattelin tehdä r-testin ensi viikolla, jos vielä silloin menkat myöhässä. Mikäli tulisi positiivinen testi, niin saa alkaa stressata keskeytymistä ym.

Hyppään tänne kuumeilemaan.

Reilu 40v mamma kahdelle, lapset on jo isompia ja puolisolla neljä lasta. Yhteinen nyt sitten toiveissa. Monia mutkia unelmalle on, tietystikin jo ikä ja oma lääkitys, kipulääkkeet vaikeuttaa ovulaatiota.

Oletettavasti ovulaatio ollut tänään. Oireet todella vahvat, nyt yk 4 menossa. Sain ovulaatiotesti vasta torstaina ja silloin jo oli vahvahko viiva joka haalentunut tänään. Mietin aloitinko testaamisen liian myöhään, limat tuli torstaina.
1000017541.jpg

Varsinaiset piinapäivät todellakin! 😵 Esikoisesta oli tää sama: "alotellaan yrittämistä, tulee jos on tullakseen". Joo ei, oviksen tikutus, aikataulutus petipuuhille ja nyt armoton itsensä ja oireiden tulkinta. 😂
Huvikseen oon täytellyt tonne piinailijoiden oireet -ketjuun päivittäin fiiliksiä ja täytyykin sieltä nostaa isoimmat ihmetyksen aiheet.. eilen ja nyt tänään herätessä rintojen kihelmöintiä, joka on mulle tosi epätyypillistä. Ainoastaan viime raskaudessa tunsin tämmöstä vikalla kolmanneksella, mut ennen raskautta ei ollut koskaan menkkojen aikaan mitään kihelmöintejä enkä tajunnut, mitä sillä ees tarkoitetaan. Lisäksi aamukahvi maistunut eilen ja tänään tosi pahalta, tekee melkein mieli jättää juomatta. Rakastan yleensä kahvia enkä oo kovin tarkka.

Jos nää on toiveikkaan mielen tepposia niin olen aika hämmentynyt. 😂 Samalla tuntuu ettei vielä voi olla mitään oikeita merkkejä mistään, tänään dpo 6.

IMG_7897.jpeg
IMG_7898.jpeg

Nyt en ymmärrä, ovis plussa sunnuntaina ja täysin näkymätön/haalee viiva keskiviikkona. Nyt sit lauantaina dpo 6 lh on ihan tosi paljon nousussa?? Taas?? Mitä ihmettä

Olisikohan se minun ovulaatio ollut nyt eilen 🤔 harmittaa kun sain testit vasta torstaina. Oireet kyllä on aika vahvasti ollut To ja pe. Tässä siis testi To-la niin nyt alkaa haalistua.
1000017591.jpg

Kun alkoi olla kaikki muut terveyshuolet jo selvitetty niin tottakai pärähti yllätys migreenidiagnoosi. Nyt sit piti aloittaa estolääkitys (verenpainelääke) jota ei saa käyttää raskauden aikana. En nyt oikeen tiedä että mitä tässä pitäisi tehdä tai ajatella.

Positiivista on että fyssarin ohjeet on auttanut endokipuihin ja kierto on säännöllistynyt, tänään kp1 ja nyt on ollut tosi tasainen 23/24 pvä kierto.

Kun alkoi olla kaikki muut terveyshuolet jo selvitetty niin tottakai pärähti yllätys migreenidiagnoosi. Nyt sit piti aloittaa estolääkitys (verenpainelääke) jota ei saa käyttää raskauden aikana. En nyt oikeen tiedä että mitä tässä pitäisi tehdä tai ajatella.

Positiivista on että fyssarin ohjeet on auttanut endokipuihin ja kierto on säännöllistynyt, tänään kp1 ja nyt on ollut tosi tasainen 23/24 pvä kierto.
Mulla oli raskauden yrittämisen aikana verenpainelääke jota ei saa käyttää raskaana. Lääkitys siis kyllä verenpaineeseen. Nyt siis kun sain plussan niin heti siitä vaihdettiin lääkkeeseen jota voi käyttää raskaana. Tosin en tiiä et miten migreenin kanssa, mut luulis et lääkkeen voi vaihtaa sit heti jos ja kun positiivinen testi.

Takaisin