Raskaaksi 2025

Kaivoin mie ne vietävän ovistikut kaapista. Toisaalta en tiedä missä välissä tässä edes ehtisi tallettelemaan, jos plussa pärähtäisi. Ja @Aaltokukka tekee kyllä mieli itse tekopuuhaa, mutta ilman sitä itse vauvantekoagendaa. 😅😂 Tekisi mieli työntää tikut roskiin ja olla normaalisti. 🙈

Kävin joo verikokeissa ja saatiin jo ensikäyntiaikakin! Kilppariarvot taas vähän seilaavat eikä AMH ole vielä tullut, muuten kaikki normaalia. Se kilppari on aika vajaatoiminnan rajoilla. Ei mitenkään hyvät arvot. Huonon tyroksiinin (11 eli ihan alarajalla) takia varmaan kyllä puuttuvat ja kun tsh jtn 3 kieppeillä. Eli ei kovin hyvät etenkään lapsentekoa ajatellen.
Jos tuntuu tuolta, niin suosittelen kokeilemaan! Saatat yllättyä! Pääasia, jos peitto heiluu.😅 Stressin vähentäminen jättämällä tikuttelut pois voi tehdä ihmeitä. ✨

Ihmettelin kun raskaustestissä viiva on hiljalleen vahvistunut, mutta ovistesti ei reagoi. Mulla siis ovikseen metsästykseen on toiminut tuo raskauskeijulta tilattu testi mutta nyt kuten näkyy niin melkein täysin blanko. Ehdin jo aiemmin Saksan Amazonista tilaamaan näitä easy@home testejä ja ne saapui tänään. Olin ihan järkyttynyt, miten voi tuollainen ero olla kun on samasta pissasta kastettu.

Mitähän ylipäänsä näillä testeillä tekisi, meneekö ne torissa tms kaupaksi?
View attachment 142107
Ikinä en ole kuullut että näin kävisi! Uskomatonta!

Ihmettelin kun raskaustestissä viiva on hiljalleen vahvistunut, mutta ovistesti ei reagoi. Mulla siis ovikseen metsästykseen on toiminut tuo raskauskeijulta tilattu testi mutta nyt kuten näkyy niin melkein täysin blanko. Ehdin jo aiemmin Saksan Amazonista tilaamaan näitä easy@home testejä ja ne saapui tänään. Olin ihan järkyttynyt, miten voi tuollainen ero olla kun on samasta pissasta kastettu.

View attachment 142107
Voisko nää olla jotenkin tekniikaltaan erilaiset… Raskauskeijun testi ei reagoi HCG:hen kuten periaatteessa ei pitäisikään, mutta e@h reagoi 🤷‍♀️

Ainakin yhdessä FB:n Vinted-ryhmässä on viime aikoina kyselty ovistestien perään. Eli veikkaan että menisi kaupaksi siellä tai Torissa 😊

Voisko nää olla jotenkin tekniikaltaan erilaiset… Raskauskeijun testi ei reagoi HCG:hen kuten periaatteessa ei pitäisikään, mutta e@h reagoi 🤷‍♀️

Ainakin yhdessä FB:n Vinted-ryhmässä on viime aikoina kyselty ovistestien perään. Eli veikkaan että menisi kaupaksi siellä tai Torissa 😊
Joo mitään muuta selitystä en keksi, kun kuitenkin toi raskauskeijun testi toimi mulla oviksen kiinnisaamiseen 😊

Okei, täytyy kokeilla laittaa myyntiin johonkin 😊

View attachment 142107
Hei mäkin testasin noilla raskauskeijun ovistesteillä sen jälkeen ku sain plussan r-testiin. Eivät reagoi mitenkään!!😅 muistan esikoisen raskauksessa testanneeni jollakin muulla ovistestillä ja siihen tuli kyllä samantien selkee plussa. Mutta en myöskään saanut noilla testeillä ovista kiinni, vaikka siitä kierrosta nimenomaan raskauduin. Onko jotenkin huonoja? Just sain cb digitestiin 3+ mutta noi ovistestit pysyy vaan tyhjänä😅

Mulla noi ovistestit toimii oviksen bongaamisessa hyvin, sen sijaan e@h (tai Pregcheck) ei, ne näyttää mulla lähes aina positiivista jolloin on vaikea löytää lh-huippu. Ei noita raskauskeijun ovistestejä voi suoraan huonoiksi sanoa, ne vaan ei kaikille toimi, pitää löytää ne testit millä just itse saa lh-huipun kiinni.

Enkä itse testaisi raskautta ovistesteillä 😅 Raskaustestit on paljon parempia siihen hommaan.

Testailin eilen ovulaatiotestil ei ollu mitää vaan se haalee viiva mikä tulee aina? Tiedä sit mikä sai mut tänääkin testaamaan. Mutta tänään sit se olikin tummempi viiva lähes kontrolli viivan vahvunen. Epäilen kyllä vahvasti että viikko keskeytyneen jälkeen vois tulla jo ovulaatio. 😅 Et en tiedä mitä ajatella.

Osaako kukaan sanoa että voiko tuo olla edes mahdollista?

Mistä ootte tilanneet noita easy@home testejä? Mä en ainakaan äkkiseltään löytänyt paikkaa, joka toimittaisi Suomeen.

Hei mäkin testasin noilla raskauskeijun ovistesteillä sen jälkeen ku sain plussan r-testiin. Eivät reagoi mitenkään!!😅 muistan esikoisen raskauksessa testanneeni jollakin muulla ovistestillä ja siihen tuli kyllä samantien selkee plussa. Mutta en myöskään saanut noilla testeillä ovista kiinni, vaikka siitä kierrosta nimenomaan raskauduin. Onko jotenkin huonoja? Just sain cb digitestiin 3+ mutta noi ovistestit pysyy vaan tyhjänä😅
Okei mielenkiintoista! Mä taas just sain oviksen kiinni ja sitten kun jäi testejä ja niin oli uteliaisuus testata näillä nyt raskauden aikana.

@Nukkelapsi mä tilasin saksan Amazonista. Sieltä sai pelkkiä ovistestejä ja sitten myös komboja, joissa raskaustestejä mukana. Hinnaksi taisi tulla aika sama kuin esim noi raskauskeijun testit. Ja kun esim tilasin noin 20€ ei tullut posteja. Jos ne ei siis toimi niin kannattaa noita tilata testiin, toimisiko paremmin 😊

@Misa Joo en itsekään niillä raskautta testaisi, varsinkin tällaisen kokemuksen jälkeen. Toki voi uteliaisuutta testata, jos raskaus on raskaustestillä jo varmistunut.

@Pilkki24
AMH valmistui seuraavana päivänä (näkyi laboratoriojärjestelmässä), mutta kannassa näkyi yli viikko myöhemmin.

Oma napa:
Kp12 oli tallettelua muuten vain, kp13 sitten mulla oli hiukan mahakipuja niin talleteltiin siksi, kp14 sitten alkoi ovulaatiokivut kunnolla ja piti talletella, sitten talleteltiin kans kp15. Kp16 sitten huokaisin helpotuksesta, mutta hieman mahakipuja oli myös kp17 eikä silloinkaan tehnyt mieli talletella. 😬 Nyt vähän kuumottaa että sössittiin ajoitus, mutta ei sitä joka päivä jaksa. Ja toisaalta kp17 olisi aika myöhäinen aika ovikselle, yleensä se on ollut kp15/kp16. Nyt on kp19 eikä onneksi tarvi enää hommailla muuten kuin mielitekojen mukaan!

Mulla tosiaan mieliala oli erittäin pohjamudissa tuossa jokin aika sitten, minkä jälkeen lopetin oireiden seuraamisen ja testien tekemisen. Ensikäynti lapsettomuuspolille osuu ensikierron kp6, mikä on tosi hyvä kun mulla tahtoo kierron alkuvaiheessa olla kaikista toivottomin olo niin saa sitten jotain valoa siihen. Vähän kuumottaa mitä sieltä tulee niskaan, kun miehellä on kuppiin tulemisen kanssa ongelmia ja en tiedä nauravatko ne sitten sieltä Tilkasta pihalle. 👀 Monella sortin siis piinapäivät menossa.

@Pilkki24
AMH valmistui seuraavana päivänä (näkyi laboratoriojärjestelmässä), mutta kannassa näkyi yli viikko myöhemmin.

Oma napa:
Kp12 oli tallettelua muuten vain, kp13 sitten mulla oli hiukan mahakipuja niin talleteltiin siksi, kp14 sitten alkoi ovulaatiokivut kunnolla ja piti talletella, sitten talleteltiin kans kp15. Kp16 sitten huokaisin helpotuksesta, mutta hieman mahakipuja oli myös kp17 eikä silloinkaan tehnyt mieli talletella. 😬 Nyt vähän kuumottaa että sössittiin ajoitus, mutta ei sitä joka päivä jaksa. Ja toisaalta kp17 olisi aika myöhäinen aika ovikselle, yleensä se on ollut kp15/kp16. Nyt on kp19 eikä onneksi tarvi enää hommailla muuten kuin mielitekojen mukaan!

Mulla tosiaan mieliala oli erittäin pohjamudissa tuossa jokin aika sitten, minkä jälkeen lopetin oireiden seuraamisen ja testien tekemisen. Ensikäynti lapsettomuuspolille osuu ensikierron kp6, mikä on tosi hyvä kun mulla tahtoo kierron alkuvaiheessa olla kaikista toivottomin olo niin saa sitten jotain valoa siihen. Vähän kuumottaa mitä sieltä tulee niskaan, kun miehellä on kuppiin tulemisen kanssa ongelmia ja en tiedä nauravatko ne sitten sieltä Tilkasta pihalle. 👀 Monella sortin siis piinapäivät menossa.
Mies sanoi, että siellä oli varattavissa myös sellainen pariskunnan näytteenottohetki, jos se homma ei onnistu siellä kopissa yksin.

Miulla meinaa tuo projekti vähän kanssa tökkiä välillä. Ovulaatio varmaan ihan kohta. Ainakin testeissä on viiva vahvistunut ja alkaa tuntuakin siltä. Mutta jotenkin vie halut tuo itse tavoite. Vaikka muuten olen kyllä miehestäni ihan innoissani. 😅 Joutuu vähän keskittymään, että saa pään pysymään hetkessä, kun takaraivossa jyllää raskautumistodennäköisyydet. 🙈 Miulla ei yleensä edes ole tuollaisia ongelmia, vaan käännän vaan päästä kytkintä niin innostun.

Tänään todella hento punertava viiva ilmestyi raskaustestiin kp24 ja dpo 12. Saa vähän heikosti valokuvaan näkyviin. Nyt täytyy malttaa muutama päivä ja tehdä uus testi että tummuuko viiva tosta.
Vähän pelonsekiset tunteet, kun ei noin haaleasta haluaisi vielä innostua, mutta tottakai sitä vähän innostuu 🙈😬

Liitteet

• IMG_20250309_111304.jpg
    IMG_20250309_111304.jpg
    394.6 KB · Katsottu: 132
Hei kaikki :Smiling Face With Smiling Eyes: Ajattelin ilmoittautua mukaan tähän keskusteluun, kun meilläkin olisi lapsen yritys alkamassa miehen kanssa ja kovasti toivotaan, että raskaaksi tulisin tänä vuonna. Itse olen syntynyt vuonna -92 eli kohta täyttämässä 33 v, enkä ole koskaan aiemmin ollut raskaana tai edes yrittänyt tulla raskaaksi. Mies on samanikäinen eikä hänelläkään ole lapsia, toiveissa siis molemmille esikoinen. Ollaan menossa elokuussa naimisiin, joten on ajateltu että ensi kuussa aloitettaisiin ensimmäistä kertaa lasta yrittämään. Alun perin piti aloittaa jo viime vuonna, mutta mies kun kosikin syksyllä, niin päätettiin että mieluummin lähempänä häitä. Mieskin on kovasti vauvahaaveissa mukana ja ollaan jo siitä paljon keskusteltu ja asioita mietitty.

Tässä äsken päättyi juuri menkat ja tuntuu hurjalta ajatella, että nämä oli nyt ehkä viimeiset, ennen kuin aloitetaan lapsen yritys ja annetaan se potentiaalinen mahdollisuus raskaudelle. Jostain syystä minua kuitenkin kovasti pelottaa, että yrityksessä tulee kestämään kauan, tai että en onnistu ollenkaan tulemaan raskaaksi. Olen lukenut viime vuosina aika paljon lapsettomuuskeskusteluja ja jotenkin vakuuttanut jo itseni siitä, että raskautuminen tulee varmasti olemaan vaikeaa. Mitään todellista tietoa minulla ei omasta hedelmällisyydestäni ole, kun kummaltakaan meiltä ei ole sitä tutkittu (käsittääkseni tutkimuksiin pääsekin vasta sitten, kun on vuosi yritetty tuloksetta?). Omassa suvussani on kyllä naiset olleet hyvin hedelmällisiä ja esim. oma äitini raskautui nopeasti vielä 39-vuotiaana, mutta eihän se mikään tae ole, että itsellä olisi samoin...

Jännittäviä aikoja kuitenkin edessä! Odotan nyt varovaisella innolla sitä, että päästään testaamaan, lähteekö mitään tapahtumaan ja miten nopeasti. Mukavaa jos täällä voi yhdessä muiden kanssa kuumeilla ja keskustella näistä aiheista, kun en oikein muille kuin miehelle viitsi vauvan yrityksestä puhua. 😄 Omille perheenjäsenille en halua hirveästi puhua vaikka tietävätkin, että lähiaikoina olisi vauva tervetullut, koska vanhempani odottavat niin innolla lapsenlapsia... Tuntuu, että he joko intoilisivat liikaa tai sitten pettyisivät, jos tulisikin vaikka keskenmeno tai ei alkaisi raskautta kuulua. Kavereille taas en viitsi puhua, koska lähes kaikki kaverini ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, eivätkä ehkä innoissaan kuulemaan vauvakuumeiluja... Ja se ainoa joka ei ole, on juuri itse käynyt läpi kaksi keskenmenoa lyhyessä ajassa, eikä tuntuisi kovin hienotunteiselta hänellekään intoillla vauvajuttuja.

Muokattu viimeksi:
Hei kaikki :Smiling Face With Smiling Eyes: Ajattelin ilmoittautua mukaan tähän keskusteluun, kun meilläkin olisi lapsen yritys alkamassa miehen kanssa ja kovasti toivotaan, että raskaaksi tulisin tänä vuonna. Itse olen syntynyt vuonna -92 eli kohta täyttämässä 33 v, enkä ole koskaan aiemmin ollut raskaana tai edes yrittänyt tulla raskaaksi. Mies on samanikäinen eikä hänelläkään ole lapsia, toiveissa siis molemmille esikoinen. Ollaan menossa elokuussa naimisiin, joten on ajateltu että ensi kuussa aloitettaisiin ensimmäistä kertaa lasta yrittämään. Alun perin piti aloittaa jo viime vuonna, mutta mies kun kosikin syksyllä, niin päätettiin että mieluummin lähempänä häitä. Mieskin on kovasti vauvahaaveissa mukana ja ollaan jo siitä paljon keskusteltu ja asioita mietitty.

Tässä äsken päättyi juuri menkat ja tuntuu hurjalta ajatella, että nämä oli nyt ehkä viimeiset, ennen kuin aloitetaan lapsen yritys ja annetaan se potentiaalinen mahdollisuus raskaudelle. Jostain syystä minua kuitenkin kovasti pelottaa, että yrityksessä tulee kestämään kauan, tai että en onnistu ollenkaan tulemaan raskaaksi. Olen lukenut viime vuosina aika paljon lapsettomuuskeskusteluja ja jotenkin vakuuttanut jo itseni siitä, että raskautumien tulee varmasti olemaan vaikeaa. Mitään todellista tietoa minulla ei kyllä omasta hedelmällisyydestäni ole, kun kummaltakaan meiltä ei ole sitä tutkittu (käsittääkseni tutkimuksiin pääsekin vasta sitten, kun on vuosi yritetty tuloksetta?). Omassa suvussani on kyllä naiset olleet hyvin hedelmällisiä ja esim. oma äitini raskautui nopeasti vielä 39-vuotiaana, mutta eihän se mikään tae ole, että itsellä olisi samoin...

Jännittäviä aikoja kuitenkin edessä! Odotan nyt varovaisella innolla sitä, että päästään testaamaan lähteekö mitään tapahtumaan ja miten nopeasti. Mukavaa jos täällä voi yhdessä muiden kanssa kuumeilla ja keskustella näistä aiheista, kun en oikein muille kuin miehille viitsi vauvan yrityksestä puhua. Omille perheenjäsenille en halua hirveästi puhua vaikka tietävätkin, että lähiaikoina olisi vauva tervetullut, koska vanhempani odottavat niin innolla lapsenlapsia... Tuntuu, että he joko intoilisivat liikaa tai sitten pettyisivät, jos tulisikin vaikka keskenmeno tai ei alkaisi raskautta kuulua. Kavereille taas en viitsi puhua, koska lähes kaikki kaverini ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, eivätkä ehkä innoissaan kuulemaan vauvakuumeiluja... Ja se ainoa joka ei ole, on juuri itse käynyt läpi kaksi keskenmenoa lyhyessä ajassa, eikä ehkä tuntuisi kovin hienotunteiselta hänellekään intoillla vauvajuttuja.
Tervetuloa mukaan.

Ymmärrän tuon ajatuksen siitä että pelottaa et mahdollisesti kestää kauan raskautua.
Omassa suvussa kaikki tuntuu olevan hyvinkin hedelmällisiä ja lapsia on usealla monia. Mutta itsellä endometrioosi ja pcos jotka aiheuttavat pientä huolta.
Ja ystävät täälläkin on suurin osa omasta tahdostaan lapsettomia ja paraskaveri myös. Hälle vähän koittanut avautua asiasta kun ei haluaisi kaikkea puolison niskaan kaataa, mutta olen huomannut että häntä ei vain kiinnosta. Joten tämä palsta oli kyllä löytö ☺️

@Pilkki24

Oma napa:

Asutaan ihan eri puolella Suomea, mutta meillä sai näytteen antaa kotona, kunhan sen sai ajassa x toimitettua. En muista mikä se aika oli, mutta meiltä on n. 20 min ajomatka. Mies pääsi vielä pällistelemään näytettään mikroskoopilla:rolling:

Asutaan ihan eri puolella Suomea, mutta meillä sai näytteen antaa kotona, kunhan sen sai ajassa x toimitettua. En muista mikä se aika oli, mutta meiltä on n. 20 min ajomatka. Mies pääsi vielä pällistelemään näytettään mikroskoopilla:rolling:
No mekin saatiin kotona jonkin sortin näyte keskeytyllä yhdynnällä, ja lisäksi näytteestä osa meni ohi eikä toi muutenkaan ole hyvä tapa kerätä näytettä. Aiemminkin kyllä yritettiin kotona muttei onnistunut ja piti perua aika. Tässä kun on lasta yritetty ahkerasti niin on totuttu tulemaan paljaalla ja sisään, niin muovipurkin kanssa ei oikein onnistu. 😔 Toivon että olisi jokin muu tapa kaivaa simppoja ulos. Samoin toivon että vika olisi ennemmin minussa kuin miehessä, kun mun ei sentään tarvitse laueta tutkimuksia varten, mutta toi aiempi simppanäyte pitää kyllä 100% varmasti uusia kun siellä oli vaan muutama kaveri jahtaamassa häntäänsä.

Takaisin