Raskaaksi 2025

osaatteko sanoa, koska minun kannattaa aloittaa testaaminen clearblue dual hormone ovulaatiotestillä, kun kp heittää sen 24-30🤔
Siinä paketissa tulee taulukko mukana, et milloin kannattaa minkäkin pituisella kierrolla alkaa testata. Varmaan ekalla kerralla ainakin suht ajoissa.

Dpo 9 ja viimeinen viikko sairastettu ärhäköitä korvatulehduksia. Kipulääkkeitä mennyt enemmän kuin laki sallii ja ei siis mitään toivoa tälle kierrolle. Nyt helpottamaan päin ja perjantaina taisi olla eka päivä kun en vetänyt 3x burana ja 3x panadolia päivässä. Odotan siis seuraavaa kiertoa alkavaksi varmaan ensi viikon lopulla.

Mulla tosiaan tässä kierrossa oli se fsh kotitestillä kohonnut kummallakin testikerralla. Syytä ei tiedetä, koska kierto vaikuttaa nyt olevan suht tasainen (luteaali 13pv se ekan oviksen jälkeen ainakin) eikä tässä vaiheessa terve vielä tutkia tarkemmin (vasta oli toinen ovis). Samoin tässä kierrossa paljon laimeampi ovis, mutta kuitenkin testissä selkeä viiva. Pienet limat kuitenkin tuli, mutta ne oli jo pari päivää ennen ovisplussaa. En tiedä oliko tuo fsh koholla jostain aivan mysteerisyystä (esim vajaa pari kk sitten lopetettu ehkäisy) vai olisiko tuo erikoinen ovis vaikuttanut siihen. Eihän se joka kierrossa välttämättä yhtä hyvä ole. Vaihtelua toki saattaa olla oviksen suhteen eri kierroissa, mutta tuntui vaan niin erikoiselta.

Tänään olis 5+2. Ruskeeta vuotoa ei tullut kun viime viikolla kun yhden päivän, joka oli siihen aikaan kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Endometrioosin ja vuodon vuoksi lääkäri määräsi teroluttia 2x aamuin illoin sekä lisäksi lugesteron aamun illoin, eli tukilääkkeet ainaskin kunnossa..
Mutta koska ahdistun kaikesta ja pelkään aina pahinta, niin ajattelen että ison tukilääkityksen vuoksi vuoto loppui, eikä pääse kunnolla alkamaan ja jotain on silti huonosti. Mutta eihän se niin varmasti oo, että tukilääkitys estäs kunnon vuodon alkamisen. Tähän lisäks mulla alko ihan kauhee flunssa ja yskä, ja korvat särkee niin kauheesti. En silti uskalla panadolia ottaa, joten ei kai auta ku kärsiä. 🥲 uskaltaispa vaan luottaa, että meilläkin voi kaikki mennä hyvin, mutta lapsettomuushoidot ja keskenmeno on jättänyt selkeesti syvän jäljen 😭 ja varhaisultraan vielä aikaa koska sekin vasta ens perjantaina.

Täällä kp14 ja ihana flunssa kurvas kylään het perjantaina, kun reissusta palas kotiin ja vieläkin on vaivana. 🤧
Ovulaatio testitkin vaaleni la ja su, mutta tänään ehkä taas vähän tummempi eli saa nähä milloin tulee plussaa testiin vai vaikuttaako flunssa siihen. 🤔 Muut oireet on sellaisia, että voisi olla tuloillaan ja onneksi on kuitenkin talleteltu, mitä nyt jaksaa kipeenä 🫣😅
Ja noh onneksi tässä ei ole hätää, jos tämä kierto menee plörinäks, kun vasta aloitettu yrittää, vaikka toki malttamattomana sitä toivoo, että heti tärppää. 🥹😍

Liitteet

• IMG_20250303_203708_edit_46603297600657.jpg
    IMG_20250303_203708_edit_46603297600657.jpg
    398.1 KB · Katsottu: 84
Täällä myös iski sunnuntai iltana aivan järkyttävä flunssa päälle. Ovisplussa tuli sunnuntaina digiin ja silloin talleteltiin. Eilen olin niin kipeä ettei vaan jaksanut enää joten jää nyt tuohon yhteen talletteluun tämä kierto 🙈 Koska ovis oli jo kp 15 viittaisi tämä siihen että kierto pysyy sopivan pituisena eikä veny kuten viime kierto..

Täällä tulee tosissaan taukoa nyt yrittämiseen, sillä pitkän pohdinnan jälkeen päätin aloittaa laihdutukseen tueksi lääkehoidon. Eli varmaan täällä pyörin lukemassa mutta tälle vuotta ei enää raskaaksi tulla. Onko kenelläkään kokemuksia nuista? Kauanko käytit?😊

Meillä on lapsi kovassa flunssa ja viikonlopulle olis ovis ennustettuna.. mutta ystäväperhe tulossa yökylään koko viikonlopuksi.. Joten taitaa jäädä tämä kierto meillä hyödyntämättä. Eikä seuraavalla kierrolla aiota yrittää. Kun laskettu aika menis todennäköisesti joulupyhiin.

Täällä tulee tosissaan taukoa nyt yrittämiseen, sillä pitkän pohdinnan jälkeen päätin aloittaa laihdutukseen tueksi lääkehoidon. Eli varmaan täällä pyörin lukemassa mutta tälle vuotta ei enää raskaaksi tulla. Onko kenelläkään kokemuksia nuista? Kauanko käytit?😊
Ei oo kokemusta, mutta kiinnostaa, jos haluat jakaa sitte omia kokemuksia. Minkä lääkkeen aloitat?

Mulla on jotenkin niin epäilevä olo että koska tulin ekalla yrittämällä raskaaksi nopeasti yhdet kuukautiset kerkesi tulla ja seuraavassa kierrossa olinkin jo raskaana. Mutta meni kesken viikonloppuna. Että voiko olla että tulisin raskaaksi toiseen otteeseen yhtä helpolla. 😭Jotenkin tuntuu että nyt sitten kestää ja pitkään tulla uudestaan raskaaksi. Luonteeltani olen aika epäileväinen kaiken suhteen niin tässäkin sen näkee. Pitää varmaan toivoa parasta vain eikä miettiä liikaa.

En ole tänne hetkeen päivittänyt, mutta nyt halusin tulla kertomaan, että äsken tuli elämäni eka plussa raskaustestiin. 🥹
1000048172.jpg

Oireitani olen raportoinut tuonne toiseen "kuumeilijoiden piinapäivät" ketjuun päivä päivältä. Nyt uusimpana paineen tunne ja juilinta alavatsalla. Muuten oikein hyvä ja energinen fiilis - oikeastaan parempi kuin normisti ennen menkkoja.
Alussahan tässä ollaan, mutta toivotaan että heppu pysyy matkassa.

Kiitos kaikille vertaistuesta. Toivon kaikille plussatuulia ja ihanaa, valoisaa kevättä, toivoa täynnä.♥️♥️♥️

Liitteet

• 1000048172.jpg
    1000048172.jpg
    44.7 KB · Katsottu: 121
En tiiä oonko vaan hullu mut musta tässä näkyy jotain..? 😭🙏🏼❤️ tein tän siis vielä tänää joskus kolmelta päivällä et ei oo aamun ekasta ees tehty. Nyt kp21/dpo8View attachment 141821
Tuun vähän päivittämään, koska tosiaan tämä ei ollu viivanpaikka vaa ihan eka haamu! Tän tein siis keskiviikkona päivällä ja nämä tein lauantaina, tiiän et oon hullu ku rykäsin viis kerralla mut sellast se elämä on 😆 parempi överit ku vajarit.. lauantai oli kp24/dpo11 ja nyt meneillään kp27/dpo14 vai pitäiskö sanoa jo että 3+5, hui 🤭 joka päivä oon testaillu kuitenki raskauskeijun liuskoilla niin kyllä siellä viiva vahvistuu joka aamu enemmän 😭❤️

Liitteet

• IMG_4793.jpeg
    IMG_4793.jpeg
    356.2 KB · Katsottu: 194
Ensin viikon kärsin kivuliammaista korvatulehduksista ever ja kun vihdoin ne alkoi helpottamaan niin nyt sitten ab-kuurin myötä tuli hiivatulehdus. Sehän tästä vielä puuttuikin. Toivottavasti menisi sillä diflucanilla ohi. Vähän jo onneksi rauhoittunut eilisestä. Onneksi muutaman päivän päästä pitäisi alkaa menkat, josko pääsisi sitten seuraavan kiertoon taas, kun tämä meni aivan vihkoon.

Tuun vähän päivittämään, koska tosiaan tämä ei ollu viivanpaikka vaa ihan eka haamu! Tän tein siis keskiviikkona päivällä ja nämä tein lauantaina, tiiän et oon hullu ku rykäsin viis kerralla mut sellast se elämä on 😆 parempi överit ku vajarit.. lauantai oli kp24/dpo11 ja nyt meneillään kp27/dpo14 vai pitäiskö sanoa jo että 3+5, hui 🤭 joka päivä oon testaillu kuitenki raskauskeijun liuskoilla niin kyllä siellä viiva vahvistuu joka aamu enemmän 😭❤️
Onpa mielenkiintosta nähdä kuinka eri vahvuisia nuo eri testit ovat. Kiitos kun jaoit tän! Mikä noista oli minkäkin merkkinen testi? Ja suuresti onnea myös tietysti! :Two-hearts:

En tiiä oonko vaan hullu mut musta tässä näkyy jotain..? 😭🙏🏼❤️ tein tän siis vielä tänää joskus kolmelta päivällä et ei oo aamun ekasta ees tehty. Nyt kp21/dpo8View attachment 141821

Mä tänään hätähousuna testasin tällä dpo8, ja sain samanlaisen, inan tummemman ohuen viivan mut vasta testiajan jälkeen 😳 en oo näillä aiemmin saanu sellasia, vaan ihan blancoja, mut oon lukenu monen saaneen vääriä positiivisia. Mut sulla tää oli plussaksi vahvistunut! Toivottavasti täällä olis myös niin 🥹🩷 Onnea 🩷

En ole tänne hetkeen päivittänyt, mutta nyt halusin tulla kertomaan, että äsken tuli elämäni eka plussa raskaustestiin. 🥹
View attachment 142019
Oireitani olen raportoinut tuonne toiseen "kuumeilijoiden piinapäivät" ketjuun päivä päivältä. Nyt uusimpana paineen tunne ja juilinta alavatsalla. Muuten oikein hyvä ja energinen fiilis - oikeastaan parempi kuin normisti ennen menkkoja.
Alussahan tässä ollaan, mutta toivotaan että heppu pysyy matkassa.

Kiitos kaikille vertaistuesta. Toivon kaikille plussatuulia ja ihanaa, valoisaa kevättä, toivoa täynnä.♥️♥️♥️
Onnea 🩷 mikä dpo kun teit tän testin? 🥰 Mulla viime raskaudessa dpo 12 just samanvahvuinen plussa ja sama testi, dpo 17 oli jo leffaviivat😁🩷

Hurjasti onnea plussanneille!

Täällä kp5 ja menkat alkaa olla finito, luulisin että kupin pääsee taas keittelemään huomisen jälkeen. Oon iloinen kun reissutyökuviot saatiin järjestymään niin että tällä kertaa kumppani matkustaa (ja sitä ei muuten käy liian usein!!) seksilomalle mun työpaikkakunnalle. Nyt vaan toivotaan että ovis tulee ennusteen mukaisesti tavallisen myöhään - pitäisiköhän tässä kierrossa olla seuraamatta aamulämpöjä ettei tulisi stressiä 🤭

Ei oo kokemusta, mutta kiinnostaa, jos haluat jakaa sitte omia kokemuksia. Minkä lääkkeen aloitat?
No enpä sit aloitakaan🥲 aiemmin työterveyslääköri olisi kirjoittanut reseptin ozempiciin, mutta halusin vielä miettiä ja sovittiin että varaan sit uutta aikaa jos päätän aloittaa sen. Nyt varasin uuden ajan mut ei ollutkaan enää se sama työterveyslääkäri ja tuo oli sitä mieltä että pyh ei missään nimessä sitä kun diabeetikoille ei riitä lääkkeitä😂. Kirjoitti sit sitä toista lääkettä joka täydellä annostuksella tulisi maksamaan vajaa 400e/kk mikä on ihan liikaa mulle.

Takaisin