Raskaaksi 2025

Tänään testattu nega ja ootellaan että uusi kierto alkaa. Toivotaan tälle viikkoa, nuo kiertojen venymiset on kyllä turhauttavia. Eilen ihan hirveä pms kilahdus tuli illalla, joten vois kuvitella että piakkoin kp1. Yöllä myös sen verran kipuja että kävin hereillä hetken.

@PieceOfUs tsemppiä korvatulehduksen kanssa! Itselläni oli jokunen vuosi sitten kanssa korvatulehdus joka ehti äityä niin pahaksi että kipu oli jotain aivan sietämätöntä. Muistan miten silloin soittelin päivystysapuun ja kyselin mitkä on ehdottomat maksimit särkylääkkeitä vuorokaudessa, kun kipu oli vaan jotain aivan järkyttävää!

@Lavendel se AMH kai vaatii tietyn kiertopäivän. En ole sen tarkemmin tutkinut mitä miusta otetaan, mutta tuon takia se kai oli.💁🏼‍♀️

Joo mulla sama edessä ens kierrossa, otetaan FSH, prolaktiini ja AMH. Muistelisin et AMH kertoo jotain munarakkuloiden kehityksestä et siks luotettavinta mitata alkukierrossa. Mä sain ohjeeksi varata labran kp 2-5 ajalle. Sit taas prolaktiinin ja FSHn voi mitata missä kohtaa kiertoa tahansa.

Täällä tikuttelin ovista ja ovisplussa tulikin vasta kp 23, kierto hakee uomaansa synnytyksen jälkeen. Toka kierto kun Royal geleet käytössä ja nyt oli kyllä kovat ovisoireet eilen, lämpö dippas alas aamulla ja sit oli vatsakipua ja muutama tunti niin lämmöt nous 37. Sen jälkeen tunti-pari kovaa polttelua alavatsalla ja oikeaan reiteen säteili kunnolla. Mut nopsaan helppaskin sitten. Saas kattoo, talleteltu kyl on eilen ja kahtena edeltävänä päivänä.

Pahoittelut pitkästä tarinasta, nyt tarvii vuodattaa kun tullut itkettyä😣 negatiivisen testin jälkeen ikuisuuden odottelin uutta kiertoa ja kunnse vihdoin alko niin toiveet nousi. Ohjeiden mukaan jälleen otin letrot sekä gonal-f pistokset. Pyysin aikaista ultraa, mutta polilta sanottiin että koska viime inssikierrossa ovulaatio tuli näillä lääkkeillä kp 12 niin riittää et ultrataan nyt vasta kp11 ja että luultavasti ovulaatio on myöhempään. Noh miehen työreissun vuoksi alotettiin tallettelut kp10 ja olin tehny ovulaatiotestejä kp8 alkaen ja kaikissa todellla haalee viiva. Menin sitten kp11 ultraan ja siellä todella kylmä ja tympeä lääkäri tutki mut ehkä minuutissa ja sano että oon liian myöhässä että keltarauhanen jo tullut. Mietti alkuun onko kyse keltarauhasesta vai kystasta mutta pääty että ei oo kysta kun ei oo ennenkään ollut…
Aloin itkemään että taas uusi kierto millon ei varmasti tule lasta ja lääkäri vaan tokaisi että ”ei oo itkun paikka, et kuule oo ensimmäinen joka täällä itkee”. Ohjas alottaan varuiks kuitenkin taas cyclogestin ja muutti lääkitystä sitten seuraavaan kiertoon.

Niin kova harmitus ja itkettänyt vaan pari päivää. En alottanu nyt ollenkaan niin cycloja ettei kierto taas venyis ja kun et talletteluitakaan oo. Teen ovulaatiotestejä siinä toivossa että lääköri oiskin ollu väärässä mutta kyllä harmittaa. Se ois sit elokuussa varmaan ivf tiedossa kun päästään kuulemma siihen jonoon ensi kierron inssin jälkeen. Mietityttää vaan että jos lääkäri oli oikeessa niin miten ihmeessä mulla on tässä kierrossa ovulaatio ollu jo ennen kp8😣

Pahoittelut pitkästä tarinasta, nyt tarvii vuodattaa kun tullut itkettyä😣 negatiivisen testin jälkeen ikuisuuden odottelin uutta kiertoa ja kunnse vihdoin alko niin toiveet nousi. Ohjeiden mukaan jälleen otin letrot sekä gonal-f pistokset. Pyysin aikaista ultraa, mutta polilta sanottiin että koska viime inssikierrossa ovulaatio tuli näillä lääkkeillä kp 12 niin riittää et ultrataan nyt vasta kp11 ja että luultavasti ovulaatio on myöhempään. Noh miehen työreissun vuoksi alotettiin tallettelut kp10 ja olin tehny ovulaatiotestejä kp8 alkaen ja kaikissa todellla haalee viiva. Menin sitten kp11 ultraan ja siellä todella kylmä ja tympeä lääkäri tutki mut ehkä minuutissa ja sano että oon liian myöhässä että keltarauhanen jo tullut. Mietti alkuun onko kyse keltarauhasesta vai kystasta mutta pääty että ei oo kysta kun ei oo ennenkään ollut…
Aloin itkemään että taas uusi kierto millon ei varmasti tule lasta ja lääkäri vaan tokaisi että ”ei oo itkun paikka, et kuule oo ensimmäinen joka täällä itkee”. Ohjas alottaan varuiks kuitenkin taas cyclogestin ja muutti lääkitystä sitten seuraavaan kiertoon.

Niin kova harmitus ja itkettänyt vaan pari päivää. En alottanu nyt ollenkaan niin cycloja ettei kierto taas venyis ja kun et talletteluitakaan oo. Teen ovulaatiotestejä siinä toivossa että lääköri oiskin ollu väärässä mutta kyllä harmittaa. Se ois sit elokuussa varmaan ivf tiedossa kun päästään kuulemma siihen jonoon ensi kierron inssin jälkeen. Mietityttää vaan että jos lääkäri oli oikeessa niin miten ihmeessä mulla on tässä kierrossa ovulaatio ollu jo ennen kp8😣
Kuulostaa kyllä aika tosi ihmeelliseltä, että ois voinut olla niin aikaisin ovis muka! Jospa se ei osannut oikein asiaansa 😬 Tosi ikävää, että oli noin huono kohtaaminen muutenki 💔

Ovulaatio voi olla aikaisessa joskus... Vaihteluja on välillä vaikka kuinka. Toisaalta taas jos se olikin kysta.. kannattaa jatkaa vielä testailuja jos tuleekin myöhemmin... Ja toivoa on aina niin kauan ku uus kierto alkaa... 🙏🏻Varsinkin kun olette talletelleetkin. Tsemppiä 👍🏻

Kaikilla lääkäreillä ei valitettavasti ole asiakaspalvelu tai asiakkaan kohtaamis taitoja.... 😥

Ikävästi kyllä sanonut lääkäri kun selvästi sinulla ollut herkkä hetki. Kaikki sympatiat täältä sinulle ❣️ ja kuten jo muutkin sanoivat niin eihän noista hormoneista ikinä tiedä, ne elävät ihan omaa elämäänsä eikä oppikirjan mukaan joten toivotaan että ovis olisikin vasta ollut tuloillaan ja lääkäri väärässä. Elokuuhunkin vielä pitkä aika, ehtinee monta yritystä vielä olla ennen sitä? 😊 Tsemppiä ja jaksamista kevättä ja kesää kohti! 🤗❣️

Pakko avautua, raskaustesti näytti plussaa ja sen piti olla ok.. nyt kuitenkin kumppani perääntyy eikä tahdokkaan lasta. Olen siis tehnyt omista syistäni 2 keskeytystä (toisella kerralla tuli pillereiden läpi) ennen tätä. En yhtään tiedä mitä teen.

Ompa kurja tilanne. Kumppanin käytös kuulostaa aika epäkypsältä, minkähänlaiset syyt perääntymiseen taustalla? Ehkä jonkinlainen yhteinen keskusteluapu voisi olla tilanteessa paikallaan, perhesuunnitteluneuvolasta kannattaa kysellä. 😊

Pakko avautua, raskaustesti näytti plussaa ja sen piti olla ok.. nyt kuitenkin kumppani perääntyy eikä tahdokkaan lasta. Olen siis tehnyt omista syistäni 2 keskeytystä (toisella kerralla tuli pillereiden läpi) ennen tätä. En yhtään tiedä mitä teen.
Voi ei, voimia sulle ❤️ Mitä ihmettä on mahtanut tapahtua, että puoliso nyt noin yllättäen muuttanut mieltään?

Tää on sellanen asia, mikä kumppanin olisi pitänyt pystyä päättämään aiemmin. Nyt plussan tultua on kyllä mielestäni myöhäistä enää peruuttaa ja sanoa ettei haluakaan. Tosi epäreilu tilanne sua kohtaan! 😔 Toivottavasti saatte asian puhuttua läpi ja kaikki kääntyisi parhain päin.

Ompa todella inhottava tilanne😣 ehkä kumppanillasi tuli jokin alkushokki ja kun hetken asiaa sulattelee niin mielikin rauhottuu ja voi jälleen halutakin lasta. Suosittelen myös juttelemaan avoimesti ja rauhassa asiasta ja tarvittaessa jutella myös ammattilaisen kanssa. On kuitenkin iso asia kyseessä niin hyvä miettiä asioita kaikessa rauhassa. Tsemppiä!❤️

Tosi inhottava tilanne! 🥺 Nyt tosiaan varmaan vaan koitettava keskustella ja saada kumppani kertomaan mistä moinen mielen muutos. 🤔 Isoista asioita kyse, nii hyvä on jutella kunnolla ja muista myös miettiä itseäsi ja mitä haluat! 🥹🩷
Mun ex mies "pakotti" mut tekemään keskeytyksen, kun tuli vahinko raskaus ja ei oltu, kun 6kk tunnettu, mutta en saanut itse käsitellä sitä asiaa oikein ja se jäi kyllä pitkään vaivaamaan minua ja aiheutti kaikenlaista ahistusta/stressiä/paniikkikohtauksia. 🥺 Jälkikäteen olen ollut tyytyväinen ratkaisuun, koska kyseinen mies oli narsisti ja kohteli mua tosi huonosti eli en haluaisi, että meillä on mitään syytä olla edelleen tekemisissä.🙄

Tsemppiä teille asian käsittelyyn! 🙏

Meillä ollut kyllä parisuhteessa vaikeaa ja meillä ennestään vuoden ikäinen vauva, ekan kerran raskauduin kun vauva oli 3kk. Ajattelin että imetys on joku ehkäisy keino, no eipä ollut. Sillon mies oikeen aneli että olisin pitänyt lapsen. Minulle se oli aivan liian aikaista. Ja nyt sitten näin. On kyllä sen verran hankala ihminen että en yllättynyt että tekee näin.

@Lavendel se AMH kai vaatii tietyn kiertopäivän. En ole sen tarkemmin tutkinut mitä miusta otetaan, mutta tuon takia se kai oli.💁🏼‍♀️
Mulla oli aika tarkat ne ajankohdat millon mitäkin pystyi ottaa. Proget ainakin 3-4 vrk ennen vuodon alkua, siinä samalla prolaltiini ja Testo kun vaativat tietyn vuorokauden ajan. Sitten oli ne alkukierrot kokeet hirveä nippu, joku oli mikä piti nimenomaan aamusta taas sitten ottaa, joku ennen KL 14, proge tarkin joko tunti heräämisestä tai sit klo X.🥴

En tiiä oonko vaan hullu mut musta tässä näkyy jotain..? 😭🙏🏼❤️ tein tän siis vielä tänää joskus kolmelta päivällä et ei oo aamun ekasta ees tehty. Nyt kp21/dpo8
IMG_4736.jpeg

En tiiä oonko vaan hullu mut musta tässä näkyy jotain..? 😭🙏🏼❤️ tein tän siis vielä tänää joskus kolmelta päivällä et ei oo aamun ekasta ees tehty. Nyt kp21/dpo8View attachment 141821
Pieni varoitus näistä testeistä, että ite oon saanu monta kertaa näihin toisen viivan ja siis todella näkyvän enkä ollutkaan raskaana. 🫣 Ja se oikein vahvistuu selkeen siniseks, kun aikaa menee eli ei kannata tihrustella yli 10 min jos sitäkään 😅
Toki en siis sano, etteikö voisi tämä olla plussa, mutta suosittelen myös toisella merkillä testaamaan joku päivä, että saisi vahvistusta. 🙏🥰

Pieni varoitus näistä testeistä, että ite oon saanu monta kertaa näihin toisen viivan ja siis todella näkyvän enkä ollutkaan raskaana. 🫣 Ja se oikein vahvistuu selkeen siniseks, kun aikaa menee eli ei kannata tihrustella yli 10 min jos sitäkään 😅
Toki en siis sano, etteikö voisi tämä olla plussa, mutta suosittelen myös toisella merkillä testaamaan joku päivä, että saisi vahvistusta. 🙏🥰
Tein aamulla Raskauskeijun herkän liuskan ja siinä näky kanssa pienen pieni haamu ja sen takia kävin hakemassa näitä testejä 😬 mutten malttanu vaan huomisaamuun vaan piti tehä heti töistä päästyä 😆

Tein aamulla Raskauskeijun herkän liuskan ja siinä näky kanssa pienen pieni haamu ja sen takia kävin hakemassa näitä testejä 😬 mutten malttanu vaan huomisaamuun vaan piti tehä heti töistä päästyä 😆
No tuohan on sit jo hyvä merkki, että kahteen eri merkin testiin tullu jotain näkyviin! 🙏 Toivottavasti viivat vahvistuu siis 😍
Ja ymmärrän täysin malttamattomuuden 🫣😅

Takaisin