Raskaaksi 2025

Kyllä siinä jotain näkyy, mutta onko harmaa viivanpaikka vai haamu? Iiks, jännää. Toivottavasti haamu 🩷

Samoin @Mietteissään näkyy jotain! 😍

Täällä on dpo14? Menkat on yleensä alkaneet dpo13-15.. eilen tuli ihan kunnolla menkkakipuja, semmosia mitkä mulla tulee yleensä siinä vaiheessa kun hanat aukee. No ei auenneet 😳 kivut/jomottelut tuli aaltoillen, eli hetken tuntu sitä tunnetta ja sit meni ohi ja sit taas tuntu jnejne. Esikoisen aikana oli tätä samaa ihan alkuraskaudessa (eli koviakin menkka kipuja ja tuntemuksia et nyt aukee hanat) ja muistaakseni muuten ei näin oo ollu, eli pieeeni ajatus hiipi illalla mieleen, et olisko muka tärpänny. Mut sit taas tähän asti herkkänä ollut vasen nänni ei enää oo yhtään herkkä eikä tisseissä muutenkaan mithään tuntemuksia niin se taas tukis menkkojen alkua. Monesti meinaan loppuu tissi tuntemukset päivää ennen tätiä 😤

Olo on siis edelleen 99% varma, että ei oo tärpänny. 99% oon varma, ettei luomusti tuu tärppäämäänkään.. Muttta silti löytyy tää 1%, mikä pitää oireita vähän silmällä ja haluais tehä testin 🫠 Tässä vuosien aikana tullu vaan tehtyä niiiin monta testiä ja menkat alkaneet heti niiden jälkeen, et nyt on ekaa kertaa semmonen evvk olo 😬 toivon et tää elämään, ja etenkin raskauden yrittämiseen, kyllästynyt olo jatkuu ja jaksaisin pantata testin tekoa edes muutaman päivän yli mahdollisen menkkojen alun. On meinaan ollu niitäkin kiertoja, missä oon ihan varma et tärppäs ja menkat on viikon myöhässä, mut ei. Ei mitään, ei edes haamua perkele 😆

Et juu, positiivista mieltä ja jaksamista yrittämiseen kaikille 🤪
Mä niiiiiin oon sun kanssa saman veneen kyydissä 🤣 Jokainen vihlasu (semmosia ihme repimisiä, yllättävän kipeitäkin) ja ajattelee et ihan nimittäin just tulee eka veritippa🫠 rinnat mulla on kyllä arat, enimmäkseen nänneistä ja tuolta kainaloiden puolilta😅 On pitkiä vuorokausia ettenkö sanois 😁 Yritän olla liikaa uneksimatta mutta pläääh 😮‍💨🤭

Mä niiiiiin oon sun kanssa saman veneen kyydissä 🤣 Jokainen vihlasu (semmosia ihme repimisiä, yllättävän kipeitäkin) ja ajattelee et ihan nimittäin just tulee eka veritippa🫠 rinnat mulla on kyllä arat, enimmäkseen nänneistä ja tuolta kainaloiden puolilta😅 On pitkiä vuorokausia ettenkö sanois 😁 Yritän olla liikaa uneksimatta mutta pläääh 😮‍💨🤭

Mulla tärpeistä ollut sellaista kihelmöintiä alavatsalla. Ei jatkuvasti, mutta aika usein, ennen plussaa. Sellaisia oireista itse aina sit pohtii, et olisko tärpännyt. Itsellä ei ala mitään raskausoireita ennen vko 6:tta tai vasta myöhemmin. Joten oireita en itse kauheasti seuraa.

Onnistuneesta raskaudesta ei ollut mitään tuntemuksia, eikä oireita. Ihan vähän tuota kihelmöintiä, jota en silloin osannut raskauteen liittää. Toki silloin alkoi vuosisadan flunssa ja vti:n oireita ennen plussaa. Ja plussakin tuli tikkuun joku 4-5pvä menkkojen myöhästymisestä. Ai niin, ehkä kiinnittymisen aikaan sain usean tunnin kestäneen migreenikohtauksen! En ollut vuosiin saanu yhtään kohtausta, mutta tämä tuli joku 2 vko ennen plussaa!

Onko kokemuksia kuinka nopeasti olette saaneet ferrit nousemaan ja millä annoksella rautaa?

Sain labratulokset ja rautavarastot on luokkaa; Ei ole. 🙄
Mulla meni vuosi et ferrit noussi 7–>18 ja sit tulin raskaaksi ja jatkoin samalla annoksella niin nousi vielä 23. Söin 200mg ferrodan merkkistä rautakuuria tosiaan vuosi ennen raskautta ja melkeenpä koko raskauden ajan. Mut vaihdoin jossain kohtaa et söin joka toinen päivä, kun rauta imeytyy paremmin niin ja se oma raudan tuotanto pystyy kans toimimaan paremmin.

Onko kokemuksia kuinka nopeasti olette saaneet ferrit nousemaan ja millä annoksella rautaa?

Sain labratulokset ja rautavarastot on luokkaa; Ei ole. 🙄

Mä söin raskaana ennen infuusiota neuvolan ja äitipolin ohjeella 4 pss Sideralia päivässä, imeytyy hyvin eikä tuu ikäviä sivuvaikutuksia kuten tablettiraudasta. Tosin kallista on 😅 ite huomannu et mulla toimii hyvin Sideral 1-2 pss päivässä ja joka toinen päivä tablettirauta lisäks, esim Ferrodan. Varmaan aika yksilöllistä mikä rauta aiheuttaa vatsaoireita kellekin. Mulle esim Makrobios-raudasta kauhee ummetus ja mahakivut, mut Ferrodan ja Elivon rauta sopii hyvin.

Kiertopäivä 33 menossa. Tämä oli ihan surkuhupaisan surkea "yritys"kierto, ettei sitä voi sellaiseksi edes laskea. Lapsella ja miehellä oli ensin enterorokko ja sitten miehellä työreissu, joten onnistumisen mahdollisuudet ovat ihan pyöreät 0. Eiköhän menkat toivottavasti tässä parin päivän sisään ala, niin päästään uuteen yritykseen.

Iso kivi tippui sydämeltä kun tajusin, että palkka on tässä parin vuoden mittaan parantunut sen verran hyvin, että saisin tällä nykyisellä 80-prosenttisen työajan palkalla samat tai ehkä jopa himpun paremmat rahat kuin mitä esikoisesta 100 % työajalla. Näin ollen paine raskautua ennen kesäkuuta ja päästä samoille tuille (jos lasten ikäero alle 3 v., voi saada samat vanhempainpäivärahat kuin edellisestä lapsesta) loppui kokonaan. 🙏

Tuosta raudasta... se joka toinen päivä raudan ottaminen joo lisää suhteellista imeytymistä, mutta kokonaisimeytyminen on parempaa, kun rautaa saadaan joka päivä, koska sitä saadaan määrällisesti niin paljon enemmän. Ihminen ei myöskään itse tuota rautaa vaan kaikki rauta saadaan ravinnosta. Eläinperäinen rauta imeytyy paremmin kuin kasviperäinen ja raudan imeytymistä voidaan tehostaa ottamalla purkista/saamalla ravinnosta samanaikaisesti c-vitamiinia ja välttelemällä samalla aterialla ainakin kahvia, mustaa teetä, maitotuotteita, täysjyväviljaa ja palkokasveja.

Muokattu viimeksi:
Oletettavasti ovis oli eilen, kun testin mukaan plussa toissa päivänä. Kivut oli kovimmillaan samana päivänä kun testikin oli plussa, mutta ei kyllä mitään ovislimoja ollut silloin vaan muutama päivä ennen, toki kosteampaa oli koko ajan.

Nyt sit eilen illalla alkoi korvakipu ja kummallinen tuntemus nielussa. Tän kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa tottunut siihen, että välillä sellainen palan tunne kurkussa, joka kestää ehkä päivän. Nyt tää oli erilaista, tuntuu ihan kuin olisi ollut jotain ruokaa jäänyt nieluun aina kun nielaisi, söi tai joi. Tämä samalla puolella kuin korvakipu. Tänään edelleen sama juttu, korvakipua ja hieman laimeampana mutta edelleen tota kurkun oireilua. Ikinä ei ollut tällaista korvakipua ellei ollut tulehdusta. Täytyy seurailla hetki ja mennä sitten lääkäriin, jos ei mene ohi. Inhottavaa jos nyt tähän piinailuun tuleekin joku korvatulehdus tms tilalle.

Näkeekö muut tässä mitään? Mähän nään viivoja valkoisella paperillakin 🤣😅

IMG_3946.jpeg

Tsemppiä kaikille piinailuihin!

Täällä ehkä dpo7 menossa, ei mitään oireita oo ollut, jos ei tän päivän ja eilisen pientä päänsärkyä lasketa. Muutenkaan en usko kyllä tärppiin nyt mahdollisesta ekasta oviksesta, kun oli tää vuosisadan tauti tässä just oviksen aikoihin. Nyt antibioottikuuri menossa koko perheellä, streptokokkihan se sieltä nielusta löytyi ja vei olon niin huonoksi. 😬 Mutta teoreettiset mahikset toki olemassa, kun kerta kuumeessakin väkisin talleteltiin ovisplussan päivänä 🙈
Mut jospa sitä ees pääsis sit kohtuullisessa ajassa uuteen kiertoon, ja sais sitäkin kautta todisteen, että kyllä se ovis silloin tapahtui ku testit näytti 😊

Itkettää kun tää Provera näköjään ei näytä täysin toimiva vaan selkeästi yrittää taas tulla jotain vuotoa. X.x pääsis vaan normaaliin tilaan jotenki.

Tästä on myös nyt ihan kauheet sivuvaikutukset, oon unelias, huimaa ja vaikea keskittyä. Vielä periaatteessa ens viikko pitäisi syödä...

@Yönhenki mä näen ehkä jotain mutta vaikea sanoa kun ei ole sellainen tosi selkeä toinen viiva.

Mulla on menossa nyt dpo 8 ja kp 27. Jos tästä kierrosta plussaan niin ihmettelen. Lämmöt näyttää sen suhteen huonolta ja mulla ei nyt ole mitään tuntemuksia tai fiiliksiä mihinkään suuntaan. Lämmöt voi kyllä heitellä kun en ole pystynyt mittailemaan samaan aikaan joka aamu kun tällä viikolla oon herännyt välillä tosi aikaisin ja välillä taas tosi myöhään. Oishan se ihan kiva jos nyt plussais niin sais lisäaikaa töistä opinnoille.

Nyt on kyllä yksi hätähousu liikkeellä.. tuskastelin aiemmin liian aikaista ovista, joka oli kunnolla posi seuraavana päivänä kp12 (kuva), jota se on joskus ennenkin ollut. Siinä oli seuraavana päivänä kaikki klassiset ovisoireet, paitsi jäätävä alavatsakipu. Noh, en enää testannut tuon jälkeen, vaikka viime aikoina ovistesti on ollut posi vasta kp14, kuitenkin testiin ilmeni heti testiviiva ennen kontrollia joka kielii selkeästä positiivisesta.

Tänä aamuna kp15 kuitenkin havahduin aamulla nipistelyyn ensin vasemmalta ja tuntia myöhemmin oikealta, päivällä jäätävä panetus ja limat. Nyt illalla ilmestyi vasta tuttu oviksen jälkeinen jomotus. Ei se auttanut kun isäntä hälyttää, että vielä pitäis jumpata varuilta, eilen jäi välistä kun luulin että ovis ohi. Nyt on ainakin varman päälle jos aamulla vasta irtosivat.

Ihmettelen vain tätä multiovista, "pahimmillaan" testiviiva on kylläkin ollut liki musta, silloin kuin enempi testasin, tämä oli vielä aika hailakka siihen nähden.😅 Voiskohan olla, että olen vaan hätäillyt ja ovis onkin ollut nyt myöhemmin kuten useampana viime kiertona?🙈
IMG_20250219_130957.jpg

Olisikohan nyt itsellä pms oireita, jotenkin alakuloinen ja pessimistinen olotila. Eilen oli alavatsakipuja ja satunnaista pyyhintä vuotoa. Harvoin on mitään ennakoivia pms-oireita niin ihmettelen tätä mielialaa ja niukkaa vuotoa.

Viikolla saapui raskauskeijun tilaus, niin nyt on varastossa ovistikkuja ja r-testejä. Pääsen ens kierrosta alkaen kunnolla seuraamaan kiertoa 😊

Nyt alkaa olla pms-oireita siihen malliin, että odottelen vaan koska menkat alkaisi, että pääsen verikokeisiin. Osa noista tutkimuksista piti ottaa kp3-5 ja taitaa osua vielä viikonlopulle niin varasin varulta kaksi labra-aikaa, kun meillä ei saa mennä jonottamalla kuin akuuteissa tapauksissa.

Perjantai-illasta alkaen korvakipua, joka voimistui vaan koko ajan ja yöllä iski kunnolla. Sain sitten työterveydestä ajan tänään, ettei tarvinnut päivystykseen lähteä. Välikorvan tulehdushan se sitten oli. Nyt antibiootit ja maitohapot siihen oheen. Kenelläkään tietoa antibiooteista yrityksen aikana, vaikuttaako johonkin kun oletettavasti ovis kuitenkin oli pari päivää sitten? Tänään on dpo 2 ja aloitin sen 7vrk Amorion-kuurin.

Täällä kp8 eli ovista odotellaan. Royal geelet lopetin, koska veikkaan että ne venytti tuon edellisen kierron ihan ihme pituuksiin 🤔 Digitaaliset ovistestit odottaa kaapissa että päästään ovista testailemaan. Jään perjantaina lomalle ja meille on tulossa vieraita useampaan kertaan viikon aikana joten katotaan kuinka hyvin onnistuu testailut ja tallettelut 😅🤣

Takaisin