Raskaaksi 2025

Täällä myös eilen illalla iski todellinen turhautuminen tätä raskautumista kohtaan 😞 Jotenkin huomaa että kun se 30v rajapyykki lähestyy ja toiveissa olisi se kaksi lasta ainakin, niin miettii vaan että onkohan se edes mahdollista?! Kun tämän ensimmäisenkin yrittäminen kestää.. Meillä alkaa nyt seuraavaksi yk8 😞🙈 Varmaan tässä alkuvuodesta mennään yksityiselle gynelle selvittelemään tilannetta. Onko joku syy miksi ei tärppää..

Täällä myös eilen illalla iski todellinen turhautuminen tätä raskautumista kohtaan 😞 Jotenkin huomaa että kun se 30v rajapyykki lähestyy ja toiveissa olisi se kaksi lasta ainakin, niin miettii vaan että onkohan se edes mahdollista?! Kun tämän ensimmäisenkin yrittäminen kestää.. Meillä alkaa nyt seuraavaksi yk8 😞🙈 Varmaan tässä alkuvuodesta mennään yksityiselle gynelle selvittelemään tilannetta. Onko joku syy miksi ei tärppää..

On mahdollista❣️ lopulta ei siihen tarvita kuin yksi tärppi että raskaus alkaa ja vuodessa on niin monta kuukautta aikaa yrittää. Ja sulla vielä monen monta vuotta aikaa! Monelta olen kuullut että se plussa napsahtaa silloin kun vähiten odottaa/yrittää eli välillä kannattaa suunnata ajatukset ihan toisaalle, tekee hyvä hermostolle ja hormonitoiminnalle.😊 Tsemppiä! ❣️

Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin!

Täällä menkkajomot jatkuu mutta ei näy sen enempää positiivista testiä kuin menkkojakaan. Menkat todennäköisesti alkaa sunnuntaina tai maanantaina. Mun vauvakuume saa varmaan viikonloppuna ihan uuden ulottuvuuden kun pääsen hoivaamaan kaverin viikon ikäistä pikkuista. :red-heart:

Voimia vielä @Tulalle! Kyllä sitä tosiaan saa ihan rauhassa surra ennen kuin lähtee taas uuteen yritykseen. Onko sulla ollut mitään apukeinoja tohon luteaaliin?
Kiitos ♥️ ei ole mitään varsinaisia lääkkeitä, mutta syön b-vitamiinikompleksia (jossa siis B6:sta, joka ilmeisesti voisi vaikuttaa myönteisesti luteaaliin, tosin ei varmaan tarpeeksi isoa määrää). Onko jotain muuta, mikä voisi pidentää luteaalia?

Soitin omaan terveyskeskukseen, ja sieltä sanottiin armottomasti, että vuosi pitää olla yritystä takana ennen kuin ottavat tutkimuksiin, vaikka olisi yli 35-v. Eli mitään progesteronia tuskin tuun julkiselta puolelta saamaan. Harkitsen vakavasti yksityiselle menemistä. Onneksi mies on motivoitunut kaikkiin tutkimuksiin, se helpottaa tätä prosessia.

Kp10 ja vielä ei ainakaan näy ovislimoja, en tikuttele tässäkään kierrossa. Mies lähdössä viikonlopuksi reissuun niin jospa ei viikonlopun aikana tapahtuisi mitään, en harmillisesti merkannut limoja viime kierrossa mihinkään muistiin.

Postissa tuli inositolit joten ne on taas testissä. Chat-gpt:n kanssa jutellut noista vitamiineista ja lisäravinteista. En tiiä pitäiskö melkeen olla jo joku lääkeannostelija kun tuntuu että menee niin montaa vitamiinia :tears: .

mutta! Miten on voinut jotenkin mennä niin lahjakkaasti ohi että yrittäessä ei kannata syödä ibuprofeiinia. Viime kierrossa tuli vedettyä finrexiniä viikkoa putkeen kun oli flunssa (no ei se flunssakaan varmaan paranna mahdollisuuksia). Puren välillä öisin hampaita yhteen ja siitä johtuen koviakin päänsärkyjä niin pitää muistaa mennä pelkällä panadolilla tästä lähtien.

Täällä kp 13. Eli kierto on ainakin pidempi kuin edellinen 9 päivää, jee. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Olen ollut koko viikon flunssassa ja mies työreissulla, joten tämä kierto menee nyt ohi. Pääsin myös julkiselle puolelle gynelle hoitojonoon, niin voidaan tutkia tuota epäsäännöllistä kiertoa. Mitään järkeä ei ole vaan yrittää puolta vuotta tai vuotta, jos en edes ovuloi, ja endo pääsee vaan tekemään enemmän tuhojaan.

Mulla huomenna dpo 11 ja mietin että en malta olla aamulla testaamatta🙊 mitään oireita ei ole, joka huolettaa mutta se voi toki johtua myös cyclogestistä. Mulla siis ensimmäinen inseminaatiokierto menossa ja luteaalituki koska normaalisti oma luteaalivaihe ollut vain 10-11pv.
Suuret odotukset kun vihdoin päästiin aloittamaan hoidot niin on tunne että ”teki vauvaa” kun paljon eri lääkkeitä ja lääkärikäyntejä kävi lävitse, tiedostan kyllä että todennäköisyydet onnistumiselle on silti pienet😔

Kiitos ♥️ ei ole mitään varsinaisia lääkkeitä, mutta syön b-vitamiinikompleksia (jossa siis B6:sta, joka ilmeisesti voisi vaikuttaa myönteisesti luteaaliin, tosin ei varmaan tarpeeksi isoa määrää). Onko jotain muuta, mikä voisi pidentää luteaalia?

Soitin omaan terveyskeskukseen, ja sieltä sanottiin armottomasti, että vuosi pitää olla yritystä takana ennen kuin ottavat tutkimuksiin, vaikka olisi yli 35-v. Eli mitään progesteronia tuskin tuun julkiselta puolelta saamaan. Harkitsen vakavasti yksityiselle menemistä. Onneksi mies on motivoitunut kaikkiin tutkimuksiin, se helpottaa tätä prosessia.
Ootko miettinyt, että kysäisisit sieltä Dokportista? 😊 ilmaista kuitenkin ja ei mee ku muutama minuutti, niin saattais jopa lykästää ja apuja saada pariin kiertoon ees? Eikä siinä mitään häviäis 😊 Miulle antoivat tosiaan sitä kautta Terolutit, et ennakkotapaus löytyy 🙈

Ja eikös luteaalivaiheen pidentämiseen pitäis auttaa vehnänalkioöljy (E-vitamiini) ja maca? 😊

Muokattu viimeksi:

On mahdollista! Hyvin on teillä vielä aikaa 😉 Itse tulin raskaaksi esikoisesta 32-vuotiaana ja nyt 34-vuotiaana yk1 tulin raskaaksi, joka meni kesken. Mutta ei kaikille keskenmenoja tule 😊

Itsellä alkanut nyt painamaan ikä, kun toinen haluttaisiin ja mielellään raskautuisin ennenkuin täytän 35-vuotta.

Täällä kp 13. Eli kierto on ainakin pidempi kuin edellinen 9 päivää, jee. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Olen ollut koko viikon flunssassa ja mies työreissulla, joten tämä kierto menee nyt ohi. Pääsin myös julkiselle puolelle gynelle hoitojonoon, niin voidaan tutkia tuota epäsäännöllistä kiertoa. Mitään järkeä ei ole vaan yrittää puolta vuotta tai vuotta, jos en edes ovuloi, ja endo pääsee vaan tekemään enemmän tuhojaan.

Jihuu, teetkö sä siis ovistestejä? Ja monesko yk teillä menossa? 😊 Oon ihan samaa mieltä et turha yrittää endon kanssa jos edellytykset raskautumiselle ei oo kunnossa, juuri tuon takia että ehtii sit vaan levitä ilman ehkäisyä 😣 onneksi endon kanssa tutkimuksiin voi päästäkin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen. Meillä kans puoli vuotta yritetty, nyt yk5 ja sain jo ajan keskustelemaan mahdollisista avuista. Tsemppiä yritykseen! ❣️

Dpo10 ja siis ei mitään oireita, ei ovulaation jälkeen niinkun mitääm muuta kun yks kaks tuikkaisua alavatsassa 😳 normaalisti aina jotain 🤣

Mulla ei oo kokemusta tosta lyhyestä luteaalista mutta @Lillukka90 antoikin jo hyviä vinkkejä. ☺️ Toki yksityinen on tosiaan hyvä vaihtoehto, kun julkisella on noin tiukat rajat.

Nyt tulee omanapailut oikein kuvan kanssa, anteeks jos on ällö tmi 🙈 mut siis MITÄ HITTOA!? Nyt on kolmatta päivää aika selvät munanvalkuais-valkkarit, mutta edelleen ovistesti nega, ihan selvä nega vielä. Raskauskeijun halpistestejä kyllä, mut silti! 🙄

Oon lukenut, että kakskymppisillä voi tulla jopa 5 vrk tuota ja yli kolmekymppisillä yleensä 1-2 päivää ja vikana valkuaispäivänä yleensä ovis. Oon 34 v. Ei kai tää oikein muutakaan voi olla? 🤔

Liitteet

• 20250208_115902.jpg
    20250208_115902.jpg
    279.5 KB · Katsottu: 115
Muokattu viimeksi:
Nyt tulee omanapailut oikein kuvan kanssa, anteeks jos on ällö tmi 🙈 mut siis MITÄ HITTOA!? Nyt on kolmatta päivää aika selvät munanvalkuais-valkkarit, mutta edelleen ovistesti nega, ihan selvä nega vielä. Raskauskeijun halpistestejä kyllä, mut silti! 🙄

Oon lukenut, että kakskymppisillä voi tulla jopa 5 vrk tuota ja yli kolmekymppisillä yleensä 1-2 päivää vikana valkuaispäivänä yleensä ovis. Oon 34 v. Ei kai tää oikein muutakaan voi olla? 🤔
Mulla tota tulee joku 3-4 päivää ennen ovista. Olen 33v, että varmaan tosi yksilöllistä. Jatka vain testailua! Ja toki kannattaa talletellakin nyt tässä testailun lomassa. 😁

Mulla tota tulee joku 3-4 päivää ennen ovista. Olen 33v, että varmaan tosi yksilöllistä. Jatka vain testailua! Ja toki kannattaa talletellakin nyt tässä testailun lomassa. 😁
Joha tässä on pari viikkoa jaksettu sillä joka toinen päivä -tahdilla varmuuden vuoksi 😅 nyt vois tulla se ovis ja loppukiri sen suhteen ja huilata sit hetken 🙈🙈

Kiitti kaikille hyvistä vinkeistä! Mä taidan suunnata maanantaina työterveyteen, ja kysyn sieltä apuja kuukautisiin ym., koska mulla on ilmeisesti aika runsaat menkat (en oo ite tätä tajunnut, mutta kierukanpoiston yhteydessä viime syksynä gyne kommentoi siihen suuntaan) ja toistuvasti raudanpuutosanemiaa varmaan just menkoista johtuen. Olen ollut pitkään epänormaalin väsynyt, joten meinaan vaatia ainakin verikokeita. Mainitsen samalla myös tästä lapsettomuusasiasta, ehkä niillä on ees jotain apuja tarjota. Ellei, niin sitten vaan Dokporttiin 😁

Tiputtelu vaihtui jo eilen ihan järkyiksi tulvamenkoiksi. Tänään on ollut rajua vuotoa ja olin niin huonovointinen, että jouduin oksentamaankin... Kipuja ei ole, mikä on aika ihmeellistä. No, jos jotain positiivista haluaa tästä kierrosta löytää, niin ainakaan ei tarvinnut liian pitkään jännittää, enkä ehtinyt ees testailla ja sitä kautta pettyä. Ja menkat loppuu kans nopeasti kun käytännössä kaikki syöksyy ulos parissa päivässä. 👍

Täällä on kanssa tänään testattu viivanpaikat, nyt dpo 12. Mutta en kyllä vielä dpo 10 heittäis kirvestä kaivoon, hyvinhän se voi vielä vahvistua. :Hugging Face: Mulla pitäisi viimeistään maanantaina alkaa menkat niin kyllä tää tästä lähipäivinä selviää onneksi mikä on tilanne. Mutta kaipa testeihin olisi jo vahvempi viiva tullut, jos on tullakseen... Kuitenkin joku osa musta jaksaa toivoa niin kauan kun menkat pysyy poissa. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Jihuu, teetkö sä siis ovistestejä? Ja monesko yk teillä menossa? 😊 Oon ihan samaa mieltä et turha yrittää endon kanssa jos edellytykset raskautumiselle ei oo kunnossa, juuri tuon takia että ehtii sit vaan levitä ilman ehkäisyä 😣 onneksi endon kanssa tutkimuksiin voi päästäkin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen. Meillä kans puoli vuotta yritetty, nyt yk5 ja sain jo ajan keskustelemaan mahdollisista avuista. Tsemppiä yritykseen! ❣️
Kiitos! Oon tehnyt nyt ovistestejä ja saan kyllä viivoja, mutta en positiivista. Marraskuussa jätettiin ehkäisy pois, mutta en osaa sanoa mikä ois virallinen yk, koska kierto on tosissaan ollut aika epäsäännöllinen vielä. Tiedostan, että tutkimuksiin ei välttämättä heti päästä, mutta onpa nyt ainakin peli avattu siihen suuntaan, että ainakin olen jonossa jatkotutkimuksiin.

Täällä flunssa vaan jatkuu ja jatkuu ja on ihan jyrän alle jäänyt olo. Mies tuli reissusta kotiin, mutta en ole edes pusua saanut, koska hän ei halua saada tartuntaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Lisäksi perhepiirissä on nyt ikäviä uutisia, niin tuntuu, että oma jaksaminen on nyt taas vähissä. Jospa tästä pian lenssu helpottaa ja pääsee taas aktiivisemmin yrittämään.

Oon lukenut, että kakskymppisillä voi tulla jopa 5 vrk tuota ja yli kolmekymppisillä yleensä 1-2 päivää ja vikana valkuaispäivänä yleensä ovis. Oon 34 v. Ei kai tää oikein muutakaan voi olla? 🤔
Mulla vähän sama tilanne. Ovistestit negaa, mutta eggikset löytyy. Eilen myös suht kovia alavatsakipuja.

Takaisin