Raskaaksi 2025

Tsemppiä kaikille oviksen metsästelijöille! Mitkä ovistestit ootte kokeneet parhaiksi? Olen kokeillut vaan noita apteekin testejä, niin ei ole muista kokemusta. Seuraavassa kierrossa haluaisin varmistaa ovulaation ajankohdan kun tässä kierrossa en onnistunut saamaan kunnolla ovulaatiota kiinni.

Täällä siis tänään testattu herkällä digillä ja oli negatiivinen, niin koitan nyt siirtää tarmoni opiskeluhommiin ja seuraavaan kiertoon valmistautumiseen. Huomenna pitäisi alkaa menkat.

Onko täällä kukaan tehnyt kotitestinä hedelmällisyystestiä, jossa mitataan fsh? En tiedä oikeasta miksi tein, mutta uteliaisuuttani tilasin sen ja nyt tein ekan testin kp3. Positiivinen tulos tuli eli sen mukaan ei olisi hedelmällinen kierto tai ylipäänsä hedelmällinen? Teen sen muutaman päivän päästä uudestaan, kuten ohjeessa oli mutta jäi nyt vaan mietityttämään. Toki olen 34v, mutta ihan en ajatellut että näin "huono" tulos tulisi kättelyssä.

Onko täällä kukaan tehnyt kotitestinä hedelmällisyystestiä, jossa mitataan fsh? En tiedä oikeasta miksi tein, mutta uteliaisuuttani tilasin sen ja nyt tein ekan testin kp3. Positiivinen tulos tuli eli sen mukaan ei olisi hedelmällinen kierto tai ylipäänsä hedelmällinen? Teen sen muutaman päivän päästä uudestaan, kuten ohjeessa oli mutta jäi nyt vaan mietityttämään. Toki olen 34v, mutta ihan en ajatellut että näin "huono" tulos tulisi kättelyssä.
Eivät ole tuttuja, mutta löysin haastattelun aiheesta: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/vaihdevuositesti-fsh-testi
Eli tuon perusteella ei kuulosta vakavalta, vaikka varmasti huolettaakin.

Eivät ole tuttuja, mutta löysin haastattelun aiheesta: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/vaihdevuositesti-fsh-testi
Eli tuon perusteella ei kuulosta vakavalta, vaikka varmasti huolettaakin.
Juu samaan haastatteluun päädyin googlaamalla. Ikinä aiemmin en tällaista ollut tehnyt, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitkä tekijät tuohon on vaikuttanut. Jälkeenpäin sitten mietin, että pillerit jätin pois kuukausi sitten, olisiko sillä vielä jotain vaikutusta, vaikka toki ovulaatio ja nyt menkatkin sen jälkeen. Itselläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, tosin arvot pitäisi olla ok.

Mielenkiintoinen tuo testi! Mut ois se kyllä aika ihme, jos jo 34v:nä ois aidosti positiivinen tuo... en olis liian huolissaan ❤️

Mie varasin ens viikon tiistaille ajan gynelle 🫠 ovislimat loppui ku seinään, eilen illalla ja tänään ei enää mitään, eilen oli aamusta ehkä runsaimmillaan. Ovistestit nega, hain kaupasta rfsu:n testejä OneStepin lisäksi. Testaan toki tänään vielä töiden jälkeen ja vaikka huomennakin, mut usko on kyllä täysin menny.
Olin niin iloinen niistä limoista, että nyt alkaa tapahtua, mut ei... odottelen nyt tän viikon ja sit toivottavasti ois viisaampi, et aloittaako ne terolutit vai mitä tekee 😊

Lisää omanapailua. Oltiin vkl reissussa ja eilen aamupäivästä alkaen iski järkyttävä migreeni tai ainakin sellaiseksi tulkitsisin. Pitkään aikaan ei ole ollut ja muutenkin onneksi aurattomia. Ei mennyt buranalla tai panadolilla tai niiden yhdistelmällä ohi vaan vasta toisella buranalla illalla. Mulla onneksi aurattomia aina mutta ihan raastava päänsärky. Eilen oli siis Kp3, että vahvasti yhdistäisin hormonaaliseen. Nyt kun oli eka kierto pillereiden jälkeen. Toivottavasti tämä menee samaan kun ne järkyt oviskivut, että liittyy vaan ehkäisyn lopettamiseen. Menkat itsessään onneksi ei ole ollut kipeät ja vuotokin tosi laimeaa ja nyt jo loppumaan päin.

Lisää omanapailua. Oltiin vkl reissussa ja eilen aamupäivästä alkaen iski järkyttävä migreeni tai ainakin sellaiseksi tulkitsisin. Pitkään aikaan ei ole ollut ja muutenkin onneksi aurattomia. Ei mennyt buranalla tai panadolilla tai niiden yhdistelmällä ohi vaan vasta toisella buranalla illalla. Mulla onneksi aurattomia aina mutta ihan raastava päänsärky. Eilen oli siis Kp3, että vahvasti yhdistäisin hormonaaliseen. Nyt kun oli eka kierto pillereiden jälkeen. Toivottavasti tämä menee samaan kun ne järkyt oviskivut, että liittyy vaan ehkäisyn lopettamiseen. Menkat itsessään onneksi ei ole ollut kipeät ja vuotokin tosi laimeaa ja nyt jo loppumaan päin.
Huh, kuulostaapa hurjalta! Toivottavasti menee tosiaan vaan nyt noiden hormonimuutosten piikkiin ja jatkossa ei tulis riesaksi joka menkoissa! 😬

mulla tänään dpo 13 ja eilen alko oudot vatsan vihlaisut, vähän samanlaisia tuntemuksia kun Gonasi set-piikin jälkeen. Mulla on aina menkat tuntunut vaan selässä, ei koskaan vatsalla niin mietin voiko tää johtua vaan cyclogestin käytöstä kun ilman sitä on luteaalivaihekkin ollut vaan 10-11pv🤔 onko muilla samoja kokemuksia että menkkakipujen sijainti muuttuu lääkkeistä?

Tsemppiä kaikille oviksen metsästelijöille! Mitkä ovistestit ootte kokeneet parhaiksi? Olen kokeillut vaan noita apteekin testejä, niin ei ole muista kokemusta. Seuraavassa kierrossa haluaisin varmistaa ovulaation ajankohdan kun tässä kierrossa en onnistunut saamaan kunnolla ovulaatiota kiinni.

Täällä siis tänään testattu herkällä digillä ja oli negatiivinen, niin koitan nyt siirtää tarmoni opiskeluhommiin ja seuraavaan kiertoon valmistautumiseen. Huomenna pitäisi alkaa menkat.
Liuskoista pc on ainoa millä minä löydän lh-huipun edes toisinaan. 😅

Muokattu viimeksi:
Pc antoi mullakin viimeksi vahvan lh-huipun :) Niillä menen jatkossakin.

Täällä dpo12 menossa ja kolmatta päivää tullut rusehtavaa tiputteluvuotoa. Ei kuitenkaan niin paljon, että sidettä olisi vielä tarvinnut. Voipi olla, että menkat alkaa tänään/huomenna :( Mitään muita oireita menkkojen tai PMSn tai raskauden suuntaan ei ole nyt vahvana ollut. Aiemmin rintoja vähän aristi.

Itse tilasin Saksan Amazonista Easy@Home merkkisiä ovis-ja raskaustestejä, kun täällä foorumilla olen niistä pelkkää hyvää lukenut. Ja ovat kyllä olleet tosi hyviä, ja hintaa tuli vaan 0,30-0,40snt/kpl kun reilummin tilasi 👍 Postikulujahan tuolta tulee sitten reilummin, mutta kun tilaa tietyllä summalla niin saa ilmaiset postit.

Aiemmin oon käyttänyt Onestepin liuskatestejä mutta ne on olleet viime aikoina tosi huonoja, testin tausta on pitkän aikaa punainen ja suttuinen, joten tulosta on hankala lukea.

Kiitos ovistestivinkeistä! :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä olin aamulla jo ihan varma, että nyt on menkat alkanut mutta ei, vaan ihan tosi runsasta valkovuotoa. Musta tuntuu, että kroppa on jotenkin ihan sekaisin. Pääsispä nyt vaan seuraavaan kiertoon, kun ei tärppiä kerran tullut.

Tulen pitkästä aikaa taas kirjoittelemaan, melkein päivittäin kyllä on tullut teidän juttuja silti luettua 😊
Sisko juhli synttäreitään viikonloppuna ja pitkän harkinnan jälkeen päätin sitten myös yhen alkoholillisen ottaa seurana. Virhe! Olen aivan varma, että ovulaatio jää nyt tuon takia välistä tai ajankohta pitkittyy ainakin entisestään 😔 Kaksi edellistä kiertoa ovulaatiotesti ollut posi kp 24 ja nyt viivat näytti samaan tahtiin tummentuvan edellisiin kiertoihin verraten kp 23 aamuun asti. Tummentuminen kuitenkin jäi sitten siihen ja nyt kp 25 hyvä kun toista viivaa edes näkee.. Ellei ovis oo ollut sitten alkon vuoksi tosi nopea, kuka tietää 😂
Kenelläkään kokemusta tästä?
On pitänyt myös kysellä geleen syöjiltä, otatteko sitä koko kierron päivittäin, vaan ovikseen asti tai lisäten annosta oviksen jälkeen tms? 🤔

Muokattu viimeksi:
Tulen pitkästä aikaa taas kirjoittelemaan, melkein päivittäin kyllä on tullut teidän juttuja silti luettua 😊
Sisko juhli synttäreitään viikonloppuna ja pitkän harkinnan jälkeen päätin sitten myös yhen alkoholillisen ottaa seurana. Virhe! Olen aivan varma, että ovulaatio jää nyt tuon takia välistä tai ajankohta pitkittyy ainakin entisestään 😔 Kaksi edellistä kiertoa ovulaatiotesti ollut posi kp 24 ja nyt viivat näytti samaan tahtiin tummentuvan edellisiin kiertoihin verraten kp 23 aamuun asti. Tummentuminen kuitenkin jäi sitten siihen ja nyt kp 25 hyvä kun toista viivaa edes näkee.. Ellei ovis oo ollut sitten alkon vuoksi tosi nopea, kuka tietää 😂
Kenelläkään kokemusta tästä?
On pitänyt myös kysellä geleen syöjiltä, otatteko sitä koko kierron päivittäin, vaan ovikseen asti tai lisäten annosta oviksen jälkeen tms? 🤔
Minä oon vetänyt geleetä samalla annoksella läpi kierron.

En kyllä usko, että yksi annos alkoholia vaikuttaa mihinkään suuntaan. Korkeintaan rentouttaa. 😉

Tota negaa itsekkin pelkää ja munkin pitäis testata tiistaina 😅
Mulla alla 4 epäonnistunutta inssiä, yks tuoresiirto ja nyt oli eka PAS.

Ei hirveän korkealla toivo oo 😅
Mites iLa uskallanko kysyä miten kävi?😊

Itsellä oli testi edelleen nega ja uutta kiertoa odottelen kyyneleet silmissä. Ei tää helpotu koskaan vaikka siihen onki jo tottunut😔

Söin tässä kierrossa geelejä 2kpl päivässä oletettuun ovikseen asti ja sen jälkeen 1kpl per päivä. En tiedä onko nyt se vai mikä ihme joka venyttää kiertoa?! Kp 33 menossa nyt ja edellisen kerran näin pitkä kierto ollu kesällä, kun sairastin koronan. Kuukautisoireita ei ole ja raskaanakaan en usko olevani. Joten nyt vaan odotellaan milloin menkat alkaa. Toki kierron venyminen aina tarkoittaa että seuraava yritys mahdollisuus karkaa kauemmaksi, mutta eipä se auta kuin odotella jos se uusi kierto sieltä käynnistyisi 🙈

Mites iLa uskallanko kysyä miten kävi?😊

Itsellä oli testi edelleen nega ja uutta kiertoa odottelen kyyneleet silmissä. Ei tää helpotu koskaan vaikka siihen onki jo tottunut😔
Viivat tuli tänään oli pp11😍
Sit alkaa seuraava odotus kun saatiin ultra vasta 11.3 😱

Liitteet

• IMG20250211055413.jpg
    IMG20250211055413.jpg
    576.1 KB · Katsottu: 136
Takaisin