Raskaaksi 2025

Kiitos! Oon tehnyt nyt ovistestejä ja saan kyllä viivoja, mutta en positiivista. Marraskuussa jätettiin ehkäisy pois, mutta en osaa sanoa mikä ois virallinen yk, koska kierto on tosissaan ollut aika epäsäännöllinen vielä. Tiedostan, että tutkimuksiin ei välttämättä heti päästä, mutta onpa nyt ainakin peli avattu siihen suuntaan, että ainakin olen jonossa jatkotutkimuksiin.

Täällä flunssa vaan jatkuu ja jatkuu ja on ihan jyrän alle jäänyt olo. Mies tuli reissusta kotiin, mutta en ole edes pusua saanut, koska hän ei halua saada tartuntaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Lisäksi perhepiirissä on nyt ikäviä uutisia, niin tuntuu, että oma jaksaminen on nyt taas vähissä. Jospa tästä pian lenssu helpottaa ja pääsee taas aktiivisemmin yrittämään.
Mulla on aina ollu kans että ovulaatiotesteissä ei tuu selvää plussaa, eikä kyl oo tullut limojakaan. Lämmöt nousee kuitenkin aina sen jälkeen kun testin viiva on tummempi ku muina päivinä (ei kuitenkaa yhtä tumma kun ohjeiden mukaan tarvis olla). Kun alotettiin lapsettomuushoidot niin ultrassa näky että oon ovuloinu, eli ei ne testit silti aina totuutta kerro 😊

Minä oon tässä ollut uuden kierron alettua vähän kyllästynyt kaikkeen raskautumiseen liittyvään. Jotenkin on ollut niin kiireistä ja sitten lisäksi vaan jotenkin kyllästyminen koko hommaan. Lähete on hyväksytty lapsettomuustutkimuksiin ja kaipa sieltä joku kirje tulee lähiviikkoina.

Mullakin on vaikeaa ennustaa ovulaatiota. Tässä kierrossa en testannutkaan, ja tuli kahdessa paikkaa mahdollisia kipuja. Luulin että olisi ollut kp13, mutta taisikin olla kp15 tai kp16. Sattui mahaan siihen malliin. Luteaalivaiheen tunnistan kyllä, kun nykyään tissit turpoaa. Tässä kierrossa lisäksi maha turvonnut ja nännit kipeät ja palelua. Valitettavasti liian aikaista raskausoireille, varsinkin kun tallettelut epäonnistuivat tässä kierrossa. 😬

Ihmetyttää miten nää luteaalioireet vaan pahenee ja pahenee, mutta ehkä lisäravinteet oikeasti ovat parantaneet hormonitoimintaa. Rauta ainakin on piristänyt mukavasti.

@Pilkki24 Samaistun! Tauon pitäminen ainakin testailuista kannattaa.

Kp17 ja tänään ovistestistä pysyvä hymy! Tää oli kyllä mielenkiintoinen kokeilu, oireista olisin itse arvioinut oviksen jo tapahtuneeksi. Oon kyllä niin tyytyväinen että ostin tuon digin. En niillä liuskatesteillä saanut ovista kiinni viime kierrossakaan. Toki sitä nyt mietin että kuinka lyhyeksi luteaalivaihe jää, kun olin ajatellut että ovis tapahtuisi kp14-15.

Lääkärin ohje ois testata ensi viikon tiistaina, mutta en taida malttaa sinne asti. Varmaan siis lauantaina ajattelin jo koittaa onneani🙈
Täällä kans kova jännitys ja tunteet heittelee laidasta laitaan ja välillä toiveikas olo ja välillä olo ettei taaskaan tulis kahta viivaa…
Onko sulla Emri ollut jotain lääkkeitä inseminaation tukena? Mulla oli aluks letrot +gonal f, irrotukseen gonasi set ja nyt sit cyclogestit luteaali tukena😊
Mä tulin vaan tänne kurkkii ja kyselee että teitkö testiä ja mitä näytti?

Täällä ei mitään raportoitavaa. Tämä kierto meni tosi laihalla yrityksellä, koska elämä. Uutta oottelen aivan järkyn pms-turvotuksen kans.

Mulla on aina ollu kans että ovulaatiotesteissä ei tuu selvää plussaa, eikä kyl oo tullut limojakaan. Lämmöt nousee kuitenkin aina sen jälkeen kun testin viiva on tummempi ku muina päivinä (ei kuitenkaa yhtä tumma kun ohjeiden mukaan tarvis olla). Kun alotettiin lapsettomuushoidot niin ultrassa näky että oon ovuloinu, eli ei ne testit silti aina totuutta kerro 😊
Mulla on kyllä jonkinlaiset limat, mutta lämmöt ei muutu. Varmaan otan digitestit vielä kokeiluun seuraavassa kierrossa, jos niillä saisi jotain tietoa!

@iLa tein eilen testin ja oli selkeä nega vaikka kuinka koitin tihrustaa… usko on vähän mennyt mutta testaan sillon tiistaina vielä lääkärin ohjeen mukaan uusiks sit jos sekin nega niin alkaa suoraan uus inseminaatiokierto. Tavallaan heti sellane olo et voiku vois vaan hypätä seuraavaan kiertoon, tää odottelu vaihe on aina tosi raskasta😫

@Maijjja ompas outoa jos lämmöt ei muutu. Onko sulla koskaan muuttunu vai vaan tässä kierrossa?

@iLa tein eilen testin ja oli selkeä nega vaikka kuinka koitin tihrustaa… usko on vähän mennyt mutta testaan sillon tiistaina vielä lääkärin ohjeen mukaan uusiks sit jos sekin nega niin alkaa suoraan uus inseminaatiokierto. Tavallaan heti sellane olo et voiku vois vaan hypätä seuraavaan kiertoon, tää odottelu vaihe on aina tosi raskasta😫

@Maijjja ompas outoa jos lämmöt ei muutu. Onko sulla koskaan muuttunu vai vaan tässä kierrossa?
Tota negaa itsekkin pelkää ja munkin pitäis testata tiistaina 😅
Mulla alla 4 epäonnistunutta inssiä, yks tuoresiirto ja nyt oli eka PAS.

Ei hirveän korkealla toivo oo 😅

Tota negaa itsekkin pelkää ja munkin pitäis testata tiistaina 😅
Mulla alla 4 epäonnistunutta inssiä, yks tuoresiirto ja nyt oli eka PAS.

Ei hirveän korkealla toivo oo 😅
Tuntuu että tosi harvoin kuulee onnistuineista inseminaatioista ja turhauttaa ”tuhlata” aikaa niihin kun onnistumisen todennäköisyydet niin pienet🙃

Ootko malttanu olla tässä kierrossa täysin testaamatta ja odotat kiltisti tiistaihin? Onko sulla mitään oireita?😊

Taidanpa minäkin palailla tänne kirjoittelemaan ja hypätä tähän mukaan, kirjoittelin silloin tällöin tuolla viime vuoden ryhmässä. Ei ole tullut kirjoiteltua, kun ei tässä ihmeitä ole tapahtunut, samaa kökköä kierrosta toiseen.

Meillä siis yritystä takana 2 vuotta, uusioperhe ja ensimmäisestä yhteisestä haaveiltu. Molempien ikä alkaa lähentyä 40 ja minulla endometrioosi. Hoitoihin hakeuduttiin jo vuosi sitten, mutta asiat ei edenneet ja nyt vasta päästiin tutkimuksiin.

Päästiin alkuviikosta siis erikoislääkärille lopulta, jolta saatiin lähetteet ja suunnitelmat tutkimuksista. Sopivasti oli kierron loppupuoli menossa, jotta sain jo ensimmäiset loppukierron verikokeet käydä antamassa, ensi viikolla toiset alkukierron kokeet, eilen oli kp1 (taas). Isäntä kävi spermanäytteen antamassa ja huomenna varailen aikaa aukiolotutkimukseen, joka on viimeistään viikon päästä. Josko syy alkaisi näillä selviämään, katsotaan mitkä on sitten jatkot.

Tuntuu että tosi harvoin kuulee onnistuineista inseminaatioista ja turhauttaa ”tuhlata” aikaa niihin kun onnistumisen todennäköisyydet niin pienet🙃

Ootko malttanu olla tässä kierrossa täysin testaamatta ja odotat kiltisti tiistaihin? Onko sulla mitään oireita?😊
Täällä ekasta inseminaatiosta kohdun ulkoinen raskaus ja kolmannesta kemiallinen joulukuussa. Eli tapahtumia kyllä, mutta silti ivf:n menossa ensi kuussa. Tähän "tuhlaantui" oikeastaan viime vuosi.

Olen ehtinyt tässä odotellessa seurata ovista vähän rennommin. Edellisessä kierrossa positiivinen testi tuli kp 13, limoja tuli muutama päivä ennen. Tässä kierrossa pahimmat limat tuli jo ainakin 4 päivää ennen positiivista testiä, joka osui tänään kp 15.

Aloitin testailun maanantaina. Kokemuksesta tiedän, että aamulla tehty negatiivinen testi voi olla iltapäivällä positiivinen. Testasin eilen UMK:n jälkeen vielä liuskalla ja digillä negat😅 No tänä aamuna liuskaan pärähti tummat viivat, mutta halusin vielä varmistaa asian hymynaamalla.

Itsellä tuo liuska yleensä näyttää positiivista jos on näyttääkseen, eikä yhtään sen myöhemmin kuin digi. Testaan sillä yleensä eka ja jos yhtään epäilyttää niin varmistan digillä positiivisen. Ei tartte montaa digiä käyttää. Hoitokierroissa en kyllä taas pihistele niitä.

Liitteet

• IMG20250209095641.jpg
    IMG20250209095641.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 122

No juu.. ja kun mekin julkisella puolella niin hoidot on rajoitettuja nii 'tuhlata' on oikein hyvä termi 😅
Mut tavallaan haluaa uskoa että inssistä on mahdollisuus myös raskautua koska miksi niitäuuten tehtäisiin?

Joo tai jos mä olisin saanu yksin päättää olisin testannut päivittäin jo 🤣 mut puoliso onneksi himmailee.
Nyt vaan mietin että jos ti aamuna tekee testin ja se on nega nii koko pvä menee pilalle ja kiva mennä töihin.. toisaalta en myöskään Malta odottaa kyllä iltapäivään 😅

Ei mitään oireita mihinkään suuntaan 😭 toisaalta esikoista kun odotin niin ainoa oire oli se että menkat jäi pois ja maha kasvoi.

Dpo11 ja onestep (raskauskeiju) nega, tuskin enää voi posiksi muuttua? Normaalisti kierto 28pv menkkojen pitäis alkaa to tai pe. Ovulaatio tikutettu niin dpo aikas varma.

Takaisin