Raskaaksi 2025

Mulla tais mennä ovulaatio kun testit tänään haalistuneet huomattavasti eilisestä ja iltaan mennessä enemmän. Meni vähän ohi tallettelut kun eilen ei kumpikaan jaksanu. Toki jos tänään jaksais oishan siinä kai mahdollisuus kun tänään jos ovulaatio olisikin testien perusteella. Olisi kyllä varmaan pitänyt ostaa luottotestejä niitä apteekista, mutta tällä kertaa testailin pc:n ovistesteillä. Niin voi olla että jos ne ei sovi mulle tai näytä huippua oikein.. 😔

Onnea taas plussanneille!🥰

Täällä alkaa pikkuhiljaa lähtölaskenta siihen että pääsen testailemaan. Ennusteen mukaan 5 pv kiertoa jäljellä. Tänään dpo 10 enkä meinaa testata nyt varhaisella eli 5 pv:n jälkeen pääsen uittelemaan. Rauhallisin mielin olen ollut ja pyrkinyt pitämään ajatukset muualla. Enkä ole halunnut seurata kropan tuntemuksiakaan. Kaiken olen kuitannut sillä että ei ole oire. Eipä sillä että juuri mitään olisi ollut.😄 Mutta joo totuuden hetki lähenee.🙈

Onnea taas plussanneille!🥰

Täällä alkaa pikkuhiljaa lähtölaskenta siihen että pääsen testailemaan. Ennusteen mukaan 5 pv kiertoa jäljellä. Tänään dpo 10 enkä meinaa testata nyt varhaisella eli 5 pv:n jälkeen pääsen uittelemaan. Rauhallisin mielin olen ollut ja pyrkinyt pitämään ajatukset muualla. Enkä ole halunnut seurata kropan tuntemuksiakaan. Kaiken olen kuitannut sillä että ei ole oire. Eipä sillä että juuri mitään olisi ollut.😄 Mutta joo totuuden hetki lähenee.🙈
Vau! Ihailtavaa kärsivällisyyttä 🤩

Yökyöpeli täällä hei :No Evil Monkey:

@AnniMaria mulla ei riittäisi kyllä myöskään kärsivällisyys, nipin napin pääsen sinne 10dpo saakka

Täällä odotellaan edelleen positiivista ovistestiä, tallettelutkin olis mennyt niin viimeisen päälle nappiin jos huomenna tärähtäisi ovisplussa 🤩 ovislimat alkoi eilen, ja tiistaista asti ollut pieniä nippailuja yms. molemmissa munasarjoissa, joten todella toivon, että se ovulaatio sieltä tulee.

@Kali ja miksei muutkin: Ilmeisesti Pregcheckin, One Stepin ja Wondfon (näitä ilmeisesti enemmän ulkomailla käytössä) testit on kaikki "samoja"? Huomasin kun mulla oli kans noita Pregcheckin testejä, että siinä muovikääreessä lukee One Step ja valmistaja Wondfo 🤔

Täällä kokeilussa nyt RFSU:n ovistestit, ja jotenkin niihin tulee paremmin viiva kuin noihin toisiin, liekkö sitten sattumalta tänään alkanut nousemaan LH vai mikä selittää, tiedäppä tuota.

Ehkä olisi aika painua pikkuhiljaa nukkumaan 🫣

Moikka kaikki! Oon seurannut keskustelua täältä taustalta jo useamman kuukauden, mutta en oo oikein rohkaistunut sanomaan mihinkään mitään 🫠 meillä siis ikää 33&35 ja yritystä takana joulukuusta asti. Aloitettiin vähän sillee "tulee jos on tullakseen" mutta mieskin vähän yllättyi kun kesään mennessä ei tapahtunut oikein mitään..

Taustalla kaks kemiallista, toinen loppukeväästä ja toinen edellisessä kierrossa.

Mä pari kertaa testasin ovista, mutta mulla on niin selkeät oireet et osaan päivälleen tunnistaa millon ovis on niin lopetin sen tikkujen uittelun 😄

Ja tänään dpo15 tein raskaustestin, kun kaks päivää tuntunu et menkat alkaa ja mitään ei kuitenkaan vuoda. Niin pc testi näytti melkein heti kaksi viivaa 🤯 ei tietenkään leffaviivoja, mutta sellainen ettei tarvi tihrustaa. Itteä jännittää nyt et pysyykö tämä matkassa ❤️

Omanapa: dpo12 ja nega. Jotenkin todella ankeaa kun itse antoi liikaa toivoa sille että tärppi on käynyt. Oireet oli (jälleen kerran) poikkeavat viime kierroista, ja isoin juttu että voimakkaat pms oireet puuttuu. Luulen että epäsäännöllinen donafertyn otto on parantanut jotain tasapainoa kropassa ja siksi pms oireet jääneet pois. Toinen oire on ollut erilaiset menkkakipuilut. Ja nyt toki se että menkat ei ole alkaneet vielä, mulla luteaali ollut lyhyimmillään 8 päivää, keskimäärin kuitenkin 10-11 päivää. Tänään ihan viimeistään pitäisi menkat alkaa. Donaferty toki voi pidentää luteaalivaihetta mikä on sitten taas hieno asia. Hienompi olisi kuitenkin ollut se että olisi raskaus alkanut. Mutta kyllä aika masiksissa on nämä muutamat aamut menneet kun kirkkaan valkoisia negoja vaan pukkaa. Nyt en ole onneksi testannut kuin kerran päivässä.

Hei valtavasti onnea @Maii plussasta! Hyvältä kuulostaa! Ja samalla sitten @Hailey niin harmi, että uusi kierto taas lähti käyntiin :side_tear:

Mä itseasiassa oon kans tän kierron syönyt donafertyä, paitsi tiistaina lopetin kun kävin gynellä joka ultrasi, ja määräsi terolutit koska näytti että taas pitkä kierto tulossa. Ajattelin, että säästelen niitä jauheita seuraavaan, onnistuneempaan kiertoon :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tosi loogista.. Mutta oon kans huomannut että ehkä herkkuhimoon ne vähän autaa? Mutta ei ainakaan tällei heti ekasta kierrosta juuri aikaistanut ovista, ja aikansa se kai ottaakin. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että tieteellistä näyttöä niiden toiminnasta ei juuri ole, joten en sitten tiedä, että ostanko lisää kun nykyiset loppuu vai miten :Smirking Face:

Mutta hei, onko täällä kokemusta teroluteista, ja etenkin siitä jos ovulaatio tulee terolutien jälkeen? Mä aloitin tosiaan tiistaina kp 19 terokuurin, kun ultrassa näytti että ovista ei olisi lähimainkaan. Ja tänään kuitenkin ovistesti plussa! Että onko tää kierto kuitenkin nyt hukkaan heitetty, kun viisi päivää jo teroja syöty? Jos menkat alkaa viikon päästä, niin onko niin että ei ehtisi kiinnittyä, vaikka raskaus nyt alkaisikin? Onko täällä viisaampia? Ollaan kierrollisesti @Syssymyssy samassa aikataulussa!

Jahas, kai mäkin ilmottaudun tänne kun taustalla taas lueskellut kuukauden pari. 🙈 meillä ei ole kyllä yritys vielä alkanutkaan kun selvittelen vielä yhtä terveysasiaa joka selvinnee ensi kierron aikana. Mulla on siis kierukka asennettu alkuvuodesta. Tänään tosin en enää tuntenut lankoja, viime kierrossa tunsin. Vaihtoehdot on että vetäytyneet kohdunkaulakanavaan tai sitten kierukka tippunut omia aikojaan. Tein jo raskaustestinkin tänään kun kuukautiset pari päivää myöhässä cluen mukaan. Nega oli. Ollaan siis rationaalisesti ajateltu että halutaan kolmas aika pienellä ikäerolla, varsinaisesti vauvakuumetta ei ole. Tosin mies on alkanut vähän empimään kun on nyt kuopuksen kanssa pari kuukautta kotona, vähän rankkaa ollut tuon vaaperon kanssa. Huomasin kyllä heti negan tehdessäni että joku ajatus siellä takaraivossa on että ei haittaisi jos olisi plussa. Vaikka ei ole kyllä ikävä vatsalihaserkaumaa, raskausoireita ja imetystä… kaksi ekaa raskautta on alkaneet nopeasti, neljännestä ja ekasta kierrosta, nyt huomaan että aika ylimielisesti sitä tulee ajateltua että tulee heti raskaaksi kun antaa luvan vaikka voihan se olla ettei sitä kuulukaan vaikka ehkäisyn lopettaakin.. tämmöisiä ristiriitaisia fiiliksiä tänne🙏🏽

Kaikille kovasti plussatuulta❤️

Täällä meni letrokierto puihin. Passittivat päivystykseen, kun soitin ja kysyin sivuvaikutuksista mitä niistä ilmeni. Eli ei mennäkään inssiin tästä kierrosta, kun jouduin lopettamaan lääkityksen kesken. Sain lapsettomuuslääkäriajan vasta ensi kuulle niin katsellaan sitten miten jatketaan.

Tuntuu, että on nyt sellaista vastapuhuria tämän kakkosprojektin kanssa, että tekisi mieli laittaa hanskat tiskiin. Ja samaan aikaan ei kuitenkaan. Äh. Pahoittelut vähän negatiivisesta purkamisesta, mutta alkaa olla takki aika tyhjä.

Onnea kuitenkin plussanneille! 🤗

@*Ninni* terolut voi toimia myös ”ehkäisymenetelmänä” jos aloittaa ennen ovulaatiota eli terolut voi estää ovulaation. Terolutteja käytetään myös tukilääkkeenä eli ei sinänsä ole vahinkoa että oot jo viisi päivää niitä syönyt. Esimerkiksi mulla tällä hetkellä on terolutit vahvistamassa progesteroni tuotantoa. Toivotaan että sieltä munasolu irtoaa teroluteista huolimatta 🙏🏻

Tervetuloa uusille ja onnea plussasta @Maii!

@Pilkki24 harmi et letrokierto meni puihin. Toivottavasti saisitte kuitenkin jotain apuja tulevaan inssiin. Millaisia sivuvaikutuksia sulle tuli noista letroista? Mulle kans lapsettomuuslääkäri määräsi letroja tukemaan ovista mut en ehtinyt aloittaa niitä kun tulin raskaaksi ja nyt keskenmenon jälkeen mietin et kokeilisko niitä, mut pitää varmaan olla yhteydessä klinikalle kun siinä on ne alku-ultrat.

ON: täällä ehkä dpo6 jos nyt ees ovista tuli, kun en saanut mielestäni sitä tikutettua. Mut oireet ja lähes ovisplussa viittaisi siihen et ovis olis ollu maanantaina. Minkäänlaisia oireita ei oo raskautumisesta, mut ihme menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia on ollut harva se päivä ja jännitän vähän et alkaako menkat. Menossa siis keskenmenon jälkeinen kierto joten ei oo oikein käryä et missä mennään. Tänään siis tyhjennyksestä laskettuna kp32 et normaalisti menkat olis jo alkanut. Mut se oletettu ovis olis ollu vasta kp25. Epäilen kyl et voiko noin myöhäisestä oviksesta raskautua. Meinasin et testaan ens torstaina kun silloin on kuopuksen neuvola niin vois neuvolavarauksen hoitaa samalla käynnillä jos tarvetta 😅

@Freyja86 toivotaan parempaa onnea teillekin!
Miulla tuli siis voimakasta huimausta (se tunne mikä on vähän ennen pyörtymistä ennen kuin alkaa piippaamaan korvissa), voimakasta väsymystä, lievää päänsärkyä, levottomat jalat ja sellaisia pistelytuntemuksia ympäri kehoa. Päivystyksessä refleksit olivat tosi voimakkaat eli ilmeisesti se vaikutti hermostoon aika vahvasti. Vielä eilenkin tuli sellaisia kylmätuntemuksia pitkin kehoa ja raajoja, mutta tänään ei onneksi enää. Piti siis lopettaa ne ja väläyttelivät polilta pistoshoitoja noiden tilalle.

@Freyja86 Mä kanssa täällä tuskailen km jälkeisessä kierrossa et mitä kropassa tapahtuu milloinkin. Ovisoireet oli ihan epätyypillisiä, paljon pistelyitä ja menkkakramppimaisi tuntemuksia ympäri alavatsaa ja selkää. Tosin kai se voi tyhjennyksen jälkeen olla vähän kipuisampi se kierron käynnistyminen 🤔

Mä luulen nippaikujen perusteella et ovis oli eilen vaikka vaikea oli sanoa kun pe raskaustestiinkin tuli haalea hailuraviiva vielä. Silloin pe (kp 18 tyhjennyksestä) ovistesti oli kuitenkin aika hyvännäköinen kun taas tänään oli jo niin ettei meinannu mitään hailura edes erottaa 🧐 No näillä mennään 🤷‍♀️

Suureksi hämmennykseksi tein positiivisen testin!
Toissapäivänä tein testin ei haamua ei mitään, joten olin vähän luovuttanut toivoni tästä kierrosta. Nyt sitten apteekin herkkään testiin tuli selkeä viiva ja cb digi näytti maagiset sanat ’Gravid Raskaana’

Yhdet menkat kerkesi olemaan km jälkeen. Nyt sitten vaan koittaa olla stressaamatta ja toivoa että tästä saadaan vauva syliin ensi toukokuussa ❤️🙏🏻

Yökyöpeli täällä hei :No Evil Monkey:

@AnniMaria mulla ei riittäisi kyllä myöskään kärsivällisyys, nipin napin pääsen sinne 10dpo saakka

Täällä odotellaan edelleen positiivista ovistestiä, tallettelutkin olis mennyt niin viimeisen päälle nappiin jos huomenna tärähtäisi ovisplussa 🤩 ovislimat alkoi eilen, ja tiistaista asti ollut pieniä nippailuja yms. molemmissa munasarjoissa, joten todella toivon, että se ovulaatio sieltä tulee.

@Kali ja miksei muutkin: Ilmeisesti Pregcheckin, One Stepin ja Wondfon (näitä ilmeisesti enemmän ulkomailla käytössä) testit on kaikki "samoja"? Huomasin kun mulla oli kans noita Pregcheckin testejä, että siinä muovikääreessä lukee One Step ja valmistaja Wondfo 🤔

Täällä kokeilussa nyt RFSU:n ovistestit, ja jotenkin niihin tulee paremmin viiva kuin noihin toisiin, liekkö sitten sattumalta tänään alkanut nousemaan LH vai mikä selittää, tiedäppä tuota.

Ehkä olisi aika painua pikkuhiljaa nukkumaan 🫣
Okei, en tiennytkään. 🫣 Pitäisiköhän sitten varmuuden vuoksi käydä ostamassa niitä apteekin testejä. Koska jos noiden testien mukaan ovis olisi ollut eilen niin se olisi mullekkin ollut aikainen kun kp11 tai no kp12 jos laskee tiistaista koska silloin illalla 12.8 vuoto alkoi. Toki voihan se olla että se on vasta tulossa, toisaalta noikin testit pc:n siis niin haalentuneet tänään päivällä vielä enemmän eilisestä. Että ehkä ne ei näyttäneet huippua oikein...

Eilen kyllä talleteltiin illalla varmuuden vuoksi ja voishan sitä varmuuden vuoksi jatkaa tallettelua ensi viikolla jos ovis onkin myöhemmin. Muutama pregcheckin testi mulla vielä on ehkä käytän ne kaikki ja katson vahveneeko enään mikään testailu kerta tosta perjantaisesta ilta testistä. Ja sekin kyllä vähän vaikuttaa että ovulaatio olisi eilen tapahtunut kun hirveä kipu oikealla puolella alavatsaa semmoiset muutaman sekunnin ehkä minuutin max.. Ja jos oikein muistan nyt pitäisi ovulaatio tapahtua juuri oikealta puolelta kun kesäkuun alussa se tapahtui vasemmalta kun ultrattiin silloin gynellä. Tässä premomiin laitetut testit.

1000008756.jpg

Niin joo ja onnea kaikille plussanneille!! 💜

Muokattu viimeksi:
Suureksi hämmennykseksi tein positiivisen testin!
Toissapäivänä tein testin ei haamua ei mitään, joten olin vähän luovuttanut toivoni tästä kierrosta. Nyt sitten apteekin herkkään testiin tuli selkeä viiva ja cb digi näytti maagiset sanat ’Gravid Raskaana’

Yhdet menkat kerkesi olemaan km jälkeen. Nyt sitten vaan koittaa olla stressaamatta ja toivoa että tästä saadaan vauva syliin ensi toukokuussa ❤️🙏🏻
Tarrasukkia! ❤️
Toivottavasti nähdään toukokuisissa..

Itsellä oli tuore siirto toukokuussa mistä alkoi raskaus mutta meni heinäkuussa kesken (oli lopettanut kehityksen pari viikkoa aikaisemmin)
Km jälkeen kerinnyt yhden menkat tulee ja viime pe tehtiin Pas ja toivottavasti huutunenä jäisi kyytiin ❤️

Jahas, kai mäkin ilmottaudun tänne kun taustalla taas lueskellut kuukauden pari. 🙈 meillä ei ole kyllä yritys vielä alkanutkaan kun selvittelen vielä yhtä terveysasiaa joka selvinnee ensi kierron aikana. Mulla on siis kierukka asennettu alkuvuodesta. Tänään tosin en enää tuntenut lankoja, viime kierrossa tunsin. Vaihtoehdot on että vetäytyneet kohdunkaulakanavaan tai sitten kierukka tippunut omia aikojaan. Tein jo raskaustestinkin tänään kun kuukautiset pari päivää myöhässä cluen mukaan. Nega oli. Ollaan siis rationaalisesti ajateltu että halutaan kolmas aika pienellä ikäerolla, varsinaisesti vauvakuumetta ei ole. Tosin mies on alkanut vähän empimään kun on nyt kuopuksen kanssa pari kuukautta kotona, vähän rankkaa ollut tuon vaaperon kanssa. Huomasin kyllä heti negan tehdessäni että joku ajatus siellä takaraivossa on että ei haittaisi jos olisi plussa. Vaikka ei ole kyllä ikävä vatsalihaserkaumaa, raskausoireita ja imetystä… kaksi ekaa raskautta on alkaneet nopeasti, neljännestä ja ekasta kierrosta, nyt huomaan että aika ylimielisesti sitä tulee ajateltua että tulee heti raskaaksi kun antaa luvan vaikka voihan se olla ettei sitä kuulukaan vaikka ehkäisyn lopettaakin.. tämmöisiä ristiriitaisia fiiliksiä tänne🙏🏽

Kaikille kovasti plussatuulta❤️
Ihanaa tuttuja taas täällä! Tervetuloa mukaan😍.
Tunnistan noi sun pohdinnat. Itsekin olen nauttinut siitä mihin taas keho pystyy ja toisaalta ollaan oltu puhki kummankin lapsen haastavamman vaiheen kanssa. Silti me se kolmas tähän vielä samaan syssyyn halutaan. Omaakin elämäntilannetta ajatellen paras vaihtoehto😅.

No katsotaan miten tän kierron kanssa käy. Odottelua varmaan tosiaan helpottaa ettei ole mitään oireita ollut ja toisaalta aika hektinen arki. Tänään ja eilen ollut tosin runsaampaa valkovuotoa. Hmm.. no ei mennä asioiden edelle vielä🌈😅🤔

@Kali Mä sinuna jatkaisin vielä testailua, jos haluat saada vähän enemmän varmuutta asiaan.

Mulla itsellä on nyt käynyt aina niin, että ovistestit lähtee pikkuhiljaa vahvistumaan, kunnes taas haalenevat juuri ennen huippua. Eli käytännössä joka kerta plussa tulee ns. puskista. En tiedä mistä tämä johtuu 😅 Ja oireiden perusteella en osaisi ovista tunnistaa, sillä ovislimoja mulla tulee jo reilu viikko ennen ovista, samoin kipuja on jo monta päivää ennen. Nyt mulla menossa kp 9, limoja on tullut jo pari päivää ja samoin kovia kipuja ollut, mutta silti uskon että ovis on vasta aikaisintaan viikon päästä, kuten se on ollut aiemmissa kierroissa. On tässä tullut testattuakin varmuuden vuoksi, mutta haaleeta näyttää.

Takaisin