Raskaaksi 2025

Joo toivon mukaan saatte ne testiin! Mulla ainakin tuo pienin annos jo riitti, toki gyne siihen malttamattomana määräsi muutaman lisäpäivän kun ei ensin näyttänyt kovin nopeesti tepsivän, mutta sanoi että nyt tulevassa kierrossa (joka on kesäsulun aikana) voi ottaa sen normaalin 5 päivän kuurin minimiannoksella ja seurailen sitten että miten kierto kehittyy. Jännityksellä odotan että mitä sieltä sitten tulee. 🫣 Kunhan ovis tulee ennen KP25 oon semi-tyytyväinen!

Apua kun naurattaa tuo, jos mulla onkin täysikuun ovulaatio eikä menkat niin oonko noidan vastakohta?? :tears: Mikähän edes on noidan vastakohta?? Ehkä oon joku keijukaistyttö :rolling:
Edit: Kerroin tästä miehelle, siis että jos on menkat täysikuun aikana on noita ja että mulla sen sijaan oli ovis täysikuun aikana, ja hän siitä sitten päätteli että ehkä sieltä syntyy noita. No sekin voi olla! 😂
Babydustia noita/velhovauvalle 🧙‍♀️🧙‍♂️:tears:.

Meillä vasta yritystä vuoden vaihteesta niin luulen että alan syksyllä selvittää lähetettä julkiselle jos ei ala tapahtua sitä ennen. Esikoisessa oli jo letroresepti oottamassa niin luulen että mekin päästään niillä alottelemaan jos sinne asti päästään!

Meillä ollaan juhannus ihan kotona vaan ja kesänkin suunnitelmat on enimmäkseen auki. Esikoinen toivoi luonnontieteellistä museota eli varmaan siis helsingin reissua tulossa ☺️

Tein iltapäivällä testin parin tunnin pidätyksellä. Oli nega, tosin jotain netistä luin noista one step testikö se nyt on? Kumminkin herkistä liuskatesteistä joita ostin tusinan raskauskeijusta kun halvalla sain. 😂 Että ne ei välttämättä ole niin herkkiä kuin luvattu.

Onko kellään niistä mitään kokemusta? Muistan itse saaneeni noilla ekan plussan ekassa keskenmenneessä mutta silloin tosiaan oli kyllä 3 päivää myöhässä jo kuukautiset ennen kuin sain sen plussan. Ja silloinkin oli kyllä todella haalea toinen viiva vielä. 🤔 Että onkohan noi sit huonoja testejä? Vähän epäilyttää niin käyn varmaan huomenna ostaa joitain oikeasti herkkejä testejä ja testaan. 😅

Jos ne on niitä liuskoja sinisessä pakkauksessa (pakkauksessa lukee one step ja sit piiiitkä ja vaikea saksankielinen sana raskaustestille🤣) niin mulla kans niistä huonoja kokemuksia.
Sain niillä kerran tosi selkeän haamuviivan kun kaksi muuta testiä oli täysin negoja (enkä ollut raskaana), ja sit puolestaan kun olin raskaana niin siinä näkyi tosi heikko viiva vaikka toisessa testissä oli jo selkeä plussa. Voihan toki olla että mulle sattui silloin huono erä, mutta en ole niitä kyllä sen jälkeen tilannut.

Tuu sit kertomaan mitä toinen testi näyttää, pidetään peukkuja 🫶🏼

Babydustia noita/velhovauvalle 🧙‍♀️🧙‍♂️:tears:.

Meillä vasta yritystä vuoden vaihteesta niin luulen että alan syksyllä selvittää lähetettä julkiselle jos ei ala tapahtua sitä ennen. Esikoisessa oli jo letroresepti oottamassa niin luulen että mekin päästään niillä alottelemaan jos sinne asti päästään!

Meillä ollaan juhannus ihan kotona vaan ja kesänkin suunnitelmat on enimmäkseen auki. Esikoinen toivoi luonnontieteellistä museota eli varmaan siis helsingin reissua tulossa ☺️
Kiitos! 🪄 :tears:

Me aloitettiin julkisen polku huhtikuussa kun tuli vuosi yritystä täyteen, mutta ollaan vieläkin jonossa naisten polille, ehkä elo/syyskuussa saadaan aika. Toukokuussa kun oli välissä tk-lääkärin aika pyysin letroja testiin, mutta hän sanoi että ei ole valtuuksia niitä määrätä.
Niin kävin sitten yksityisellä hakemassa ne kesäksi, kun tuntui vähän pitkältä se 5kk odotus huhti/toukokuusta elo/syyskuuhun ilman mitään apuja. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Riitti yksi käynti, tsekkasi ultralla varmuuden vuoksi ja sain reseptin matkaan! Tosin kävin sitten vielä lisänä toisella yksityisellä katsomassa että miten follit alkaa kasvaa, vaikka varmaan kesän yli olisi voinut testailla minimiannosta itsekseen. Se oli lopulta se mitä se gynekin suositteli ensi kiertoon kun on kesäsulku kun oli tarpeeksi vastetta tuolla. Ainakin on jo ekat lääkekokeilut takana jos lopulta sinne julkiselle päästään! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivon mukaan saatte lähetteen jouhevasti!

Mukavaa juhannusta ja kuulostaa kans kivalta tuo museoreissu! :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Tein iltapäivällä testin parin tunnin pidätyksellä. Oli nega, tosin jotain netistä luin noista one step testikö se nyt on? Kumminkin herkistä liuskatesteistä joita ostin tusinan raskauskeijusta kun halvalla sain. 😂 Että ne ei välttämättä ole niin herkkiä kuin luvattu.

Onko kellään niistä mitään kokemusta? Muistan itse saaneeni noilla ekan plussan ekassa keskenmenneessä mutta silloin tosiaan oli kyllä 3 päivää myöhässä jo kuukautiset ennen kuin sain sen plussan. Ja silloinkin oli kyllä todella haalea toinen viiva vielä. 🤔 Että onkohan noi sit huonoja testejä? Vähän epäilyttää niin käyn varmaan huomenna ostaa joitain oikeasti herkkejä testejä ja testaan. 😅
Nää testit on itellä ollut ihan susia! 😮‍💨😂 Oon saanu räikeitä viivanpaikkoja vaikken ollut raskaana ja nyt, kun olin raskaana, niin pregcheck ja toinen herkkä antoi jo viivan, kun taas tuo testi näytti negaa. 🫣😅 Ja mitä muiden kokemuksia lukenut, niin monella kai kans nuo testit näyttäneet paljon myöhemmin plussaa, kun vähemmän herkät testit.

Täällä on kans alkoholin kulutusta vähennetty, mutta en kokonaan kieltänyt itseltäni.😄 Pari lasillista silloin tällöin varmaankin ok. Juhannuksena tosin alkoholin käyttö vähäistä ihan jo lasten takia.

Kivoja suunnitelmia kaikilla jussiksi. Meidän tytöt kävi juuri tuolla Luonnontieteellisessä museossa isovanhempien kanssa ja tykkäsivät hirveästi. Me mennään kaveriperheen mökillä köymään lasten kanssa. Mökki on vain noin tunnin ajomatkan päässä. Kiva päästä kunnon mökkisaunaan, uimaan ja viettämään aikaa kavereiden ja kummilasten kanssa.

Dpo 1 tai 2 meneillään. Talleteltiin ihan hyvin. Ovistesti näytti plussaa samaan aikaan muistaakseni kuin viime kierrosta (kp 13). Mitään ovista en ”tuntenut” kipuiluna alavatsalla kuten aikaisemmista kierroista, mutta ehkä se on silti tapahtunut.🤪 Sit vaan oottelee…

Jos ne on niitä liuskoja sinisessä pakkauksessa (pakkauksessa lukee one step ja sit piiiitkä ja vaikea saksankielinen sana raskaustestille🤣) niin mulla kans niistä huonoja kokemuksia.
Sain niillä kerran tosi selkeän haamuviivan kun kaksi muuta testiä oli täysin negoja (enkä ollut raskaana), ja sit puolestaan kun olin raskaana niin siinä näkyi tosi heikko viiva vaikka toisessa testissä oli jo selkeä plussa. Voihan toki olla että mulle sattui silloin huono erä, mutta en ole niitä kyllä sen jälkeen tilannut.

Tuu sit kertomaan mitä toinen testi näyttää, pidetään peukkuja 🫶🏼
Minulla on noita, ja on aina tullut plussa kun olen raskaana ja selkeä nega, jos en ole, ei mitään viivanpaikkoja tai haamuja. Herkkyydestä en toki osaa sanoa, enkä testaile kovin aikaisin.

Otin aamulla ovistestin ja tää taitaa olla posi?🤔 en oo ennen näitä tehnyt silleen et olisin saanu positiivisen
IMG_0418.jpeg

Täällä menee juhannus osin töissä ja osin sitten ihan kotosalla. Huomenna aamuvuoro, lauantaina vapaa ja sunnuntaina aamu. Huomenna jos sää sallii meinattiin käydä juhannuskokkoa katsomassa 😊

Menkat loistaa edelleen poissaolollaan. Onneksi tänään iltavuoro joten ei ehdi liikoja miettiä ja analysoida. Menkkajomot joita oli aiemmin loistaa nyt tyystin poissaolollaan. Kuitenkaan en jotenkin raskauteenkaan jaksa uskoa 🙈

Vihdoin saan liittyä tänne mukaan haaveilemaan raskautumisesta 😍 Mulla loppukesän suunniteltu vaellusreissu taisi jäädä vain kevään 3 yön lämmittelyreissuun, joten raskaus saakoon tulla jo nyt. Tähän asti lueskellut ketjua ja aikamoista tunteiden vuoristorataa täällä saakin käydä läpi. 🌈

Meillä sopivasti juhannuksena ovulaatio, niin heti toiveissa legendaarinen juhannusvauva. Esikoinen nyt 1v4kk ja tärppäsi jo toisesta kierrosta, vaikka en tiennyt raskautumisesta mitään. Nyt olen haaveillut kunnon fiilistelystä ovistesteineen(ne jäi nyt vielä kokeilematta), ja kaivoin esikoisen tekoon ostetun vaatetuksenkin eilen illalla esiin kun jäi käyttämättä silloin 😅 Onko muilla hankittu lastentekovaatteita?

@Pilkki24 Tietenkin alusvatteet, jotka ostetaan lapsentekopuuhia varten 😂 Eikö se kuulu normaaliin fiilistelyyn 🫣

Hyvin tiedostan ettei kaikki aina mene niinkuin Strömsössä, mutta haluan vielä elää omassa pilvilinnassa kun voin 😊

Me onnistuttiin eilen miehen kanssa petipuuhiin tän vauva-arjen keskellä ja tänään sitten yllätykseksi tein ton positiivisen ovistestin🙈 eli tuli nyt tälleen puoli vahingossa osumaan tallettelut kohdilleen. Laitoin miehelle töihin viestiä, että ovis plussa pärähti tikkuun, et pitäskö tänäänki yrittää touhuilla, jos halutaan kokeilla saada toinen lapsi aluille😂

@Pilkki24 Tietenkin alusvatteet, jotka ostetaan lapsentekopuuhia varten 😂 Eikö se kuulu normaaliin fiilistelyyn 🫣

Hyvin tiedostan ettei kaikki aina mene niinkuin Strömsössä, mutta haluan vielä elää omassa pilvilinnassa kun voin 😊
Eiköhän se useammin onnistu helposti, jos ennenkin on onnistunut. 😄 Taidan olla taas käänteinen lottovoittaja. 😅

Onhan meillä hepeneitä, mutta ei nyt ole erikseen hommattu siihen hommaan. 😆 Niille on tullut kyllä tarvetta, kun välillä on jyskytetty monta päivää putkeen niin on tarvinnut jotain piristystä. 😂

Mä omistan vaan mustia alusvaatteita suurimmaks osaks, mistä mitkään ei voi kyllä hepeniksi edes laskea. 🤣 Oon niin mukavuuden haluinen etten tykkää käyttää noita ns. hienompia alusvaatteita. 😆 Niin niitä ei tule edes ostettua, joskus oon ostanut mutta jäänyt käyttämättä niin nykyään en edes osta sellaisia.

Mutta yritän olla tässä menemättä asioiden edelle, kun katselin taaksepäin mitä oon tänne foorumille kirjottanut muistin asioita joita en heti muistanut. Ja esim se edellinen raskaus joka päättyi ennen kuin kerkesi alkaakaan. Niin silloinkin sain todella haalean toisen viivan vasta jotain dpo12-13 jota ei oikeastaan näkynyt kuin tietyssä valossa. Ja vähän näkyvämmän sitten dpo14. Ja digiin sain raskaana lukemaan vasta dpo15 tienoilla. Toki se meni kesken heti alkujaan niin ei ehkä paras verrattava. No mulla ei mihinkään muuhun toki ole verrattavaa kun ei ole kuin noita keskenmenneitä raskauksia. 🥴 Mutta luulen että parempi niihin verrata kun omia kokemuksia kuin muiden kokemuksiin... Eihän kaikkien kehot toimi tietenkään samanlailla. Ehkä vielä huomenna testaan tai ylihuomenna tai kunnes ja jos vuoto alkaa menetän toivon sitten.

Vihdoin saan liittyä tänne mukaan haaveilemaan raskautumisesta 😍 Mulla loppukesän suunniteltu vaellusreissu taisi jäädä vain kevään 3 yön lämmittelyreissuun, joten raskaus saakoon tulla jo nyt. Tähän asti lueskellut ketjua ja aikamoista tunteiden vuoristorataa täällä saakin käydä läpi. 🌈

Meillä sopivasti juhannuksena ovulaatio, niin heti toiveissa legendaarinen juhannusvauva. Esikoinen nyt 1v4kk ja tärppäsi jo toisesta kierrosta, vaikka en tiennyt raskautumisesta mitään. Nyt olen haaveillut kunnon fiilistelystä ovistesteineen(ne jäi nyt vielä kokeilematta), ja kaivoin esikoisen tekoon ostetun vaatetuksenkin eilen illalla esiin kun jäi käyttämättä silloin 😅 Onko muilla hankittu lastentekovaatteita?

Mä ryntäsin heti alusvaateostoksilla kun alettiin yrittämään eli samaistun! :tears: Itseasiassa meni melkein koko alusvaatelaatikko uusiksi, kun vähän innostuin.

Täällä ois piinapäivät, vaan ei luottoa tärppiin tällä kertaa. Jotenkin niin menkkoja enteilevä olo. Vaikka ajoitukset osui kivasti, niin epäilen tuon pikkuihmisen imettämisen sekoittavan vielä pakkaa.

Ällövaroitus ja ehkä too much info 🫣 En ole ikinä ovulation tarkalle ajankohdalle antanut ajatusta. Eilen tarkkailin limoja koko päivän ja sehän meni just niinkuin Google sanoi, vaan nopeutetusti. Aamulla vielä pääosin valkoista ja siitä sitten päivän mittaan alkoi kirkastua, ja illalla oli jo ihan täysin kirkasta. Tänäaamuna jo kuivaa. Lisäksi eilinen alkoi krampilla ja sitten siirtyi toiselle puolelle vihlovaksi kivuksi. Tätä olen aina luullut vaan ilmavaivoiksi 😂 Jaan siksi jos joku on yhtä pihalla kun minä. Tarkkailun siis tein ihan sormilla, en vaan pyyhkimällä ja sehän olikin ihan eri asia.

Ai että kun elän ihan siinä ajatuksessa että kun satuin saamaan tän ovulaation hyvin kiinni ja talleteltiin niin se tarkottaa automaattista raskautta. Olen kahtena yönä nähnyt unessa olevani raskaana, yleensä en edes nää unia 😂

Ei tullut juhannusihmettä meille, menkat alkoi tunnilleen ajallaan eikä ollut tarvetta tehdä kp28 testiä. Söi aika paljon juhannusfiilistä, kun olin niin varma plussasta. Toivo tosin meni jo toissapäivänä, kun lämmöt romahti follikkelitasolle. 😔 Vielä olisi yksi kierto edessä ennen yritystaukoa, sitten pidetään mental health break samalla, kun puoliso aloittelee uudessa työssä ja yhteinen lomailu päättyy.

Omasta harmista huolimatta oikein ihanaa juhannusta kaikille, tarrasukkia plussaneille ja plustuulia niille, joilla on vielä testailut edessä, meitä pettyneitä unohtamatta. ☀️

Tsemppiä @ohdake 🧡
täällä kp29 ja dpo13.. edellinen kierto oli 29 päivää... Heräsin aamulla tosi kireiltä tuntuviin rintoihin... Ja tunne jatkuu edelleen.. alavatsaa jomottaa myös... 🙈 Eilinen herkkä testi oli negatiivinen...
Mutta ei menkkatuntemuksia vielä... 🤔 Yleensä rintojen aristaminen loppuu 1-3 päivää ennen menkkoja.. nyt pahenee... Voisko olla... 🙏🏻
Ei auta kuin odottaa 😖

Takaisin