Raskaaksi 2025

Kopioin oman tekstini tuolta 2024 ketjusta tähän 😊

Moikka kaikille! Oonkin seurannut ketjua tiiviisti jo pari kuukautta, ja nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan :smiling-eyes:
Kesän jälkeen elämäntilanne mahdollistanut toisen lapsen yrittämisen, tänä vuonna valmistuminen AMK ja uuden työn aloittaminen sekä muutenkin arjen rauhoittuminen, vihdoin!
Jätin minipillerit pois jo maalis-huhtikuussa ja toivonut kierron tasaantumista, mutta edelleen kierto tuntuu olevan sekaisin tai ainakin pitkä, yleensä 35-43 päivää. Edellinen kierto tosin vihdoin vain 30 päivää! Ovista oon saanut tikuteltua, posia ollut vasta kp 27-35 eli luteaalivaihe jää ihan liian lyhyeksi :sad-face:

Tällä hetkellä mennään kp 13 ja eilen luulin jo saavani ensimmäisen kerran ovulaation "normaaliin aikaan", kun testi näytti jo hieman tummempaa viivaa, mutta nyt aamupäivällä toinen viiva oli kokonaan kadonnut! Aiemminkin käynyt näin ja sitten oonkin saanut ovulaation tikutettua uudelleen juuri tuolloin myöhemmässä vaiheessa kiertoa. Onko muilla tällaista?

Huoh. Olispa ollut kivaa, jos ei olis tarvinnut enää tänne tulla 🤣 mut toivon, et vierailu jäisi kaikilla lyhyeksi 🥰
Itse odottelen ovulaatiota tyhjennyksen jälkeen, vähän normaalia myöhemmin näyttää tulevan, mutta lähipäivinä pitäis tulla! Tallettelut on jo ajoissa aloiteltu 🤣

Kopioin oman tekstini tuolta 2024 ketjusta tähän 😊

Moikka kaikille! Oonkin seurannut ketjua tiiviisti jo pari kuukautta, ja nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan :smiling-eyes:
Kesän jälkeen elämäntilanne mahdollistanut toisen lapsen yrittämisen, tänä vuonna valmistuminen AMK ja uuden työn aloittaminen sekä muutenkin arjen rauhoittuminen, vihdoin!
Jätin minipillerit pois jo maalis-huhtikuussa ja toivonut kierron tasaantumista, mutta edelleen kierto tuntuu olevan sekaisin tai ainakin pitkä, yleensä 35-43 päivää. Edellinen kierto tosin vihdoin vain 30 päivää! Ovista oon saanut tikuteltua, posia ollut vasta kp 27-35 eli luteaalivaihe jää ihan liian lyhyeksi :sad-face:

Tällä hetkellä mennään kp 13 ja eilen luulin jo saavani ensimmäisen kerran ovulaation "normaaliin aikaan", kun testi näytti jo hieman tummempaa viivaa, mutta nyt aamupäivällä toinen viiva oli kokonaan kadonnut! Aiemminkin käynyt näin ja sitten oonkin saanut ovulaation tikutettua uudelleen juuri tuolloin myöhemmässä vaiheessa kiertoa. Onko muilla tällaista?
Mulla käy näin usein, jos on ollut joku raskaampi treeni. Ja saattaa käydä niinkin, et testi on jo posi, mut ovulaatio siirtyykin, lähinnä just raskaiden/pitkien treenien jälkeen.

Mulla käy näin usein, jos on ollut joku raskaampi treeni. Ja saattaa käydä niinkin, et testi on jo posi, mut ovulaatio siirtyykin, lähinnä just raskaiden/pitkien treenien jälkeen.
Eli varmaankin stressiin liittyvää.. Harmi kun stressaan niin helposti kaikkea 🙈

Eli varmaankin stressiin liittyvää.. Harmi kun stressaan niin helposti kaikkea 🙈
Nuo ovulaatiohäiriöthän voivat johtua mistä vaan. Kaikki ovat niin erilaisia ja reagoivat omalla tavallaan eri asioihin.

Mie olin todella stressaavassa tilanteessa ja söin vielä pillereitä, kun sain tietää odottavani meidän lasta. Todennäköisyydet raskaudelle olivat muutenkin heikot, kun miulla on endometrioosi ja ikääkin yli 30.

Nyt sitten ei meinaa onnistua millään, vaikka lääkärit ovat sanoneet, että kaikki hyvin ja kun on jo kerran raskautunut niin ei hätää. Ei kyllä ole vielä tutkittu mitenkään tarkemmin.

Pointtina ja lohdutuksena kai, että ei kannata liikaa laittaa painoarvoa tilastoille tai sille miten muilla on mennyt. 😊

Minäkin hyppään tänne, koska ovista odotellaan saapuvaksi huomenna tai ylihuomenna joten testaaminen menee sitten ensi vuoden puolelle. Eilen tein ovista testin jossa toinen viiva hyvinkin haalea vielä. Tänään kp 17 ja ovis edellisissä kierrossa osunut aika tarkkaan kp 19 tienoille 😊 Nyt on pakko sanoa että hyvin sattuu, kun ollaan molemmat tämä viikko miehen kanssa vapailla eli tallettelut on jo aloitettu hyvissä ajoin 🤭🤭

Lisäksi tässä kierrossa otettu royale geelet käyttöön. Syödään molemmat miehen kanssa. Katsotaan olisiko näistä apua. Onko muilla ollut näitä käytössä tai nyt juurikin käytössä? Oletteko huomanneet mitään eroa oloissa?

Minäkin hyppään tänne, koska ovista odotellaan saapuvaksi huomenna tai ylihuomenna joten testaaminen menee sitten ensi vuoden puolelle. Eilen tein ovista testin jossa toinen viiva hyvinkin haalea vielä. Tänään kp 17 ja ovis edellisissä kierrossa osunut aika tarkkaan kp 19 tienoille 😊 Nyt on pakko sanoa että hyvin sattuu, kun ollaan molemmat tämä viikko miehen kanssa vapailla eli tallettelut on jo aloitettu hyvissä ajoin 🤭🤭

Lisäksi tässä kierrossa otettu royale geelet käyttöön. Syödään molemmat miehen kanssa. Katsotaan olisiko näistä apua. Onko muilla ollut näitä käytössä tai nyt juurikin käytössä? Oletteko huomanneet mitään eroa oloissa?
Miulla ollut muutamassa kierrossa käytössä myo-inositolin kanssa. Oviskivut ehkä vähän helpottaneet, mutta ei ole ihmeitä kyllä tapahtunut vielä. Luteaali ollut välillä vähän pidempi. Toisaalta miulla ei ole ollut mitään kiertohäiriöitä tms. Ongelmat luultavasti joko munisten laadussa tai kiinnittymispuolella. Ruvetaan ehkä näitä selvittämään nyt, kun tuo vuosi tulee täyteen.

Mulla käytössä geleet myös! Miestä en ole vielä laittanut niitä syömään, ehkä otan senkin työn alle 😂
Itsellä ainakin ovulaatiokipu paljon selkeämpi geleetä syödessä!

Mulla käytössä geleet myös! Miestä en ole vielä laittanut niitä syömään, ehkä otan senkin työn alle 😂
Meillä mies on varsin innokas syömään vitamiineja niin helposti menee yksi royale geelekin siinä mukana 😅 Heitin vaan purkin ostaessa että näitä voisi aina yhden päivässä ottaa niin tuo on mukisematta sen syönyt 😅

Meillä mies on varsin innokas syömään vitamiineja niin helposti menee yksi royale geelekin siinä mukana 😅 Heitin vaan purkin ostaessa että näitä voisi aina yhden päivässä ottaa niin tuo on mukisematta sen syönyt 😅
Mun mies ei suostunut syömään Gelee roylia kun yritin.😆 Mutta tosiaan itse söin yhden kierron ja raskauduin. Mutta jos ei ois puoleen vuoteen tärpännyt olisin kyllä pakottanut hänet syömään 😆

Minä söin joskus purkin vai pari tuota royal geleetä, mutta en huomannut mitään joten lopetin. 🤷🏻‍♀️

• Tykkään
Reaktiot: iLa

Mä tonne geleeketjuun kirjottelinkin mutta kokeilin viime kierrossa ja mulla aikaisti ovulaatiota mikä oli ihan kiva, mutta aiheutti sit myös ilmeisesti tiputtelua (mitä mulla ei yleensä oo) jo dpo9 ja luteaalivaihe oli vähän normaalia lyhempi myös. Oviskivut alko normaalia aiemmin ja oli paljon kipeemmät. Ite lopetin käytön tohon yhteen kiertoon

Itse huomasin geleen kanssa että ei tee makeaa yhtä paljon mieli kuin ilman. Sit herkkuja ei myöskään tuu syötyä nii paljoa

Takaisin