Raskaaksi 2020

Sunnuntaina oli tosi vahvasti tuota painontunnetta, nyt alkuviikosta ei oikeastaan. Välillä jotain kipuilua. Tissioireita ei ollenkaan. Välillä kyllä holahtelee valkovuotoa housuihin niin että oikeen pelästyy. o_O Ei ole oikein varmat fiilikset mistään. :hilarious: Testiä teen aikaisintaan maanantaina, ellei kuukautiset ilmoittele tulostaan. :woot:
Tuo valkovuoto asia kyllä ihmetyttää! Mulla on aamusta asti tuntunut kipuja alavatsassa, ehkä lievempiä kuin kuukautiskivut mutta vähän pinkkiä verta aamulla ja sen jälkeen haaleaa ruskeeta tms. Mutta siis tuntuu kokoajan siltä että nyt ne alkoivat. Mutta phs on pysynyt puhtaana. Ei mitään tummaa verta vielä. Laskelmieni mukaan jo dpo 12 ehkä. Mutta nyt vasta kiinnittyy vai? Oon ihan varma että ongelma jatkuu kunnes vuoto tulee. Ei ole yhtään raskausfiilis!
Onko muilla ollut ns. poltetta tai kuumotusta kohdun/alamahan alueella ennen positiivista testiä? :bored: pientä nippailua on ollu, mut nyt uutena tuli tää kuumotus/polttelu:eek:
Mulla sama fiilis tällä hetkellä, kerron sulle viikon sisällä miten meillä meni :grin mutta joo kuumottaa, vähän jomottaa. Koko päivä ollut varma kuukautisista mutta ei ole näkynyt vielä! Yöllä toki holahtaa sit niin että pitää mennä pesulle tms :p

Oho oho mikä leffaviiva! Ovista bongatessa parhaan tuloksen saa kun tekee testin vähintään 2h pidätyksellä, klo 12-16 testattua, eli ne kannattaakin testata iltapäivällä. Mä oon tässä kierrossa käyttänyt vaan digiä kun se kehuu olevansa 99% tarkka, ja poliklinikka sitä vaatii käyttämään. :)
Todennut itteni kohdalla että aina sen vahvoilla viivoilla olevan ovisplussan saanut klo 16. Pahimmillaan kun testasin 3x pv, kunnes löytyi, sitten helpotti kun osasin testata klo 15-16 jatkossa

Kiitos, samoin teille :Heartred Älkää liikaa miettikö mitä muut sanoo tai ajattelee. Kaikilla on varmasti mielipiteensä, mutta loppujen lopuksi tässä on teidän elämästä kyse. Menkää sen mukaan mikä tuntuu oikealta juuri teille, tehän tätä elämää ja omaa maailmaanne yhdessä rakennatte.

Meillä valitettavasti tuli ilmi ihan lähipiirissä erittäin ikävää asennoitumista miestäni kohtaan (hän on ulkomaalaistaustainen). En ikinä ikinä ikinä olisi kuvitellut joutuvani kohtaamaan tällaista läheisten taholta. Välillä painaa, mutta ainakin tiedän nyt keneen voin oikeasti tiukassa paikassa (tai hyvinä aikoina) luottaa ja keneen en.

ompa surullista :sad001 miksei ihmiset vaan voisi antaa toisten rakentaa elämäänsä ja rakastua, ihonväriin, seksuaaliseen suuntautumiseen, syntyperään ym tekijöihin katsomatta. Kaikki me ollaan samanarvoisia. En vaan käsitä. Tuntuu kamalalta ajatella, että lähipiiri ei hyväksyisi toista. Tsemppiä tilanteeseen :HeartredYstäväni mies on Afrikan suunnilta, rasismia hän ei aikuisilta aikuisille niinkään enää koe, mutta nyt heillä on lapseen kohdistettu rasistiset puheet. Niin koulussa, kuin omassa pihapiirissä. :sad001 naapuritalon asukkaat ajaa lapsen pihalta pois, ja "valkoiset lapset" saavat jäädä leikkimään. Vaikka tämä lapsi on siellä kyläilemässä. Voi vaan kuvitella miltä lapsesta tuntuu, hän on suomessa syntynyt ja pitää itseään suomalaisena, mutta ulkopuoliset näkevät jotain muuta. Jo aikuisestakin tuntuu pahalta. Nyt he ovat myymässä kotiaan, rasismin rakia. :arghh:

on: tänään nukuttu kahet päikkärit, ilmeisesti oireileva viisuri sai aikaan myös migreenikohtauksen, ja en uskaltanu troppia ottaa kun nuo triptaanit on ehdottomasti kielletty jos raskaana. :puke_r

Pakko tulla päivittelemään vielä omia kuulumisia. Menkat edelleen myöhässä. Yli viikon nyt. Nännit edelleen todella kipeet ja alavatsan kipujen kanssa alkoi huoli nousemaan.
Gynellä nyt käyty ja sieltä taisi löytyä syy siihen, miksi mun oikea munasarja/alavatsa siltä puolelta on ollut niin järkyttävän kipeä. Löyty pieni toiminnallinen nesterakkula. En muista kokoa, mutta pieni kuulemma eikä sille tarvitse tehdä mitään vaan pitäisi itsestään lähteä pois. Mutta se hyvinkin voisi nää kivut aiheuttaa, eli kärvistellään vielä.. :sad001 Aika kipeetä tekee, mutta huojentunut olo nyt.
Mulla ei oo vastaavaa ikinä ollut, joten olisi kiva kuulla kokemuksia näistä? Gynen mukaan aika tavallisia, jos ei käytä pillereitä..
Muuten kaikki oli kunnossa!
Vasemmalta puolelta löyty isohko keltarauhanen ja kohdun limakalvo oli paksu. Sanoi, että joko menkat alkaa kohta tai sitten raskaus on alkanut. Otettiin vielä verikoe, jolla nähdään raskaushormonin määrä, mutta tuloksia odotellessa oli pakko tehdä vielä testi äsken. :grin:grin
Onko tää viivan paikka?
https://aijaa.com/5NuztS
https://aijaa.com/DPKQYZ
https://aijaa.com/m2lKsK

jotain näkyy minunkin silmiin. Toivottavasti siellä joku on! :happy:

Tuo valkovuoto asia kyllä ihmetyttää! Mulla on aamusta asti tuntunut kipuja alavatsassa, ehkä lievempiä kuin kuukautiskivut mutta vähän pinkkiä verta aamulla ja sen jälkeen haaleaa ruskeeta tms. Mutta siis tuntuu kokoajan siltä että nyt ne alkoivat. Mutta phs on pysynyt puhtaana. Ei mitään tummaa verta vielä. Laskelmieni mukaan jo dpo 12 ehkä. Mutta nyt vasta kiinnittyy vai? Oon ihan varma että ongelma jatkuu kunnes vuoto tulee. Ei ole yhtään raskausfiilis!

Mulla sama fiilis tällä hetkellä, kerron sulle viikon sisällä miten meillä meni :grin mutta joo kuumottaa, vähän jomottaa. Koko päivä ollut varma kuukautisista mutta ei ole näkynyt vielä! Yöllä toki holahtaa sit niin että pitää mennä pesulle tms :p
Mulla tuli viime kierrossa 2,5vrk ennen menkkojen alkua pientä punaista, jota optimistisesti luulin kiinnittymisvuodoksi kun kesti niin kauan et tuli mitään sen jälkeen :meh: toivottavasti sulla vuoti eri syystä!! :smiley-angelic001

Viiva vahvistunut mainiosti 4+4 :love7

Liitteet

• IMG_20200930_061914.jpg
    IMG_20200930_061914.jpg
    21.2 KB · Katsottu: 237
Oi ihanaa onnea Unelma! :happy:

Jotain näkyy Pimpulan testissä:smug:

omanapa;
Kp44. Ei vuotoa... Töissä melko tavanomainen päivä tiedossa, ja pari päivää vielä ultraan. :nailbiting: Tiiä häntä pystyykö nukkumaan to-pe yönä :rolleyes:
Kyllä sitä ilmeisimmin vaan toivoo, että siellä näkyis elämää, vaikka todennäkösyydet sille ei oo kovin hyvät. Jos tilanne jää epäselväksi, ei auta oottaa kuin lisätutkimuksia. Viimestään 12.10 yksityisen lääkärin ensikäynnillä ultrassa pitäis sit näkyä jotain jos nyt ei - ei mitään hajua kuinka pian ne julkisella gynellä ottaa vastaan tarkempaan ultraan jos kohdussa ei mitään näy:facepalm: Haluais toisaalta päästä jo vaan yrittämään uudelleen, eikä velloo tässä epätietoisuudessa :shifty:

Anteeksi tämä omanapailu....

En ole viime yönä juurikaan nukkunut, heräsin jatkuvasti itkuuni tai sitten itkin itseni uudestaan uneen. Silmät on muurautuneet melkein kiinni ja olo on aivan kamala. Tosi mukava työpäivä edessä.

Kysyn nyt tätäkin kautta, mulla on dpo2 menossa ja jos tähän kiertoon mielin jonkun lääkityksen saada, se pitäisi saada nyt. En voi olla töistä pois mennäkseni yksityiselle gynelle. Huomasin, että gynekologeilla on myös etävastaanottoja ja pohdinkin, voivatko he sitä kautta määrätä esim luget vai tarvitseeko niitä varten face to face ajan? Heillä olisi kuitenkin pääsy mun terveystietoihin ja näkisivät mitä eilen gynekologin tutkimuksissa on tehty.

ähh mie näin unta et olin tehny kaks raskaustestiä, enkä meinannu uskoo todeksi, et ne oli plussia! sit yritin tehä kolmatta mut herätyskello soi :arghh: voi, oispa tää kierto se meiän kierto ja tärppäis ja pieni pysyis nyt matkassa loppuun asti :smiley-angelic001

En ole viime yönä juurikaan nukkunut, heräsin jatkuvasti itkuuni tai sitten itkin itseni uudestaan uneen. Silmät on muurautuneet melkein kiinni ja olo on aivan kamala. Tosi mukava työpäivä edessä.

Kysyn nyt tätäkin kautta, mulla on dpo2 menossa ja jos tähän kiertoon mielin jonkun lääkityksen saada, se pitäisi saada nyt. En voi olla töistä pois mennäkseni yksityiselle gynelle. Huomasin, että gynekologeilla on myös etävastaanottoja ja pohdinkin, voivatko he sitä kautta määrätä esim luget vai tarvitseeko niitä varten face to face ajan? Heillä olisi kuitenkin pääsy mun terveystietoihin ja näkisivät mitä eilen gynekologin tutkimuksissa on tehty.
Kannattaahan sun tietysti koittaa asiaa! Jos he ei tähän kiertoon suostu antamaan mitään lääkityksiä, niin ainakin voivat konsultoida sua asiasta lisää ja mahdollisesti varata ajan sulle ensi kiertoa varten.

ON: Viimeyö meni ihan pyörimiseksi, väsyttää nyt ihan sikana.:dead: Päivällä töiden jälkeen makasin sängyssä peiton alla koko päivän ja ehkä pikkuhetkeksi torkahdinkin siihen, mutta yleensä päikkärit ei vaikuta mun yöuniin. Ja kyllä mua yölläkin väsytti mutta ajatuksissa kävi sellanen ralli ettei nukkumasa saanut lyötyä unille. :wacky:
Yleensä jos en saa unta, se johtuu siitä että ajattelen niin paljon työasioita nukkumaan mennessä, nyt mua jännitti niin paljon tämän päiväinen polikäynti että koitin ajatella työasioita saadakseni unen päästä kiinni. :hilarious:

Voi, toivottavasti pieni nyt ottaisi kiinni! :smiley-angelic001:Heartred

No siis aiemmin on jo vaikka mitä verikokeita otettu ja nyt määräsi vielä muutamat lisää, that's it. Jotain kromosomijuttuja ainakin vielä siis. Mutta oli tosi skeptinen sen suhteen, että niistä mitään selittävää löytyisi. Käski vain laihduttaa ja suositteli jo lihavuusleikkausta, bmi on mulla jonkun 33-34. Kuulemma mistään ei ole mitään hyötyä, laihdutin ennen hoitoja tai en.

Miten voi olla noin kamalaa kohtelua! Ota rauhassa painon kanssa reggie, sillä sun Bmi ei ole paha! Painosta et ala stressata, sillä kyse ei ole sairaalloisesta lihavuudesta. :smiley-angry016

Et kuuntele tommosta paskaa! :Heartbigred

Mulla tuli viime kierrossa 2,5vrk ennen menkkojen alkua pientä punaista, jota optimistisesti luulin kiinnittymisvuodoksi kun kesti niin kauan et tuli mitään sen jälkeen :meh: toivottavasti sulla vuoti eri syystä!! :smiley-angelic001
Useissa kierroksissa, minulla on ollut pientä vuotoa. Rusehtavaa ja pinkkiä. Tämä kierto on ehkä hieman erilainen, koska kuukautiskivut tulivat vähän ennen, ja nytkin ovat meneillään. Yleensä kivut tulevat vasta kun vuoto alkaa kunnolla. (Tai näin minä muistan asian ainakin!):hilarious: Perjantaina viimeistään selviää toki. Minulla on vahva fiilis siitä, ettei tässä kierroksessa tule tärppiä vielä. Eikä se nyt haittaakaan, mutta aina voi toivoa. Olen jopa yrittänyt prosessoida asiaa niin, että jos en saa lapsia luomuna, niin se ei ole vielä ohi. En anna periksi ennen kuin olen niin vanha että munasolut loppuvat :grin Ainakin kuukautiset ovat olleet suht säännölliset vielä.

Etävastaanotto on periaatteessa sama kuin normaali, lääkäri kuuntelee mitä sulla on tutkittu ja voi toki määrätä reseptiä. Kaikki on sähköisenä nykyään :) Ja tottakai kannattaa yrittää kaikkea mahdollista! Ei se sinulta pois ole! Tsemppiä täältä yrittävältä sinne yrittävälle (luulen että mulla on joku keltarauhashormoonin vajaatoiminta, jonka takia mulla ei pysy mitään kiinni) :hug003

Onpa tänne tullut hurja määrä viestejä viime käynnin jälkeen. Paljon tsemppiä kaikille haasteellisissa tilanteissa oleville! On tää raskauden yrittäminen kyllä aikamoista hommaa, saa kestää aika paljon kaikkea p*skaa :Heartblue

Meillä on täällä ollut tässä kierrossa vähän hiljaisempaa. Oma olo on imetyksen lopettelun seurauksena ollut tosi negatiivinen ja väsynyt, mies on ollut myös tosi paljon poissa kotoa ja oon ollut pikkusen kanssa kaksin. Tänään, kp13, bongasin digitaalisella ovistestillä kohonneen ovulaation (ei vielä siis huippu) ja toivottavasti osuttaisiin lähipäivinä samaan osoitteeseen samaan aikaan tai muuten tää kierto menee ihan harakoille :arghh:

Muokattu viimeksi:
Ai saakeli ku väsyttää. Yöunet ollu huonoja, ja esikoinen tulee taas väliin nukkumaan ja potkimaan o_O
Mulla alkoi jo eilen keltarauhasen kipuilu. Outoa että heti oviksen jälkeen. Kun yleensä alkaa n. Viikko oviksesta tuntua kipuilua. Toivottavasti ei tarkoita sitä että ovis ei jostain syystä tapahtunutkaan. Toivottavasti turhia pelkoja :grin
Pitäs ottaa vaan rennosti.

Niin joo, mulla nousi eilen lämmöt sen 0.5 astetta joten se tukis sitä että ovulaatio ois tapahtunut.

Muokattu viimeksi:
Ai saakeli ku väsyttää. Yöunet ollu huonoja, ja esikoinen tulee taas väliin nukkumaan ja potkimaan o_O
Mulla alkoi jo eilen keltarauhasen kipuilu. Outoa että heti oviksen jälkeen. Kun yleensä alkaa n. Viikko oviksesta tuntua kipuilua. Toivottavasti ei tarkoita sitä että ovis ei jostain syystä tapahtunutkaan. Toivottavasti turhia pelkoja :grin
Pitäs ottaa vaan rennosti.

Täällä kans jouduttiin ottaan esikoinen nukkumaan väliin yöllä, ja miten se onkin aina sen nukuttava sitte poikittain siinä :hilarious: aikansa kun oli minua monottanut niin kannoin takaisin omaan sänkyynsä. Eli I feel you, täällä kans melkoisen väsynyttä meininkiä. :meh:

Eilen illalla iski ihan hillitön himo mandariineihin, ja eilen myös appelsiinimehu maistui tooodella hyvälle, enkä yleensä sitä juo. Toiveikkaana tietysti aattelin että olisko plussan elkeitä nämä, edellisen raskauden alkuajan söin mandariineja monta illassa kun ei oikein mikään muu maistunut :hungry::rolleyes: stressi on kyllä ollut kamala monta päivää, ja päätä särkee jatkuvasti. Puolittain olisin jo valmis palaamaan vielä ainakin viikoksi sairaslomalle :wtf: mutta tiedä sitten auttaako se mitään, kun minun töitä ei kukaan muu voi tehdä, joten työmäärä vaan kasaantuu.

Täällä kans jouduttiin ottaan esikoinen nukkumaan väliin yöllä, ja miten se onkin aina sen nukuttava sitte poikittain siinä :hilarious: aikansa kun oli minua monottanut niin kannoin takaisin omaan sänkyynsä. Eli I feel you, täällä kans melkoisen väsynyttä meininkiä. :meh:

Eilen illalla iski ihan hillitön himo mandariineihin, ja eilen myös appelsiinimehu maistui tooodella hyvälle, enkä yleensä sitä juo. Toiveikkaana tietysti aattelin että olisko plussan elkeitä nämä, edellisen raskauden alkuajan söin mandariineja monta illassa kun ei oikein mikään muu maistunut :hungry::rolleyes: stressi on kyllä ollut kamala monta päivää, ja päätä särkee jatkuvasti. Puolittain olisin jo valmis palaamaan vielä ainakin viikoksi sairaslomalle :wtf: mutta tiedä sitten auttaako se mitään, kun minun töitä ei kukaan muu voi tehdä, joten työmäärä vaan kasaantuu.
Viime plussan jälkeen hedelmät ja maito maistui hyvälle. Ja piti olla rasvaton maito, ah niin raikas! :wtf: Eli voi olla merkki siitä että kroppa yrittää jotain? Toivotaan näin!

Itse herään aina aamulla kun poika menee vessaan, se on ymmärtänyt nyt koululaisena, ettei turhaan tulla herättelemään ennen herätyskelloa mutta päiväkotilaisena tuli melkein aina. Joskus itki ja huusi 5 aamulla ettei väsyttänyt enää mutta ei halunnut leikkiä huoneessakaan. Eli tuli 5 minuutin välein kömpimään sänkyyn. Minä en pysty nukkumaan kenenkään vierellä noin lähellä, joten haasteellista se oli! Tsemppiä teille, kyllä se siitä kunhan aina rauhallisesti vie takaisin omaan sänkyyn, näyttää sympatiaa tilanteeseen ja positiivisesti rohkaisee nukkumaan omassa sängyssä :wacky: Kestää hetki ennen kuin se menee perille ja jossain vaiheessa se tulee kertomaan että kello on 8, saako mennä katsomaan aamupiirrettyjä nyt :grin

Takaisin