Raskaaksi 2020

Toivotaan ettei selkäkipu nyt tarkota menkkojen alkamista ja haamut lähtee vahvistumaan! :smiley-angelic001 Noi oireet kuulostaa lupaavilta! Hyvä ku on muitaki joiden puolesta jännäillä ni ei vaan keskity koko ajan omaa kroppaa tarkkailemaan. Jännittäviä aikoja :smiley-bounce013

Paljon onnea Dooris plussasta! Oliko tää nyt teidän mones yk? :angelic: auttoikohan se tupakan vähennys :grin

Ja noihin töihin liittyen, niin mä en aio stressata mun töistä sen enempää, kyllä ne sielä pysyy ja töitä ehtii tehdä taas koko loppuelämän mutta omien lasten kasvun näkee vain kerran :angelic:
Toki ollaan todella läheisissä väleissä mun kollegoiden ja esimiehen kanssa, että sielä tiedetään jo (esimiestiimi, jossa olen itse myös) meidän yrittämisestä, joten ei tuu varmaan kenellekään yllärinä sitten kun tärppää.

Ymmärrän kyllä sitten taas, että jos ei oo vakipaikkaa tai -sopparia.. mutta kuten sanoin, töitä ehtii tekemään monta kymmentä vuotta vielä ennen eläkettä :wink

Mulle tuli kans eilen Raskauskeijun lähetys. Käytiin miehen kanssa lenkillä ja samalla haettiin lähetys Matkahuollolta. Mies kyseli, et mitä olen tilannut ja sanoin, että raskaustestejä. Miehen ilme olis kyllä ollut näkemisen arvoinen, ku sanoi, että taasko niitä olet tilannut :grin:hilarious:

Viimeksi lähetys sisälsi pääsääntöisesti vaan ovistikkuja :grin
Täällä ei ole tilattu kun 40 puikkoa ja kaksi digitaalista.... :rolleyes:
Näytin miehelle mun raskaustestivaraston ja sillä melkeen lensi silmät päästä.
Ei ole mulla ongelmaa...:hilarious:

Toivotaan ettei selkäkipu nyt tarkota menkkojen alkamista ja haamut lähtee vahvistumaan! :smiley-angelic001 Noi oireet kuulostaa lupaavilta! Hyvä ku on muitaki joiden puolesta jännäillä ni ei vaan keskity koko ajan omaa kroppaa tarkkailemaan. Jännittäviä aikoja :smiley-bounce013
Mä niin Dooris toivon, että tää ois se sun kerta ja pikkunen pysyis tiukasti kiinni. :Heartbigred
Täällä peukut pystyssä.

Soitin neuvolaan ja seuranta linja. Parin viikon päästä uudet labrat. Ymmärrän kyllä, koska mulla ei ole mitään vaivoja asian suhteen. Hcg vaan laskee hitaasti, nyt vaan vaatii kärsivällisyyttä

Jotenkin niin tyypillistä, että pyydetään vaan odottamaan. Eikö ne ymmärrä, että ootte jo odotelleet ja jos jotain tarvitsee vielä tehdä, niin pitää taas odotella lisää. Toivottavasti kaikki kuitenkin ok, eikä tarvitse isompia toimenpiteitä :sad001 Käsittääkseni hcg:n pitäisi normalisoitua alle viiteen noin viidessä viikossa. Toki pientä vaihtelua on.

Jotenkin niin tyypillistä, että pyydetään vaan odottamaan. Eikö ne ymmärrä, että ootte jo odotelleet ja jos jotain tarvitsee vielä tehdä, niin pitää taas odotella lisää. Toivottavasti kaikki kuitenkin ok, eikä tarvitse isompia toimenpiteitä :sad001 Käsittääkseni hcg:n pitäisi normalisoitua alle viiteen noin viidessä viikossa. Toki pientä vaihtelua on.
Naistentaudeilla lääkäri varotteli että tuulimuna saattaa olla sitkee. Mä itse mielummin menen seurantalinjalla, kun ei ole mitään vaivaa. Ihan näin hoitajankin näkökulmasta. Turhauttavaa ja ärsyttävää, mutta kyllä tän kestää. Viimeksi kkm meni 2.5 kk tyhjennyksen hoidossa.

Minäkin olen aina miettinyt, että milloin on hyvä hetki lapsille työn kannalta. Viime kesänä jätin hakematta unelmatyötä johon olisi varmaan ollut ihan hyvät mahdollisuudet päästäkin koska päätettiin alkaa yrittämään vauvaa. Noh, eipä sitä vauvaa vieläkään kuulu joten tyhmältä tuntuu että edes ajattelen moisia asioita :meh: täällä siis alkoi yk 11 kp3..

Mistä te sitä greippimehua ostatte? Etsin eilen meidän prismasta ja löysin vain verigreippimehua. Ajaa varmaan saman asian kuitenkin?

Kohtuontelossa sen kuuluu ollakin. Ei se sieltä vatsaonteloon pääse, ellei kohdussa ole reikää. On voinut tippua pois tai narut niin lyhyet ettei näy. Voihan sitä odotellessa jo alkaa yrittää, jos olisikin sattunut tippumaan.

Näin se lääkäri mulle sanoi,tiedä sit.
Ei meillä muuta ehkäisyä ole ollutkaan kun tää kierukka,eli jos n tippunut itsellään niin jännä ettei ole käynyt "vahinkoa". Narut jätettiin kahteen senttiin ja nyt lääkäri tonki niitä pihdeillä kohdusta asti,eikä löytänyt.

Naistentaudeilla lääkäri varotteli että tuulimuna saattaa olla sitkee. Mä itse mielummin menen seurantalinjalla, kun ei ole mitään vaivaa. Ihan näin hoitajankin näkökulmasta. Turhauttavaa ja ärsyttävää, mutta kyllä tän kestää. Viimeksi kkm meni 2.5 kk tyhjennyksen hoidossa.

Oishan se parempi aina, ettei mitään jatkotoimenpiteitä tarvitsisi tehdä. Että jos jotain sinne olisi jäänyt, niin tulisi omin avuin pois. Toivotaan parasta! :):Heartred Jospa ei tällä kertaa menisi noin pitkään. Tässäkin on yksi hyvä syy, miksi varhaisultraan pääsyä pitäisi tarjota kunnallisella puolella. Näkee jo aikaisessa vaiheessa raskauden tilan. Täällä pääsee, on kyllä etuoikeus.

Ei meillä muuta ehkäisyä ole ollutkaan kun tää kierukka,eli jos n tippunut itsellään niin jännä ettei ole käynyt "vahinkoa". Narut jätettiin kahteen senttiin ja nyt lääkäri tonki niitä pihdeillä kohdusta asti,eikä löytänyt.

No on kyllä erikoista! Hui! :eek: Vauva sitten syntyessään pitelee sitä kädessään :woot::grin Siis ultrattiinko onko mennyt kohtuun?

Täällä aletaan toipua menkkapettymyksestä pikkuhiljaa ja kohti mahdollsia hedelmällisiä päiviä. Nyt kp3 menossa ja kivutkin onneksi alkaa vähän helpottamaan. Mä lupasin nyt ittelle, että oon kesän tikuttelematta ja r-testejä teen vaan jos kp menee yli 30. Kesän jälkeen taas sitten tarkempaa kyttäilyä jos ei oo tuottanu yritykset tulosta. Flown ennustusten ja omien tuntemusten mukaan mennään.

Onnea plussanneille ja haamujen bongaajille hurjasti viivojen vahvistumista!

Kauhea minä ostin eilen CB herkän testin mut jätin sen lojumaan et jos tarvii tehdä. Olo on ihan höttö ja semmonen ku luteaalissa ja vv maitomainen runsas .. hmm. Kp12 meneillään nytte. Eli ovis olis pitäny sunnuntaina olla ja ennuste oli kyl et kp12 mut muuttui. Lämmöt on noussut ja sit on pöhnä olo ja rinnat ei ole enää niin kipeet loppui sekin ja kutittaa ja muiluaa vasen puoli ja siellä tykyttää. Täytyy myöntää etten oo kartalla yhtään et ovuloinko mä vai en vai yrittiks vaa

Täällä ei ole tilattu kun 40 puikkoa ja kaksi digitaalista.... :rolleyes:
Näytin miehelle mun raskaustestivaraston ja sillä melkeen lensi silmät päästä.
Ei ole mulla ongelmaa...:hilarious:
Mää kans esikoisen aikaan tilasin hirveen nipun, ni ukko kyl katto pitkään.. :grin nyt tuntu et apteekin myyjä katto iha vinksahtaneesti, ku piti tiskiltä pyytää testiä ja se si näytti et "minkä näistä haluut, et tääl on tätä ja tätä" ni sit ku ite et kaikkia yks. Niin oikeen vilkas et oikeestikko... Pitäskö niitä muka vaa yks ostaa kerrallaa? :grin

Minäkin olen aina miettinyt, että milloin on hyvä hetki lapsille työn kannalta. Viime kesänä jätin hakematta unelmatyötä johon olisi varmaan ollut ihan hyvät mahdollisuudet päästäkin koska päätettiin alkaa yrittämään vauvaa. Noh, eipä sitä vauvaa vieläkään kuulu joten tyhmältä tuntuu että edes ajattelen moisia asioita :meh: täällä siis alkoi yk 11 kp3..
Tämä on mun mielestä hanurista, että tänä päivänä vielä joudumme naisina tällaista miettimään ja "uhrautumaan" sekä mahdollisesti luopumaan joistakin haaveista.

Mää kans esikoisen aikaan tilasin hirveen nipun, ni ukko kyl katto pitkään.. :grin nyt tuntu et apteekin myyjä katto iha vinksahtaneesti, ku piti tiskiltä pyytää testiä ja se si näytti et "minkä näistä haluut, et tääl on tätä ja tätä" ni sit ku ite et kaikkia yks. Niin oikeen vilkas et oikeestikko... Pitäskö niitä muka vaa yks ostaa kerrallaa? :grin
Joo siis outoahan tää on, mutta mua aina hävettä kun käyn usein kaupassa, niin kierron loppupuolella ostan joka toinen päivä neljä testiä varmaan. Parasta on, että usein törmää samaan myyjänkin... :shy:

Syystäkin siirtynyt nettitilaukseen. :hilarious:

Mistä te sitä greippimehua ostatte? Etsin eilen meidän prismasta ja löysin vain verigreippimehua. Ajaa varmaan saman asian kuitenkin?

Verigreippimehu käy myös, tai ainaki mulla toimii. Mä tosin ostan aina vaan pelkästään tuoreita greippejä(melkein aina verigreippejä, koska maultaan mun mielestä parempia) jotka puristan itse. Mulla riittänyt ihan puolikkaan greipin mehu/päivä ja eron huomaa oviksessa. Tai liman määrässä :hilarious:

Kokemukseni ja tietojeni mukaan kierukka ei voi huomaamatta tipahtaa pois. Kun naruista vedetään yhtäaikaa niin silloin kierukan haaratmenevät yhteen ja kierukan saa pois. Muutoin se on siellä kuin ankkuri, "levällään" eikä mahdu ilman kipua ainakaan pois.

Päivitin omalta osalta. Alkuraskauden ultrassa oli eilen kaikki hyvin ja pienellä napakka syke. :Heartred

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Dooris / ensimmäinen / ya 7/19

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Mamiliksi / 30 / Toinen / Yritys alkaa 5/2020

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Vaiana / 30 / kolmas / tjot ( kk-kierto ei ole alkanut) 5/20

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Takaisin