Raskaaksi 2020

Miten laskette tuon dpo:n? Onko dpo1 silloin kun ovu-testi näyttää plussaa vai vasta seuraavana päivänä?

Mä oon laskenut niin, että ovisplussaa seuraava päivä ois varsinainen ovispäivä eli dpo 0 ja siitä sit eteenpäin dpo 1, 2 jne.

ON:

Tuntuu kyllä siltä, että tän piinailun kanssa menee välillä järki. Täällä siis dpo 8 ja koko alkuviikon on juilinut mahaa, väsyttänyt jne. Ihan normaalijuttuja, mitä mulla oviksen ja menkkojen välissä on ollut tässä ennenkin. Silti mieli kääntyy sellaiseen sitkeään haaveilu- ja spekulointimoodiin, ja ajattelee, että olenkohan raskaana ja onkohan tämä nyt sitä. Vaikka ihan samanlaisia oireita on tosiaan aina jokaisen kierron aikana. Ja järjellä ajateltuna ei tuossa vaiheessa mitään raskausoireita pitäisi juuri olla, kun ajallisesti pitäisi olla vasta kiinnittyminen tapahtumassa tai tuloillaan.

Haaveilu on tiettyyn pisteeseen mukavaa puuhaa, mutta tässä tilanteessa sillä onnistuu toisinaan vaan nostamaan omia odotuksia ihan liian korkealle, ja menkkojen alkaessa sitä romahtaa ne kaikki odotukset sitten rytinällä alas.

Ehkä tästä voi huomata, että ainakin oma mieliala vaihtelee ihan laidasta laitaan. Välillä on optimistinen ja toiveikas, haaveilee asioista. Välillä sit taas on tosi apea ja surullinen, ja kismittää, että miksei mieli nyt voisi lopettaa tämän haaveilun ja oireiden liiallisen spekuloinnin.

Tällä hetkellä olo on juuri tuollainen apea ja pessimistinen onnistumisen suhteen. Joskus tuntuu vaan niin vaikealta olla nainen näiden kaikkien omituisten kehon tuntemusten ja fiilisten kanssa. :yuck: Kyllähän tuo mieskin sitä vauvaa kovasti toivoo, mutta ei tarvitse tosiaan näiden oman mielen ja kehon viestien kanssa pelata samalla tavalla.

Mulla myös tämän foorumin kautta on sellainen n. 10hengen äiti whatsapp ryhmä. Missä ollaan kirjoiteltu 4 vuotta ja nähty myös muutaman kerran, hajonta siinä ryhmässä on aika iso. Niin tapaamisetkaan ei onnistu tuosta noin vaan, katsotaan koska taas nähdään. :)

Onko siitä kuvaa! Yritin selata mut en löytänyt. Vähänkö jännää! :hilarious:

Laitoin 2 kuvaa sillon toissapäivänä. En tehnykään uutta testiä aamulla ku en viittiny pettymyksen pelossa :banghead: Ehkä mä ootan sinne lauantaille jos menkat ei oo siihen mennes alkanu. Flo ennustaa perjantaina alkavaks. Vihaan tätä, piti olla huoleton tässä kierrossa mut ku alko noin vahvat oireet ni yritä siinä sit pitää jalat maan pinnalla :arghh:

unohdin ostaa kaupasta raskaustestejä mikä on ehkä ihan hyvä :shy:

tänään kp38. aloin jo miettiä kaikenlaista, uskotteko että sillä vois olla vaikutusta kierron pituuteen, jos oon viimeks syöny aina kaks e-pilleriliuskaa putkeen? tietty ne pillerit voi sekoittaa oman kropan toimintaa joka tapauksessa, mut kävi vaan mielessä et voiko sillä taukovälillä olla jotain merkitystä nyt lopettamisen jälkeen...yritän siis toisin sanoen luoda itselleni jonkin laisen takarajan (49 päivää) jonka jälkeen niiden menkkojen pitäis viimeistään alkaa :banghead: epätoivoista, eikö...

Kp10 ja aamulämpö oli hurjat 34,9 eli melko dippi käynyt. Noh, limathan oli ja kaikki et kai se sieltä tänään irtoo tai irtosi. Nojuu, sain mä vahvat ja eilen vaaleat viivat mutten hymyy. Toisaalta mä en sitä aina kiinni saa kun ihan just oikeaan hetkeen on tehtävä sekin. Eli kp10 todennäköisesti nyt dpo-1

Kp 44, testi nega ja menkat uupuu edelleen. En tiiä ootella vai soittaa jo tk, et pääsiskö verikokeisiin.

tänään kp38. aloin jo miettiä kaikenlaista, uskotteko että sillä vois olla vaikutusta kierron pituuteen, jos oon viimeks syöny aina kaks e-pilleriliuskaa putkeen? tietty ne pillerit voi sekoittaa oman kropan toimintaa joka tapauksessa, mut kävi vaan mielessä et voiko sillä taukovälillä olla jotain merkitystä nyt lopettamisen jälkeen...yritän siis toisin sanoen luoda itselleni jonkin laisen takarajan (49 päivää) jonka jälkeen niiden menkkojen pitäis viimeistään alkaa :banghead: epätoivoista, eikö...

Mä söin joskus useampiakin kuukausia putkeen eikä se kyl vaikuttanu kiertoihin lopettamisen jälkeen, aina 30-32pv mulla. Mut eikös se oo ihan normaalia jos menee hetki kierron tasaantumiseen e-pillerien jälkeen?

Mä luulen nyt että mun kierto veny koska siellä oli kiinnittymisyritys, tai ainakin toivon eikä kierrot lähe venähtään muuten vaan...o_O
Aika näyttää.

Mä luulen nyt että mun kierto veny koska siellä oli kiinnittymisyritys, tai ainakin toivon eikä kierrot lähe venähtään muuten vaan...o_O
Aika näyttää.

Onko sulla muuten ollut venyneitä kiertoja? Mä oon seurannut menkkoja Flolla päälle kaksi vuotta ennen yrityksen aloittamista, ja tuona aikana pisin kierto on ollut 33 päivää. Yrityksen aloittamisen jälkeen on kuitenkin ollut kaksi huomattavasti pidempää kiertoa, syyskuussa oli 37 pvä ja tammikuussa 40 pvä. Tuntuu hassulta, että yrityksen aloittamisen jälkeen (aloitettiin elokuussa) oli yhtäkkiä suhteellisen lyhyen ajan sisään (alle puoli vuotta) kaksi tällaista useita päiviä pidempää kiertoa.

Itse oon siis tuota miettinyt jälkikäteen, että olikohan ne ovuloimattomia kiertoja. Testit oli kummassakin kierrossa puhdasta negaa sieltä kp30 alkaen.:think005

EDIT: Ja meillä ei tosiaan ole ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen yritystä, joten sekään ei ole kierron muutoksiin vaikuttanut.

Muokattu viimeksi:

Mulla oli ekat kierrot e-pillereiden jälkeen 56 ja 54 päivää. Viime kierto oli 34 päivää. Varmasti tosi yksilöllistä se kiertojen tasoittuminen. Jos alkaa tuskastuttaa niin tk:seen yhteys? Tai lääkärille? Itse päädyin vaan odottelemaan kun yrityksen oli tarkoitus alkaa myöhemmin. Nyt sattui sopivasti tuo viime kierto olemaan ”normaalimpi”, juuri ennen yrityksen aloitusta :)

Mä söin joskus useampiakin kuukausia putkeen eikä se kyl vaikuttanu kiertoihin lopettamisen jälkeen, aina 30-32pv mulla. Mut eikös se oo ihan normaalia jos menee hetki kierron tasaantumiseen e-pillerien jälkeen?
Onhan se kai ihan normaalia, pakko vaan yrittää itselleen selittää tätä jollain kun ei malta odottaa :laughing001

Mulla oli ekat kierrot e-pillereiden jälkeen 56 ja 54 päivää. Viime kierto oli 34 päivää. Varmasti tosi yksilöllistä se kiertojen tasoittuminen. Jos alkaa tuskastuttaa niin tk:seen yhteys? Tai lääkärille? Itse päädyin vaan odottelemaan kun yrityksen oli tarkoitus alkaa myöhemmin. Nyt sattui sopivasti tuo viime kierto olemaan ”normaalimpi”, juuri ennen yrityksen aloitusta :)
Kiva että sulla nyt tasaantui ne sopivasti :) eipä varmaan vielä viitsi mihinkään ottaa yhteyttä, toi on kuitenkin niin lyhyt aika vielä. ehkä sit muutaman viikon päästä, jos mitään ei tapahdu ja testit negaa! jotenkin sitä aina vertaa viime kertaan, kun mulla alkoi heti kierto pyöriä normaalisti ja ekat menkat tuli 24pv ehkäisyn lopetuksesta... mutta onhan tässä ollu raskaus, synnytys, minipillerit ja e-pillerit välissä ja pari kiloakin tullut ja vuosia myös, että kaikki voi vaikuttaa. helpottaa vaan omaa oloa kun kirjoittaa näitä ulos tänne :laughing002

Kiva että sulla nyt tasaantui ne sopivasti :) eipä varmaan vielä viitsi mihinkään ottaa yhteyttä, toi on kuitenkin niin lyhyt aika vielä. ehkä sit muutaman viikon päästä, jos mitään ei tapahdu ja testit negaa! jotenkin sitä aina vertaa viime kertaan, kun mulla alkoi heti kierto pyöriä normaalisti ja ekat menkat tuli 24pv ehkäisyn lopetuksesta... mutta onhan tässä ollu raskaus, synnytys, minipillerit ja e-pillerit välissä ja pari kiloakin tullut ja vuosia myös, että kaikki voi vaikuttaa. helpottaa vaan omaa oloa kun kirjoittaa näitä ulos tänne :laughing002

Jep! Toivottavasti sullakin tasaantuis mahd.nopeasti. Saapa nähdä pysyykö itsellä nämä ”normaalit” kierrot, pelottaa vähän että venyy tuollaisiksi superpitkiksi takaisin. Kyllä tuskastutti nuo pitkät kierrot, kunnolla tuuletin kun menkat alkoi. Mulla on myös kokemus aiemmasta e-pillerien lopettamisesta nuorempana mutta en ole mitään silloin kirjannut ylös niin ei muistikuvaa kuinka nopeasti kierto tasaantui.

Onko sulla muuten ollut venyneitä kiertoja? Mä oon seurannut menkkoja Flolla päälle kaksi vuotta ennen yrityksen aloittamista, ja tuona aikana pisin kierto on ollut 33 päivää. Yrityksen aloittamisen jälkeen on kuitenkin ollut kaksi huomattavasti pidempää kiertoa, syyskuussa oli 37 pvä ja tammikuussa 40 pvä. Tuntuu hassulta, että yrityksen aloittamisen jälkeen (aloitettiin elokuussa) oli yhtäkkiä suhteellisen lyhyen ajan sisään (alle puoli vuotta) kaksi tällaista useita päiviä pidempää kiertoa.

Itse oon siis tuota miettinyt jälkikäteen, että olikohan ne ovuloimattomia kiertoja. Testit oli kummassakin kierrossa puhdasta negaa sieltä kp30 alkaen.:think005

EDIT: Ja meillä ei tosiaan ole ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen yritystä, joten sekään ei ole kierron muutoksiin vaikuttanut.

Ennen esikoista oli välillä säännöllisiä ja välillä tosi venähtäneiä kiertoja. Nyt synnytyksen jälkeen ollut sen 33-35pv eli melko säännöllinen. Nyt tuli ensimmäinen pitkä kierto ja haalea plussa, eli siitä ajattelin että vois olla kiinnittymisyritys, joka päätyi kemialliseksi.

Jännä, että sullakin tullut tollasia yhtäkkisiä pitkiä. En osaa kyllä sanoa mistä johtuis, jos testitkin olleet negaa. :)
Ehkä näitä hormoniheittoja vaan tapahtuu...

Mulla veti kierto ainakin ihan sekasin e-pillereiden jälkeen. Saatto olla 50 päivää kierrot ja ihan sekasin puolivuotta. Mut sehän on tosi henkilökohtasta :)

Dpo 8.
Mulla nousi lämmöt 37 ja hiki ja kuuma mutta silti kylmä. Päätäkin vähän juilii vieläkin. Kauhee nälkä aamusta heti. Pistää vähän jännittää. Viime kierrossa lämmöt ei noussu 37 asti, jäi muistaakseni 36.8. Plussakierrossa nousi 37 välillä jopa 37.1 ja lämmöt oli koholla km asti.
Rinnat on jännön tuntuiset, ihan kuin kihelmöisi sisältä päin. Nostaa ihan hirveen korkealle toiveet, tulee kyllä rytinällä alas ku tästä negan testaa tai menkat alkaa :sour:
Nyt rupes tekee mieli tapaksia joita jääkaapissa on :nailbiting: eilen ne oksetti.

Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija lisää! :happy: Esikoinen syntyi keväällä 2019 ja pikkukakkosta lähdettiin juuri yrittämään. Tällä hetkellä yk2, kp 10.

Endotaustaa on ja se vähän jännittää, raskauden aikana ja hormonikierukalla oireet ovat olleet kokonaan poissa, mutta nyt kierukan poiston jälkeen ovat selvästi alkaneet palautua. Kierrot ovat koko aikuisiän vaihdelleet tosi paljon, yleensä vaihteluväli on 28-38, mutta joskus tulee superpitkiä 40-60 päivän "mammuttikiertoja". Esikoisesta raskauduin 8kk silloisen kierukan poiston jälkeen, ensimmäisessä varsinaisessa yrityskierrossa. Jotenkin on sellainen aavistus, että kakkonen ei tule yhtä helposti. Ovulaatiota en aio ainakaan toistaiseksi tikutella, lähinnä koska se ennakointi on ihan mahdotonta kun nuo kierrot heittävät niin paljon.

Hauskaa muuten, miten nopeasti vauvakuume pamahtaa täyteen voimaansa. Vielä vuodenvaihteessa mietittiin ja pohdittiin että oisko nyt sit aika ja ollaanko "valmiit", nyt ei millään malttaisi odottaa että raskautuisi. :rolleyes::grin

Pingviiniemo mulla tosiaan pcos ja ovuloimaton kierto yleensä lyhyt enne kierrot mitä sattuu mut nyt ollu 25-32 päivää tasan yksi kierto missä oli hulluna oireita oli 40 päivää ja vuoto mulle suhteessa runsas.

Tänään ja eilen oksettanu ja hirvee tärinäkipu ja muutenkin vihloo keskeltä ja vasen tuolta pakaran puolelta eli joko se munasolu irtoo tai sitten kasvukipuja ku limat selkiit oli ja nyt oli nousu droppi nousu ja tänään tosi iso lasku aamulämmössä ja toosi käheä ääni mikä mulla on oviksen aikana...

Tuleeko muille hiivan oireita tai siis kuivaa vv just ennen ovislimaa? Mulla näin ja luulin aina ennen et hiiva mut ei kuulemma ollut gyne selitti et joillakin tekee niin et se on kuivaa ja sit muuttuu tosi paljon nopeestikin. Eli Flo oikeassa suunnilleen nytte. Taitaa se muuttaa jos huomenna nousee aamulämpö niin et ovis oli mut varuiks testaan vielä nää pari päivää tässä

Takaisin