Raskaaksi 2020

Mulla niinku eiliseen iltapäivään loppui menkat. Mutta sitten nyt taas vessareissulla jotain vaaleanpunaista taas jäi paperiin. Nyt alkaa vähän kyrsiin tää epämääräinen vuotaminen.

Mulla niinku eiliseen iltapäivään loppui menkat. Mutta sitten nyt taas vessareissulla jotain vaaleanpunaista taas jäi paperiin. Nyt alkaa vähän kyrsiin tää epämääräinen vuotaminen.
Mun ystävä vuoti tolleen oudosti ja sit potti menkkoja sen 3kk ja nyt on tasoittunut ja teillä on samanikäiset vauvat ku tosta katoin. Mut näin hänellä Toivottavasti löytyy selitys ja tasoittuu toi vuotelu, ehkä se kroppa hakee omaa balanssia taas

Tsemppiä! Millä merkin testeillä oot testaillut? Kuinka pitkä sun kierto olikaan normaalisti?
Ennen synnytystä oli tarkalleen 28. Nyt ollut 33-34 synnytyksen jälkeen.
Mulla on esikoisen jäljiltä one steppejä, niin niillä ja yhen rfsu,n digin tehnyt. Pitäisiköhän vielä koittaa jotakin muuta?
Nuissa one stepeissä on tässä kuussa päiväys, ni voisko ne olla sit jo vanhoja? Nyt kyllä sait mut miettii testausta uusiksi iha jollai apteekin testillä. :grin

Mä oon laskenut niin, että ovisplussaa seuraava päivä ois varsinainen ovispäivä eli dpo 0 ja siitä sit eteenpäin dpo 1, 2 jne.

ON:

Tuntuu kyllä siltä, että tän piinailun kanssa menee välillä järki. Täällä siis dpo 8 ja koko alkuviikon on juilinut mahaa, väsyttänyt jne. Ihan normaalijuttuja, mitä mulla oviksen ja menkkojen välissä on ollut tässä ennenkin. Silti mieli kääntyy sellaiseen sitkeään haaveilu- ja spekulointimoodiin, ja ajattelee, että olenkohan raskaana ja onkohan tämä nyt sitä. Vaikka ihan samanlaisia oireita on tosiaan aina jokaisen kierron aikana. Ja järjellä ajateltuna ei tuossa vaiheessa mitään raskausoireita pitäisi juuri olla, kun ajallisesti pitäisi olla vasta kiinnittyminen tapahtumassa tai tuloillaan.

Haaveilu on tiettyyn pisteeseen mukavaa puuhaa, mutta tässä tilanteessa sillä onnistuu toisinaan vaan nostamaan omia odotuksia ihan liian korkealle, ja menkkojen alkaessa sitä romahtaa ne kaikki odotukset sitten rytinällä alas.

Ehkä tästä voi huomata, että ainakin oma mieliala vaihtelee ihan laidasta laitaan. Välillä on optimistinen ja toiveikas, haaveilee asioista. Välillä sit taas on tosi apea ja surullinen, ja kismittää, että miksei mieli nyt voisi lopettaa tämän haaveilun ja oireiden liiallisen spekuloinnin.

Tällä hetkellä olo on juuri tuollainen apea ja pessimistinen onnistumisen suhteen. Joskus tuntuu vaan niin vaikealta olla nainen näiden kaikkien omituisten kehon tuntemusten ja fiilisten kanssa. :yuck: Kyllähän tuo mieskin sitä vauvaa kovasti toivoo, mutta ei tarvitse tosiaan näiden oman mielen ja kehon viestien kanssa pelata samalla tavalla.
Täällä aika samanmoiset fiilikset ja ajatukset, vaikka itse ”odotan” niitä ekoja kunnon menkkoja vasta alkaviksi.
Dpo 8.
Mulla nousi lämmöt 37 ja hiki ja kuuma mutta silti kylmä. Päätäkin vähän juilii vieläkin. Kauhee nälkä aamusta heti. Pistää vähän jännittää. Viime kierrossa lämmöt ei noussu 37 asti, jäi muistaakseni 36.8. Plussakierrossa nousi 37 välillä jopa 37.1 ja lämmöt oli koholla km asti.
Rinnat on jännön tuntuiset, ihan kuin kihelmöisi sisältä päin. Nostaa ihan hirveen korkealle toiveet, tulee kyllä rytinällä alas ku tästä negan testaa tai menkat alkaa :sour:
Nyt rupes tekee mieli tapaksia joita jääkaapissa on :nailbiting: eilen ne oksetti.
samoilla dpo mennään. Mulla lämmöt kans sen 37-37,1 nyt ollu useemma päivän, enkä oo mitään dippiä havainnu. Vähän tukkonen olo on ja pientä nippailua välillä tunnettavissa. Ei sen kummempia. Jännää oottaa sunnuntaihin asti ekaa testiä:banghead:

Edit: tutkailin mun merkkaamia lämpöjä (en oo heti herättyä mitannu, vaan suunnillee aina 11-13 välillä) ja päivää enne ovis + ollu lämpö 36,7 ja ovis + päivän 36,9 ja nyt dpo 8 37,1. En oo ihan joka päivä mitannu.

Muokattu viimeksi:
Minä hullu testasin dpo 8 herkällä testillä, ja kyllä siihen jotain hyvin hyvin haalea vpunasta haamua/viivanpaikkaa nähtävillä :eek: en kerinnyt ottaa vielä kuvaa, kun esikoinen on kotona ja tarvi apua koulujutuissa. Huomenna saa rauhas testailla ja kuvailla. Nyt jännittää. On kyllä aikanen testata, en oo koskaa ennen dpo 8 testannutkaan

Minä hullu testasin dpo 8 herkällä testillä, ja kyllä siihen jotain hyvin hyvin haalea vpunasta haamua/viivanpaikkaa nähtävillä :eek: en kerinnyt ottaa vielä kuvaa, kun esikoinen on kotona ja tarvi apua koulujutuissa. Huomenna saa rauhas testailla ja kuvailla. Nyt jännittää. On kyllä aikanen testata, en oo koskaa ennen dpo 8 testannutkaan
Onnea haamusta, nyt toivotaan että vahvistuu! :Heartred

Ooooo! Toivotaan nyt, että teillä tärppi käyny! Nyt iski kauhee himo iteki huomen dpo 9 testail:hilarious:

Heippa! Oon pysynyt vähän takia-alalla, mut lueskellut teidän juttuja. Tekee hyvää välillä ottaa taukoa vauvajutuista, vaikka yrittämistä jatketaankin.

Minulla on nyt siis yk3 menossa, helmi-maaliskuun vaihteessa lopetin e-pillerit (yazit) ekat menkat oli tosi onnettomat mut nyt viimeisimmät vuosin kun seula:hilarious: nyt KP19 menossa ja eilen bongasin oviksen tikkuun eli tänään on dpo0.

Piinaviikot alkaa siis nyt. Oon vähän luottavaksemmin mielin nyt kun menkatkin palautui normaaleiksi. Oisko nyt meidän vuoro? :Heartred

Ooooo! Toivotaan nyt, että teillä tärppi käyny! Nyt iski kauhee himo iteki huomen dpo 9 testail:hilarious:

Mulla oli hirveetä pidätellä eilenkin testihimoja, mut tänää oli ihan pakko. Jäi vielä toinen 10 herkkyydellä huomiselle. Ja saa sit dpo11 tehä perus sofi 25 herkkyisellä. Se on mulle antanut viime raskaudessa selvän haamun jo dpo 10. Tosin tää aikaisin testailu on vaarallista, kun suurin osa raskauksista on just kemiallisia, joita ei pakosta edes tietäis jos ei testais näin aikaisin. Mut nyt kun oireet on niin jäätävät, että oli ihan pakko :D
Lisään jossain vaiheessa sen kuvan että saatte tekin tiirailla. En uskalla vielä ees miehelle kertoa, kerron vasta jos viiva oikeesti vahvistuu. :)

Mä mietin tuota kemiallista raskautta kun mulla ei kai tietääkseni ole ollut yhtään. Yrityskertoja kuitenkin yhteensä n. 50, joista 5 raskautta alkanut (3 lasta). Joka kierrossa kuitenkin testaan jo dpo 9 tai 10, ja aina ollut nega tai sitten viiva lähtenyt vahvistumaan.

Se viivahan oli kuivuessa lähes kadonnut :hilarious: kun vihdoin pääsin rauhas kuvailee. oli niiin hentoista vaaleanpunasta alkujaankin(no eioä näillä dpolla voi muuta odottaakaan:hilarious:) . Mut ehkä tuosta kuvasta vähän näkee, laitoin mustavalkosena et saa ees vähän näkyviin. Näkeekö kukaan muu :hilarious:

Edit. Näköjään näyttää et,tuo haamulainen katkeis tuosta keskeltä, mut luonnon valossa se näkyy loppuun asti :D ainaki mun viivalaseilla

Liitteet

• IMG_20200513_142553.jpg
    IMG_20200513_142553.jpg
    47.5 KB · Katsottu: 231
Muokattu viimeksi:
Se viivahan oli kuivuessa lähes kadonnut :hilarious: kun vihdoin pääsin rauhas kuvailee. oli niiin hentoista vaaleanpunasta alkujaankin(no eioä näillä dpolla voi muuta odottaakaan:hilarious:) . Mut ehkä tuosta kuvasta vähän näkee, laitoin mustavalkosena et saa ees vähän näkyviin. Näkeekö kukaan muu :hilarious:

Edit. Näköjään näyttää et,tuo haamulainen katkeis tuosta keskeltä, mut luonnon valossa se näkyy loppuun asti :D ainaki mun viivalaseilla

Mäkin näen!! Hienoa! Toivottavasti vahvistuis :smug:

Muoks. Mähän menin testamaan tässä kierrossa kans dpo 8 ja haamun sain... Nyt pelkkää negaa joten menkkoja ootellessa. Mutta toivotaan että sulla olis ihan aito haamu :happy:

tes4.jpg

Laskisitteko haamuksi? Tälläinen hailura oli viime kierron kp 33 tehdyssä OneStepin herkässä testissä. Seuraavana päivänä oli samanmoinen tikussa, mutta menkat alkoi samaan syssyyn. Tein vielä pari päivää myöhemmin varuiksi testin ja se oli selvä nega. Tiedä sit oliko kemiallinen vai testin temppuilua/väärää tulkintaa. :)

View attachment 89120

Laskisitteko haamuksi? Tälläinen hailura oli viime kierron kp 33 tehdyssä OneStepin herkässä testissä. Seuraavana päivänä oli samanmoinen tikussa, mutta menkat alkoi samaan syssyyn. Tein vielä pari päivää myöhemmin varuiksi testin ja se oli selvä nega. Tiedä sit oliko kemiallinen vai testin temppuilua/väärää tulkintaa. :)
Haamulta näyttää tänne. Mulla ollut nyt tolla testillä nega ihan oikea nega, eli saattoi kemiallinen olla kyseessä, niinkuin mullakin äsken. :angelic:

Moikka,

En millään jaksanut kahlata yli 300 viestiä läpi, joten en ole kauhean perillä teidän tilanteista. En tiedä onko täällä enää tuttujakaan jäljellä, mutta mä tulin vain ilmoittamaan, että taukoa pidetään varmaan aika pitkään näistä hommista ja foorumilla käyn nyt enää vain silloin tällöin. Olen huomannut, että nyt kun viikko ollaan vietetty pihatöiden, kevyen ulkoilun ja muun touhuamisen merkeissä, voin paremmin kuin aikoihin. Olen alkanut näkemään ympärilläni paljon kaunista, kun olen vain osannut katsoa.

Me siirryttiin maalle lepäilemään, tultiin tänne jo viikko sitten ja tää onkin ainoa paikka, jossa pystyn rauhoittumaan ja kokemaan itseni edes jotenkin kokonaiseksi. Täällä on vaan järviä, metsää ja peltoja - ja se on jotain mitä en osaa sanoin selittää. Kun menee metsään, metsä ei kysy mitään vaan kuiskailee puiden havinaa ja purojen solinaa. Mulle kaupunki merkitsee vain kiirettä ja ahdistusta. Mulla ei ole siellä mitään.

Olo tuntui hyvältä pitkästä aikaa ja hetkittäin pystyin tuntemaan jopa onnellisuuden tunteita. Se on mulle paljon näiden vaikeiden kuukausien jälkeen. Suru kulkee kuitenkin mukana, se on välillä enemmän mielessä, välillä vähemmän. Surutyö on vielä kesken, mutta ehkä tästä hiljalleen alkoi se kauan odotettu toipuminen.
Täällä olen alkanut piirtämään ja yhdistämään runojani piirroksiin, lukenut rauhassa lehteä auringonpaisteessa ja kävellyt rauhallisia metsälenkkejä luonnossa. Hengitellyt puhdasta ilmaa rannalla ja nauttinut ajasta.

Keskenmennyt raskaus on meille aina se ensimmäinen lapsi, sitten jos uudestaan joskus raskaudun, se on toinen. Yritys jäi meiltä kokonaan yhteisestä päätöksestä, koska autoimmuunitulehdus on kehossani nyt niin aktiivinen, ettei terveyssyistä ole viisasta yrittää. Olen alkanut siihen ajatukseen jo tottua, ettei yritystä ole ja, että voi mennä vuosiakin ennen kuin tilanne on remissiossa eli pyrimme jatkamaan elämää ilman turhia haavekuvia vauvasta ja teemme niitä mukavia asioita, joita vielä voimme tehdä yhdessä paremmin nyt, kuin silloin, jos olisi tässä lapsia. Yritän ottaa tämän raskaan kokemuksen kasvunpaikkana ja löytää siitä jotain sellaista, mitä en ehkä ennen ymmärtänyt elämässäni. Vaikken näin 23-vuotiaana ollut valmis keskenmenoon, en mitenkään, valmisti se minua ihmisenä. En tiedä olenko valmis uuteen raskauteenkaan, mutta ehkä aika näyttää. Meidän aikamme ei vain ollut vielä. Vauvan kaipuu tuntuu olevan miehelläni voimakkaampaa, mutta yhteisymmärryksessä olemme tehneet päätöksen, että meidän yrittäminen on niin pitkään seisahtuneena ja ehkäisemme, kunnes terveydelliset syyt on korjattu.

Vaikka stressi nyt alkoi hiipuakin, tulehdus vie välillä yöunet, kun ihoa kutittaa, niveliä koskee kovaa ja vatsa on kipeä. Tilanne on ihon suhteen ollut kuitenkin huomattavasti paljon rauhallisempi, kun aikoihin, mielen voima on vaan niin valtava. Kaupunkiin palaamme loppuviikosta ottamaan labrat, mutta tulemme sitten takaisin maalle.

Ehkä ihottuma käsissä kertoi siitä, että minulla oli ikävä tekemistä, jaloissa siitä, että minulla oli ikävä liikkumista, kasvoissa siitä, että minulla oli ikävä iloa ja naurua, vatsassa siitä, että minä ikävöin vauvaani ja koko keholla siitä, että kaipasin perhettäni :Heartred

Vaikkei kaikkien maailma romutu keskenmenosta ja osa ottaa sen kevyesti, minun maailmani romuttui. Kun ei löydy syitä tapahtuneeseen, sitä syytä alkaa etsiä itsestään. Olen aina ollut tunteva ihminen ja sen ymmärtäminen, mitä olin menettänyt tuntui sitten joka solulla minussa.

Tauko tekee hyvää nyt kun plussatestit ja kierron tarkkailut ahdistaa jonkun verran. Ehkä juuri siksi, kun kaikki meni kohdallani toisin kuin ajateltiin, kun yrityskään ei sitten enää käynnistynyt, ei tapahtunut niin kuin monelle muulle onnekkaalle, jotka selviävät keskenmenosta ja yritys voi alkaa uudestaan, jos ei heti niin kuukausien päästä. Tuntui pahalta tippua harvinaiseen marginaaliryhmään, joka oli lähempänä mahdotonta kuin mahdollista, mutta samalla se vapautti minut yrittämisen taakasta ja itsensä tarkkailusta.

Suruni jatkuu varmasti pitkään. Ei ole asiaa, joka siitä ei muistuttaisi. Se on niin kipeä asia, etten ole pystynyt edes siskolleni tapahtuneesta kertomaan, vaikka tahtoisin. Mutta ehkä sekin ajallaan, vaikka en usko tulevani koskaan kokonaiseksi asian kanssa.

Minä jatkan haavojen hoitelua täällä hiljaisuudessa :angel7
Tämän kaiken myöntäminen itketti ja ahdisti, mutta osaltaan helpotti, sillä näin olen tuonut jotain päätökseen ainakin väliaikaisesti.

Toivon monille paljon plussia ja iloista odotusaikaa :angelic:

"Ja niin kulki enkeli edellä, piteli sua kädellä,
Kun oli aika lähteä, kohti omaa tähteä"

Muokattu viimeksi:
Onko kukaan muu testannut koskaan jo dpo 8?:hilarious:
Musta tuntuu ihan hullulta että sorruin jo tänää :hilarious::hilarious:

Vahvistumista viivoille! :Heartred

Mulle tuli myös viime kuussa plussa dpo 8 ja aamulämmöissä oli kunnon droppi dpo 6. Testasin niin aikaisin koska en vaan malttanut odottaa, ja viime elokuussa keskenmenneessä oli myös plussa dpo 8. Tuolloin testasin ihan sattumalta niin aikaisin, kun en tiennyt missä vaiheessa kiertoa olen, mikä kyllä gynellä sitten tarkkaan laskettiin. Silloin oli vain yksi mahdollinen hedelmöittymispäivä, koska oltiin lomalla välillä eri paikoissa kumpikin omien sukulaisten/kaverien luona.

Tuossa vielä kuva viime kuulta, ylempänä one step herkkä ja alempana PC. Nämä on otettu illalla, aamun testeistä ei voinut olla varma, eikä nämäkään näy kamerassa kunnolla.
dpo 8 17.4.20.jpg

Tänään rv 6+6 ja huomenna eka ultra, sitten selviää onko tuolla oikeasti elävä pikkuinen kasvamassa. :nailbiting: :smiley-angelic001

Täällä alko reippaalla koiralenkillä jomottaa kovin alaselkää ja mahaa. Ja vessas pyyhkies aavistus vaaleanpunaista. Nähtäväksi jää onko kiinnittymiseen liittyvää vai alkaako sieltä menkat. Dpo8.

Takaisin