Raskaaksi 2020

onpas täällä paljon uusia, tervetuloa!! :greet025 joku kyselikin onko vuodenajalla merkitystä, meillä oli sen verran, että ajateltiin tähdätä yritys niin että ei aloitettu vielä maaliskuussa jolloin olisi tullut loppuvuoden vauva :joyful: toki tässä painoi sekin etten ehtiny kovin kauaa vielä raskausvitskuja syödä, niin otettiin senkin kanssa varman päälle. voihan se olla että venyy kuitenkin loppuvuodelle, mutta ainakin nyt aloitettiin :)

Lumikukka, mikä kp sulla?

täällä kp37 ja puhdas nega aamupissasta. oireetkin on lievenneet, eli varmaan johtui noista pillerien poisjättämisen jälkeisistä hormonaalisista muutoksista :bored: sais ne menkat alkaa niin sais kierron käyntiin oikeasti! viimeksi kun alkoi menkat kp24 ehkäisyn poisjättämisen jälkeen niin tää tuntuu pitkältä, vaikkei todellisuudessa ole vielä mitään :shy:

Kiitos tsempeistä :Heartred tiedän, ettei tässä kauaa oo vielä yritetty, mutta tuo aika jolloin vauva olisi ollut jo tervetullut ilman yrittämistä on sen verran pitkä että tuntuu ikuisuudelta. Minä kun olisin ollut yrittämään silloin heti ja oon joka kuukausi odottanut, että joko nyt. Eli about 18 kertaa tullut pettyneeksi :sad010

Mun rinnat ei oo ikinä olleet näin kipeät. Varsinkin nännit on niin arat, että jos vaan paidan kangas osuu niin tuntuu, että koko nänni repeytyy irti:sad015
Tunnen tuskas:Heartbigred itsekin olisin ollut valmis äidiksi jo vuosia ja kamalan vauvakuumeen kourissa. Mutta tänä päivänä olen omasta elämäntilanteestani johtuen iloinen, ettei niitä lapsia tullut edelliseen todella epäterveelliseen suhteeseen. Mutta teillä vissiin tilanne eri, kun olet saman miehen kanssa ollut. Miesten jarruttelu tuossa asiassa on kyllä persiistä suoraansanottuna. Onneksi nykyinen jakaa ajatukseni siitä, miten ihanaa ne omat lapset olis ja et haluis mahdollisimman nuorena ne tehdä.

@move88 mä lopetin minipillerit tammikuussa ja ehdin jo pariin otteesee epäilee raakautta ku oli kaikennäköst selvää oireilua, mutta johtuvatkin ilmeisesti juuri tuosta lopetuksesta:banghead: nyt vasta todellisuudessa ovistestin perusteella dpo 7 ja kyllä on aika tuntunut pitkältä:banghead:

Muokattu viimeksi:
Soitin eilen isosiskolle ja olin jotenki niin raivona sen puhelun jälkeen. Sillä on siis LA kesäkuussa, oli käyny neuvolassa ja sieltä nyt laittoivat lähetteen ylimääräseen ultraan ku vatsanympärys on yli käyrien. Sanoin että onpa kiva kun pääsee vielä näkemään uudestaan ja lopulta sit vaan mainitsin et oon päättäny et sit joskus kun tuun ite raskaaks ni aijon pyytää varhaisultraa sen viime vuotisen kkm takia, ku oli henkisesti niin rankkaa olla raskaana viikolle 12 ja sit vast saada tietää että alkio olikin menehtyny viikoilla 6-7. Sen reaktio oli tyyliin "Älä mieti niin paljo, varmaan toi on se syy ku et tuu raskaaksi. Mä oon huomannu raskaudet vasta ku menkat on ollu myöhässä yli 3 viikkoa, oon mäkin varmaan saanu keskenmenoja mut en vaan tiedä niistä". Mua ärsyttää ku se soittaa mulle yleensä aina vaan sillon ku sil menee huonosti (eli usein) ja mun pitää tuntikausii kuunnella sen valitusta ja yrittää ratkoo sen parisuhdeongelmii puhumalla sen miehelle jne. Se itki jatkuvasti jo yhden lapsen kanssa ku sen mies on mitä on ja sit se hankkiutu viel uudestaan raskaaksi, ja nyt mun pitää kantaa sen stressit ja huolet myös tästä tulevasta lapsesta. Täst on tullu jo niin rutiinia et pelkkä siskon ajatteleminenkin aiheuttaa ahdistusta, mut oon ihan liian kiltti sanoakseni suoraan et oikeesti alkaa riittää. Tuntuu hiton epäreilulta et varsinki viime vuonna mulle tapahtu paljon pahaa omista teoista riippumatta (ensin sain MS-tauti diagnoosin ja melkeen perään se kkm) mut mun ongelmat ei oo mitään verrattuna sen omiin vaikka se on ite tietoisesti aiheuttanu tilanteensa. Sori avautuminen, oon vaan niin :mad::arghh:

Soitin eilen isosiskolle ja olin jotenki niin raivona sen puhelun jälkeen. Sillä on siis LA kesäkuussa, oli käyny neuvolassa ja sieltä nyt laittoivat lähetteen ylimääräseen ultraan ku vatsanympärys on yli käyrien. Sanoin että onpa kiva kun pääsee vielä näkemään uudestaan ja lopulta sit vaan mainitsin et oon päättäny et sit joskus kun tuun ite raskaaks ni aijon pyytää varhaisultraa sen viime vuotisen kkm takia, ku oli henkisesti niin rankkaa olla raskaana viikolle 12 ja sit vast saada tietää että alkio olikin menehtyny viikoilla 6-7. Sen reaktio oli tyyliin "Älä mieti niin paljo, varmaan toi on se syy ku et tuu raskaaksi. Mä oon huomannu raskaudet vasta ku menkat on ollu myöhässä yli 3 viikkoa, oon mäkin varmaan saanu keskenmenoja mut en vaan tiedä niistä". Mua ärsyttää ku se soittaa mulle yleensä aina vaan sillon ku sil menee huonosti (eli usein) ja mun pitää tuntikausii kuunnella sen valitusta ja yrittää ratkoo sen parisuhdeongelmii puhumalla sen miehelle jne. Se itki jatkuvasti jo yhden lapsen kanssa ku sen mies on mitä on ja sit se hankkiutu viel uudestaan raskaaksi, ja nyt mun pitää kantaa sen stressit ja huolet myös tästä tulevasta lapsesta. Täst on tullu jo niin rutiinia et pelkkä siskon ajatteleminenkin aiheuttaa ahdistusta, mut oon ihan liian kiltti sanoakseni suoraan et oikeesti alkaa riittää. Tuntuu hiton epäreilulta et varsinki viime vuonna mulle tapahtu paljon pahaa omista teoista riippumatta (ensin sain MS-tauti diagnoosin ja melkeen perään se kkm) mut mun ongelmat ei oo mitään verrattuna sen omiin vaikka se on ite tietoisesti aiheuttanu tilanteensa. Sori avautuminen, oon vaan niin :mad::arghh:
Kuulostaa todella epäreilulle:shifty: anteeksi suorasukaisuureni, mut ootko koskaan ajatellut ottaa etäisyyttä ja vetää vähän omia rajoja, vaikkq kyseessä onkin sun siskos. Terapiassa käyneenä oon kyl ite sen oppinu, et just ton tyyppiset ihmiset kuormittaa niin paljon, että sairastuttavat vielä kuulijansa/läheisensä:sour: jaksamistq sinne:Heartbigred

Kuulostaa todella epäreilulle:shifty: anteeksi suorasukaisuureni, mut ootko koskaan ajatellut ottaa etäisyyttä ja vetää vähän omia rajoja, vaikkq kyseessä onkin sun siskos. Terapiassa käyneenä oon kyl ite sen oppinu, et just ton tyyppiset ihmiset kuormittaa niin paljon, että sairastuttavat vielä kuulijansa/läheisensä:sour: jaksamistq sinne:Heartbigred

Kiitos :Heartred Joo kyl mä illalla nukkumaan mennessä mietin et nyt vois olla hyvä aika alkaa vähän ottamaan etäisyyttä, ku mulle on ennenki käyny niin et oon palanu loppuun yrittäessä auttaa kaikkia ympärillä ja sit unohtanu itteni. Mun psykologi aina sanoo et mun pitäis opetella olemaan itsekkäämpi. Ehkä otan sen nyt tavotteeksi :)

@Juliet92 joo miten ne oireet onkin niin "selviä" :hilarious: täytyy toivoo että tää oireiden laantuminen olis nyt jonkinlainen merkki paluusta normaaliin :) millainen kierto sulla oli alkuun? mä ehdin tässä edellisen raskauden jälkeen käyttää sekä mini- että e-pillereitä, niin ei ehkä ihmekään jos kierto on sekasin.

@Dooris eikä mitä käytöstä :angry1 menis itelläkin kyllä kuppi nurin tollasesta. tsemppiä! :Heartred

Mä sain ovulaation tikutettua One Stepin puikkotesteillä ja varmistin vielä Clearbluen digitestillä :happy: Puikkotesti ei antanut edes kunnon viivaa ennen ku the day oli käsillä.

Tuli nyt tilattua raskauskeijusta puikko-ovistestejä ja sylkiovistesti myös :hilarious: Onkohan nuo ees niitä One Step-merkkisiä nuo puikot, kun ei lukenut? No sinne meni reilu kuuskymppiä kuitenkin :wink

Näin äsken unta, että oltiin oman äitini kanssa kahdestaan New Yorkissa. Hurjana oli nähtävää ja syötävää. Ahdettiin itsemme ihan täyteen. Sitten iski tukala olo siinä. Ne oli jotain Thai-naisia, jotka oli hauduttaneet jotain sitruunaa ja lihaa ja sitten oli kastiketta ja kermavaahtoa. Siis hyi. Me vaan syötiin ja syötiin tunnin ajan non-stoppina. En ymmärrä mikä järki :facepalm: Halusin vaan käydä oksentamaan. En ees syö lihaa muutenkaan. Sitten jo työntelinkin rattaita sateisessa Suomessa taas.

Anteeks, mä sain hyvät naurut tosta kolmen viikon siemennyksestä:laughing021 viljelen iteki tota ilmasua ja osu ja uppos. Jos päivän tai kaksi pitää yhdyntöjen välillä taukoa niin varmaan hyvät mahikset?:angelic: Ja sit tikuttelee ovista kans siihen.

No hyvä :grin Siemennykseltä se tuntuu, kun joka päivä hommailee tai ainakin yrittää :grin Ajattelin nyt tätä kiertoa. Varmaan tehdään silleen, että yritetään kuitenkin joka päivä kerran hommailla menkkojen jälkeen. Sitten jos iskee uupumus, teen ovulaatiotestin. Eli pidetään välipäivä, jos en saa ovulaatiota kiinni. Että ei nyt ainakaan vahingossa juuri parhaina päivinä pidetä yhtään taukoa. Esikoista "tehdessä" oltiin joka päivä, mutta silloin kierto olikin normaalin mittainen. Toki välillä teen varmaan muutenkin ovulaatiotestin. En niihin vaan luota ihan täysin. Uskon että joka päivä kun hommailee, on paras mahdollisuus. Pitää hemmotella ja rasvailla miestä niin jaksaa :happy::p

Muokattu viimeksi:
Heräsin krapulaiseen oloon, päätä särki, oli kylmä ja vähän paha olo. Nyt on vasta dpo 7 eli ei kyllä mitään oireita oo :hilarious: lämmöissä tuli dpo 5 dippi 35.8 ja nyt ne on noussut 36.8 eli asteen ero :rolleyes: eilen dpo 6 oli menkkajomoja vähän. Saas nähdä merkkaako mitään tälläset oireet :grin

Me ei mietitä mitään tämmösiä että koska olisi hyvä aloittaa yritys, ettei vaan tulisi loppuvuoden vauvaa tai alkuvuoden vauvaa. Koska meillä ei ole itsestäänselvää että raskautuminen onnistuu tuosta noin vaan. Se vauva päättää sitten ilmoittaa tulostaan koska vaan, meiltä löytyy tammikuussa syntynyt lapsi sekö elokuussa syntynyt lapsi. Esikoisesta meni 2vuotta kun raskaustesti näytti positiivista, kuopus sai alkunsa 2v9kk jälkeen toisesta inseminaatiosta naistenklinikalla.

Nyt mennää sitten tulee jos on tullakseen, voi mennä taas monta vuotta ennenkuin tulee plussa raskaustestin.

Samaistun tuohon kahviin! En vaan pysty elämään ilman kahvia. :joyful: En sinänsä mitään supervaltavia määriä oo juonut, normaalisti 3, ehkä jonain päivinä 4 kuppia päivässä.

Aamukahvi on ihan must, tulee pää kipeäksi ilman. Nyt vuoden alusta olen vähentänyt tavallisen kahvin kahteen kuppiin ja sitten ekstrana juon kofeiinitonta kahvia, jos (=kun) tekee mieli iltapäivällä vielä.

Mulle ehkä isoin syy tähän kokeiluun on ollut se, että kahvinjuonti ilmeisesti voi heikentää vitamiinien ja hivenaineiden imeytymistä, ja kun on itsellä arvot vähän matalat. Niin eipä siinä mitään menetä, että on kokeillut tämmöistä konstia arvojen parantamiseen. :rolleyes: Kesäkuun alussa pääsee toivottavasti uusiin verikokeisiin, niin näkee onko arvot muuttuneet mihinkään suuntaan (d-vitamiini, ferritiini).
Mäkin vedän kofeiinitonta ja mun mielestä makukin ihan ok. Sama tyydytys tulee kofeiinittomasta, joten voin suositella. :happy:
Raskaanakin mulla meni välillä 4 kuppia päivässä, kun en tajunnut että voisin vaan vetää kofeiinitonta...
Ei tullut duracell vauvaa kuiteskaan. :hilarious:

Mä oon aika vähän seurannut lämpöjä, nyt oon mittaillut ja 37,2 (vähän koholla) on ollut nyt pari päivää. DPO 7 siis meneillään. Tuleeko kiinnittämisen aikaan lämpöihin siis jokin pieni lasku?

Joillain ihmisillä voi hetkellisesti lämmöt pudota kiinnittymisen aikaan ja nousta sitten uudelleen. Tämä ei välttämättä tapahdu kaikilla eikä sitä välttämättä saa mitattua.
https://www.youtube.com/watch?v=3b3ka0_PK1U Tuossa videossa kerrotaan mm siitä.

@Juliet92 joo miten ne oireet onkin niin "selviä" :hilarious: täytyy toivoo että tää oireiden laantuminen olis nyt jonkinlainen merkki paluusta normaaliin :) millainen kierto sulla oli alkuun? mä ehdin tässä edellisen raskauden jälkeen käyttää sekä mini- että e-pillereitä, niin ei ehkä ihmekään jos kierto on sekasin.

@Dooris eikä mitä käytöstä :angry1 menis itelläkin kyllä kuppi nurin tollasesta. tsemppiä! :Heartred
No mulla oli tosi kipeet tissit ja nännit ja erilaisia nippailuja ja kuvottavaa oloakin:shifty: cerazeten minipillerit lopetin tammikuun lopussa kuuden vuoden syömisen jälkeen ja sinä aikana ei ollut menkkoja ollenkaan. Maaliskuun loppupuolella oli neljä päivää kestänyt todella niukka vuoto, mutta oli ilmeisesti vain joku pieni tyhjennysvuoto eikä kunnon menkat viel. Nyt sitten viime viikon maanantaina sain testiin ovis + niin siitä osaan odottaa menkkoja ensi viikolla alkviksi, ellei sitten ole tärppi käynyt:angelic: gyne pelotteli vielä n. Kolme viikkoa sitten että voi mennä puolikin vuotta menkkoja odotellessa, mutta jos oviksen bongasin niin pitäs kohta sit alkaa.
Heräsin krapulaiseen oloon, päätä särki, oli kylmä ja vähän paha olo. Nyt on vasta dpo 7 eli ei kyllä mitään oireita oo :hilarious: lämmöissä tuli dpo 5 dippi 35.8 ja nyt ne on noussut 36.8 eli asteen ero :rolleyes: eilen dpo 6 oli menkkajomoja vähän. Saas nähdä merkkaako mitään tälläset oireet :grin
dpo kaima siellä:hilarious: mä heräsin tänää kahta tuntia normaalia aikasemmin. Oloissa ei mitään erityistä mainittavaa, mutta jotain nippailuja olen välillä tuntevinani:grin lämmöissä ei oo dippiä tapahtunu

Tuli tuosta kaima-asiasta mieleen, että onkos täällä muita kierron alkupäässä olevia? Itsellä kp 3 tällä hetkellä :)

Miksi sun mies noin nopeasti on luovuttamassa, että tuo äitienpäivä olis nyt viimeinen yritys? :eek:

Jaa a. Ainakin se on sitä mieltä että ollaan liian vanhoja. Mutta en ymmärrä mitä eroa sillä on syntyykö lapsi vaikka puol vuotta myöhemmin kuin jos nyt olis tärpänny... Ihan yhtä vanhoja ollaan. Ehkä se ei vaan oikeesti haluakaan lisää lapsia... Tullu katumapäälle. En tiedä. Ja menee itellä liikaa tunteisiin, että pystyis just nyt edes asiasta keskustelemaan. :arghh:

Kp9

Mulla on jo ovislimaa tullut... Huoh. Rinnat on kipeet ja aamulämpö on minulle korkealla nyt. Noh, mulla nousee ja laskee sit h hetkellä tosi alas.. tai vastaavasti nousee ihan hulluna ja sit droppaa. Tänään oon oksentanut kahvit ulos ja tupakan jälkeen. Oon polttanut vain aamukahvin jälkeen ja illalla nytte... Mut ihmeen voimakas pahoinvointi iski tähän ovikseen ja päätä juilii ihan maan hulluna... Maha ku mikäkin jalkapallo

Tuli tuosta kaima-asiasta mieleen, että onkos täällä muita kierron alkupäässä olevia? Itsellä kp 3 tällä hetkellä :)

mulla olis niikus kp6 menossa ja eilen sain iltapäivällä ovisplussan ja tietysti pupuiltiin miehen kanssa se oli jo pari päivää yrittäny lämmitellä muttei innosta menkkojen aikaan. Vuotokin loppui eilen lähes kokonaan. Jännä jos nyt olis oikeasti ovulaatio ja tärppäisi. Tosin minulla tulee herkästi useampi ovulaatio! :D koitan olka ressaamatta. Joka kerta on tärpännyt kun oon lakannu tikuttelemasta :)

Kp9

Mulla on jo ovislimaa tullut... Huoh. Rinnat on kipeet ja aamulämpö on minulle korkealla nyt. Noh, mulla nousee ja laskee sit h hetkellä tosi alas.. tai vastaavasti nousee ihan hulluna ja sit droppaa. Tänään oon oksentanut kahvit ulos ja tupakan jälkeen. Oon polttanut vain aamukahvin jälkeen ja illalla nytte... Mut ihmeen voimakas pahoinvointi iski tähän ovikseen ja päätä juilii ihan maan hulluna... Maha ku mikäkin jalkapallo

Mulkakin tehnyt kp2 asti pahaa joten eilen tikuttelin ja kappas! Tasavahvat viivat ovistestiin :D

Takaisin