Raskaaksi 2020

Tervetuloa uudet kuumeilijat! :happy: Täällähän on menossa oikea kuumeilija-aalto! Toivotaan myös samanlaista plussa-aaltoa! :) Onko täällä porukalla kevättä rinnassa mahdollisesti vai vaikuttaako vuodenaika mitenkään siihen, että juuri nyt alkaa yritys?

Muoks..

Täällä kp2/yk1 ja kova into jo päästä yrittämään. Viime kierto oli 40pv! Ja ovulaatio vasta kp 25-26 melko suurella varmuudella. Mietin tässä menisikö omien fiiliksien perusteella ja yrittäisi joka päivä hommailla vai pitäisikö tikuttaa ovista. Ei mies varmaan jaksa kolmea viikkoa putkeen siementää :rolleyes: Nyt on jotenkin niin paha mennä sanomaan milloin ovulaatio tulisi tässä kierrossa, kun ennen edellistä raskautta kierto oli 30-31pv.

Mikä on teidän mielestä paras ja luotettavin ovulaatiotesti ylipäätään? Mikähän nyt olisi paras strategia, jos oletus on että on pitkähkö kierto? Toki yritetään hommailla niin monena päivänä kuin mahdollista. Viimeksi en tikutellut tai mitään muutakaan.

Oon kyllä pettynyt jos tää kierto on jotenkin floppi eli liian lyhyt tai hiton pitkä taas o_O

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet kuumeilijat! :happy: Täällähän on menossa oikea kuumeilija-aalto! Toivotaan myös samanlaista plussa-aaltoa! :) Onko täällä porukalla kevättä rinnassa mahdollisesti vai vaikuttaako vuodenaika mitenkään siihen, että juuri nyt alkaa yritys?

Meillä on yritys alkanut joka kerta alkuvuonna maaliskuun aikoihin. Nyt vasta huhtikuussa B) esikoisista plussasin juhannuksena ja kuopus sai alkunsa juhannuksena ja hänestä plussasin 7.7 :D hyvin on jäänyt mieleen päivät.

Heippa!
Tulen tännekin kuumeilemaan.
Kolmas tosiaan toiveissa meille.
Esikoinen on 07/16 syntynyt ja meidän pikku kakkonen syntyi 12/18. Esikoinen tarttui aikoinaan mukaan yk1, mutta toista saimme yrittää melkein vuoden. Toisen yrityksessä koimme aikaisen km.
Olin jo varma, että lapsiluku on täynnä(olen mm. myynyt kaiken vauvatavaran ja vaatteet pois:facepalm:), mutta niin vain se tyhjän sylin tunne iski.

Mies näytti asialle viime viikolla vihreää valoa, vaikka on hieman kauhuissaan :hilarious: Olemme aloittaneet yrityksen, mutta eipä minulla ole vielä edes kierto alkanut toisen synnytyksen jäljiltä. Toivotaan, että pian jotain tapahtuisi.. ainakin vastaa jomottelee, joten eiköhän pian.
Imetän vielä muutaman kerran päivässä, mutta tarkoitus on tässä hiljalleen lopetella.

Seurailen nyt siis tässä mukana ja odotan että päästään todella yrittämään, kun kierto alkaa.

Plussatuulia kaikille puhallan!

Hei muistankin sinut aikaisemmasta ryhmästä ja sen kuinka plussasit. Kiva kun kevät herättelee ihmisiä yrittämään raskautta.!!

Muuten tuli mieleen, että nyt olen viisaampi kuin ensimmäisen raskauden alussa. Söin möllerin omegoja ja niissä oli A-vitamiinia, jota ei saa syödä raskauden alussa ylimäärästä. Ekassa neuvolassa sanoivat, ettei saisi syödä joten nytkin, kun aletaan yrittää kunnolla, niin syön äitiys omegoja sen sijaan.

Kääk pitäiskö vaihtaa omat omegat kans sit mamma malliin :bag:

Kääk pitäiskö vaihtaa omat omegat kans sit mamma malliin :bag:
Mullekkin tuli yllätyksenä. Huomatava suuret määrät A-vitamiinia voivat kuulemma lisätä sikiövaurion riskiä mm. hermoston, luuston ja sydämen epämuodostumia. Ravinnosta saa kuulemma riittävästi...:bag:
Vedin sitten tupla mölleriä alkion ekat viikot. Onneksi ei mitään tullut...

Toki sitä A-vitamiinia pitää tulla runsaasti ja usein, että tulee vaurioita. En usko, että sitä loppujen lopuksi saa vahingossa vitamiineilla aikaseksi, ellei vedä monesta eri purkista päivässä.

Muokattu viimeksi:
Meillä mies ei oo vielä innostunut syömään mitään vitamiineja, vaikka koitin hänelle pitää jonkunmoista markkinointi puhetta. :shifty: Mut jos nyt ei tästä kierrosta tärppää, niin otan taas uudestaan asian puheeksi.

Ikäerosta sen verran että mulle olis sopinut pienempikin ikäero. Mut me oltiin päätetty aloittaa yrittäminen vasta tämän kevään matkan jälkeen ( jota ei koskaan tullutkaan) joten nyt tulis se 2,5 - vuotta jos tärppäis. Joku 2-vuotta ois mulle ollut mulle ihan ok, mut ei hirveesti sen alle. Tykkään omatoiminen esikoinen - vauva yhdistelmästä. :grin Kunhan nyt ei pääsis kauhean isoksi venymään.

Täällä dpo 2 ja päivät matelee. :facepalm:

Muoks..

Täällä kp2/yk1 ja kova into jo päästä yrittämään. Viime kierto oli 40pv! Ja ovulaatio vasta kp 25-26 melko suurella varmuudella. Mietin tässä menisikö omien fiiliksien perusteella ja yrittäisi joka päivä hommailla vai pitäisikö tikuttaa ovista. Ei mies varmaan jaksa kolmea viikkoa putkeen siementää :rolleyes: Nyt on jotenkin niin paha mennä sanomaan milloin ovulaatio tulisi tässä kierrossa, kun ennen edellistä raskautta kierto oli 30-31pv.

Mikä on teidän mielestä paras ja luotettavin ovulaatiotesti ylipäätään? Mikähän nyt olisi paras strategia, jos oletus on että on pitkähkö kierto? Toki yritetään hommailla niin monena päivänä kuin mahdollista. Viimeksi en tikutellut tai mitään muutakaan.

Oon kyllä pettynyt jos tää kierto on jotenkin floppi eli liian lyhyt tai hiton pitkä taas o_O

Mä sain ovulaation tikutettua One Stepin puikkotesteillä ja varmistin vielä Clearbluen digitestillä :happy: Puikkotesti ei antanut edes kunnon viivaa ennen ku the day oli käsillä.

Yrittämällä yritetty vasta kolme kuukautta, nyt alkaa yk4. Ilman ehkäisyä, tulee jos on tullakseen meiningillä kuitenkin jo melkein 3 vuotta. Tai mies on ehkä edelleen enemmän sillä linjalla, että tulee jos tulee, mutta minä oon tikuttanut ovikset ja varmistanut että talletellaan oikeeseen aikaan jne.

Mutta yk4 on onneksi vasta vähän aikaa, vaikka tiedän ettei se lohduta yhtään. Oon itekki tosi malttamaton ja meinasin heittää hanskat tiskiin just yk6 joulukuussa mistä kierrosta sit plussasin. Nyt ahdistaa jo ajatus jo pelkästä puolesta vuodesta vaikka eihän se ole aika eikä mikään, joten voin hyvin samaistua fiilikseen :Heartred

Mä oon pitäny palstataukoa pari viikkoa, kun jotenki niin veti mielen matalaks ettei sit viime kierrosta tärpännytkään...
Nyt yritettiin äitienpäivänä saada viimeistä lapsosta alulle :p
No jaa, mies siihen päälle totes et tää olis sit viimeinen yritys :sad001 nyt lähinnä masentaa. Pitänee vaan yrittää sopeutua ajatukseen ettei meille sitä iltatähteä ny suotu... Harmittaa kyllä vietävästi, kun itse olisin valmis yrittämään vaikka viis vuottakin vielä! Ja toinen on jo nyt luovuttamassa (yk4)...
Monilla onkin jo piinapäivät pitkällä, löytyykö muita lähipäivinä ovuloineita/ovuloivia? Noor85 tais olla ainakin?

Mulle flo ennustaa ovista torstaille! En oo tikutellut mutta himoista ja limoista päätellen vois jotakuinkin niihin aikoihin ollakin. Meillä on vasta yk1 niin en oo vielä päässyt tikuttelun ihmeelliseen maailmaan. Viime kierto oli 34 päivää ja sitä edeltävät yli 50. Toivon vaan että tasoittuis tuohon 30 hujakoille kierto :angelic:

Mies syö aikalailla samoja vitamiineja kuin itsekin, samaa sinkkiä ei suostu syömään kun tulee siitä huonovointiseksi :dead:

Nyt ahdistaa jo ajatus jo pelkästä puolesta vuodesta vaikka eihän se ole aika eikä mikään, joten voin hyvin samaistua fiilikseen :Heartred

Mulla on nyt suunnilleen puoli vuotta siitä, kun vauvakuume iski ryminällä ja nyt ainakin on tuntunut että tää aika on ollut mun elämäni pisin viime syksystä tähän kevääseen. :biggrin Nyt kun miettii aikaa taaksepäin, niin no siinähän se puoli vuotta kuitenkin meni. Mut jestas et välillä viikot on tuntuneet tyyliin vuodelta. Sanoinkin miehelle et joskus vielä vauvaa yritetään, niin toivottavasti niin et voidaan alkaa yrittää heti kun se fiilis tulee, eikä oo "pakko" odottaa sitä aloittamista jostain syystä x. :rolleyes: Ekassakin odotettiin häiden takia, ja oli se silloinkin sellasta hidastelua mut varmaan tää kotona oleminen ja tietty tekemättömyys ovat vielä saaneet ajan menemään hitaammin. :meh:

Muoks..

Anteeks, mä sain hyvät naurut tosta kolmen viikon siemennyksestä:laughing021 viljelen iteki tota ilmasua ja osu ja uppos. Jos päivän tai kaksi pitää yhdyntöjen välillä taukoa niin varmaan hyvät mahikset?:angelic: Ja sit tikuttelee ovista kans siihen.

Tuli tässä muuten mieleen anatomian ja fysiologian tunneilta (sairaanhoitajaksi opiskelen ja olen ammatiltani lähihoitaja) että anatomian opettaja manasi herkät raskaustestit sanonko minne, kun näyttävät ns. Vääriä positiivisia sitten juurikin noiden kemiallisten takia. Sanoi, että iso osa ”raskauksista” noita kemiallisia.

Anteeks, mä sain hyvät naurut tosta kolmen viikon siemennyksestä:laughing021 viljelen iteki tota ilmasua ja osu ja uppos. Jos päivän tai kaksi pitää yhdyntöjen välillä taukoa niin varmaan hyvät mahikset?:angelic: Ja sit tikuttelee ovista kans siihen.

Tuli tässä muuten mieleen anatomian ja fysiologian tunneilta (sairaanhoitajaksi opiskelen ja olen ammatiltani lähihoitaja) että anatomian opettaja manasi herkät raskaustestit sanonko minne, kun näyttävät ns. Vääriä positiivisia sitten juurikin noiden kemiallisten takia. Sanoi, että iso osa ”raskauksista” noita kemiallisia.
Niimpä. Jos on näyttäneet oikein noi mun testit kuiteskin, mitä en toivo niin kolmeko kemiallista tässä jo ois ollut... :sorry:
Ois kyllä syvältä... Uskon, että ainakin osa on ollut ihan virheellisiä positiivisia. :happy:

Toki täytyy tiedostaa, että arviolta 70% raskauksista päätyy kemialliseen tai varhaiseen keskenmenoon...

Niimpä. Jos on näyttäneet oikein noi mun testit kuiteskin, mitä en toivo niin kolmeko kemiallista tässä jo ois ollut... :sorry:
Ois kyllä syvältä... Uskon, että ainakin osa on ollut ihan virheellisiä positiivisia. :happy:

Toki täytyy tiedostaa, että arviolta 70% raskauksista päätyy kemialliseen tai varhaiseen keskenmenoon...
Toivotaan, että sulla näyttänyt oikein ja ihan kunnolla raskaana olisit:rolleyes:
Puhuin tosta kemiallisjutusta ihan yleisesti kun tuli yhtäkkiä mieleen, kun täällä oli puhetta kemiallisista

Mikähän lie hormoonihäiriö mulla on menossa, kun ei kuukautisia näy. Eikä kyllä plussaakaan.

Inhottavaa tää piinailu!

Mamiliksi: Jos mä oisin saanu päättää niin yritys ois alkanut loppuvuodesta 2019, mutta mies ei halunnu vuodelle 2020 vielä lasta. Yritys aloitetaan siis nyt kun menee reilusti ens vuoden puolelle ettei ennenaikaisenakaan yritä tulla tän vuoden puolella

Kiitos tsempeistä :Heartred tiedän, ettei tässä kauaa oo vielä yritetty, mutta tuo aika jolloin vauva olisi ollut jo tervetullut ilman yrittämistä on sen verran pitkä että tuntuu ikuisuudelta. Minä kun olisin ollut yrittämään silloin heti ja oon joka kuukausi odottanut, että joko nyt. Eli about 18 kertaa tullut pettyneeksi :sad010

Mun rinnat ei oo ikinä olleet näin kipeät. Varsinkin nännit on niin arat, että jos vaan paidan kangas osuu niin tuntuu, että koko nänni repeytyy irti:sad015

Tännehän on kerinnyt tulemaan paljon viestejä. Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! :)

Täällä alkoi tänään menkat, huoh. Onneksi alkoivat ajallaan, pääsee taas sitten kohta tositoimiin. :laughing002 Tilasin elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit kokeiluun. Toivottavasti saan oviksen niillä bongattua. Pelottaa ajatus, että mussa oiskin jotain vikaa. Kahvin juontiakin yritän tässä nyt vähentää, on kyllä melkein yhtä vaikeaa, kun oli röökin lopettaminenkin. :laughing002 No pääsin röökistäkin eroon, niin eiköhän tämäkin onnistu.

Mies on ollut kovasti sitä mieltä, että kolmas kerta toden sanoo ja kolmannella kerralla tärppää. Toivottavasti ois oikeassa, kyllä tää kuumeilu on rankkaa nimittäin! Plussatuulia kaikille :Heartred

Hei, tekeekö muille ovistestit näin? Että tuo testi viiva jää vaan toiseen reunaan o_O väriltään olis aika sama kontrolli viivan kanssa:rolleyes:

Liitteet

• IMG_20200512_082920027.jpg
    IMG_20200512_082920027.jpg
    25.8 KB · Katsottu: 187
Tännehän on kerinnyt tulemaan paljon viestejä. Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! :)

Täällä alkoi tänään menkat, huoh. Onneksi alkoivat ajallaan, pääsee taas sitten kohta tositoimiin. :laughing002 Tilasin elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit kokeiluun. Toivottavasti saan oviksen niillä bongattua. Pelottaa ajatus, että mussa oiskin jotain vikaa. Kahvin juontiakin yritän tässä nyt vähentää, on kyllä melkein yhtä vaikeaa, kun oli röökin lopettaminenkin. :laughing002 No pääsin röökistäkin eroon, niin eiköhän tämäkin onnistu.

Mies on ollut kovasti sitä mieltä, että kolmas kerta toden sanoo ja kolmannella kerralla tärppää. Toivottavasti ois oikeassa, kyllä tää kuumeilu on rankkaa nimittäin! Plussatuulia kaikille :Heartred

Samaistun tuohon kahviin! En vaan pysty elämään ilman kahvia. :joyful: En sinänsä mitään supervaltavia määriä oo juonut, normaalisti 3, ehkä jonain päivinä 4 kuppia päivässä.

Aamukahvi on ihan must, tulee pää kipeäksi ilman. Nyt vuoden alusta olen vähentänyt tavallisen kahvin kahteen kuppiin ja sitten ekstrana juon kofeiinitonta kahvia, jos (=kun) tekee mieli iltapäivällä vielä.

Mulle ehkä isoin syy tähän kokeiluun on ollut se, että kahvinjuonti ilmeisesti voi heikentää vitamiinien ja hivenaineiden imeytymistä, ja kun on itsellä arvot vähän matalat. Niin eipä siinä mitään menetä, että on kokeillut tämmöistä konstia arvojen parantamiseen. :rolleyes: Kesäkuun alussa pääsee toivottavasti uusiin verikokeisiin, niin näkee onko arvot muuttuneet mihinkään suuntaan (d-vitamiini, ferritiini).

Takaisin