Raskaaksi 2020

Täällä pysyvä hymynaama ja siis ovis+ kahdeksan digin ilkkumispäivän jälkeen. :wideyed: Enpä olisi uskonut, että nousee hormonit tuon putken jälkeen vielä ovisplussaan asti.

Samasta pissistä tein vertailun vuoksi myös ylijääneen Onestepin ovisliuskan. Tässä liuska on jo vieläpä kuivunutkin, mutta tosiaan tän tummemmaksi en noita liuskoja ikinä saa. Liuskoja en siis varmaan enää jatkossa käytä, kun jättävät mun kohdalla liikaa tulkinnanvaraa, kun selvää plussaa ei tule.

Tulihan se sieltä..! Hirveen pitkä odotus
mutta hyvä, että tuli :smug: Nyt peitot heilumaan ja kohti piinapäiviä! :wink

Tuo varmaan ois hyvä lääkärin näytillä käyttää jos vuoden ajan on limakalvoilla haavaumia, äkkiä pääsee verenkiertoon pöpöt :eek:

Mies ei viitsi mennä näyttämään munaansa lekurille. Ei halua varsinkaan, että se saisi leikkaustuomion. Itsellä ei ole mitään oireita. Hänellä haava aina samassa kohtaa esarissa tai siellä ihan rajoilla. Epäilen, että voi olla kireähkö esari osasyynä.

Hyvä tuosta joo lääkäris on käydä. Jos ei ole hiivaa, saattaa olla emättimen ph-arvot viturallaan? Mulla ollu sitä paljonkin ennen esikoista (sillon kun seksiäki oli 3 kertaa enemmän) :hilarious: vittumainen vaiva mutta myös helposti korjattavissa :angelic: Mut lääkäri sen tietää

Mikäs tähän sitten auttaa ja mistä tietää onko ph-arvo ok? Joskus ollut bakteeritasapaino viturallaan, se vasta ikävä vaiva oli.

Onko kellään ollut tuntemuksia alavatsalla ovulaation jälkeen? Mulla on dpo2 ja tänään alavatsaa on kuumotellut ja juilinut oudosti. Välillä tulee vihlaisuja ja repäisevää kipuao_O kohdunulkoisen aikaan oli vastaavaa mutta vasta reilu viikko oviksesta

Mennään näköjään ihan samassa, mulla tänään ovistestien perusteella dpo3 ja alavatsalla kans nippailee vähän väliä. Mistäköhän johtuu, koska mitään kiinnittymiseen liittyväähän se ei voi olla tässä kohtaa. o_O

Ja että mua ärsyttää kun netti on tökkiny nyt jo reilu viikon ainakin. Miehellä myös. Joku iltalehdenki avaaminen kestää 10 minuuttia, flixin kattomisesta ei tuu yhtään mitään... Katotaa meneeks tää viestikään läpi :arghh:

Mies ei viitsi mennä näyttämään munaansa lekurille. Ei halua varsinkaan, että se saisi leikkaustuomion. Itsellä ei ole mitään oireita. Hänellä haava aina samassa kohtaa esarissa tai siellä ihan rajoilla. Epäilen, että voi olla kireähkö esari osasyynä.

Mikäs tähän sitten auttaa ja mistä tietää onko ph-arvo ok? Joskus ollut bakteeritasapaino viturallaan, se vasta ikävä vaiva oli.

Mun mies on kans just tollanen, ei mee lääkäriin vaikka mikä ois. Nytkin se hölmö murs sormensa töissä ja ei suostu menee. Mut mulla joskus paljastu hiiva just niin että se tarttu mieheen, se oirehti tosi pahasti ja mä en edes tienny että mulla oli. Kävin lääkärissä niin ite sain suunkautta syötävän hiivalääkkeen ja miehelle riitti vaan että pesi usein ja kuivas kunnolla. Hiivahan ei elä kuivassa ja siks miehet harvemmin sen saa. Ja noihin haavoihin, jos on kerran tullu haava miehelle ni se tosi paljon helpommin tulee myöhemminkin samaan paikkaan. Ainaki meillä näin, et jos oon vaikka joskus ollu turhan kuiva ni se sama kohta revenny auki uudestaan..
Ja mun käsittääkseni ph-arvojen mittaamiseen on olemassa kotitestejä. Googlaamalla varmasti löytyy :)

Tein tänään huvikseen Sofin ovistestin. En siis kauheasti ole ovistestejä tehnyt ennen, vaikka neljä lastakin löytyy. Perjantaiksi odottaisin ovulaatiota, mutta jo tänään oli se testiviiva melko tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Halujakin löytyisi vaikka mihin, mutta tilaisuutta miehen kanssa kahden kesken ei ainakaan pariin päivään ole :banghead:. Osaako kukaan sanoa että voiko ovis olla tulossa tosiaan vasta perjantaina, vai tuleekohan se sittenkin todennäköisesti ennen perjantaita :nailbiting:? Tänään siis kp9... vai onko nämä niin henk.koht. juttuja, että mahdotonta ennustaa o_O? Vai onko ihan yleistä että jonkunnäköinen viiva näkyy ovistestissä jo monta päivää ennen ja tietty ovispäivänä testiviiva on yhtä tumma sen kontrolliviivan kanssa?

Että tämmösiä täällä mietin, vaikka vasta kesäkuussa piti olla yk1 :facepalm:.

Mulla tummuu ensin just joku kp7-9 sit haalenee, lähes katoaa koko toinen viiva, kunnes taas tummuu rytinällä :) joka kierrossa sama.

Mä oon käyttäny sisäisesti (emättimeen laitettavia) maitohappobakteeripuikkoja ja syöny maitohappobakteereita. Lähinnä itsellä oli kovasti vaivoina runsaan seksielämän seurana ja sit AINA antibioottikuurin jälkeen. Oireina oli haavaumat ja välillä saattoi kutista hiivatulehduksen lailla mutta ei yhtä voimakkaasti ja hoitamattomana alkoi vuoto tuoksahtamaan :hungover: Hiivan oireet on melko samat yleensä mutta hiivaan liittyy normaalisti myös se kokkareinen vuoto.
Mulla ekan kerran lääkäri sen totes kun valitin, ettei hiivalääke auta ja sittemmin tunnistanut itse:p

Muokattu viimeksi:
Onko kellään ollut tuntemuksia alavatsalla ovulaation jälkeen? Mulla on dpo2 ja tänään alavatsaa on kuumotellut ja juilinut oudosti. Välillä tulee vihlaisuja ja repäisevää kipuao_O kohdunulkoisen aikaan oli vastaavaa mutta vasta reilu viikko oviksesta

Mulla on nyt dpo 6 ja alavatsalla ollut tuntemuksia dpo 4 lähtien, turvotusta ja nippailua. Mulla oli nyt ovulaatio tosi myöhäisessä vaiheessa kiertoa (kp27), joten pelkään luteaalivaiheen jäävän liian lyhyeksi ja kuukautisten alkavan alkuviikosta. Nyt siis kp33 ja jos en ois päivittänyt Flon kiertoa, niin kuukautiset olisivat Flon mukaan alkaneet huomenna. Nyt siis kp1 siirtynyt jo kp:lle 42 :sorry:

Joten luultavasti omat tuntemukset alavatsalla johtuu vaan nyt alkavista kuukautisista ja yk 3 odottaa.

Onko muilla kokemuksia siitä, että ovulaatio olisi myöhäisessä vaiheessa kiertoa ja silti raskautuminen onnistunut?

Mennään näköjään ihan samassa, mulla tänään ovistestien perusteella dpo3 ja alavatsalla kans nippailee vähän väliä. Mistäköhän johtuu, koska mitään kiinnittymiseen liittyväähän se ei voi olla tässä kohtaa. o_O

Ja että mua ärsyttää kun netti on tökkiny nyt jo reilu viikon ainakin. Miehellä myös. Joku iltalehdenki avaaminen kestää 10 minuuttia, flixin kattomisesta ei tuu yhtään mitään... Katotaa meneeks tää viestikään läpi :arghh:

No niinpä o_O päätin jo aikaa sitten, että tässä kierrossa en koko ajan tunnustele omaa oloa ja kehittele kaikenmaailman raskausoireita mut tässä sitä taas ollaan :smiley-angelic006 tämä juilinta on kyllä sen verran isoa, että vaikee olla huomioimatta. Flo ennustaa menkkoja ens viikon perjantaiks vasta, että en usko että mistään menkoista tässä on kyse.

No niinpä o_O päätin jo aikaa sitten, että tässä kierrossa en koko ajan tunnustele omaa oloa ja kehittele kaikenmaailman raskausoireita mut tässä sitä taas ollaan :smiley-angelic006 tämä juilinta on kyllä sen verran isoa, että vaikee olla huomioimatta. Flo ennustaa menkkoja ens viikon perjantaiks vasta, että en usko että mistään menkoista tässä on kyse.

Mulla kans flo ennustaa ens viikon perjantaille menkkoja. Mennää ihan synkassa :grin Mullakin menkat kipuilee vasta kun ne alkaa ni ihmetyttää nyt tämä. En mä näistä tuntemuksista mitään ihmeempää ajattele, mutten mäkään kyl voi olla niitä huomaamatta.

Piti vielä sanoa, että meillä haavat oli kanssa juurikin esarissa ja sitten ratkeili toiminnan aikana. :hilarious:
Mun miehellä oli myös kireä, mutta venyi muutaman vuoden jälkeen.

Tulipas informaatiota...:rolleyes:

Flo ja Mia molemmat ennustivat ovista tälle päivälle (kp15), mutta testi edelleen kontrolliviivaa selvästi vaaleampi. Onkohan ovuloimaton kierto? Kurjaa. Haluja ja limoja on runsaasti ja ollaan kyllä joka päivä hommailtu, kun niin tekee mieli. Nippailee myös munasarjassa. En tiedä.

Noihin oviksen jälkeisiin tuntemuksiin, niin todellakin on! En tosiaan tiedä miten iso osa siitä johtuu tästä oman kroppansa herkistyneemmästä tunnustelusta, mutta totta ne on :)

Erityisesti silloin plussakierrossa inssin jälkeen oli todella paljon juilimista muniksissa ja kaikenmaailman nippailuja. Siihen saattoi vaikuttaa myös letrojen syöminen, ainakin oviksen tunsin silloin supervahvana.

Nyt vähän harmittaa, kun tuli vappupäivänä nautittua aika reilusti alkoholia juuri oviksen aikoihin, että toivottavasti se ei vaikuttanut siihen kovin epäsuotuisasti :nailbiting: En tällä kertaa tuntenut varsinaista ovista, vaikka hymynaaman testiin sainkin.

mulla tuli dpo4 tässä kierrossa, mutta ei noin aikaisin vielä. Mielenkiintoista o_O

tsemppiä piinailijoille!

ON: täällä kp29 (dpo16?) ja aamulla heräsin alavatsakramppeihin, ihan samanlaisiin kun yleensä menkkojen alkaessa. no eipä siinä, kävin isolla hädällä ja krampit hävis, eikä jälkeäkään menkoista toistaiseksi :wideyed: tässä nyt koitan hillitä itseäni ja odotella vielä päivän tai kaks, ennen kun käytän tuon varalle ostamani raskaustestin. melko vahva tunne on että jotain normaalista poikkeavaa tapahtuu, mutta en uskalla täysin toivoa kun tosiaan eka yrityskierto vasta pillereiden jälkeen eikä tiedä kuinka paljon hormonaalista oirehdintaa siitä aiheutuu.:nailbiting: ihan jäätävä turvotus ja alaselkäsärkyä, pissahätä usein ja alavatsalla sekä rinnoissa nippailua.

Muokattu viimeksi:
Piti vielä sanoa, että meillä haavat oli kanssa juurikin esarissa ja sitten ratkeili toiminnan aikana. :hilarious:
Mun miehellä oli myös kireä, mutta venyi muutaman vuoden jälkeen.

Tulipas informaatiota...:rolleyes:

Me kanssa löystytettiin miehen esari kunnon jyystämisellä, se siis repesi jotenkin silloin alkuaikoina :hilarious: :hilarious:

Täällä ollaan valtajoukkoa hinpan jäljessä kun ovis ois vasta ylihuomenna, mut ei kyllä minkäänlaista tietoa moisesta. Olo on ihan njääh ja alakerrassa vallitsee sahara. Pientä kipuilua ja vihlontaa on ollut, mutta ovistestitki on niin totaalisia negoja että.. Lieneekö tässä kierrossa ovista ollenkaan.:smiley-angry017
(Tai sitte rymisee oikeen urakalla yhtäkkiä) :smiley-angelic001 Mieskin tuossa jo ihmetteli kun ei oo peittoa päästy heiluttelemaan vaikka varottelin että pääsee tositoimiin vapun jälkeen.

Anteeksi moinen avautuminen. Tympäsee taas kerran olla nainen. :angry6

Joko saa intoilla? Omaan silmään on kyl tasavahvat! Mites tää nyt sit lasketaan? Onko huomenna dpo 0 vai 1?:angelic::woot:

Liitteet

• 54EE80F3-F6AC-404A-80C3-10753BE47E5A.jpeg
    54EE80F3-F6AC-404A-80C3-10753BE47E5A.jpeg
    31.2 KB · Katsottu: 192
Aamulämmön mittaaminen on ilmeisesti aika turhaa. Lämpö laskee vasta ovulaation jälkeen.

Nyt tuntuu painetta ihan pienessä kohdassa oikealla puolella juuri munasarjojen kohdalla. Valkovuoto on kuitenkin edelleen valkoista, enkä ole vielä mitannut ovulaatiota tänään. Tunteeko munasolun liikkeellelähdön siis juuri ennen kuin ovuloi vai vähän ennen?

Takaisin