Raskaaksi 2020

Aika hyvä! Kato vielä huomenna tummuuko vai lähteekö vaalenemaan. Oon saanut just näillä ihan kunnon plussan, eli kai joillain toimii ja toisilla ei.
Mulla tämä ei vielä olisi plussa. Tällainen yleensä on päivää ennen plussaa ja plussa on testiviivaa vahvempi. Mutta nämä vissiin vaihtelee eri ihmisillä.

Mulla kp14, eikä vieläkään plussaa ovistestissä. Jostain syystä tulossa pidempi kierto. Kkm:n jälkeen kierto olleet 26-30pv ja ovis kp12-16.
Juu huomenna teen vielä! On vaan vika testi site ja lupasin ittelleni etten nyt niitä hetkeen osta

Siis kyllähän tuossa nyt selkeästi jotain Pingviiniemo näkyy, jännää! En minä ole saanut noihin samoihin testeihin negoilla mitään viivanpaikkoja näkyviin. Että katsotaan josko se siitä punastuisi seuraavaan testiin :)

Minä tuskailen nyt näiden lämpöjen mittaamisen kanssa, täällä vissiin aika moni sitä harrastaa? Minä aloitin vasta tässä kierrossa noita seuraamaan, mutta nyt kun oviksen olisi jo pitänyt olla, ei lämpötila nouse. Tarkoittaako se, ettei sitä ovista ole ollutkaan?

Olen mitannut kainalosta, ja aamuisin sängyssä suurinpiirtein 30 minuutin sisään kaikki. Alin lämpö on ollut 35,69 ja ylin 36,35. Tänä aamuna 35,77. Miten teette nämä mittaukset ja onko niissä paljon heittoa? Huomaatteko oviksen olleen niiden perusteella?

Mä oon tän kierron mittaillu ja heti herätessä suusta. Ovulaation jälkeen seuraavana päivänä lämmöt noussu 36:sta 37:n :angelic: ja sielä pysyny tän muutaman päivän.. odotan kokoajan, että jos saisit napattua kiinnittymisdipin mut toisaalta jos semmonen tulee, nii vitsi että nousee odotukset korkeelle :nailbiting:

Flon mukaan tänään menkat. Ei ainakaan vielä näy. :cool: Yleensä mulla alkaa aamusta heti, eli todennäkköisesti ovulaatio on ollut myöhemmin kun ajattelin.

Joo sama täällä. Ellei sinulla nyt alkanut vai jäitkö minua odottelemaan? :hilarious: Mikä kp? Entiseen kierron pituuteen verrattuna kolme päivää myöhässä. Vaikka tavallaan kai turha verrata näin kolme kuukautta synnytyksestä :stop: Jos nyt ei parin kolmen päivän päästä ala, niin varmaan teen testin ja alan selvitellä onko jokin muu pielessä, kuten prolaktiini tai kilpparit. Viikon ajan olen ollut aivan oudon uupunut. Alkoi niin yllättäen, vaikka onhan tässä jo se 3kk nukuttu pätkissä. Tänään tuntui vatsassa muutama nippaisu. Mieskään ei usko, että olisin raskaana. Ei ole mielestään valutellut sisään. Näin varmasti onkin, ainakaan ennen ei ole käynyt silleen. Ikävää vaan tämä epätietoisuus :sorry: Miehen kulliinkin saatiin aikaiseksi haava, niin ei voi nyt pelehtiä :facepalm:

Mamiliksi @ kp 34/??? :meh:

Uskon, että turha on testata. Tuo testi ollut vuoden kaapissa ja herkkyys on 25. Eikä varmaa tietoa milloin ovulaatio on tapahtunut, jos edes on.

Muokattu viimeksi:
Joo sama täällä. Entiseen kierron pituuteen verrattuna kolme päivää myöhässä. Vaikka tavallaan kai turha verrata näin kolme kuukautta synnytyksestä :stop: Jos nyt ei parin kolmen päivän päästä ala, niin varmaan teen testin ja alan selvitellä onko jokin muu pielessä, kuten prolaktiini tai kilpparit. Viikon ajan olen ollut aivan oudon uupunut. Alkoi niin yllättäen, vaikka onhan tässä jo se 3kk nukuttu pätkissä. Tänään tuntui vatsassa muutama nippaisu. Mieskään ei usko, että olisin raskaana. Ei ole mielestään valutellut sisään. Näin varmasti onkin, ainakaan ennen ei ole käynyt silleen. Ikävää vaan tämä epätietoisuus :sorry: Miehen kulliinkin saatiin aikaiseksi haava, niin ei voi nyt pelehtiä :facepalm:

Voi sua! Tsemppiä sinne ja miehelle myös paranemisia. Se on ärsyttävä, jos menkat on myöhässä eikä silti selviä onko raskaana vai ei. Tosin mulle kävi esikoisesta niin, että plussa tuli todella myöhään, joten oon oppinut ettei hanskoja lyödä tiskiin ennenkuin vuoto alkaa. :grin Se huono nukkuminen oli pahinta synnytyksen jälkeen. Mulla isovanhemmat auttoi ihan hirveesti, että saatiin miehen kanssa nukutuksi. Musta tuntuu, että ne hormoniheitot jotenkin esti nukkumisen silloin kun ois kerrankin pystynyt.

Teillä kävi varmasti eritavalla, mutta meillä taas kävi niin että mulla oli hiivatulehdus ja sitten ihmettelin, kun miehelle tuli haavaumia vähän väliä. En oirehtinut mitenkään ja kun kävin gynellä se sanoi, että mulla on hiiva ja antoi lääkkeet. Yks kaks tajusin, että se oli tarttunut mieheenkin ja laitoin sille lääkevoide kuurin. Siihen loppu se vaiva. :hilarious: En edes ennen tiennyt että se voi tarttua mieheenkin.

Voi sua! Tsemppiä sinne ja miehelle myös paranemisia. Se on ärsyttävä, jos menkat on myöhässä eikä silti selviä onko raskaana vai ei. Tosin mulle kävi esikoisesta niin, että plussa tuli todella myöhään, joten oon oppinut ettei hanskoja lyödä tiskiin ennenkuin vuoto alkaa. :grin Se huono nukkuminen oli pahinta synnytyksen jälkeen. Mulla isovanhemmat auttoi ihan hirveesti, että saatiin miehen kanssa nukutuksi. Musta tuntuu, että ne hormoniheitot jotenkin esti nukkumisen silloin kun ois kerrankin pystynyt.

Teillä kävi varmasti eritavalla, mutta meillä taas kävi niin että mulla oli hiivatulehdus ja sitten ihmettelin, kun miehelle tuli haavaumia vähän väliä. En oirehtinut mitenkään ja kun kävin gynellä se sanoi, että mulla on hiiva ja antoi lääkkeet. Yks kaks tajusin, että se oli tarttunut mieheenkin ja laitoin sille lääkevoide kuurin. Siihen loppu se vaiva. :hilarious: En edes ennen tiennyt että se voi tarttua mieheenkin.

Kiitos kiitos! Pitää rasvailla häntä :hilarious: Tää on pidempiaikainen juttu ollut, ei tietoa mistä johtuu. En oo varma voiko siis olla hiivaa, kun itellä ollut pari kertaa ja silloin sen kyllä huomasi, kun kutisi niin perkeleesti. Ja lopputarkastus oli reilu viikko sitten, oisko se silloin huomattu? o_O Vai voisiko olla miehellä, ilman että tarttuisi minuun? Ei niistä voiteista varmaan haittaa toki olisi.

Toivottavasti sulla olisi plussa nyt, toivotaan niin paljon :happy: Ei se toki mitään, vaikka itselläkin olisi, vaikka ei olla yritettykään vielä. Sitten kyllä stressaisi syntyykö vuoden viimeinen päivä :wacky: Toipumiseni kannalta ja tuon takia myös yrityksen aloitus sovittiin toukokuulle. No odotellaan rauhassa. Keho se itse parhaiten tietää onko valmis uuteen raskauteen. Mutta jos löytyy jokin raskauden estävä tekijä, niin pitää korjata se pois. Pidän kyllä lähes mahdottomana omaa raskauttani. Yrittämättä näin vähän aikaa synnytyksestä? En ole pettynyt, jos en ole nyt raskaana vielä :)

Itsellä ei ole ketään sukulaista tällä paikkakunnalla. Ja nyt ei oo kukaan käynytkään meillä kahteen kuukauteen :grin Tosi hyvin olen/olemme pärjänneet tähän asti, sitten viikko sitten tuli aivan jäätävä väsymys, vaikka ollaan tuntimääräisesti nukuttu saman verran. En tiedä mitä tämä oikein on. Apu toki kelpaisi jos voisi :rolleyes: Ei tyttö sentään koliikkitapaus ole.

Muokattu viimeksi:
Mä oon tän kierron mittaillu ja heti herätessä suusta. Ovulaation jälkeen seuraavana päivänä lämmöt noussu 36:sta 37:n :angelic: ja sielä pysyny tän muutaman päivän.. odotan kokoajan, että jos saisit napattua kiinnittymisdipin mut toisaalta jos semmonen tulee, nii vitsi että nousee odotukset korkeelle :nailbiting:[/QUOTE
Minä en lämpöjä ole mittaillut missään vaiheessa, mulla antaa eri kainaloistakin eri luvun ja kokisin sen hankalaksi ja stressaavaksi muutenkin. Mutta ilmeisesti se on toimiva tapa löytää ovis ja kiinnittyminen mutta sen varaan ei kannata laskea o_O

Mä en kuitenkaan malttanut olla testaamatta ovista tikuilla (nyt rfsu testit, joilla aiemmin oon voinut heittää vesilintua), mutta niin vaan tämäkin testi alkoi tummua, joskaan ei oo yhtä vahvat vielä, mutta tämänkaltaista en kyllä aiemmin oo ennen km saanut rfsu:n testeillä. Testin tein oikeastaan huvikseen, kun aloin näkemään taas todella mielenkiintoisia unia ja halujakin alkaa olemaan :grin Mä oon alkanut kyllä päätymään ensinäkin siihen, että mun hormonitoiminta sekosi sen keskenmenon jälkeen (mä luulen, et keho oli tottunut mataliin hormonipitoisuuksiin, mut sit kun ne kasvoikin jyrkästi ja koko järjestelmä ikään kuin aktivoitui voimakkaasti, aktivoitui mulla paljon muutakin, kuten tää ihosairaus)

Et on tää naisena olo rankkaa :oops:
Aika aktiivinen tarvii olla hormonitoiminta, jos ovistestitkin tummuu tästä mun lääkityksestä huolimatta (vedän 40mg, kun tavallinen annos 10mg) ja ennen raskautta ei meinannut testeihin tulla mitään edes ton 10mg syömisen jälkeen, että että :playful:

Mut joo, mä suunnittelin, että jos huomenna on hyvä sää, enkä turpoo pahasti, lähdetään me pienelle pyörälenkille miehen kanssa :)

Kiitos kiitos! Pitää rasvailla häntä :hilarious: Tää on pidempiaikainen juttu ollut, ei tietoa mistä johtuu. En oo varma voiko siis olla hiivaa, kun itellä ollut pari kertaa ja silloin sen kyllä huomasi, kun kutisi niin perkeleesti. Ja lopputarkastus oli reilu viikko sitten, oisko se silloin huomattu? o_O Vai voisiko olla miehellä, ilman että tarttuisi minuun? Ei niistä voiteista varmaan haittaa toki olisi.

Toivottavasti sulla olisi plussa nyt, toivotaan niin paljon :happy: Ei se toki mitään, vaikka itselläkin olisi, vaikka ei olla yritettykään vielä. Sitten kyllä stressaisi syntyykö vuoden viimeinen päivä :wacky: Toipumiseni kannalta ja tuon takia myös yrityksen aloitus sovittiin toukokuulle. No odotellaan rauhassa. Keho se itse parhaiten tietää onko valmis uuteen raskauteen. Mutta jos löytyy jokin raskauden estävä tekijä, niin pitää korjata se pois. Pidän kyllä lähes mahdottomana omaa raskauttani. Yrittämättä näin vähän aikaa synnytyksestä? En ole pettynyt, jos en ole nyt raskaana vielä :)

Voi se varmaan muuten hiiva olla, vaikka se yleensä menee edestakas. Miehellä ei tosiaan muita oireita ollut, kun ne oudot haavat, mitkä välillä tuli ja teki kanssakäymisen tuskaksi. Canesten emulsiovoide myös miehille pelasti meidän intiimielämän. :hilarious: Piti olla pari kolme päivää ilman kanssakäymistä ja tilanne korjautu ja ei ole enää moisia tullut.

Nii ihan siis kokeilun kannalta mittailen ite lämpöjä ja tietenkään en luota muutakun positiiviseen raskaustestiin mutta jokainen ”merkki” näinä piinapäivinä nostaa silti toivoa, että josko nyt tärppäsi :joyful:
Mutta mielenkiintoista katsoa käyrää ja vertailla seuraavia mahdollisia kiertoja oireineen lämpöineen, mikäli ei osu kohdille :angelic:

Tein tänään huvikseen Sofin ovistestin. En siis kauheasti ole ovistestejä tehnyt ennen, vaikka neljä lastakin löytyy. Perjantaiksi odottaisin ovulaatiota, mutta jo tänään oli se testiviiva melko tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Halujakin löytyisi vaikka mihin, mutta tilaisuutta miehen kanssa kahden kesken ei ainakaan pariin päivään ole :banghead:. Osaako kukaan sanoa että voiko ovis olla tulossa tosiaan vasta perjantaina, vai tuleekohan se sittenkin todennäköisesti ennen perjantaita :nailbiting:? Tänään siis kp9... vai onko nämä niin henk.koht. juttuja, että mahdotonta ennustaa o_O? Vai onko ihan yleistä että jonkunnäköinen viiva näkyy ovistestissä jo monta päivää ennen ja tietty ovispäivänä testiviiva on yhtä tumma sen kontrolliviivan kanssa?

Että tämmösiä täällä mietin, vaikka vasta kesäkuussa piti olla yk1 :facepalm:.

Tein tänään huvikseen Sofin ovistestin. En siis kauheasti ole ovistestejä tehnyt ennen, vaikka neljä lastakin löytyy. Perjantaiksi odottaisin ovulaatiota, mutta jo tänään oli se testiviiva melko tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Halujakin löytyisi vaikka mihin, mutta tilaisuutta miehen kanssa kahden kesken ei ainakaan pariin päivään ole :banghead:. Osaako kukaan sanoa että voiko ovis olla tulossa tosiaan vasta perjantaina, vai tuleekohan se sittenkin todennäköisesti ennen perjantaita :nailbiting:? Tänään siis kp9... vai onko nämä niin henk.koht. juttuja, että mahdotonta ennustaa o_O? Vai onko ihan yleistä että jonkunnäköinen viiva näkyy ovistestissä jo monta päivää ennen ja tietty ovispäivänä testiviiva on yhtä tumma sen kontrolliviivan kanssa?

Että tämmösiä täällä mietin, vaikka vasta kesäkuussa piti olla yk1 :facepalm:.
Se riippuu mun käsittääkseni hyvin paljon ihmisestä. Mulla käy usein niin, että voi yhtäkkiä tummua melko tummaksi ja sitten haalistua pariksi/ muutamaksi päiväksi, kunnes tulee melkeen tasavahvat ja lopulta ovis plussa. Päivää ennen ovis plussaa tulee usein lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva ja seuraavana päivänä ovisplussa. Munasolu irtookin sitten 12-48 tunnin päästä plussasta.

Monta päivää ennen ovista voi näkyä suht näkyvä viiva, eikä se tarkoita että ovis ois lähelläkään. :happy:
On normaalia, että viivan vahvuuskin vaihtelee päivittäin enne ovisplussaa.

Me ollaan kaikki kuitenkin yksilöitä niin en uskalla sanoa varmaksi mitään.

Onko kellään ollut tuntemuksia alavatsalla ovulaation jälkeen? Mulla on dpo2 ja tänään alavatsaa on kuumotellut ja juilinut oudosti. Välillä tulee vihlaisuja ja repäisevää kipuao_O kohdunulkoisen aikaan oli vastaavaa mutta vasta reilu viikko oviksesta

Voi se varmaan muuten hiiva olla, vaikka se yleensä menee edestakas. Miehellä ei tosiaan muita oireita ollut, kun ne oudot haavat, mitkä välillä tuli ja teki kanssakäymisen tuskaksi. Canesten emulsiovoide myös miehille pelasti meidän intiimielämän. :hilarious: Piti olla pari kolme päivää ilman kanssakäymistä ja tilanne korjautu ja ei ole enää moisia tullut.

Tää vaan on jatkunut jo yli vuoden, mutta ehkä ihan testimielessä hommataan voiteet huomenna :rolleyes: Eipä tässä parempaakaan tekemistä ole kuukautisia odotellessa :bag: Raskauteni aikana ongelma katosi, niin senkään takia en usko olevani raskaana :laughing001 Tänään retkahdettiin lemmenleikkeihin kipeästä haavasta huolimatta :facepalm: Pitää varmaan upottaa päivittäin se veijari johonkin kookosöljypurkkiin toipumaan. Ei saa h-hetkellä olla käyttökelvoton! :finger:

Muokattu viimeksi:
Tää vaan on jatkunut jo yli vuoden, mutta ehkä ihan testimielessä hommataan voiteet huomenna :rolleyes: Eipä tässä parempaakaan tekemistä ole kuukautisia odotellessa :bag: Raskauteni aikana ongelma katosi, niin senkään takia en usko olevani raskaana :laughing001 Tänään retkahdettiin lemmenleikkeihin kipeästä haavasta huolimatta :facepalm: Pitää varmaan upottaa päivittäin se veijari johonkin kookosöljypurkkiin toipumaan. Ei saa h-hetkellä olla käyttökelvoton! :finger:
Tuo varmaan ois hyvä lääkärin näytillä käyttää jos vuoden ajan on limakalvoilla haavaumia, äkkiä pääsee verenkiertoon pöpöt :eek:

Tän aamunen testi puhdas nega, eli todennäköisesti RFSU antaa noita hienoja viivanpaikkoja.. Positiviinen puoli on se, että menkkoja ei näy, joten kaikki on vielä mahdollista. :wink

Hyvä tuosta joo lääkäris on käydä. Jos ei ole hiivaa, saattaa olla emättimen ph-arvot viturallaan? Mulla ollu sitä paljonkin ennen esikoista (sillon kun seksiäki oli 3 kertaa enemmän) :hilarious: vittumainen vaiva mutta myös helposti korjattavissa :angelic: Mut lääkäri sen tietää

Tän aamunen testi puhdas nega, eli todennäköisesti RFSU antaa noita hienoja viivanpaikkoja.. Positiviinen puoli on se, että menkkoja ei näy, joten kaikki on vielä mahdollista. :wink

No todella räikeitä viivan paikkoja :mad: Tietää ainakin ite olla kajoamatta noihin testeihin.. Mutta ootellaan! Niin kauan on toivoa, kun ei ole vuotoa! :smug:

Täällä pysyvä hymynaama ja siis ovis+ kahdeksan digin vilkkumispäivän jälkeen. :wideyed: Enpä olisi uskonut, että nousee hormonit tuon putken jälkeen vielä ovisplussaan asti.

Samasta pissistä tein vertailun vuoksi myös ylijääneen Onestepin ovisliuskan. Tässä liuska on jo vieläpä kuivunutkin, mutta tosiaan tän tummemmaksi en noita liuskoja ikinä saa. Liuskoja en siis varmaan enää jatkossa käytä, kun jättävät mun kohdalla liikaa tulkinnanvaraa, kun selvää plussaa ei tule.

Liitteet

• IMG_20200504_093925.jpg
    IMG_20200504_093925.jpg
    10.2 KB · Katsottu: 255
Muokattu viimeksi:
Takaisin