Raskaaksi 2020

Osaaks kukaan teistä sanoa, et tarkottaako ovisplussa aina sitä että ovuloi? Yleensä tunnen selkeesti kovanakin kipuiluna et kummalta puolelta munasolu irtoaa, nyt tuntu lähinnä vaan pientä kipua alavatsalla, niin pientä et saatoin ehkä kuvitellakin sen. Lisäks yleensä mun lämmöt nousee jonneki 37 asteeseen ovulaation jälkeen mut nyt on vaan jotain 36.6.

Mä luin joskus jostain että aamulla olis paras aika raskautumisen kannalta. Me oltiin ennen aamuhommailijoita, mutta eipä enää onnistu ku viimeistään klo 6 on joku kaivautunut meidän väliin :grin Pitäiskö oviksen tienoilla laittaa herätyskello soittamaan klo 4 ja jatkaa suorituksen jälkeen unia jos liikkuva herätyskello ei ole vielä sängyn vieressä siinä vaiheessa :grin

Osaaks kukaan teistä sanoa, et tarkottaako ovisplussa aina sitä että ovuloi? Yleensä tunnen selkeesti kovanakin kipuiluna et kummalta puolelta munasolu irtoaa, nyt tuntu lähinnä vaan pientä kipua alavatsalla, niin pientä et saatoin ehkä kuvitellakin sen. Lisäks yleensä mun lämmöt nousee jonneki 37 asteeseen ovulaation jälkeen mut nyt on vaan jotain 36.6.

Ei tarkoita, se kertoo vaan että lh-hormoni on nousussa.
Oviskivut kyllä voi vaihdella kierrosta riippuen. Mukka on joskus ollut ihan pientä nipistelyä ja joskus taas ihan kamalat kivut ja tärinäarkuus.
Ovuloimaton kierto on kuitenkin nuhan normaalia silloin tällöin (ei toki jatkuvana, silloin siihen kannattaa hakea apua).

Mä en kans usko et asennolla on väliä enkä myöskään usko tuohon jalkojen ylhäällä pitämiseen, vaikka tuskin haittaakaan on.
Kyllä ne siittiöt sellaisella vauhdilla sinkoaa matkaan että pääsevät perille muutenkin.:grin

Mä oon aina käyny alapesulla tosi pian seksin jälkeen ja neljä raskautta on niin saatu alulle.:)

Tänään dpo8.

Mä olen ihan samaa mieltä. Meilläkin neljä raskautta (kolme lasta ja kkm) ja kaikki alkaneet eri asennoista ja kaikkien jälkeen olen heti käynyt pisulla ja pesulla.

Tuossa pohdittiin miehen kans ja aattelinki kysellä teiltä naiset mielipidettä, koetteko että asennolla on väliä touhuillessa? Tai teettekö jotain toisin h-hetkellä talletellessa? Mikä on parhaaksi koettu, jotta siimahännillä paras lähtökohta uiskennella?

Perus jalat kattoakohti on ollut tieten tutkailussa niinpaljon ja siitä todettu ettei olis vaikutusta mutta keskustelua ja pohdintoja kuulisin. :rolleyes::sign17

Ei ole ollut asennolla väliä. Siittiöthän ui kuin lohet joen virtausta vastaan, ainakin jossakin artikkelissa sanottiin näin :happy: Mä ainakin varmistelen köllöttelemällä muutaman minuutin paikoillaan, mutta tuskin sillä mitään merkitystä on.

Mun menkat kesti taas kunnolla tyyliin päivän, joten ajattelin että käyn otattamassa muutamat labrat ens viikolla. Monilla firmoilla on noita labra-paketteja, mutta niissä on puolet mulle turhia tutkimuksia ja sitten aina joku olennainen puuttuu. Mutta sit jos lisäät sen 1-2 ylimääräistä (tai rätälöit koko paketin ite) niin hinta tuplaantuu :bored: Mitä kautta te muut ootte käyny ottamassa labroja, jos olette ilman lähetettä käynyt (samat paketit firmoilla näyttää olevan ympäri maan)?

Mulla on aamuseksi ja iltaseksi tuonut tulosta tosin lapsia ei oo. Asento ehkei niin tärkeä kuin yhteensopivuus jne..

Tänään onkin dpo9 ja sit alkaa olla hyvä olo, migreeni on ja sit edelleen outo olo. Mutta raskaana oleva olo mikä on outoa kun enhän mä nyt raskaana oo!

Tänään käytiin ulkona ihan luvan kanssa pitkällä lenkillä ja sit itkin onnesta niin mun kämppis tuumi et joku on herkillä mut moni siellä hymyili leveästi ja onnessaan kaikki puhui toisilleen huutaen.. siis mä asun Espanjassa jossa nää on vähän kovemmat nää koronajutut eli ollaan 48 päivää oltu karanteenis ja tänään päivä nro49 päästiin ulos ja illalla toinen reissu. Tunnit on merkitty ja sit ekaa kertaa vapaapäivänä laitoin herätyksen et lähden lenkille! Oli ihana 30 astetta ja aurinko jne. Hyvin onnellinen olo

Mä en kans usko et asennolla on väliä enkä myöskään usko tuohon jalkojen ylhäällä pitämiseen, vaikka tuskin haittaakaan on.
Kyllä ne siittiöt sellaisella vauhdilla sinkoaa matkaan että pääsevät perille muutenkin.:grin

Mä oon aina käyny alapesulla tosi pian seksin jälkeen ja neljä raskautta on niin saatu alulle.:)

Tänään dpo8.

Joo sama meillä. Käyn kans tosi pian alapesulla seksin jälkeen ja neljä lasta meilläkin, että ainakin oman kokemuksen perusteella vois olla sitä mieltä ettei makoilu ole lainkaan välttämätön, mut tuskinpa siitä haittaakaan on :happy:

Mun menkat kesti taas kunnolla tyyliin päivän, joten ajattelin että käyn otattamassa muutamat labrat ens viikolla. Monilla firmoilla on noita labra-paketteja, mutta niissä on puolet mulle turhia tutkimuksia ja sitten aina joku olennainen puuttuu. Mutta sit jos lisäät sen 1-2 ylimääräistä (tai rätälöit koko paketin ite) niin hinta tuplaantuu :bored: Mitä kautta te muut ootte käyny ottamassa labroja, jos olette ilman lähetettä käynyt (samat paketit firmoilla näyttää olevan ympäri maan)?

Kävin saman ongelman takia gynellä ja työterveyshuollon kautta pyysin labrat. Sieltä vaan ei saanu kaikkia niin piti terveyskeskuksen kautta pyytää loput. Onnistui hyvin kun sanoin et gyne määräsi.

Siis tiiättekö! Näyttää sille että vuoto alkais. Nyt siis dpo13 ja kp23/28. Kohti yk5. Tavallaan tottakai harmittaa tosi paljon, mutta samalla olen iloinen sillä mulla ei "luomumenkkoja" ole ollut pitkään aikaan! Kaikki edelliset yrityskierrot ollu sellasia, et oon teroluteja syöny. Nyt näyttäis et menkat alkavat ihan itsestään (vaikka siis kiva ois ollu plussata) :dance008 Mä oon jo pohtinu kaiken varhaisista vaihdevuosista lähtien :smiley-ashamed008 ja kerranki menkat on aika kiva juttu :happy3

Mäkään en kyllä ole huomannu asennolla mitään merkitystä, tai peseytymissellä:)

Flo sovelluksen mukaan huomenna alkais menkat. Saa nähä, kun ollu näin omituinen kierto. :happy:

On olemassa vaikka minkälaisia vinkkejä ja kikkakolmosia siihen, kuinka edesauttaa raskautumista. Monet on kuitenkin ennen ovulaatiota tehtäviä asioita, niin onko olemassa mitään "uskomuksia", joilla lisätä raskautumisen mahdollisuuksia ovulaation jälkeen? Eli kun tallettelut on talleteltu ja piinaviikot alkaa :scratch

Mulla on vahva tunne, että tää on the kierto josta raskaudun, ovulaatio oli eilen ja nyt pitäis vaan odotella enkä millään ehkä kykene vaan odottamaan :laughing002

^ toi on kyllä paha :hilarious:

kp27, dpo13(?) ja jäätävä turvotus vatsassa päällä! Ajoittain myös etova olo. Ei oo vielä mitään menkkamaista näköpiirissä, mutta yleensä onkin ollu 28-29 kierto, viime yrityksessä ainakin...

On olemassa vaikka minkälaisia vinkkejä ja kikkakolmosia siihen, kuinka edesauttaa raskautumista. Monet on kuitenkin ennen ovulaatiota tehtäviä asioita, niin onko olemassa mitään "uskomuksia", joilla lisätä raskautumisen mahdollisuuksia ovulaation jälkeen? Eli kun tallettelut on talleteltu ja piinaviikot alkaa :scratch

Mulla on vahva tunne, että tää on the kierto josta raskaudun, ovulaatio oli eilen ja nyt pitäis vaan odotella enkä millään ehkä kykene vaan odottamaan :laughing002

Äkkiseltään tulee mieleen punkku, josta täälläkin puhuttu. Ja sit ananaksen luin jostain vähän aikaa sit, mut en oo vielä kokeillu :scratch

Itse asiassa on, oviksen jälkeen jos ottaa baby aspirin tai disperin. Eli 50mg Asetyylisalisyylihappoa. Eli niiden verta ohentava vaikutus, sanotaan että vilkastuttaa kohdun verenvirtausta ja näin ollen helpottaa kiinnittymisessä. Tuo 50mg on pieni aika annos niin sitä toiset käyttää koko ajan estämään veritulppaa. Mutta jotkut lapsettomuus lääkärit tätä ulkomailla suosittelee :)
Mä otan aina välillä 500 disperinistä pienen murun, eli n. 50mg, halpa testi :)

Ja jotkuthan vannoo punaviinin nimeen dpo5-8 :D

Äkkiseltään tulee mieleen punkku, josta täälläkin puhuttu. Ja sit ananaksen luin jostain vähän aikaa sit, mut en oo vielä kokeillu :scratch

Mäkin oon muuten ananaksesta joskus lukenut, ja et nimenomaan se tuore kokonainen ananas ja sieltä joku tietty makein osa.

Mä muuten viime plussaa ennen join ananas täysmehua koko kierron, kun oli vaan sellanen mieliteko. Tosin se ei oo tuoretta ananasta.

Oo! Täällä bongattu mahdollisesti ekaa kertaa ovislimat! Luin jostain, et olis ns. Kiihottumisliman kaltasta! Ja just semmost oli enkä tosiaan ole ollut missään kiihottuneessa tilassa tässä, kun kärsvistellyt taas mahani kanssa. Tunnin sisään testaan ovistestin ja katotaan miltä näyttää.

Mulle napsahti kunnon flunssa ja nyt olenkin sit sänkypotilaana. :banghead: Veikkaan, että vastustuskyky laskenut kun koko viikon oon potenut unettomuutta ja nyt kahtena yönä oon nukkunut vaan 2-3h ilman päikkäreitä... Tänään aamusta kuitenkin tuntui vähän sellaista samanlaista juilintaa alavatsassa kuin mitä menkoissa on. Flo ennustaisi että huomenna ovis, niin voiko olla ovikseen liittyviä nuo juilinnat? o_O

Itse asiassa on, oviksen jälkeen jos ottaa baby aspirin tai disperin. Eli 50mg Asetyylisalisyylihappoa. Eli niiden verta ohentava vaikutus, sanotaan että vilkastuttaa kohdun verenvirtausta ja näin ollen helpottaa kiinnittymisessä. Tuo 50mg on pieni aika annos niin sitä toiset käyttää koko ajan estämään veritulppaa. Mutta jotkut lapsettomuus lääkärit tätä ulkomailla suosittelee :)
Mä otan aina välillä 500 disperinistä pienen murun, eli n. 50mg, halpa testi :)

Ja jotkuthan vannoo punaviinin nimeen dpo5-8 :D

Oon joskus miettiny et ottaisin aspiriinia, mut jänistin sitten. Vaikka eikai siitä voi haittaakaan olla? Ja kysyin jopa lapsettomuuslääkäriltä mutta eihän he voi sanoa mitään tai suositella, jos ei ole tarpeeksi tutkittu :grin:wtf: ja myös googlettelin, ja osa tyrmäsi täysin ajatuksen, muistaakseni esim sanoivat että sitä pitäisi syödä pidempään, jotta ohentaisi verta jne...:scratch

Takaisin