Raskaaksi 2020

Tein tänään tuollaisen hedelmällisyystestin aamulla mittaa fsh hormoonia tuon mukaan olisi alentumaa hedelmällisyydessä no mitä hormooni laborja on vuosien verralla otettu labrat ei ainakaan näytä samaa kuin tämä testi ja ainahan verikoe on luotettavin ja luotettavuus on varmaan vähän niin ja näin tälläisillä halppisliuskoilla kotitestareilla ainakin. Ohje oli 3kp ja 7-10kp toinen testi. Tuosta 3kp on ehkä se aika mennyt jos se vuoto mitä oli alkuviikosta oli menkat ja vuotohan tuli just siihem aikoihin, milloin kuukautisten ois pitänyt alkaa primolutejen lopettamisen jäljiltä. Aion tk ottaa yhteyttä ja kysyä onko ook ottaa kolmas kierto primoluteja jos jälleen näyttää pitkittyneeltä kierto vai pyhitetäänkö asia vielä ettei ole synnytyksestä pitkä aika. Synnytyksestä aikaa 1v1kk.
Mulla primolutit (sanoin terolutit viimeksi, mutta olikin primot) aiheutti välillä niukkoja menkkoja. Ekalla annoksella tuli hanat auki vuoto ja muilla annoksilla niukka. Vasta sitten, kun tuli oikeat menkat ilman primoja, niin tuli hetkellisesti kunnon vuoto. Lopetin primot kerran, kun halusin testata tuleeko menkat ilman ja tuli. Sitten tuli 56pv kierto, jossa raskauduin. Epäsäännöllistähän oli kierto tuolloin lähes kokoajan. :shifty:

Juu macatabletteja syön ku monesti masentaa. Syön kaksi kpl ja sit helokkiöljykspselit ja B-Complex mut toi maca on lähinnä et itse pysyn energisenä. Mun mielestä parempia kapseleina tai tablettina

Aion alkaa pian syödä macaa, jahka saan rahaa. Ruohonjuuren artikkelin mukaan gelatinoitua maca voi sopia vatsalle paremmin kuin raaka maca. Sitä saa ilmeisesti Puhdistamolta.

Mulla primolutit (sanoin terolutit viimeksi, mutta olikin primot) aiheutti välillä niukkoja menkkoja. Ekalla annoksella tuli hanat auki vuoto ja muilla annoksilla niukka. Vasta sitten, kun tuli oikeat menkat ilman primoja, niin tuli hetkellisesti kunnon vuoto. Lopetin primot kerran, kun halusin testata tuleeko menkat ilman ja tuli. Sitten tuli 56pv kierto, jossa raskauduin. Epäsäännöllistähän oli kierto tuolloin lähes kokoajan. :shifty:

Mulla oli terot aikoinaan ja vuodin kuin teurassika tosin pidin menkat kahden kuun välein.. nyt luget käytössä eli isompi satsi eikä sivuoireita ole kuin teroista olin ihan raivopää ja sit primot teki et oksentelin. Tää on ollut paras ja ku pari kk käyttää silloin tällöin niin se tasaa mulla kierron ja muistuttaa ovuloimaan

Mulla oli terot aikoinaan ja vuodin kuin teurassika tosin pidin menkat kahden kuun välein.. nyt luget käytössä eli isompi satsi eikä sivuoireita ole kuin teroista olin ihan raivopää ja sit primot teki et oksentelin. Tää on ollut paras ja ku pari kk käyttää silloin tällöin niin se tasaa mulla kierron ja muistuttaa ovuloimaan
Mulla taas terot ei tehneet mitään aikaiseksi ei kierto katkennut tehottumia mulle. Primoluteista ei mitään oireita ja vuoto tulee niin kuin pitää ja on niukkaa, mutta normaalistikin kärsin niukoista menkoista.

Mulla paljon kokemusta primoluteista hoidossa ollessa käytin niitä jonkun verran ja ei mitenkään vaikuttanut vuodon määrään aina muutenkin niukka vuoto vaikka omat luomu menkat ois eikä mitään sivuoireita ollu. Synnytyksen jälkeen nyt kaks kertaa oon kokeillu ekalla kerralla vuoto oli 2pvää ja nyt tää tilanne kumpasessakin kerroissa niukkaa vuotoa niukempaa, kuin omissa luomu menkoissa.

Mulla paljon kokemusta primoluteista hoidossa ollessa käytin niitä jonkun verran ja ei mitenkään vaikuttanut vuodon määrään aina muutenkin niukka vuoto vaikka omat luomu menkat ois eikä mitään sivuoireita ollu. Synnytyksen jälkeen nyt kaks kertaa oon kokeillu ekalla kerralla vuoto oli 2pvää ja nyt tää tilanne kumpasessakin kerroissa niukkaa vuotoa niukempaa, kuin omissa luomu menkoissa.
Okei sulla on siis muutenkin niukat menkat. Voihan se olla sitten, että mullakin se menkkojen käynnistely ei ottanut osuakseen ja siksi tuli niin niukat menkat primoluttien aikana. :happy:

Muoks. Kyllä se saattoikin mun kohalla olla näemmä ne primot, kun pakkausselosteessa luki että yleinen haittavaikutus on niukat kuukautiset.

Muokattu viimeksi:
Noniin nyt on sitten maailman omituisin kierto... Erittäin selkeät ovulaatiolimat tuli äsken. Niin selkeät, että kävellessä huomaa. Kp 30, eli jos nyt oikeesti on ovis niin semmonen vähintään 44 päivän kierto ois luvassa, jos oikein osasin laskea? Tai sitten luteaalivaihe jää super lyhyeksi...
Toivottavasti ois niinkuin esikoisesta, että oiskin mega pitkä raskautumiskierto, vaikka ei olekkaan kovin todennäköistä...:gen045

Voiko kutina toisella puolen vatsaa ennakoida ovista? :wideyed:
Mulla oli eilen se migreeni, joka jäi hillumaan vähän taustalle, ei siis varsinaisesti säre, mutta välillä tuntuu kipuilua päässä. Kuittaa vaan ihan vietävästi vasemmalle puolelle munasarjan kohdille. Muistaakseni tätä oli jo edellisessä kierrossa, mut en vaan muista oliko ennen ovista, ehkä oli ja sitten tulikin jäätävä limatuppi :grin katsellaan.. :hilarious:

Hyvää vappua kaikille! :happy: Hienoja vappuovulaatioita tosissaan Reggie, Dooris ja Laakeripuu! Oliko joku muukin vielä? :happy: Nyt vaan tussut suhisemaan :angelic: Tää voi olle the kierto teille kaikille, toivon todella niin :Heartred Hauskaa, kun monella juuri yhtäaikaa :hilarious:

Ite en kyllä ymmärrä tätä kiertoa. Ihan ovulaatiomaista limaa on ja vuodon pitäisi olla ihan ovella. Nyt tosin on jo pms-oiretta tai ainakin mieliala laski ja itken. Voi kyllä johtua seuraavista: kauhee väsy, rakkaan vauvan oon hoitanut kokonaan itse jo kaksi päivää, siivonnut, paistanut munkkeja ja kokkaillut miehelle ruuat. Mies taas on ollut aamun töissä, lähtenyt sen jälkeen kaverilleen käymään, piipahtanut kotona, lyönyt rojut ränniin ja lähtenyt vappubileisiin juomaan kaljaa.

No itse jäin tänne oman käden onnea etsimään. En halua lähteä sinne yli kymmenen hengen juhlimisiin ja viedä vauvaakin sinne. Tämä vappu oli kyllä floppi :facepalm: Mussutan sitten tylsistyneenä niitä munkkeja ja suklaata. Ehkä illalla keksin jotain positiivista, mutta nyt juuri en, ei oikein lähde, pahoittelen :facepalm:

Jotain positiivista silti muuten: crp 0.2 ja ferritiini 80! Olen yllättynyt! Ilmeisesti raskauden jälkeinen rautakuuri on tehonnut. Ennen raskautta oli sama.

Muokattu viimeksi:
Ihme nippailu kävi ku yskin ja nyt kipeytyi nivus! Siis oikeasti oon valehdellut aiemmin et olis nivuset kipeät ku nyt käy niin kipeää että... Mistähän tommonen voi johtua ku repii aivan.. toivottavasti ei oo mitään huonoa mut ihme kipui mitä ei oo ollu ku kysta oli ja meni eli nyt ei kyl oo kysta.. mä niin mietin että onkohan toi mun munasarja enää kovin hyvä pitää tuolla kun se kerta niin iso on.. pitänee tiedustella miten vasen puoli tuottaa ovista ja miten käy jos sen leikkaa..

Hyvää vappua kaikille! :happy: Hienoja vappuovulaatioita tosissaan Reggie, Dooris ja Laakeripuu! Oliko joku muukin vielä? :happy: Nyt vaan tussut suhisemaan :angelic: Tää voi olle the kierto teille kaikille, toivon todella niin :Heartred Hauskaa, kun monella juuri yhtäaikaa :hilarious:

Ite en kyllä ymmärrä tätä kiertoa. Ihan ovulaatiomaista limaa on ja vuodon pitäisi olla ihan ovella. Nyt tosin on jo pms-oiretta tai ainakin mieliala laski ja itken. Voi kyllä johtua seuraavista: kauhee väsy, rakkaan vauvan oon hoitanut kokonaan itse jo kaksi päivää, siivonnut, paistanut munkkeja ja kokkaillut miehelle ruuat. Mies taas on ollut aamun töissä, lähtenyt sen jälkeen kaverilleen käymään, piipahtanut kotona, lyönyt rojut ränniin ja lähtenyt vappubileisiin juomaan kaljaa.

No itse jäin tänne oman käden onnea etsimään. En halua lähteä sinne yli kymmenen hengen juhlimisiin ja viedä vauvaakin sinne. Tämä vappu oli kyllä floppi :facepalm: Mussutan sitten tylsistyneenä niitä munkkeja ja suklaata. Ehkä illalla keksin jotain positiivista, mutta nyt juuri en, ei oikein lähde, pahoittelen :facepalm:

Jotain positiivista silti muuten: crp 0.2 ja ferritiini 80! Olen yllättynyt! Ilmeisesti raskauden jälkeinen rautakuuri on tehonnut. Ennen raskautta oli sama.

Voi tsemppihali sinne :hug013

Miehet on välillä ihan kökköjä :sad001
Mutta lohdutukseksi sanon, ettei meilläkään mitään suunnitelmia ole tai oli, mut nekin peruuntui kun täällä tuli lunta ja meillä kesärenkaat eikä mies halua lähteä liukastelemaan pitkää matkaa. Joten ollaan sitten kotona ja mä vaan makaan, kun tänäänkin ihan surkea fiilis (niin kun tän koko kuukauden näiden vaivojen kanssa).
Tuplalääkinnyt oon itteni vaan sillä 40mg kun taas turvottaa jonkin verran (sen verran et kaikkialle vähän koskee) joten ehkä onkin parempi olla vaan kotona :sorry:

Ehkäpä sielläkin vielä paremmaksi päivä muuttuu! :angel7

Munkkeja, nam! Koko päivän oon kuolannut facesta kaikkien itse tekemien munkkien kuvia, olisipa sellaisia :)

Mutta ymmärrän ettei ne sinua lohduta, jos muuten on allapäin :sorry: Tässä kun ollaan miehen kanssa oltu samassa kämpässä jo yli kuukausi, niin ihan jo kelpaisi semmoinen yksinolokin vaihteeksi :hilarious: Vauvaa varmasti on kivempi hoitaa yhdessä.

Hauskaa vappua joka tapauksessa, tee jotain kivaa, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu! :Heartpink

Kiitos teille sympatioista :Heartred Enkä halua kuulostaa kiittämättömältä. Oon tosi onnekas sinällään. Rakastan miestäni ja lastamme oikein paljon. Ensin oli Kodak-hetki ja sitten tuli vaan sellainen synkeä (pms?)-hetki ja paha mieli, kun on ite nähnyt paljon vaivaa ja toinen lähtee melkein samointein pois. Olisin mie edes sen orgasmin ansainnut. En tosiaan hidas oo, mutta en toki yhtä nopeakaan, jos niin kiire on. Hommaillakin joutui itekseen :banghead: Sitten ei haittaa rojut rännissä, jos olikin ovis tänään hah :woot: Omaa aikaa kaikki tietty tarvii, kuten itsekin, mutta ei olla oltu saman katon alla koko aikaa. No, antaa olla. Pitää syödä lisää munkkeja :3some Ja keskustella, jos tulee takaisin.. En ees kerennyt mitään sanoa, kun hän läksi lätkimään :laughing001 Onneksi olen ajan saatossa oppinut käsittelemään tunteitani ja noita pms-oireita paremmin, niin enää ei pääse kuin hetkeksi retkahtamaan pohjalle. Pakko vaan jatkaa eteenpäin ja antaa palautetta. Mitäpä muutakaan tässä voi. Ei tuntunut oikealta lähteä juhliin, niin oma päätöshän se oli.

Muokattu viimeksi:
Voi tsemppihali sinne :hug013

Miehet on välillä ihan kökköjä :sad001
Mutta lohdutukseksi sanon, ettei meilläkään mitään suunnitelmia ole tai oli, mut nekin peruuntui kun täällä tuli lunta ja meillä kesärenkaat eikä mies halua lähteä liukastelemaan pitkää matkaa. Joten ollaan sitten kotona ja mä vaan makaan, kun tänäänkin ihan surkea fiilis (niin kun tän koko kuukauden näiden vaivojen kanssa).
Tuplalääkinnyt oon itteni vaan sillä 40mg kun taas turvottaa jonkin verran (sen verran et kaikkialle vähän koskee) joten ehkä onkin parempi olla vaan kotona :sorry:

Ehkäpä sielläkin vielä paremmaksi päivä muuttuu! :angel7

Voi ei, sielläkin suunnitelmat vesittyivät o_O Harmi noi oireetkin ja kaikki alamaiset fiilikset :sad001 Kyllä se siitä. Podetaan molemmat kotona sitten :Heartred Toivon kovasti, että sinun vaivat häviää vielä ajan kanssa :)

Munkkeja, nam! Koko päivän oon kuolannut facesta kaikkien itse tekemien munkkien kuvia, olisipa sellaisia :)

Mutta ymmärrän ettei ne sinua lohduta, jos muuten on allapäin :sorry: Tässä kun ollaan miehen kanssa oltu samassa kämpässä jo yli kuukausi, niin ihan jo kelpaisi semmoinen yksinolokin vaihteeksi :hilarious: Vauvaa varmasti on kivempi hoitaa yhdessä.

Hauskaa vappua joka tapauksessa, tee jotain kivaa, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu! :Heartpink

Kiitos tsempeistä! Pakko nousta vaan jaloilleen :facepalm: Munkeista ja simasta tuli kyllä hyviä :)

Kiitos teille sympatioista :Heartred Enkä halua kuulostaa kiittämättömältä. Oon tosi onnekas sinällään. Rakastan miestäni ja lastamme oikein paljon. Ensin oli Kodak-hetki ja sitten tuli vaan sellainen synkeä (pms?)-hetki ja paha mieli, kun on ite nähnyt paljon vaivaa ja toinen lähtee melkein samointein pois. Olisin mie edes sen orgasmin ansainnut. En tosiaan hidas oo, mutta en toki yhtä nopeakaan, jos niin kiire on. Hommaillakin joutui itekseen :banghead: Sitten ei haittaa rojut rännissä, jos olikin ovis tänään hah :woot: Omaa aikaa kaikki tietty tarvii, kuten itsekin, mutta ei olla oltu saman katon alla koko aikaa. No, antaa olla. Pitää syödä lisää munkkeja :3some Ja keskustella, jos tulee takaisin.. En ees kerennyt mitään sanoa, kun hän läksi lätkimään :laughing001 Onneksi olen ajan saatossa oppinut käsittelemään tunteitani ja noita pms-oireita paremmin, niin enää ei pääse kuin hetkeksi retkahtamaan pohjalle. Pakko vaan jatkaa eteenpäin ja antaa palautetta. Mitäpä muutakaan tässä voi. Ei tuntunut oikealta lähteä juhliin, niin oma päätöshän se oli.

Aivan, no toi on kyllä jo törkeetä! Ei niin nopee saa olla, että jättää naisensa ilman :smiley-angry019

Että saa antaa kunnolla palautetta! Teet kostoksi sen darrapäivästä yhtä helvettiä :laughing002

Äää ostin rfsu:n herkän testin tänään kaappiin. Huomenna dpo12, mietin että viitsiskö testata. Jotenki nyt on tullu epäusko; ei tästä mitään tule kuitenkaan. Huomenna kp22/28 mut kun ovis aina niin ajoissa :shy:

Tsemppiä kaikille ja hyvää vappua!! :Heartred

ON: tänään tuntunu sellasta outoa kihelmöintiä rinnoissa, mitä oli viimeks raskautumiskierrossa just näinä samoina päivinä (alkaen kp25 eli tänään). En kyllä suostu testaa ennen kp29 mutta kävin sentää ostaa sen yhden testin valmiiks kaappiin! :biggrin Pitää mennä syömään niitä munkkeja että saa ajatukset muualle o_O

Takaisin