Raskaaksi 2020

Meillä tulossa omat häät 4.9.2021 kolmosen yritys ei silti jää tauolle. :smug::Heartred

Meillä kanssa suunnitteilla häitä mahdollisesti vuodelle 2021 sekä omakotitalon ostoa. Välillä miettii, onko tämä kaikki liikaa ja pitäisikö jotain asiaa lykätä. Mutta jotenkin sitä haluaa ajatella, että kaikki asiat järjestyy, kun ei turhaan stressaa :)

Vähän omia juttuja. Oon nyt tikutellut ovista. Aikaisemmin kyselin tuolla, että mihin aikaan paras päivästä ja nyt vastausten pohjalta tikutellut useampana ajankohtana. Tänään kp18 ja Flon mukaan ovulaatio olisi kp20. Ovistikkuihin en ole kuitenkaan saanut kuin ihan haaleaa viivaa eikä tummumista viivoissa tunnu olevan. Nyt sitä miettii, että onko mahdollista, että ovista ei vaan tässä kierrossa ole ja taas yksi yk menee ohi :sad001

Te ketkä tikutatte ovulaation, onko teillä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto? Omalla kohdalla en kyllä tosiaan tiedä milloin voisi ovulaatio olla, joten olen ajatellut ensi kierrossa tikuttaa ja katsoa, onko mun veikkaukset osuneet oikeaan :D En tosin ole niitä koskaan käyttänyt, joten tiedä sitten miten se onnistuu.

Toinen kysymys vielä. Onko jollakin jokin pitkäaikaislääkitys meneillään nyt, kun yritätte lasta? Mulla on yksi vahva lääke, jota ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, kun voi aiheuttaa ongelmia sikiön sydämelle. Olen miettinyt, uskallanko syödä kyseistä lääkettä nyt, kun oikeasti vauvaa yritetään, kun nämä sydänongelmat aiheutuvat, jos lääkettä käyttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Tämä lääke on kuitenkin todella tarpeen enkä tiedä mitä teen, jos joudun kokonaan lopettamaan. Lääkäriin soitan kyllä ja tiedustelen, mutta haluaisin kuulla myös kokemuksia muilta, jos olisi ollut vastaava tilanne.

Mä tikutan ovista clearbluella ja siin sanotaan et jos on epäsäännöllinen kierto ni tikuttaa sit aina edellisen kierron mukaan. :)

Toi lääkitys kannattaa ehdottomasti tarkistaa teratologisesta tietopalvelusta, jollet sitä oo jo tehny. Mä sain tosi paljon apua sieltä omiin lääkityksiin vaivaavissa kysymyksissä. Eli sinne soittoa vaan :)

Meillä kanssa suunnitteilla häitä mahdollisesti vuodelle 2021 sekä omakotitalon ostoa. Välillä miettii, onko tämä kaikki liikaa ja pitäisikö jotain asiaa lykätä. Mutta jotenkin sitä haluaa ajatella, että kaikki asiat järjestyy, kun ei turhaan stressaa :)

Vähän omia juttuja. Oon nyt tikutellut ovista. Aikaisemmin kyselin tuolla, että mihin aikaan paras päivästä ja nyt vastausten pohjalta tikutellut useampana ajankohtana. Tänään kp18 ja Flon mukaan ovulaatio olisi kp20. Ovistikkuihin en ole kuitenkaan saanut kuin ihan haaleaa viivaa eikä tummumista viivoissa tunnu olevan. Nyt sitä miettii, että onko mahdollista, että ovista ei vaan tässä kierrossa ole ja taas yksi yk menee ohi :sad001

Ovulaatiotikuissa viivat ei aina tummu tasatahtia sinne ovulaatioon asti vaan saattaa olla himmeitä aina. LH piikin kohdilla sitten tummenee. Sinuna tikuttelisin vielä, toivoa on vielä !:)

Te ketkä tikutatte ovulaation, onko teillä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto? Omalla kohdalla en kyllä tosiaan tiedä milloin voisi ovulaatio olla, joten olen ajatellut ensi kierrossa tikuttaa ja katsoa, onko mun veikkaukset osuneet oikeaan :D En tosin ole niitä koskaan käyttänyt, joten tiedä sitten miten se onnistuu.

Toinen kysymys vielä. Onko jollakin jokin pitkäaikaislääkitys meneillään nyt, kun yritätte lasta? Mulla on yksi vahva lääke, jota ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, kun voi aiheuttaa ongelmia sikiön sydämelle. Olen miettinyt, uskallanko syödä kyseistä lääkettä nyt, kun oikeasti vauvaa yritetään, kun nämä sydänongelmat aiheutuvat, jos lääkettä käyttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Tämä lääke on kuitenkin todella tarpeen enkä tiedä mitä teen, jos joudun kokonaan lopettamaan. Lääkäriin soitan kyllä ja tiedustelen, mutta haluaisin kuulla myös kokemuksia muilta, jos olisi ollut vastaava tilanne.
Mulla on lääkkeitä jotka plussaan pitää lopettaa tai jatkaa eri tavoin..

Mulla ovulaatio on milloin sattuu mut yleensä se on kp12-20 välillä ja kierto 25-30 päivää

Mulla sit tänään alko ihan älytön valkovuodon lorina, ihan tosi valkoinen vuoto ja hitusen voidemainen kuin alkuraskauden aikaan tai loppukierrossa. Outoa ku yleensä melko kuivaa täs vaiheessa

Mulla kierrot ihan sekaisin, aiempia raskauksia yrittäessä ovikset olleet kp 9-10 ja aina tikuttamisen aloitan uudessa kierrossa kp7. Mulla ongelmana kiertojen pitkittymistä, ja tikutan myös jos tunnen oviksen oireita ja alan epäillä sitä :)

Mä sain kalastettua yhden allergian, joka mulle ihan uusi :wideyed:
Mies antoi mulle tänään yhden pakastemansikan tässä iltapäivästä ja syötyäni sen alkoi heti käsiä polttamaan, ne turposi (se käsi missä mansikkaa olin pitänyt hiukan enemmin) ja suuta kirveli sekä kieli turposi. Oireet oli tällä kertaa onneksi aika lieviä, pesin suuni heti mansikan syötyäni ja kädet myös. Ei tullut vaikeaa yleisreaktiota, ja aika pian tasoittui kädet ja suukin ilman lääkkeitä. Joku täällä puhui ristiallergioista - viittaisi kyllä siihen, että mulle on puhjennut nyt jotain ihan uusia allergioita ja, että nää on juuri niitä ristireaktioita. Nimittäin näköjään pystyn syömään yhden mansikan lievin oirein, mutta lautasellinen aiheuttaakin rajun reaktion.

Kysymys niille, ketkä aiemmin on olleet raskaana: onko teillä raskauden tai synnytyksen jälkeen allergiat pahentuneet tai tullut jotain uusia?

Onneksi se lääkärin aika ihan ovella - ylihuomenna - miten maltan sinne saakka :nailbiting:
Voi kumpa nää sais siedätettyä pois :angelic:

Mänsikat sisältää histamiinia, joka aiheuttaa allergiaoireet. Jos siis syö paljon mansikoita, voi saada allergisia oireita vaikkei oikeasti olisikaan allerginen. Sä saatat olla nyt niin herkistynyt, että reagoit siihen pelkkään histamiiniin.

Eka yk nyt tosiaan menossa ja pillerien jälkeen. Luulen että tunnistin oviksen ekaa kertaa elämässäni, ainakin valkovuoto oli jäätävän runsasta ja pehmeää ja samoin tuntui nippailua alavatsalla eilen. Nyt kuivahtanut ja vatsassa ei mitään... mutta enpä aatellut tikutella niin saa arvailuksi jäädäkin :) eilen oli puuhia mutta sitä ennen jo 6pv sit, joten yhellä tsäänssillä menee :hilarious:

Mänsikat sisältää histamiinia, joka aiheuttaa allergiaoireet. Jos siis syö paljon mansikoita, voi saada allergisia oireita vaikkei oikeasti olisikaan allerginen. Sä saatat olla nyt niin herkistynyt, että reagoit siihen pelkkään histamiiniin.

Mä oon kyllä aina syönyt mansikoita ihan normisti, useinkin ja juuri aamupalaksi sen pussillisen tai keittolautasellisen kiisseliä, eikä mitään ongelmia. Paitsi joskus kesäisin kutitti suuta. Hävis sitten ajan myötä.
Histamiiniahan vapauttaa tosi moni aine, mut esim. Appelsiinista ei tuu mitään ongelmaa. En tajuu kyllä tätä, että mikä tuon herkistymisen nyt aiheuttaa.

Se on kyllä selkeä juttu, et esim. Soijaa en pysty syömään ilman et pää turpoaa umpeen. Sit kala ja maapähkinät sama homma, vaikka ennen vain pientä oiretta.

Mä muuten luulen, et mun masennus johtuu jotenkin hormoneista. Et se keskenmeno sekoitti koko hormonitoiminnan ja vaikutti jotenkin esim. Estrogeenin tuotantoon. Lueskelin, että joskus keholla saattaa mennä yli 6kk palautua isoista hormonaalisista muutoksista, toisilla pidempäänkin.
Mä oon tänäänkin taas itkenyt ja panikoinut. Kyllä on hankalaa. :sorry:

Heippa!

Päätin vihdoin itsekin liittyä kuumeilijoiden joukkoon. (Tai no, muistin salasanani viimein:p)
Meillä kaksi lasta -13 ja -16 syntyneet, kolmonen ollut haaveissa 11/19. Nyt meneillään siis yk 5.

Aiemminkin olen anona selaillut keskusteluja nyt kuumeilun aikaan ja varsinkin piinaviikkoina olen hengaillut täällä useampana iltana. Nyt taas piinaavat päivät menossa, torstaihin pitäis malttaa testin teon kanssa ellei täti tule ennen..... Tämä oireiden kuvittelu (toivottavasti ei pelkkää kuvittelua tällä kertaa:oops::rolleyes:) on todella stressaavaa. Nytkin on ollut neljä päivää ällö olo, tiettyjen hajujen tai makujen ajattelu pelkästään tuntuu hirveältä, paleltaa, valvottaa ja energiaa olis vaikka kuinka. Toisaalta kun en tiedä, milloin ovis tasan tarkkaan on ollut, en aio testata ainakaan ennen keskiviikkoa. Kp 32-34 välillä, ovis tässä kuussa arviolta 6.-11. pv välillä, vaikka mitään selkeitä ovisoireita ei ollutkaan.

Siinäpä harvinaisen epämääräinen kuumeilijaksi ilmoittautuminen:hilarious::shy:

En toki tiedä mikä lääke sulla on, mutta itse söin poikaa odottaessani neljää psyykkeen lääkettä, joista jokaisessa oli riski aiheuttaa jotain. Esim. huulihalkiota, vastasyntyneelle vieroitusoireita ja jossain tutkimuksessa autismia. En ois pärjännyt ilman ja riskit arvioitiin riittävän pieniksi, että pystyttiin jatkaa lääkkeitä. Terve poika tuli! :Heartred Toki joissain lääkkeissä on suurempi riski vaurioille, mutta jos lääkäri suosittelee lääkkeitä silti syömään niin minun mielestä kannattaa. 10 kertainenkin riskikin saada joku epämuodostuma voi olla pieni, jos alkuperäinen todennäköisyys saada kyseinen epämuodostuma on jo pieni.

Muoks. Ja kuten NuuhNuuh sanoi, niin teratologinen tietopalvelu on tosi hyvä!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Onko tänään ketään testaajia? :hilarious:

Mulla Alko menkkajuilinnat illalla uudestaan ja otin panadolin. Ei ne menkat oo ainakaan vielä alkanu ja tänään on dpo10. Eli 4pv päästä pitäis alkaa menkat. Mitenköhän malttaa olla testaamatta :hilarious:

Mulla Alko menkkajuilinnat illalla uudestaan ja otin panadolin. Ei ne menkat oo ainakaan vielä alkanu ja tänään on dpo10. Eli 4pv päästä pitäis alkaa menkat. Mitenköhän malttaa olla testaamatta :hilarious:
Tein testin tänään ja kp31. Negatiivinen oli. Ei menkat alkanu. En enää usko raskauden mahdollisuuteen tästä kierrosta. Odottelen menkkoja. Mutta ajattelin kyllä varata ajan gynikselle näiden kipujen takia ja edellisestä käynnistäkin aikaa 2,5 v niin ehkä ihan hyväkin käydä näytillä.

Dpo12, negaa näyttää. Vielä piinailu jatkuu. Nippailut on vaihtunu harvakseltaan kramppailuun, ilmavaivat (turvotus) ja pissahätä jatkuvasti.. En heitä kirvestä kaivoon mutta vähän jo huolettaa kun ei ees haamua. :sorry:

Eilen dpo 10 testattu nega herkällä. Huomenna ehkä uus yritys, mutta lämmöt jo lähteneet laskusuuntaan, joten... Huoh.

Tein testin tänään ja kp31. Negatiivinen oli. Ei menkat alkanu. En enää usko raskauden mahdollisuuteen tästä kierrosta. Odottelen menkkoja. Mutta ajattelin kyllä varata ajan gynikselle näiden kipujen takia ja edellisestä käynnistäkin aikaa 2,5 v niin ehkä ihan hyväkin käydä näytillä.
Nega täälläkin. Alkaisi nyt vaan se vuoto.

Paha maku suussa ja oksettaa. Rajuin ovis aikoihin ku nyt oireilee edelleen. Ärsyttää taas kaikki .

Takaisin