Raskaaksi 2020

Edelleen heti testin tehtyä ilmestyi haamu. Hieman olen skeptinen olisiko uusi raskaus jo voinut alkaa, mutta voisihan semahdollistakin olla. Tänään olen kärsinyt kovista jalkojen säryistä/ pakotuksesta mikä oli aiemminkin oireena. Pitää siis vielä huomennakin testata :oops:

Juliet92 ""Lämmöt mittasin ja 37.1 näytti. Iltasin oon kans parina päivänä mitannut ja silloin on ollut matalemmat..? Voiko tosta jotain päätellä, kun eikö normaalisti lämpö ole iltaa kohden korkeampi? ""

Mulla ei ainakaan ole iltalämmöt korkeammat vaikka kai se niin "kuuluisi" olla. Muutaman kierron olen mittaillut lämpöjä ja aina aamusta isommat arvot (n. 0.5 astetta) Myös nyt plussakierrosta sekä ennen plussaa ja että viikko plussan jälkeen.

Edelleen heti testin tehtyä ilmestyi haamu. Hieman olen skeptinen olisiko uusi raskaus jo voinut alkaa, mutta voisihan semahdollistakin olla. Tänään olen kärsinyt kovista jalkojen säryistä/ pakotuksesta mikä oli aiemminkin oireena. Pitää siis vielä huomennakin testata :oops:

Mä kans kannustan testaamaan uudelleen. Jos olet kuitenkin negan jo testannut tässä välissä, niin ehkäpä se olisi uusi raskaus, toivottavasti :thumleft

Tsemppiä kaikille piinapäiviin! :cheers ja tervetuloa uusille! :)

Omanapa; pe ja la vahvat ovisviivat (ei täydellinen ovisplussa kuitenkaan) ja nyt mielestäni jo hieman himmeämpi. Halut ja muut oireet myös laantuneet, eilen nippaili molemminpuolin, tänään ei tuntemuksia. Tallettelut pe ja la. Oisko tänään sit dpo 0? Mitä mieltä olette?:happy:

Juliet92 samoissa mennään. Mullakin kp29. Vuotoa ei näy. Huomenna taas testaan, jos ole menkat alkaneet.
Iik! Samassa veneessä ollaan ja jännätään! Pitää kyllä toppuutella vähän omaa intoa, ettei tuu korkeelta ja kovaa alas. Mutta plussatuulia meille ja kaikille jokatapauksessa!

Ihanaa kun täällä porukka niin ihanasti myötäelää ja jännittää toisten puolesta:angelic: miksei me naiset voida olla näin ihania aina ns. Oikeassakin elämässä:rolleyes:
Juliet92 ""Lämmöt mittasin ja 37.1 näytti. Iltasin oon kans parina päivänä mitannut ja silloin on ollut matalemmat..? Voiko tosta jotain päätellä, kun eikö normaalisti lämpö ole iltaa kohden korkeampi? ""

Mulla ei ainakaan ole iltalämmöt korkeammat vaikka kai se niin "kuuluisi" olla. Muutaman kierron olen mittaillut lämpöjä ja aina aamusta isommat arvot (n. 0.5 astetta) Myös nyt plussakierrosta sekä ennen plussaa ja että viikko plussan jälkeen.
aahaa! Kiitos tiedosta.
voi kun siellä olis pieni kasvamassa:shy:
Mä olen kanssa ymmärtänyt, että kiinnittyminen voi hyvin tapahtua vielä DPO 10. :happy:
Ai niinkin myöhään:woot:

Mä kans kannustan testaamaan uudelleen. Jos olet kuitenkin negan jo testannut tässä välissä, niin ehkäpä se olisi uusi raskaus, toivottavasti :thumleft

Tsemppiä kaikille piinapäiviin! :cheers ja tervetuloa uusille! :)

Omanapa; pe ja la vahvat ovisviivat (ei täydellinen ovisplussa kuitenkaan) ja nyt mielestäni jo hieman himmeämpi. Halut ja muut oireet myös laantuneet, eilen nippaili molemminpuolin, tänään ei tuntemuksia. Tallettelut pe ja la. Oisko tänään sit dpo 0? Mitä mieltä olette?:happy:
Tänään talletus vielä niin hyvä tulee :angel12

Alinah onnea <3

Huomio joo mulla oli raskausoire myös mut nyt ei enää tuu mitään on vaan herkät ikenet mut mulla on kp17 nyt et ei oo raskaus vaan ovis. Olisi outoa et oireet olis loppunut ku seinään ja silti raskaana menkkojen jälkeen et pakko liittyä ovikseen jotenkin. Kuitenkin täs ovis tullu/tapahtuu nyt niin alkaa menkkojen odottelu. Kirjaan ylös oireet mitä tulee ja sitten tietää taas kuinka sekaisin hormonit on...

Millään ei jaksa tätä hirmuisia ovis oireita ja sen jälkeen tulen kipeäksi, nenä tukossa nyt jo ja ihme olo siitä että itken jotaki plustestiä unessa.

Hurjan paljon tullut viestiä vuorokauden aikana :angelic:
Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!! :smug:

Mä sain kalastettua yhden allergian, joka mulle ihan uusi :wideyed:
Mies antoi mulle tänään yhden pakastemansikan tässä iltapäivästä ja syötyäni sen alkoi heti käsiä polttamaan, ne turposi (se käsi missä mansikkaa olin pitänyt hiukan enemmin) ja suuta kirveli sekä kieli turposi. Oireet oli tällä kertaa onneksi aika lieviä, pesin suuni heti mansikan syötyäni ja kädet myös. Ei tullut vaikeaa yleisreaktiota, ja aika pian tasoittui kädet ja suukin ilman lääkkeitä. Joku täällä puhui ristiallergioista - viittaisi kyllä siihen, että mulle on puhjennut nyt jotain ihan uusia allergioita ja, että nää on juuri niitä ristireaktioita. Nimittäin näköjään pystyn syömään yhden mansikan lievin oirein, mutta lautasellinen aiheuttaakin rajun reaktion.

Kysymys niille, ketkä aiemmin on olleet raskaana: onko teillä raskauden tai synnytyksen jälkeen allergiat pahentuneet tai tullut jotain uusia?

Onneksi se lääkärin aika ihan ovella - ylihuomenna - miten maltan sinne saakka :nailbiting:
Voi kumpa nää sais siedätettyä pois :angelic:

Mä sain kalastettua yhden allergian, joka mulle ihan uusi :wideyed:
Mies antoi mulle tänään yhden pakastemansikan tässä iltapäivästä ja syötyäni sen alkoi heti käsiä polttamaan, ne turposi (se käsi missä mansikkaa olin pitänyt hiukan enemmin) ja suuta kirveli sekä kieli turposi. Oireet oli tällä kertaa onneksi aika lieviä, pesin suuni heti mansikan syötyäni ja kädet myös. Ei tullut vaikeaa yleisreaktiota, ja aika pian tasoittui kädet ja suukin ilman lääkkeitä. Joku täällä puhui ristiallergioista - viittaisi kyllä siihen, että mulle on puhjennut nyt jotain ihan uusia allergioita ja, että nää on juuri niitä ristireaktioita. Nimittäin näköjään pystyn syömään yhden mansikan lievin oirein, mutta lautasellinen aiheuttaakin rajun reaktion.

Kysymys niille, ketkä aiemmin on olleet raskaana: onko teillä raskauden tai synnytyksen jälkeen allergiat pahentuneet tai tullut jotain uusia?

Onneksi se lääkärin aika ihan ovella - ylihuomenna - miten maltan sinne saakka :nailbiting:
Voi kumpa nää sais siedätettyä pois :angelic:

Mun heinäallergia paheni huomattavasti raskausaikana, ja jäi pysyväksi allergiaksi. Sain tosi vaikeat oireet yhtäkkiä, kun aiemmin ei ollut tullut kuin vähän kurkun kutinaa. Täten myös leipoessa esim.ruisjauhopöly laukaisee allergiakohtauksen nykyään. Kunpa saisit lääkäriltä apua tuohon ongelmaan. Kuulostaa todella kurjalle ja aika rankoille oireille :sad001

Zarar mul on atooppinen ihottuma tosi pahana ja iho reagoi joka asiaan ja sit nuha yms. Ja ruoka aineita mitä ei enää voi syödä

Mulla on nyt todella ristiriitaisia tietoja siemensyöksystä. Eli kolme kertaa päivässä seksiä, kaksi kertaa tunnin sisällä ja toisella kertaa tuli sisälle. Olettaisi että siittiöt sillon huonot mut joku tutkimus tehty et joillakin siittiöt parani selkeästi kun oli lauennut tuntia aiemmin eli onko se nyt niin että usein seksiä harrastavat tulee helpommin raskaaksi vai toisinpäin? Mulla gyne sano et joka toinen päivä ku oli yritys ja nyt ku ei yritys on ollut ihan monta kertaa päivässä seksiä varsinkin nyt ja se yksi ainoa kerta ku sisään laukeaminen ja toinen oli nivusille.

Hienoa ehkäisyä täällä ja mies tietää mun kierron ihan tasan tarkkaan..

Meillä siis selibaatti loppu nyt kerta lämmöt nousi

Mun heinäallergia paheni huomattavasti raskausaikana, ja jäi pysyväksi allergiaksi. Sain tosi vaikeat oireet yhtäkkiä, kun aiemmin ei ollut tullut kuin vähän kurkun kutinaa. Täten myös leipoessa esim.ruisjauhopöly laukaisee allergiakohtauksen nykyään. Kunpa saisit lääkäriltä apua tuohon ongelmaan. Kuulostaa todella kurjalle ja aika rankoille oireille :sad001

Joo mulla kanssa tuo heinä ollut iät ja ajat.. Siihen liittyen tuli myös tomaatti jo nuorena. Nyt on kyllä tosi vaikeat allergiaoireet olleet, ihan kun mun immuunipuolustus vetäis ylilyöntejä vähän kaikesta :sad001
Tällä hetkellä en ees uskalla ajatella koskevani mihinkään viljoihin, kun voi olla et taas räjähtää oireet käsiin. Mulla siis laaja vilja-allergia sekä maitoallergia entuudestaan. Siksi olis nyt tosi tärkeä saada nuo allergiat hallintaan, että voisin syödä edes normaalisti, kun korvaaviakaan tuotteita ei tunnu enää löytyvän. :oops:
Mut eiköhän kaikki selviä pikkuhiljaa.

Joo mulla kanssa tuo heinä ollut iät ja ajat.. Siihen liittyen tuli myös tomaatti jo nuorena. Nyt on kyllä tosi vaikeat allergiaoireet olleet, ihan kun mun immuunipuolustus vetäis ylilyöntejä vähän kaikesta :sad001
Tällä hetkellä en ees uskalla ajatella koskevani mihinkään viljoihin, kun voi olla et taas räjähtää oireet käsiin. Mulla siis laaja vilja-allergia sekä maitoallergia entuudestaan. Siksi olis nyt tosi tärkeä saada nuo allergiat hallintaan, että voisin syödä edes normaalisti, kun korvaaviakaan tuotteita ei tunnu enää löytyvän. :oops:
Mut eiköhän kaikki selviä pikkuhiljaa.
Kannattaa syödä viljatonta ja maidotonta. Raskautumista ajatellen parempi noudattaa ohjeita, muutoin se on melko hankalaa. Siis näin mulle sanottu ku keliakia ja maitoallergia. Soija maitoa en juo enää ku se nostaa mun estrogeenin liian ylös.. kaipa sekin aika harvinaista on

Te ketkä tikutatte ovulaation, onko teillä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto? Omalla kohdalla en kyllä tosiaan tiedä milloin voisi ovulaatio olla, joten olen ajatellut ensi kierrossa tikuttaa ja katsoa, onko mun veikkaukset osuneet oikeaan :D En tosin ole niitä koskaan käyttänyt, joten tiedä sitten miten se onnistuu.

Toinen kysymys vielä. Onko jollakin jokin pitkäaikaislääkitys meneillään nyt, kun yritätte lasta? Mulla on yksi vahva lääke, jota ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, kun voi aiheuttaa ongelmia sikiön sydämelle. Olen miettinyt, uskallanko syödä kyseistä lääkettä nyt, kun oikeasti vauvaa yritetään, kun nämä sydänongelmat aiheutuvat, jos lääkettä käyttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Tämä lääke on kuitenkin todella tarpeen enkä tiedä mitä teen, jos joudun kokonaan lopettamaan. Lääkäriin soitan kyllä ja tiedustelen, mutta haluaisin kuulla myös kokemuksia muilta, jos olisi ollut vastaava tilanne.

Takaisin