Raskaaksi 2020

Vihdoin voisin uskaltautua kirjoittamaan itsekin! Mä olen siis 20v ja mies saman ikäinen. Vuosi ollaan oltu jo ilman ehkäisyä ja luotettu "varmoihin päiviin", mutta tammikuussa päätettiin virallisesti yrittää vauvaa. Olen itse odottanut jo pitkään, että mies olisi valmis, joten voitte kuvitella kuinka innoissani olen ollut. Kaksi varsinaista kertaa ollaan keretty yrittää, mutta ei ole tärpännyt. Harmittaa ihan vietävästi, vaikka tiedän että voi helposti mennä vuosikin ennen kuin onnistuu. Miten te muut ootte saanut innostuksen kuriin vai oletteko saanut? Pelottaa, että tämän innostuksen takia ei tärppää, kun joka kuukausi ootan että kunpa ne menkat ei alkaisi..
Mulla meni vuosi ennenkuin plussa pärähti. Mua auttoi ajatus, että menen kuukausi kerrallaan, sillä koskaan ei tiedä milloin se plussa tulee/ ei tule. :happy: Tottakai siinä aina tuli takapakkia ja paha mieli kun menkat saapui, mutta juuri se, että pidin katseeni seuraavassa kierrossa, enkä siinä mahdollisessa vuodessa mikä tulee menemään. Myönnän, että meillä saattoi myös tärppäykseen vaikuttaa se, kun päästin hetkeksi irti siitä raskautumisajatuksesta, mutta se ei ole helppoa. Mä en henkilökohtaisesti usko, että innostus tai positiivinen jännitys voi mitään pilata, ehkä enemmän se stressi ja pelko voi jarruttaa hommia. :)
Plussatuulia sinne!

Onhan se myös totta, että joka kuukausi jos kaikki menee ns. oikeaoppisesti hedelmöittymisestä asti niin todennäköisyys raskauteen on vain 20%. Jostain luin tilastoa, jossa muistaakseni sanottiin, että 80% pareista tulee raskaaksi vuoden yrittämisen aikana ja vielä 10% toisen vuoden aikana eli todennäköisyydet on loppujen lopuksi ihan hyvät, vaikka aikaa menee, jos kaikki on kohdillaan.

Vihdoin voisin uskaltautua kirjoittamaan itsekin! Mä olen siis 20v ja mies saman ikäinen. Vuosi ollaan oltu jo ilman ehkäisyä ja luotettu "varmoihin päiviin", mutta tammikuussa päätettiin virallisesti yrittää vauvaa. Olen itse odottanut jo pitkään, että mies olisi valmis, joten voitte kuvitella kuinka innoissani olen ollut. Kaksi varsinaista kertaa ollaan keretty yrittää, mutta ei ole tärpännyt. Harmittaa ihan vietävästi, vaikka tiedän että voi helposti mennä vuosikin ennen kuin onnistuu. Miten te muut ootte saanut innostuksen kuriin vai oletteko saanut? Pelottaa, että tämän innostuksen takia ei tärppää, kun joka kuukausi ootan että kunpa ne menkat ei alkaisi..

Tervetuloa :smug:
Aikalailla samoilla neuvoilla menen kuin @KatMa ... Itse innostuin ihan hulluna, kun mies vihdoin näytti vihreää valoa toiselle muksulle ja ei se kyllä mihkään ole laantunut.. Pettymyksistä huolimatta. Kyllä se sieltä tärppää varmasti meillä kaikilla joskus, maltetaan odottaa (niinku se olis niin helppoooooooo) ja tuetaan toisiamme täälä :angelic:

Tervetuloa Kyfi :) mullakin neuvo että yrittää vaan elää ns normaalia elämää eikä miettiä vauva/raskausjuttuja :)

Täällä oli muutama sivu sitten kyselty oireita ennen ovista ja oviksen aikana. Kiva lukea niitä! Sillä en ole tunnistanut ovista kunnolla aiemmin..
Tekiskö ovis nyt Itselleni tuloa, vai mikä on, kp 14 (pillereiden lopetuksen jälkee kierrot 30 ja 34pv pituisia, nyt siis yk 3) ja tänään alkuillasta alkoi pieni vihlonta vatsassa, vihlonta muuttui jossain kohtaa kivuksi että esikoisen kanssa lattialla leikkiminen oli vaikeaa kun en löytänyt hyvää asentoa.. nyt makoilen sängyssä ja kipu on levinnyt illan aikana selkään ja lantioon, tuntuu enempi vasemmalla puolella. Hyvän asennon löytäminen on vaikeaa.. :dead: ei kyllä yhtään nappaa tällä hetkellä seksi tässä kivussa, eikös ovikseen kuulunut halujen lisääntyminen :hilarious:
Omaa sovellusta lukiessa taaksepäi oon ekalla kierrolla bongannut tämän samaisen kipuilevan olotilan illalla, silloin alkoi menkat reilu viikon päästä..
Ei auta kuin koittaa nukkua, on tämä kipu huomiseen mennyt ohi, mies oli sitä mieltä että jos mulla on vaan nyt suolistovaivaa eikä ovis :hilarious: hyvin todennäköstä sekin mutta saahan sitä miettiä ja tutkia oireitaan. Oviksen ajankohdan tunnistamista vaikeuttaa sekin kun kierto epätasaista ainaki toistaseks...

Mulla vuoto lopuillaan. Oli täysin kivuttomat ja mielestäni aika niukat ja normaalia lyhyemmät menkat. Vuoto ei ollut lainkaan samanlainen kuin viimeksi, ennemminkin muistutti sitä vuotoa, joka tuli mulla keskenmenneen raskauden alussa. :bored:
Todennäköisesti oli vaan ovuloimaton kierto, mutta kai mä silti testin teen vielä varmuudeksi tän vuodon jälkeen. Tuskinpa se mitään kuitenkaan näyttää, mutta koska km raskaus opetti mulle sen, että menkkoihin ei ole luottamista, niin testaan silti :oops:
Muuten ei mitään uutta.

Minä sanoisin vielä, että anna innostuksen myös viedä, onhan vauvakuumeilu ja kaikki siihen liittyvä myös todella ihanaa, kutkuttavaa ja jännittävää sekä ainutlaatuista aikaa elämässä :p

Eilinen haamujen haamu on tänään vahvempi dpo 11, todennäköisesti dpo on vähän enemmän. Nyt kp25/27. Joskus kierto ollut 25 luokkaa. Apua mua jännittää, jos vuoto alkaakin :nailbiting:.

https://aijaa.com/jptm8E

Hyvältä näyttää! :thumleft Toivotaan nyt et vuoto ei ala ja siellä masussa pikkuinen on tarrannut lujasti kiinni :Heartred

Itellä dpo 9, oireina väsymys ja lämmöt ylempänä kuin aikaisemmin. Mut koska ei mitään kummempaa niin vähän semmonen negafiilis... Vaikka oon yleensä tosi positiivinen ihminen, niin aina vaan vaikeemmalta tuntuu uskoa siihen että nyt olis tärpännyt, mitä useampi yrityskerta takana.. Ehkä tää väsymyskin tekee osansa.. Ei jaksa intoilla.

Ei ole viiva vahvistunut kuin ehkä aavistuksen kahdessa päivässä. Kuvassa ylempi tänään dpo 13 ja alempi dpo11. Kaikki vähäisetkin oireet on hävinneet. Eiköhän se vuoto ala huomenna tai viimeistään maanantaina. Nyt kp 27.

Liitteet

• 7872D54D-AED4-4148-81FC-E3032B25A372.jpeg
    7872D54D-AED4-4148-81FC-E3032B25A372.jpeg
    63 KB · Katsottu: 206
Muokattu viimeksi:
Ei ole viiva vahvistunut kuin ehkä aavistuksen kahdessa päivässä. Kuvassa ylempi tänään dpo 12 ja alempi dpo11. Kaikki vähäisetkin oireet on hävinneet. Eiköhän se vuoto ala huomenna tai viimeistään maanantaina. Nyt kp 27.
Ei aina vahvistu kuten leffoissa. Mulla ei vahvistunut just lainkaan koko aikana ja se raskaus päättyi vasta myöhemmin eikä heti alkuun. En usko että se oli se hcgn hidas nousu virtsaan joka sen teki vaan muut syyt mut onhan se peestä kun toivoo että vahvistuu kunnolla. Mikä dpo olikaan? Kyl suna vielä oottaisin pari päivää koska on toi vahvempi mun silmiin ainaki

Ei ole viiva vahvistunut kuin ehkä aavistuksen kahdessa päivässä. Kuvassa ylempi tänään dpo 12 ja alempi dpo11. Kaikki vähäisetkin oireet on hävinneet. Eiköhän se vuoto ala huomenna tai viimeistään maanantaina. Nyt kp 27.

Anteeksi tunkeutuminen ketjun ulkopuolelta.. Mut tuossahan on kaksi erimerkkistä (onko 10 ja 25 herkkyinen?). Jos haluaa seurata vahvistumista niin ehdottomasti samalla testillä kannattaa. Eikä se silti aina vahvistu ns. Tasaisesti, mulla tais olla aavistuksen haaleampi yksi testi ja sit taas vahvistuu.
Peukkuja pidän, että jatkaa vahvistumista! :happy:

Marcipa ja Kyfi toivon teille vahvistuvia viivoja:smiley-angelic001

Itsellä alkoi tänään kuukautiset(2 päivää etuajassa) joten eipähän tarvinnut testailla. Tulin tänne kertomaan, koska itse ainakin seurailen mitä muilla on epäilyjen jälkeen sit kierrossa lopulta käynyto_O

Olen siis varmaankin ollut tällä viikolla vähän kipeänä(josta todnäk noi oireiluni) ja nyt pari päivää ollut olo taas normaali olo, mikä on kivvaa ja nyt vapaapäivänä aijonkin ulkoilla ja nauttia kevätsäästä.

Heissan pitkästä aikaa! Lueskelin vähän viestejä läpi, että moni asia varmaan meni ohi. Mutta täällä kp15 ja vaikkei toiveita tärpistä ole, niin ilman ehkäisyä jatketaan. Mies kävi torstaina viimeisen kerran sädehoidossa ja samalla verikokeessa. Ens viikolla lääkärin soittoaika ja sitten kuulee, miten tästä eteenpäin.

Tervetuloa kaikki uudet :welcome Uusille tiedoksi, että siis me ollaan yritetty neljättä 1/19 alkaen. Tammikuussa mieheltä löytyi imusolmukesyöpä ja aivoissa on jotain outoa, mitä tutkitaan myöhemmin lisää. Päivä kerrallaan. Onneksi voi nyt suht hyvin. Meidän lapset täyttää tänä vuonna 12, 9 ja 7 v.

Täälä menossa kp3 ja helkkari kun oli kovat kivut viime yönä.. Heräsin niihin ja piti ihan kyyryssä mennä hakemaan särkylääkettä keittiöstä. Aamuun mennessä tosin kaikki oireet hävinny vihdoin :angelic: Ovista alan tikutteleen vasta kp 10/11 koska viimesksikin oli kp19. Tänään otan hyvällä omalla tunnolla muutaman lasin viiniä!

Viivojen vahvistumisia Lyytimantalle ja Marcipalle :smug:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Mulla samat menkkatyyliset jomotukset ja haamu testissä. Mutta enpä tiedä sen enempää ja tossa jo kirjoitinkin, että tuntuu ettei tästäkään sen enempää tule. Ja siis viime kierrossa kemiallinen.
Mullahan siis vasta jotain kp22-25, vuodosta alkaen 25, oon mielestäni bongannu oviksen itseasiassa ehkä kaksikin eri aikaan mutta miten se olis mahdollista km jälkeen. Eilen niputteli niin vasenta puolta. Tai ehkä se vaan vielä näkyy testissä, vaikka vuodon loppumisesta on jo 1,5viikkoa. Ihmettelen kun välissä tein jo negatestiä useita päiviä putkeen! Tänään äsken tehdystä jälleen haamu

Oli puhetta niistä one stepin herkistä raskaustesteistä joku aika sitten, ja vähän viitaten aiempaan keskusteluun yllä. Itse käytin niitä herkkiä raskaustestejä, ja aina haamut. Nyt tilasin raskauskeijulta ovistestejä ja kaupan päälle tuli pari herkkää one stepin raskaustestiä. Ovista testatessa kp7 eli eilen tein myös sen 10 herkän raskaustestin, ja haamuplussa sieltä tuli. En suosittele noita herkkiä enää itsekään kenellekään. 25 herkistä ei ole kokemusta :)

Marcipa, ylemmässä näkyy minun mielestä ihan selkeästi viiva! Tsemppiä kovasti, viivalle vahvistumista :Heartpink

Meillä nyt yk4 kp 8, kunnon ovisoireet kaikkinensa :smiley-ashamed005, ovisviivat lähes tasavahvat ja eilen talleteltu. Olen toiveikas :smiley-angelic003 En kyllä tiiä et miksi, mut nyt oon varma että tärppää :sign17laughing7 hehe, muutaman päivää sitten oli kyllä ihan päinvastaset fiilikset :think005

Mulla hirvee jalkojen raapiminen käynnissä ja ekaa kertaa tuli verta ikenistä vuoteen. Hyi, kiva ku joku tulehdus olisi.. nämä muistan ku alkoi raskaus ku luulin että oon raskaana mut se olikin ovis ja sillon siitä kierrosta tulin raskaaksi. En tiedä miksi juuri nämä ikenistä valuu verta harjatessa kierrois on näin käynyt..

Mulla on siis äly hyvä harja joka paransi ikenen terveyttä ja sen hommasin just ku oli ienherkkyyttä hitusen enemmän kuin normaalisti mut nyt sit olikin herkät ikenet. Tän oon joskus hormoneihin yhdistynyt kun se tapahtui aina ku hormonitoiminta muuttui...

Takaisin