Mulla meni vuosi ennenkuin plussa pärähti. Mua auttoi ajatus, että menen kuukausi kerrallaan, sillä koskaan ei tiedä milloin se plussa tulee/ ei tule.Vihdoin voisin uskaltautua kirjoittamaan itsekin! Mä olen siis 20v ja mies saman ikäinen. Vuosi ollaan oltu jo ilman ehkäisyä ja luotettu "varmoihin päiviin", mutta tammikuussa päätettiin virallisesti yrittää vauvaa. Olen itse odottanut jo pitkään, että mies olisi valmis, joten voitte kuvitella kuinka innoissani olen ollut. Kaksi varsinaista kertaa ollaan keretty yrittää, mutta ei ole tärpännyt. Harmittaa ihan vietävästi, vaikka tiedän että voi helposti mennä vuosikin ennen kuin onnistuu. Miten te muut ootte saanut innostuksen kuriin vai oletteko saanut? Pelottaa, että tämän innostuksen takia ei tärppää, kun joka kuukausi ootan että kunpa ne menkat ei alkaisi..
Tottakai siinä aina tuli takapakkia ja paha mieli kun menkat saapui, mutta juuri se, että pidin katseeni seuraavassa kierrossa, enkä siinä mahdollisessa vuodessa mikä tulee menemään. Myönnän, että meillä saattoi myös tärppäykseen vaikuttaa se, kun päästin hetkeksi irti siitä raskautumisajatuksesta, mutta se ei ole helppoa. Mä en henkilökohtaisesti usko, että innostus tai positiivinen jännitys voi mitään pilata, ehkä enemmän se stressi ja pelko voi jarruttaa hommia. :)Plussatuulia sinne!
Onhan se myös totta, että joka kuukausi jos kaikki menee ns. oikeaoppisesti hedelmöittymisestä asti niin todennäköisyys raskauteen on vain 20%. Jostain luin tilastoa, jossa muistaakseni sanottiin, että 80% pareista tulee raskaaksi vuoden yrittämisen aikana ja vielä 10% toisen vuoden aikana eli todennäköisyydet on loppujen lopuksi ihan hyvät, vaikka aikaa menee, jos kaikki on kohdillaan.

ei kyllä yhtään nappaa tällä hetkellä seksi tässä kivussa, eikös ovikseen kuulunut halujen lisääntyminen

. 

Uusille tiedoksi, että siis me ollaan yritetty neljättä 1/19 alkaen. Tammikuussa mieheltä löytyi imusolmukesyöpä ja aivoissa on jotain outoa, mitä tutkitaan myöhemmin lisää. Päivä kerrallaan. Onneksi voi nyt suht hyvin. Meidän lapset täyttää tänä vuonna 12, 9 ja 7 v.
, ovisviivat lähes tasavahvat ja eilen talleteltu. Olen toiveikas
En kyllä tiiä et miksi, mut nyt oon varma että tärppää 
hehe, muutaman päivää sitten oli kyllä ihan päinvastaset fiilikset