Raskaaksi 2020

:)
Piti kysyä sulta BabyMama että oliko sulla siinä kesken menneessä kiinnittymiskipuja? :) mietin kuumeisena tuleekohan niitä aina jos edellisissä raskauksissa on ollut

En ainakaan huomannu. Silloin mies asui ulkomailla muutaman kuukauden, ja olin jotenkin laskenut että kun taas tavataan niin ei ole mahollisuutta siihen kiertoon joten en edes yrittänyt etsiä oireita kun ajattelin sen olevan mahdotonta. Keskenmenon jälkeen kaikki kiertoon kuuluvat oireet on tuntunut selkeemmin, ja luulen sen johtuvan jotenkin kohdun herkistymisestä (en oo perehtynyt, ajatellut vain näin). Ny uskon tunteneeni kiinnittymisen, kun heräsin keskellä yötä ja vatsa oli ihan liekeissä ja sopii aikataulullisesti myös. Keskenmennyt oli siis mun ensimmäinen raskaus :)

:)

En ainakaan huomannu. Silloin mies asui ulkomailla muutaman kuukauden, ja olin jotenkin laskenut että kun taas tavataan niin ei ole mahollisuutta siihen kiertoon joten en edes yrittänyt etsiä oireita kun ajattelin sen olevan mahdotonta. Keskenmenon jälkeen kaikki kiertoon kuuluvat oireet on tuntunut selkeemmin, ja luulen sen johtuvan jotenkin kohdun herkistymisestä (en oo perehtynyt, ajatellut vain näin). Ny uskon tunteneeni kiinnittymisen, kun heräsin keskellä yötä ja vatsa oli ihan liekeissä ja sopii aikataulullisesti myös. Keskenmennyt oli siis mun ensimmäinen raskaus :)

Ok, mielenkiinnosta mietin, toki jokainen raskaus on ihan erilainen että eihän sitä välttis joka raskaudessa tuu kiinnittymiskipuja :bookworm:
Voin samaistua, tuntuu että kohtu on jotenkin herkempi km jälkeen :confused:

Mikään ei oo niin pyllystä kun se et lääkärit ei usko vaan laittaa aina psykosomaattisen piikkiin. Jostain ihmeen syystä mä en oo tätä kokenut vaikka mielenterveystaustaa onkin, mutta mun sisko kyllä on. Se ravas puoltoist vuotta terkkarissa useita kertoja viikossa koska kaikki ei ollu hyvin, ja aina se vaan leimattiin ns. "hulluks". Se makso niistä käynneistä ittensä kipeeks ku niiden alueella jokasesta käynnistä tulee joku 30 euron lasku. Lopulta se sit tutkittiin ja siskolle itselleen oli oikeastaan helpotus kun sillä lopulta todettiin MS-tauti, kun sit se tiesi ettei ole ollu hullu niinkun kaikki sille väitti ja sai selvyyden kaikkiin niihin oireisiin ja nyt niitä pystyttiin myös hoitamaan.

Tosi hienoa että nyt pääsit lääkäriin ja toivon että asioita alkaa tapahtua. Siskoa kun vierestä katso ni näki miten rankkaa se on ku ite tietää että jotain on vikana mut kukaan ei kuitenkaan usko. Varmasti tuntuu tosi surulliselta kun päätitte laittaa yrityksen jäihin, mut on todella hienoo et osaat kuunnella ja kunnioittaa omaa vointia ja pistää nyt itsesi etusijalle :happy: Tsemppiä ihan kauheesti :Heartred Kyllä ne asiat vielä järjestyy.

Kiitos :Heartred
Kiitos myös kaikille muille, jotka jaksatte tsempata :Heartpink Olen saanut teiltä tosi paljon tukea mun tilanteeseen, olette huippuja :notworthy

Mua ihan itkettää, kun mietin tätä, kun mulla juuri tämmönen tilanne, että kukaan ei uskonut. Lääkärit suurinpiirtein naureskeli vaan kun panikoiduin. Ärsyttäväähän se on, kun oikeasti itse tiedät, että nyt ei ole kaikki hyvin ja muut sanoo, että se on vaan tunne! No ei tosiaan ole jos nielu, huulet, leuka turpoaa, pelkkä tunne :stop:
Tunnen ja näen sen kehossani. Paniikkihäiriötä mulla tuskin on, mutta ne tulee mulle väkisinkin silloin, kun kohtaus on vaikea. Itseasiassa sain uuden kohtauksen ruokailun jälkeen, ja ensiavuksi otin pelkän antihistamiinin, auttoi ilman sivareita. Mut ei tietysti turvotusta ja kuumottelua kokonaan vienyt pois, nielun turvotus kuitenkin lähti. Itseasiassa oon alkanut miettimään, olenko allerginen jollekin ruoka-aineelle sekä lääke/lisä-aineelle.
Oli mahtavaa, että lääkäri otti tosissaan, kuunteli ja katsoi mun taustat. Sanoi vielä, ettei tämmöisissä tapauksissa tk voi tehdä mitään, koska tarvitaan spesialisteja tutkimaan tuo ihosairaus ja allergiataipumus koko laajuudessaan, että paras paikka tätä hoitaa on ihopoli. Hienointa oli, että pääsen kiireellisenä eli ei tarvitse kuukausi kaupalla odotella, etenkin kun tuo korona on peruuttanut suurimman osan ajoista, mutta mun tapauksessa ottavat pikaisesti tutkimuksiin. :happy119
Nyt menen vain allergialääkkeillä 2xpvä ja kortisonikin on hyllytetty, koska epäillään siinäkin olevan jokin apuaine, joka laukaisee turvotukset ja kuumotukset.

Itseasiassa sainkin ajan nopeasti, äsken tuli viesti eli ensi viikon tiistaina jo pääsen lääkärille! Tosi nopeaa toimintaa :gen014

Jospa asiat pikkuhiljaa alkaisi järjestymään. Raskaus varmaan paukautti rytinällä kaiken päälle+stressi, mutta uskon ja hartaasti toivon, että kun hormonitoiminta tasoittuu, herkistyminenkin katoaisi. Mulla on varmaan koko keho nyt niin sekaisin vaan, että oireilen millon mistäkin.

Ja se tunne, kun tajuaa, ettei olekaan sekaisin vaan ainoastaan tosi pahasti allerginen ja ihosairas - on aikamoinen riemuvoitto.
Katsellaan, mihin tilanne kehittyy. :nailbiting:

Kiitos :Heartred
Kiitos myös kaikille muille, jotka jaksatte tsempata :Heartpink Olen saanut teiltä tosi paljon tukea mun tilanteeseen, olette huippuja :notworthy

Mua ihan itkettää, kun mietin tätä, kun mulla juuri tämmönen tilanne, että kukaan ei uskonut. Lääkärit suurinpiirtein naureskeli vaan kun panikoiduin. Ärsyttäväähän se on, kun oikeasti itse tiedät, että nyt ei ole kaikki hyvin ja muut sanoo, että se on vaan tunne! No ei tosiaan ole jos nielu, huulet, leuka turpoaa, pelkkä tunne :stop:
Tunnen ja näen sen kehossani. Paniikkihäiriötä mulla tuskin on, mutta ne tulee mulle väkisinkin silloin, kun kohtaus on vaikea. Itseasiassa sain uuden kohtauksen ruokailun jälkeen, ja ensiavuksi otin pelkän antihistamiinin, auttoi ilman sivareita. Mut ei tietysti turvotusta ja kuumottelua kokonaan vienyt pois, nielun turvotus kuitenkin lähti. Itseasiassa oon alkanut miettimään, olenko allerginen jollekin ruoka-aineelle sekä lääke/lisä-aineelle.
Oli mahtavaa, että lääkäri otti tosissaan, kuunteli ja katsoi mun taustat. Sanoi vielä, ettei tämmöisissä tapauksissa tk voi tehdä mitään, koska tarvitaan spesialisteja tutkimaan tuo ihosairaus ja allergiataipumus koko laajuudessaan, että paras paikka tätä hoitaa on ihopoli. Hienointa oli, että pääsen kiireellisenä eli ei tarvitse kuukausi kaupalla odotella, etenkin kun tuo korona on peruuttanut suurimman osan ajoista, mutta mun tapauksessa ottavat pikaisesti tutkimuksiin. :happy119
Nyt menen vain allergialääkkeillä 2xpvä ja kortisonikin on hyllytetty, koska epäillään siinäkin olevan jokin apuaine, joka laukaisee turvotukset ja kuumotukset.

Itseasiassa sainkin ajan nopeasti, äsken tuli viesti eli ensi viikon tiistaina jo pääsen lääkärille! Tosi nopeaa toimintaa :gen014

Jospa asiat pikkuhiljaa alkaisi järjestymään. Raskaus varmaan paukautti rytinällä kaiken päälle+stressi, mutta uskon ja hartaasti toivon, että kun hormonitoiminta tasoittuu, herkistyminenkin katoaisi. Mulla on varmaan koko keho nyt niin sekaisin vaan, että oireilen millon mistäkin.

Ja se tunne, kun tajuaa, ettei olekaan sekaisin vaan ainoastaan tosi pahasti allerginen ja ihosairas - on aikamoinen riemuvoitto.
Katsellaan, mihin tilanne kehittyy. :nailbiting:
Mun miehellä oli vastaavanlainen tilanne, kun hänen oireitaan (ei liittynyt samoihin vaivoihin kuin sinulla) ei otettu todesta. Kukaan ei tuntunut ottavan todesta. Sanottiin vaan että jännityspäänsärkyä, käy hierojalla ja ota buranaa. Sairaalan päivystyksessä neurologi kuvas vain pään, josta ei mitään löytynyt. Totes että sulla on varmaan ahdistuneisuus häiriö, mielialalääkkeet kouraan, kiitos ja moro. No kävi psykologilla juttelemassa, joka sattu olemaan entinen fysioterapeutti, totes että ei sulla mielenterveydessä vikaa ole vaan jotain muuta. Suositteli lääkärille tekemään lähetteen fysiatrille ja sen sai. Kroppaa kuvattiin ja löyty pullistumat niskassa ja lannerangassa, jotka selkeesti selitti oireet. Mutta tässä kaikessa meni melki 2 vuotta, ennenkun joku otti asiakseen. Todella turhauttavaa kun työikäistä ihmistä pompotellaan paikasta toiseen eikä kukaan tunnu ottavan asiakseen.

Tiedättekö sen tunteen kun oikeen ahdistaa kun piinapäivät on meneillään. Yritän tsempata itteni jo henkisesti menkkojen alkuun :banghead: vaikka tosiaan tänään vasta dpo5
Ekaa kertaa tossa tilanteessa ja voin täysin allekirjoittaa:shifty::facepalm:

Eilen illalla ihan jäätävät kivut mahassa ja alaselässä eikä 1g panadoli ja kävelykää auttanu. Lämpimästä kauratyynystä vähän apua. Tiedä sitte vielä mitä kipuja oli. Dpo 10 tänään ja testi aamulla nega:bored: sorruin sit taas.:wink

Ja onnittelut plussanneelle!

Kuka saatana on keksinyt hiivatulehduksen? Kutittaa niin alapäätä että vois pulloharjalla rassata. :mad:

Mun miehellä oli vastaavanlainen tilanne, kun hänen oireitaan (ei liittynyt samoihin vaivoihin kuin sinulla) ei otettu todesta. Kukaan ei tuntunut ottavan todesta. Sanottiin vaan että jännityspäänsärkyä, käy hierojalla ja ota buranaa. Sairaalan päivystyksessä neurologi kuvas vain pään, josta ei mitään löytynyt. Totes että sulla on varmaan ahdistuneisuus häiriö, mielialalääkkeet kouraan, kiitos ja moro. No kävi psykologilla juttelemassa, joka sattu olemaan entinen fysioterapeutti, totes että ei sulla mielenterveydessä vikaa ole vaan jotain muuta. Suositteli lääkärille tekemään lähetteen fysiatrille ja sen sai. Kroppaa kuvattiin ja löyty pullistumat niskassa ja lannerangassa, jotka selkeesti selitti oireet. Mutta tässä kaikessa meni melki 2 vuotta, ennenkun joku otti asiakseen. Todella turhauttavaa kun työikäistä ihmistä pompotellaan paikasta toiseen eikä kukaan tunnu ottavan asiakseen.

Mistähän tollaset pullistumat tulee? Mulla ollu elokuusta asti selkänikamakipu ja niskakipua, lääkäri sano että jumpalla lähtee.. ei se joka päivä satu mutta usein

Täällä kp 29/24-28. Voi kun toivoisin ettei ne menkat nyt ala :smiley-angelic001 pieniä menkkamaisia kipuja on, ei muita oireita. Hätähousuna toissapäivänä tein negan testin, huomenna uudestaan.

Ihana palvelu raskauskeijulla. Tilastin testin, joka osoittui vialliseksi ja kun lähetin sähköpostia, niin melkein heti tuli vastaus että lähettävät uuden. :angelic: Ei se exacto vielä mitään näyttänyt, eli voi olla että ovis/hedelmöittyminen ei osunut siihen kohti mihin ajattelin. Tai sitten ei ole tärpännyt, tai testi ei ole niin herkkä kuin näyttää.
Saa nähä oliko ovis oikeesti näin aikasin vai oliko kyseessä joku muu hormonihässäkkä. Aika jännä sinäänsä, sillä ovis vuotoakin tuli muutama tippa... :eek:

• Tykkään
Reaktiot: Sen

Eilen illalla ihan jäätävät kivut mahassa ja alaselässä eikä 1g panadoli ja kävelykää auttanu. Lämpimästä kauratyynystä vähän apua. Tiedä sitte vielä mitä kipuja oli. Dpo 10 tänään ja testi aamulla nega:bored: sorruin sit taas.:wink

Hyvin vois olla vasta kiinnittyminen, älä heitä kirvestä kaivoon vielä! :angelic:

Mistähän tollaset pullistumat tulee? Mulla ollu elokuusta asti selkänikamakipu ja niskakipua, lääkäri sano että jumpalla lähtee.. ei se joka päivä satu mutta usein
Välilevynpullistuma. Miehellä tehnyt nostelut ja trukilla ajo (joutunut kallistaan päätä paljon taaksepäin)

Kuka saatana on keksinyt hiivatulehduksen? Kutittaa niin alapäätä että vois pulloharjalla rassata. :mad:

Anteeksi, mutta naurahdin ääneen. Vaikka totta se on, mulla oli viime kierrossa ja oisin voinu juustoraastimella jyystää kun niin kutisi. En ssit tiedä oliko se hiiva mut rauhottu kun menkat Alko ja otin hiivalääkkeen :laughing002

Mulla tulee hiivan oireet joka kk ovista ennen. Mut mä oon oppinut et odotan kaksi päivää, jos pahenee ni on hiiva ja jos hellittää oviksen jälkeen ni hormonaalista ja jos sitä hoitaa niin iskee kunnon megahiiva. Mulla muka oli kauheata hiivakierrettö nyt ei oo hiivaa ollu aikoihin!

Tänään laski lämmöt viel lisää ja sit kunnon itsevarma olo, vois p*nna vaikka puuta ..

Ukon kanssa sit ollaan ostettu jotaki sekundaa. Jo kolmas kondomi räjähti niin päädyttiin et nyt jos ovis on pian niin ollaan ilman. En usko et jos ovis tyyliin ylihuomenna tai sitä seukki päivänä et mikään siittiö siel elä. Ei oo aiemminkaan

Mutta sen jälkeen tajusin kuinka paljo haluun lapsen. Itkettää lapset joita ei saanut ja sit haluan lapsen. Sitä on kuin äiti ilman lasta.... Sori, oviksen aikana oon tosi herkillä...

En ollu varma laittaako hauska vai sympatiaa, mut päädyin sympatiaa, koska tiedän miten raivostuttava tunne. Hauskuutti vain tuo pulloharjalla rassaaminen:hilarious:
Hyvin vois olla vasta kiinnittyminen, älä heitä kirvestä kaivoon vielä! :angelic:
Juu ei oo viel heitetty. Vuoristorataa mennään mielen kanssa:p herkistyin tänää miehen vauvakirjaa ja kuvia katelles kovin ja mietin miten:dummy: ihanaa olis päästä omasta vauvasta täyttelee:dummy1:

Dpo7 ja testasin herkällä negan...:hilarious:
Ihan kyllä allekirjotan sen nimityksen piinaviikot :wacky:

@Sofia2016m ymmärrän, ja varsinkin kun kuumeissaan sitä kroppaa tutkii niin paljon ja koittaa kaikki oireet tulkita positiivisesti :wacky:
Siltikään en tuota todennäköisesti kiinnittymistä osannut jostain syystä nyt yhdistää, olin ajatellut että se tuntuu enemmän samanlaisille vihlaisuille kuin alkuraskaudessa oli. Tämä siis herätti mut yöllä, sattui koko vatsaan ja ajattelin sen olevan sekaisin. Koitin käydä silloin yöllä vessassakin mutta vaivaisen pienen pierun sain äherrettyä ulos :laughing002 Aamulla vielä miehellekki höpöttelin että mitähän siinä tapahtu kun ikinä tuollaista tuntenut ja mietin oonko kipeäksi tulossa. Tietenkin kaikki raskaudet on ärsyttävää kyllä erilaisia, ja aina sitä ei tunne :rolleyes::rolleyes: Olis niin paljon helpompaa jos kaikilla etenis aina samalla tavalla ja samoilla oireilla, niin ei tarvis tällä tavalla kituutella ja odotella että mitä ja milloin tapahtuu! :banghead::banghead::grin

Tiedättekö sen tunteen kun oikeen ahdistaa kun piinapäivät on meneillään. Yritän tsempata itteni jo henkisesti menkkojen alkuun :banghead: vaikka tosiaan tänään vasta dpo5
Jep. Tänään ehkä dpo 9.. tai 8.. ja sorruin tekemään testin vaikka vannoin että teen vasta kun menkat on myöhässä.. :banghead: no negahan se tietty oli.. kyllä on piinalliset ajat menossa.. varmaan taas aamulla tulee testattu.

Nää vois olla oireita tai sitten ei.. tuntemukset rinnoissa, välillä kuumottaa ja välillä kihelmöi, välillä taas ei mitään.. mahaa turvottaa (oon syöny aika monta pullaa tänään :smiley-ashamed008) ja on aaltomaista huonoa oloa, voi johtua rautalääkkeestä. Jotain väsymystäkin on mutta se tuntuu olevan mulle normaalitila kun varastorauta ei oo kondiksessa.

Ah niin ihanasta hiivasta tuli mieleen yksikin ilta kun lääkettä ei ollut ja kutina kävi sietämättömäksi. Noh marssin jääkaapille, otin Bulgarian jogurtin kouraan ja menin pöntölle ja aloin läästimään sitä toosaan ja voi juku kun alko helpottamaan. Mies kyllä taisi hivenen olla huolissaan mun mielenterveydestä :grin

Edit: tai sit raukka luuli että on tulossa todella kummallista seksiä

Takaisin