Raskaaksi 2020

Uskon et on se et mun mieli pysyy hyvänä ku kyl tässä läheisyyttä on. Tulee vaan niin hyödytön olo ku ei vuosiin ovuloinut ja nyt ku ovuloinkin luomusti niin ei voi. Ehkä se on se

Mä söin maca-jauhetta joitain vuosia sit, en raskautumiseen vaan koska muutenkin hyväksi. Mulla se laukas aika nopeesti manian (oon bipolaarinen), eli tästä päätellen vireystasoon se ainakin vaikuttaa jos ei muuta. :grin Outoa kyl että tuli ummetusta, yleensä vaikuttaa aluks just päinvastoin! o_O
Mukava törmätä johon kuhun toiseenkin bibolaaria sairastavaan ihmiseen! Mullakin diagnoosi :happy: (Ei siis kiva, että se on kuitenkaan) :woot:
Onko sulla löytyny hyvä lääkitys? Vaikuttaako se miten elämään?
Ei ole pakko vastata siis, mutta mielenkiinnosta kysyn kun lapsihaaveita molemmilla. Luin netistä raskausaikana paljon ''kokemuksia'' Bibolaarihäiriöstä ja äitiydestä ja kaikki mitä löysin oli suoranaista haukkumista...:shifty:
Ei ollut kiva, varsinkin kun tiedän että tän sairauden kanssa pärjää ja voi silti olla hyvä äiti.

@Pikkis91 toivottavasti tarkottaa sitä, että sun mies saa maailman parhaan synttärilahjan lähipäivien sisään :rolleyes::rolleyes:

@Laalaa1234 joko testasit? :smiley-bounce013
En oo vielä testannu ajattelin ke aamuna testata :angelic: tänään töissä olin ihan sata varma et nyt alko menkat ,mutta ei tuli vaan valkovuotoa :woot: kun koski viel mahaan menkkamaisesti, olin jo että kohta tulee kiire ku valkoset työhousut on pialla muuten laughing6 mutta ei vielä ainakaan!

Siis nyt pitää editoida, me ei siis yritetä . Mulla on hoidot aloitettu muuhun vaivaan ja nyt oli löydetty hyvä ehkäisy joka ei hajoo kesken kaiken niin mua rupesi niin ottaa aivoon ku siis päätettiin näin. Meillä on suht aktiivinen seksielämä ja lähinnä nyt rupesi ärsyttämään ku kauan etittiin et mikä on hyvä ehkäisy ja se löyty niin nyt ei ku selibaatti. Bläh tää karanteenis olo ärsyttää vaan. Jannn on kyl oikeassa, on parempi ettei käy vahinko mut nyt vaan ärsyttää ku oon pitänyt tarkkaa lukua kaikesta ja lämmöt ja ehkäisy on tarkistettu joka ikinen kerta.no joo, eipähän käy vahinko.

(Alkaako täs kohta siirtää liiallista vauvakuumetta jo tähän ku ei pitäisi..) oonko joku masokisti

Okei.. Mäkin ymmärsin väärin, anteeksi. Ymmärrän silti turhautumisesi

En oo vielä testannu ajattelin ke aamuna testata :angelic: tänään töissä olin ihan sata varma et nyt alko menkat ,mutta ei tuli vaan valkovuotoa :woot: kun koski viel mahaan menkkamaisesti, olin jo että kohta tulee kiire ku valkoset työhousut on pialla muuten laughing6 mutta ei vielä ainakaan!

Oii, hyvänkuulosta! :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Kerro miten etenee!

Ja tuohon bibolaariaan (en oo ikinä varma miten kirjoitetaan, menikö oikein??:grin), mun yks läheisimmistä ihmisistä kans sairastaa sitä, on mitä ihanimman 7-vuotiaan yh-äiti. Ja voin vaan haaveilla että musta tulis ikinä niin hyvä äiti :Heartpink:Heartpink:Heartpink Samaa mieltä asiasta googlettelujen kans, kannattaa pysyä poissa. Suurin mielipide usein tuntuu olevan ihmisillä, joilla ei ole asiasta mitään kokemusta. :happy:

Minulla epäiltiin bipolaarista ja lääkäri piti diagnoosin pysyvänä kunnes löytyi ADHD joka ei tee minusta sen huonompaa äitiä vaikka olen aktiivinen ja monesti liikaa keskityn johonkin ja ikään kuin uppoudun sinne etten kuule ku mies puhuu edes tai koira pyörii jaloissa

Onko teillä kenelläkään selkeästi ovulaation oletettua ajankohtana ahdistusta, unettomuutta tai alakuloa? Mä oon nää huomannut itsessäni mut mietin kuinka yleistä se mahtaa olla

Oii, hyvänkuulosta! :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Kerro miten etenee!

Ja tuohon bibolaariaan (en oo ikinä varma miten kirjoitetaan, menikö oikein??:grin), mun yks läheisimmistä ihmisistä kans sairastaa sitä, on mitä ihanimman 7-vuotiaan yh-äiti. Ja voin vaan haaveilla että musta tulis ikinä niin hyvä äiti :Heartpink:Heartpink:Heartpink Samaa mieltä asiasta googlettelujen kans, kannattaa pysyä poissa. Suurin mielipide usein tuntuu olevan ihmisillä, joilla ei ole asiasta mitään kokemusta. :happy:

Babymama miten on onnistunut tupakin lopettaminen? Tämä siis ihan vain mielenkiinnosta. Mulla viimeksi lopetus oli helppo mut sit yhtäkkiä teki kauheesti mieli ja ymmärsin sit et se oli sillon kesken menny ku Alko taas tekee mieli röökiä :bored:

Mulla ei mitään uutta näihin vauva-asioihin tai kiertojuttuihin liittyvää, mut tulimpahan kertomaan, että allergiakohtaus paukahti T A A S iltapäivällä :smiley-angry016

Et oon jo todella raivona tän oireilun kanssa. TälläKin kertaa lisäravinne (uusi maitohappobakteeri-valmiste) ja lisäaine. Pitkään luulin tulleeni allergiseksi sukraloosille tai maltitolille, niitä välttäen, mut kyse olikin piidioksidista, mitä löytyy monesta lääkkeestä ja lisäravinteesta. Kyyläsin kaikki purnukkani läpi, ja sama aine tosi monessa mun käyttämässä tuotteessa, joista tullut jotain oiretta. Jopa kortisonissa, mut sitä oli pakko nyt ottaa vaik tuun siitä ihan sairaaksi, jotta henki kulkee :facepalm:

Ikävintä tässä kaikessa on, että monet mun oireista tuntui selittyvän "psyykkiseksi oirehdinnaksi", kunnes mieskin alkoi näkemään mun kasvoilta tänään et puol päätä taas turpoo, käsiä ja jalkoja myöten, ja sanoi mulle sitten että selvä allergiareaktiohan tuo on. No niin oli! Vedin kunnon coctailit lääkkeitä ja rauhottui, ei tullut edes paniikkia, vaikka kieli alkoi jälleen turpoamaan. Mun matalat verenpaineet taitaa selittyä tällä ja sit, kun kohtaus alkaa rauhoittumaan ja kortisoni rupeaa vaikuttamaan nousee verenpaineet ja alkaa tykyttely. Tosi terveellistä varmaan keholle, mut minkäs teet. Aion kyllä huomenna jutella sen psyk.sairaanhoitajan kanssa, että voisko mut vaikka lähettää uudestaan allergiapolin tutkittavaksi, kun ei tästä tule paskaakaan. Mua ei ole ikinä lääkärissä uskottu, ei silloinkaan, kun ensimmäisen kerran puhkesi vilja- ja maitoallergia, kun lähestulkoon oksentelin kaiken pihalle, sydän teki jatkuvia rytmäreitä ja mulla oli silloinkin Psyykkisiä Ongelmia - totta mooses oli, kun ahdisti jatkuva huonovointisuus ja hirveä olo. Vasta monen turhan tutkimuksen jälkeen löysin tieni allergialääkärille, jossa laajat viiveelliset allergiat todettiin ja ige-muodostus veressäni oli huimaa, 1500 oli arvo, kun normaalilla ihmisellä se on alle 100. :meh:

Ei siinä, mulla on varmasti psyykkistä taakkaa ja stressiä ollut tässä herkistämässä kehoa + liika treeni, mutta että tilanne eskaloitui tämänkaltaiseksi niin kyllä asia vaan niin on, että tuo allergia viivästyneenä sekä nopeana on mulla varmasti vaikuttanut tähän kehoon ja eritoten paniikkeihin. :stop: Mulla on nyt liuta uusia vaikeita allergioita, enkä kohta tiedä, mitä uskallan syödä.

Anteeksi jatkuva valitus, mutta nyt mä tyydyn hoitamaan itseäni allergialääkkein, enkä taatusti enää kokeile Yhtään Mitään Uutta. :shifty: Oon vaan niin kypsä tähän, ihan kuollut olo joka kerta näiden kohtausten jälkeen, kun tulee ne jälkioireet hikoiluineen ja päänsärkyineen. :banghead: Ja aivan tolkuton väsymys.

Mutta joo, toivottavasti muilla ollut helpompi pääsiäisen aika. :happy3

Babymama miten on onnistunut tupakin lopettaminen? Tämä siis ihan vain mielenkiinnosta. Mulla viimeksi lopetus oli helppo mut sit yhtäkkiä teki kauheesti mieli ja ymmärsin sit et se oli sillon kesken menny ku Alko taas tekee mieli röökiä :bored:

Yllättävän hyvin! Oon aamuisin ottanut kahvin ja menny sen kans ulos, saanut sen fiiliksen että käy sielä ulkona pyörähtämässä. Tylsinä hetkinä tekee tosi paljon mieli, mut sit oon alkanu puuhasteleen kaikkee. Esimerkiksi tänään on putsattu molempien vessojen hajulukot :laughing002:laughing002
Kai se motivaatio vaan on sitten niin eri! Samalla kuitenki haaveilen että ku tää on ohi nii pääsee taas tupakalle :grin:grin

:sorry::sorry:
Mulla ei mitään uutta näihin vauva-asioihin tai kiertojuttuihin liittyvää, mut tulimpahan kertomaan, että allergiakohtaus paukahti T A A S iltapäivällä :smiley-angry016

Et oon jo todella raivona tän oireilun kanssa. TälläKin kertaa lisäravinne (uusi maitohappobakteeri-valmiste) ja lisäaine. Pitkään luulin tulleeni allergiseksi sukraloosille tai maltitolille, niitä välttäen, mut kyse olikin piidioksidista, mitä löytyy monesta lääkkeestä ja lisäravinteesta. Kyyläsin kaikki purnukkani läpi, ja sama aine tosi monessa mun käyttämässä tuotteessa, joista tullut jotain oiretta. Jopa kortisonissa, mut sitä oli pakko nyt ottaa vaik tuun siitä ihan sairaaksi, jotta henki kulkee :facepalm:

Ikävintä tässä kaikessa on, että monet mun oireista tuntui selittyvän "psyykkiseksi oirehdinnaksi", kunnes mieskin alkoi näkemään mun kasvoilta tänään et puol päätä taas turpoo, käsiä ja jalkoja myöten, ja sanoi mulle sitten että selvä allergiareaktiohan tuo on. No niin oli! Vedin kunnon coctailit lääkkeitä ja rauhottui, ei tullut edes paniikkia, vaikka kieli alkoi jälleen turpoamaan. Mun matalat verenpaineet taitaa selittyä tällä ja sit, kun kohtaus alkaa rauhoittumaan ja kortisoni rupeaa vaikuttamaan nousee verenpaineet ja alkaa tykyttely. Tosi terveellistä varmaan keholle, mut minkäs teet. Aion kyllä huomenna jutella sen psyk.sairaanhoitajan kanssa, että voisko mut vaikka lähettää uudestaan allergiapolin tutkittavaksi, kun ei tästä tule paskaakaan. Mua ei ole ikinä lääkärissä uskottu, ei silloinkaan, kun ensimmäisen kerran puhkesi vilja- ja maitoallergia, kun lähestulkoon oksentelin kaiken pihalle, sydän teki jatkuvia rytmäreitä ja mulla oli silloinkin Psyykkisiä Ongelmia - totta mooses oli, kun ahdisti jatkuva huonovointisuus ja hirveä olo. Vasta monen turhan tutkimuksen jälkeen löysin tieni allergialääkärille, jossa laajat viiveelliset allergiat todettiin ja ige-muodostus veressäni oli huimaa, 1500 oli arvo, kun normaalilla ihmisellä se on alle 100. :meh:

Ei siinä, mulla on varmasti psyykkistä taakkaa ja stressiä ollut tässä herkistämässä kehoa + liika treeni, mutta että tilanne eskaloitui tämänkaltaiseksi niin kyllä asia vaan niin on, että tuo allergia viivästyneenä sekä nopeana on mulla varmasti vaikuttanut tähän kehoon ja eritoten paniikkeihin. :stop: Mulla on nyt liuta uusia vaikeita allergioita, enkä kohta tiedä, mitä uskallan syödä.

Anteeksi jatkuva valitus, mutta nyt mä tyydyn hoitamaan itseäni allergialääkkein, enkä taatusti enää kokeile Yhtään Mitään Uutta. :shifty: Oon vaan niin kypsä tähän, ihan kuollut olo joka kerta näiden kohtausten jälkeen, kun tulee ne jälkioireet hikoiluineen ja päänsärkyineen. :banghead: Ja aivan tolkuton väsymys.

Mutta joo, toivottavasti muilla ollut helpompi pääsiäisen aika. :happy3

Ompa harmi kuulla että sulla on ollut taas heikompi päivä tän osalta! :sorry::sorry: Toivottavasti löydät sen balanssin lääkityksen kans, mikä toimii just sulla. :Heartpink Muista myös lääkäreiden kans jutellessa kertoa sun KAIKKI oireet! Meillä masennukseen taipuvalle miehelle annettiin vatsalääkettä, joka lisää itsemurhariskiä. Meinasin mennä seinistä läpi kun tää selvis! :smiley-angry007
Mutta lopulta löytyi se juuri hänelle sopiva cocktail, kun jaksettiin etsiä! Ja niin se löytyy sullekin! :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

:sorry::sorry:

Ompa harmi kuulla että sulla on ollut taas heikompi päivä tän osalta! :sorry::sorry: Toivottavasti löydät sen balanssin lääkityksen kans, mikä toimii just sulla. :Heartpink Muista myös lääkäreiden kans jutellessa kertoa sun KAIKKI oireet! Meillä masennukseen taipuvalle miehelle annettiin vatsalääkettä, joka lisää itsemurhariskiä. Meinasin mennä seinistä läpi kun tää selvis! :smiley-angry007
Mutta lopulta löytyi se juuri hänelle sopiva cocktail, kun jaksettiin etsiä! Ja niin se löytyy sullekin! :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Joo mulla onneksi sopii toi mun vakkari allergiatabu paremmin kun hyvin! Samoin paikallisvalmisteet, kuten nenäsuihkeet ja silmätipat. Mut ku koitin vaihtaa lääkkeen hetkeksi mm. setiritsiiniin, niin aloin taas saamaan paniikkia ja allergiaoireita (kun siinäkin apuaineena tuota piidioksidia:mad: mut tuoteselosteessa kyllä mainittiin allergiakohtaukset apuaineille sekä itsemurha-ajatukset!?) Sama juttu ton kortisonin kanssa, mut tänään osasin jotenkin jo "odottaa" et nyt tulee kohta huono olo ja hoin itelleni "älä säikähdä, mies on vieressä, jos mitä tahansa sattuu" , niin meni ohi sit se kammo-olo. Nyt jo parempi muuten, mut päätä vähän särkee ja sydän laukkaa, eikä uni tule :facepalm: Niin ja kovasti hikoiluttaa, mut elimistö poistelee varmaan allergia-ainesta. Turvottelee kans viel vähän, mut taas menee varmaan aikaa ennen kun tasaantuu. Kylläpä ottaa päähän tää :meh: Voin oikeesti sanoa vihaavani allergioitani - varsinkin kun ne on niin outoja, et kun niistä jotain mainitsee, niin kukaan ei usko. :banghead: Onneks mies on niin jees, et aina kun johonkin lähdetään, on se eka varmistamassa, et mulla on adrenaliini, astmalääkkeet tai vähintään allergialääke mukana :hilarious:

Tieteen kuvalehdestä.
IMG-20200414-WA0000.jpg

Kphyvin aikaista mut ovista pukkaa. Kp12 siis ja kivut hyvin eri tavoin läsnä. Liittyköhän tämä jotenkin tohon ku kuukausia on ovuloinut ihme aikaisin et jos nyt kp15 tulis

Laitan noi tikut tohon niin olisiko niin et kohta nousee uudestaan ja tulee hymy? Tai näin vissiin mun kohdalla et nousee ja oireet ja sit kohta pari päivää ja sit bädääm hymy.

Puhuttiin miehen kanssa ja hän nyt suostui kondomin kanssa seksiin. Eipä siinä et olis haluja kun mun ovis lähenee sen vähemmän mulla tekee mieli kipujen takia. Ihan tuskaa. Mut viime kierrossa hymy oli ton keskimmäisen luokkaa. Uskon et tosta vahvistuu viel hymyksi ja sit kovemmat kivut joskus kp15 noin uskoisin. Tähän kiertoon otan proget mukaan varuiksi ettei kierto mee pitkäksi. Paitsi jos ovuloin kuten merkit antaa ymmärtää niin sithän en tarvi progeja. Huoh mitä mietintää.

Kaipa mä toivon et olis joku yllätys tulossa. Mut ei on ei ja mä kunnioitan sitä ja omaa parantumista vaan on tää vaikeaa.

Tikutus siis et löytyy ovis ja sen läheisyydessä ei seksiä.

Liitteet

• IMG_20200414_084227.jpg
    IMG_20200414_084227.jpg
    23.7 KB · Katsottu: 191
Mulla ärsyttää ku tiedostan nyt et tää turhautumista lisää se et mä ovuloin. Tai monessa kierrossa oon ovuloinut ihan normisti ja tullu menkat mitä siis ei vuosiin (!?) ole ollut normiovista vaan tikut yhtä tummaa ja oplus miljoonaa kertaa. Nyt toimii kuten pitää mut oireet on niin rajut ja sit toivoo et nyt jospa vaikka. Äh, pitää nyt olla järkevä

@zarar_ tosi ikävä kuulla noista sun vaivoista :sad001:sad001 Ootko kokeillut koskaan siedätyshoitoa/onko se sun kohdalla mahdollista? Mulla on siskolla kans ollut ikuinen flunssa ja tosi pahoja allergiaoireita, oikeastaan ihan kaikelle mitä voi vaan keksiä. Muistan kun kerran oltiin Karibialla lomalla ja hän oli kuin punainen, turvonnut ja kutiava pallo lähes koko reissun ajan (aurinko+ruokaa oli lähes mahdoton saada hänen toiveilleen koska paikallinen keittiö ja miljoonat mausteet ja välillä tuntui että ilmassakin oli jotain allergisoivaa), ja siedätyshoidon jälkeen on ottanut enää koko siitepölyaikaan pari allergialääkettä, ja silloinkaan oireet ei ole noussut niin pahaksi! Toki se oli kukkarolle pieni notkahdus ja olisko se useamman vuoden sitä hoitoa saanut, mutta sanoi sen olleen sen elämänsä paras päätös!

@Jesbe anteeksi jos kysyn näin henkilökohtaisen kysymyksen eikä ole pakko vastata, mutta saanko kysyä miksi lopetitte yrittämisen? Selkeesti sulla tuntuu olevan tosi kova vauvakuume ja pikkunyytti enemmän kuin tervetullut.:oops::confused::confused:

@NuuNuuh @Pingviiniemo Täällä kanssa yksi bipolaarinen. Mun oma lääkitys on tällä hetkellä erityisen hyvä ja oon jo monta vuotta elänyt "normaalia" elämää. :happy: Luin kanssa joskus niitä äitiyttä ja bipolaarisuutta käsitteleviä keskusteluja, mutta pahan mielenhän niistä vaan sai. Asiat kun ei oo niin mustavalkoisia, kun niistä keskusteluista tuntuu saavan kuvan. Kun nyt on itse tasapainossa itsensä kanssa ja on oppinut tunnistamaan itsensä vointia yms. niin uskon pärjääväni äitinä. Osaan pyytää apua jos sitä tarvitsen ja oon sanonu läheisilleni, että jos mun vointi näyttää menevän johonkin suuntaan niin siitä pitää heti sanoa. Onneks tosissaan jo muutaman vuoden oireeton, toivottavasti jatkossakin. Kaikilla on omat "taistonsa". Hyvää vointia kaikille sen puolesta! :happy:

Tein tänään sen testin sitten, kun mieskin toivoi sitä. Sain vaan viivanpaikan testiin. Voihan höh! Ei muuta, kun menkkoja odottelemaan ja uuteen yritykseen.

@zarar_ tosi ikävä kuulla noista sun vaivoista :sad001:sad001 Ootko kokeillut koskaan siedätyshoitoa/onko se sun kohdalla mahdollista? Mulla on siskolla kans ollut ikuinen flunssa ja tosi pahoja allergiaoireita, oikeastaan ihan kaikelle mitä voi vaan keksiä. Muistan kun kerran oltiin Karibialla lomalla ja hän oli kuin punainen, turvonnut ja kutiava pallo lähes koko reissun ajan (aurinko+ruokaa oli lähes mahdoton saada hänen toiveilleen koska paikallinen keittiö ja miljoonat mausteet ja välillä tuntui että ilmassakin oli jotain allergisoivaa), ja siedätyshoidon jälkeen on ottanut enää koko siitepölyaikaan pari allergialääkettä, ja silloinkaan oireet ei ole noussut niin pahaksi! Toki se oli kukkarolle pieni notkahdus ja olisko se useamman vuoden sitä hoitoa saanut, mutta sanoi sen olleen sen elämänsä paras päätös!

@Jesbe anteeksi jos kysyn näin henkilökohtaisen kysymyksen eikä ole pakko vastata, mutta saanko kysyä miksi lopetitte yrittämisen? Selkeesti sulla tuntuu olevan tosi kova vauvakuume ja pikkunyytti enemmän kuin tervetullut.:oops::confused::confused:
Koska mul vaihtui mies. Tietää kyl et haluun mut jossain vaiheessa. Ja joo mulla on yritystä monta vuotta, mies tietää et mä haluun ja vaikka yksin sitten.. mut kyl harmittaa kun toimii normaalisti keho eikä yritystä. Se mua harmittaa ku vauva kuume ollu jo viimeiset 6 vuotta ja yritys silloin yks ja sama mies mut erottu on.. ja nyt uuden kans ei ihan heti vaik tunnetaankin pitkän ajan takaa ja hän tietää mun halun mut pitää mun terveyttä tärkeämpänä ja mä ymmärrän mut kyl se kirpaisee ku digi hymyilee ja sit ei voi yrittää. Tää kirpaisee vaan minua ku aiemmin ei ollut edes ovista eikä menkkoja jos en ottanut progea. Nyt on. Ja vauvakuumetta ilmassa miten voi olla ilman yritystä vaikka onkin oma terveys ny ensisijainen juttu

Takaisin