Raskaaksi 2020

Muistan myös joskus kun mulla oli kämppis, että menkat meni ihan synkassa. Ja nyt viimeiset puoli vuotta olen tehnyt tiiviisti töitä kahden naispuoleisen ihmisen kanssa, ja saimme meidänkin kierron samaan. :grin Tiettyinä päivinä kuukaudesta on kiukkuinen naisporukka kun kaikilla hermot kireänä :laughing002
Joo meillä on ihan sama. Ja viimeksi asuttiin saman katon alla pari vuotta sitten. Nyt taas asutaan ja saman tien veti synkkaan. Onneksi tietää että mikä kierron vaihe ja tiedetään et kaksi päivää tuun jäljessä. On tämäkin :D

Tänään pitäisi olla kp1 ja tässä aamun testi View attachment 88046

Mahtavasti se on vahvistunut kun vertaa eiliseen kahteen:
View attachment 88047

Ehkä pikkuhiljaa niin jossakin kohtaa alkaa luottamaankin! :smiley-angelic001 Mielettömän paljon kkm kummittelee, empä olisi ikinä uskonut kuinka paljon voi vaikuttaa. Jos muutoksia ei tule, soittelen viikon päästä maanantaina neuvolaan ja pyydän apua viikkojen laskun kans että saa varattua varhaisultran niin pian kuin se on mahdollista. Sykkeen jälkeen rauhotun :grin

Upeat viivat näkyy! Paaaaljon onnea :hello2:Heartred

Täältä hän iskee takavasemmalta (viitaten siihen, että tässä ketjussa kirjoitellut joskus viimeksi vuonna nakki, enemmänkin tuolla yritystä odottavissa vielä...)!

Osaakos joku kokeneempi kertoa ns. MISSÄ VIKA? -osastoon :hilarious: Oli jotain One Stepin (totaalikakkoja meikäläisen käytössä) ovistikkuja, ja niihin en saanut plussaa edes tussilla piirtämällä. Joten ostin kokeiluksi cb dual digitestit ja nyt kahdessa kierrossa saanut niihin plussan. Siis pysyvän plussan, sen semmosen stabiilin smiley facen. Missä se vilkkuva "Nyt jos alatte viritteleen, niin olisi pari kivaa lisäpäivää raskautua mahdollisesti" naama on?? Tämän 48h silmiin tuijottelevan pärstän lisäksi olen saanut hienon tyhjän vilkkumattoman ympyrän. Eli nää testit menee meikäläisellä nollasta sataan. Joko ihan tyhjää tai sitten seuraavana päivänä pysyvä hymynaama.

Whaaaat is thiiiis? :anyone

Heippa! :greet025
En tietenkään oo asiantuntija, mutta noita dual hormone testejä itsekin käyttäneenä tutkin aikanaan netistä paljonkin niistä, ja ilmeisesti se estrogeenin nousu, josta siis vilkkuhymy kertoo, voi tapahtua joillain vasta niin myöhään tai olla niin alhainen, että testi ei bongaa sitä erikseen vaan ilmoittaa sit ainoastaan LH noususta kiinteällä hymyllä. Toinen vaihtoehto on, että sun pitäisi aloittaa testaaminen aiemmin kierrossa - se vertaa sitä estrogeenitasoa testauksen aloituspäivään, joten jos aloittaa testaamisen vasta kun estrogeenit on jo nousseet, se ei tunnista sitä nousua vaan olettaa sen olevan ns. sun normaali estrogeenitaso. Tästä syystä et se vertaa sitä estrogeenitasoa ensimmäiseen testipäivään, menee aina vähintään muutama päivä että voi tulla vilkkuhymy. Mutta LH piikin testi voi havaita heti, eli kiinteä hymy olisi mahdollista saada jo ekana testipäivänä jos ovishuippu osuisi siihen. Tämän takia paketissa on myös se maininta, että pitää käyttää koko kierron ajan samaa testilaitetta, vaikka tikkuja tarvitsisikin ottaa lisää seuraavasta paketista.

Testasin kerran huvikseen toista testilaitetta kesken kierron kun olin jo saanut vilkkuhymyn, ja tällöin ensimmäisenä käytössä ollut testilaite näytti samasta pissasta vilkkuhymyä ja uusi laite tyhjää. Pientä labraleikkiä, kun pakko aina testailla :hilarious:

Saako avautua? Mies ei nyt neljään päivään suostu seksiin ku on ovis tulossa. Mitä järkeä tässä nyt on???

Hei, liityn uutena palstailemaan.
Seurannut teidän kirjoittelua jo syyskuusta -19 asti.
Esikoista yritämme. Minä 38v ja mies muutaman vuoden vanhempi.

Kuparikierukka poistettiin syyskuussa -19 ja ekasta kierrosta tärppäsi. Keskenmenoon päättyi 11.11. Varhaisultrassa näkyi tuolloin oletettua n. viikkoa pienempi alkio ja vuoto alkoi samana päivänä. Km meni lähes kivuttomasti ja kohtuullisella vajaan viikon vuodolla ohitse.

Tänään kp 23/25-26 ja Dpo 10 (tikutin oviksen + oireet täsmäs) Sofi ultimate haalea plussa. Itse näin hyvin, mies ei edes tihrustamalla :facepalm:. Tein heti perään Clearbluen digin ja näytti raskaana 1-2 vko :joyful: siitä uskoi mieskin :grin.
Mietityttää, että koska alan itse uskomaan raskauteen. Viimeksi alusta asti oli jännä vähän hällä väliä olo, tuntui jotenkin koko ajan, että se raskaus ei tule onnistumaan. Toisaalta ei ollut sitten varmaan sen takia niin kova paikka kun km tapahtui..

Tervetuloa @canephora ja toivottavasti lähtee plussa vahvistuun teillä! :happy::happy:

Ja @Jesbe mitä ihmettä, alkoko miestä epäilyttää ja päättää ratkasta tän näin!? Eikö teillä ollut myös melko pitkä yritys takana?
Ja naiset kuulemma muuttaa mieltään jatkuvasti. :sad001 Tuollainen vakavalla asialla leikkiminen ei ole mun mielestä reilua lainkaan. Koita saada irti mistä nyt kenkä puristaa :Heartred

Jesbe tehän välttelette raskautumista? Ehkä parempi pihdata ettei käy vahinko niinkuin viime kierrossa?

Tervetuloa @Elevine :smiley-bounce012
Itsellä ainakin ovulaatio välillä ns. "jää päälle" seuraaviin kuukautisiin asti . Oon aina tuntenut ovulaation, mutta viime syksyisen keskenmenon jälkeen se on tuntunut hyvinkin selvästi, ihan kipuun asti (mikä on hauska sillä kuukautiset yllättää silti joka kerta, niistä en oireile juuri lainkaan). Tän vuoksi pystyn helposti hahmottamaan limojen lisäksi milloin se tapahtuu. Tuo ovulaatio kipu ei tosiaan kestä kuin sen yhden päivän, mutta menkkamaisia tuntemuksia kuukautisiin asti (jolloin ne sitten yleensä loppuu kun kuukautisvuoto alkaa). Meillä ei toistaiseksi ole ollut hoidoille tarvetta, niin en osaa sanoa kuinka paljon voi vaikuttaa kun ei ole omaa kokemusta siitä.

Mä oon nyt ekaa kertaa tuntenut jotain, joka vois olla munasolun irtoaminen, mut niitä tuntemuksia on just ollut tuollain pitkin tätä piiiitkää kiertoa. Aika jännä!

Tervetuloa uudet ja onnea plussanneille!!

Käytättekö maca jauhetta? Aloitin nyt enkä huomannut muuta vaikutusta kuin ummetuksen:laughing021 ehkä on vähän virkeämpi olo mut voi johtua myös siitä että menkat just loppu:wink Pitääkö syödä koko kierto vai vaan ovikseen asti?

edellinenkierto oli outo, vaan 22päivää en bongannu ovista. Kun kirjasin uuden kierron Flo:hin niin se siirti oletetun oviksen ihan kierron alkuun :confused005 tosin söin teroluttia kp 15-22 jätin pari viimeistä syömättä kun ei mun mielestä ollu järkeä syödä kun jo vuoto oli alkanut..

Täällä kp 6 ja tallettelut aloitettu :rolleyes:

Mä oon nyt ekaa kertaa tuntenut jotain, joka vois olla munasolun irtoaminen, mut niitä tuntemuksia on just ollut

No toivotaan että oireet on oikein luettu ja tärppi olis käyny! :woot::woot:

@sissu90 mää en ole kokeillut koskaan maca-jauhetta, mutta oon käsittäny että se olis tosi hyvä vaikka raskaus ei oliskaan suunnitelmissa! :smiley-bounce012 Voisi kyllä kokeilla, itsellä ainakin tuo vireystaso on niin heikko!

Siis nyt pitää editoida, me ei siis yritetä . Mulla on hoidot aloitettu muuhun vaivaan ja nyt oli löydetty hyvä ehkäisy joka ei hajoo kesken kaiken niin mua rupesi niin ottaa aivoon ku siis päätettiin näin. Meillä on suht aktiivinen seksielämä ja lähinnä nyt rupesi ärsyttämään ku kauan etittiin et mikä on hyvä ehkäisy ja se löyty niin nyt ei ku selibaatti. Bläh tää karanteenis olo ärsyttää vaan. Jannn on kyl oikeassa, on parempi ettei käy vahinko mut nyt vaan ärsyttää ku oon pitänyt tarkkaa lukua kaikesta ja lämmöt ja ehkäisy on tarkistettu joka ikinen kerta.no joo, eipähän käy vahinko.

(Alkaako täs kohta siirtää liiallista vauvakuumetta jo tähän ku ei pitäisi..) oonko joku masokisti

Siis nyt pitää editoida, me ei siis yritetä . Mulla on hoidot aloitettu muuhun vaivaan ja nyt oli löydetty hyvä ehkäisy joka ei hajoo kesken kaiken niin mua rupesi niin ottaa aivoon ku siis päätettiin näin. Meillä on suht aktiivinen seksielämä ja lähinnä nyt rupesi ärsyttämään ku kauan etittiin et mikä on hyvä ehkäisy ja se löyty niin nyt ei ku selibaatti. Bläh tää karanteenis olo ärsyttää vaan. Jannn on kyl oikeassa, on parempi ettei käy vahinko mut nyt vaan ärsyttää ku oon pitänyt tarkkaa lukua kaikesta ja lämmöt ja ehkäisy on tarkistettu joka ikinen kerta.no joo, eipähän käy vahinko.

(Alkaako täs kohta siirtää liiallista vauvakuumetta jo tähän ku ei pitäisi..) oonko joku masokisti

Aa, okei. Mää olin käsittänyt siis väärin, pahoittelut!
Mut ompa silti inhottavaa, jos tuollain venkslataan asioiden kans :sad001 Pelottaako miestä sitten mahdollinen raskautuminen vai avasko enempää tätä?

Tervetuloa uudet ja onnea plussanneille!!

Käytättekö maca jauhetta? Aloitin nyt enkä huomannut muuta vaikutusta kuin ummetuksen:laughing021 ehkä on vähän virkeämpi olo mut voi johtua myös siitä että menkat just loppu:wink Pitääkö syödä koko kierto vai vaan ovikseen asti?

edellinenkierto oli outo, vaan 22päivää en bongannu ovista. Kun kirjasin uuden kierron Flo:hin niin se siirti oletetun oviksen ihan kierron alkuun :confused005 tosin söin teroluttia kp 15-22 jätin pari viimeistä syömättä kun ei mun mielestä ollu järkeä syödä kun jo vuoto oli alkanut..

Täällä kp 6 ja tallettelut aloitettu :rolleyes:

Mä söin maca-jauhetta joitain vuosia sit, en raskautumiseen vaan koska muutenkin hyväksi. Mulla se laukas aika nopeesti manian (oon bipolaarinen), eli tästä päätellen vireystasoon se ainakin vaikuttaa jos ei muuta. :grin Outoa kyl että tuli ummetusta, yleensä vaikuttaa aluks just päinvastoin! o_O

No toivotaan että oireet on oikein luettu ja tärppi olis käyny! :woot::woot:

Hehe, toivotaan laughing6 toivo ja optimismi on aina niin paljon kivempaa kuin muut vaihtikset! Ja aivan supersiistiä et sulla plussa :Heartpink:Heartpink onnea!

Meillä on suht aktiivinen seksielämä ja lähinnä nyt rupesi ärsyttämään ku kauan etittiin et mikä on hyvä ehkäisy ja se löyty niin nyt ei ku selibaatti. Bläh tää karanteenis olo ärsyttää vaan.

Onhan se harmi jos ei seksiä/läheisyyttä saa. Etenkin kun kierto laukkaa. Kierron seuraaminen ajaa itseni ainakin aina kans semmoiseen ”ehkä nyt voiskin tulla pikkuinen” moodiin ja vähän järki lähtee, jos voi noin sanoo. :D Mietin kans niinkuin BabyMama et koittaakohan miehesi varmistaa ettei käy vahinkoja. Oma mies ainakin aika suojelevainen, ja vois jotain tommosta tehdä sen vuoksi.

Mä söin maca-jauhetta joitain vuosia sit, en raskautumiseen vaan koska muutenkin hyväksi. Mulla se laukas aika nopeesti manian (oon bipolaarinen), eli tästä päätellen vireystasoon se ainakin vaikuttaa jos ei muuta. :grin Outoa kyl että tuli ummetusta, yleensä vaikuttaa aluks just päinvastoin! o_O

Yleensä oon vieläpä aika herkkä mahainen, joten aloitin vähällä mut kun ei alkanut maha lurista eikä vääntänyt niin otin lisää ja nyt ei irtoo :laughing021
Piti ihan googlata bipilaarinen! :pompus: tsemppiä sen kanssa!:Heartblue

Takaisin