Raskaaksi 2020

Onpa kovasti ollut huonoja uutisia täällä, voimia kaikille! :Heartpink

Täällä yk4, kp7 ja hedelmälliset päivät lähenee :happy7 tässä vaiheessa kiertoa on aina niin kivaa, ku ei vielä stressaa tai jännäile liikaa. Mökkeilymeiningeissä täälläkin :thumleft

Toivottavasti saadaan pian tänne kunnon plussa-aalto. Tsemppiä kaikille haamuilijoille, toivottavasti vielä muuttuisi viivat vahvemmiksi :Heartred

Mun ei pitänyt kertoa kenellekään keskemenneestä raskaudesta, etenkään äidille, mutta en voinut olla kertomatta. Myös oman äitini kommentti oli, että miksi keskenmeno tuli. Ei silloin ymmärtänyt, että se on yleistä eikä tarkoita, että minussa olisi mitään vikaa. Silloin hieman suutuin jopa siitä kysymyksestä, että miksi, vaikka muuten äiti osasi hyvin lohduttaa surussa. Mutta jälkikäteen ymmärsin, ettei hän ole sitä joutunut koskaan käsittelemään eikä lähipiirissä keskenmenoja ole ollut, joten oli varmasti vain epätietoinen suuresta keskenmenon mahdollisuudesta alkuraskaudessa.

Mulla on hetken aikaan jo tuntunut siltä, että keho on kovassa stressitilassa ja syytä en sille ole löytänyt. Tuntuu, että stressitila alkoi koronatilanteen käynnistyttyä ja jotenkin en vaan saa sitä loppumaan, vaikka nyt olen kesälomallakin ollut. Stressi ei paranna mitenkään raskautumisen mahdollisuuksia, joten haluaisinkin kuulla, mitkä teillä on parhaimmat keinot stressin lievitykseen?

Tänään piti tarkistaa Flosta kp ja tänään siis kp17. Flo ennustaa ovista kp:lle 25. Toivon kuitenkin, että tästä kierrosta tulisi lyhyempi :smiley-angelic001

Ja minä kirjoittelen Varsinais-Suomesta :greet025

Me lähdetään kans möksälle ihan kaksistaan nyt keskiviikkona, kun miehellä loppuviikko vapaata :happy:
Itehän kans suunnittelen nyt et joskos tässä illasta laittaisin testitilaukset tulille :hilarious:
Huomasin muuten, että nyt kun viime kierrossa ovuloin eikä tiputtanut, ja kierto pysyi järkevän mittaisena, vuoto oli huomattavasti maltillisempi.:)

Mä oon kans kauheen kova ollut stressaamaan mut parhaiten on auttanut vaan lepo ja sit sellanen ei liian rasittava, kiva tekeminen. Me miehen kanssa tehtiin paljon yhessä juttuja, urheiltiin, marjastettiin, kalastettiin, patikoitiin ja mitä kaikkee näitä nyt on :joyful: Tietty kaikki kirjan lukemisesta neulomiseen kannattaa käyttää, jos on yhtään semmosta tyyppiä. Ite tein runoja, sanoituksia sekä piirsin maisemakuvia. :)
Sit joskus välillä kaikesta huolimatta huomaan, että stressaannun, niin siihen auttaa sekin, et rupeen tekeen iha muita hommia, kuten siivoon tai teen kotitöitä :hilarious: siin on ilmeisesti se psykologinen puoli, et aivot ei pysty käsittelemään kerralla kaikkea informaatiota ja sit kun rupee tekemään käsillä, niin se stressaavan asian tiedonkulku aivoihin katkee ja aivoyhteydet rupee hakemaan uusia käsiteltäviä asioita, kuten siivoomista ja se synnyttää sit taas uusia aivoyhteyksiä sen siivoomisen ympärille :grin eli aivot siis ei pysty käsittelemään kerralla todella montaa asiaa ja siks se siivoominen stressissä saattaa jopa vapauttaa, vaik sitä vihais muuten :grin

Niin ja hyvä ruoka sekä seura auttaa myös palautumaan :angel7

Sun äiti on varmaan elänyt aikakautta, jona opiskelut piti suorittaa kerta rykäsyllä, tai ne ei ollut enää mahdollisuus? Ehkä ennen ei ollut taloudellisesti mahdollista jne. Ei ollut vain tulevasta äidistä kiinni. Nykyäänhän toi on aika arkipäivää, kun monilla pitkät opinnot. Sekä monet uudelleen kouluttautuu tai jatkokouluttautuu. Opiskelut on myös tehty sen myötä joustavammiksi. Tsemppiä ja inhottavaa että äiti tollasia puhelee!
Hmm. Itse olen syntynyt -92 ja äiti on 24 vuotta itseäni vanhempi. Paha sanoa, että onko miten nuo asiat menneet 90-luvulla. Sen tiedän, että itse olen ns. ”Iloinen yllätys” enkä hartaasti tehty ja suunniteltu. Mutta vanhemmillani oli siinä vaiheessa yhteisiä vuosia useampi, opinnot käytynä ja asp säästettynä.

Täällä menkkajomot vaan pahentuneet, ihan hirveän kipeä maha, kipeämpi kuin normaalisti menkkojen aikaan. Pakko ottaa särkylääkettä, että selviän töihin. Voisko se vuoto vaan sitten alkaa niin pääsisi tästäkin pettymyksestä taas eteenpäin :smiley-angry019

Aiemmin oli puhetta äideistä ja äitien tökeröitä kommenteista. Minä oon siitä onnekas, että äiti on täysillä tukenut mun päätöksiä. Äiti on jo pitkään kysellyt, että milloin joku meistä lapsista voisi saada vauvoja, että hänestä tulis mummi. Ei meidän yrittämisestä äidille kerrottu, ettei tulisi sitä kautta paineita onnistua. Raskausuutisesta äiti innostui niin, että kertoili ystävilleen onnessaan, mutta se menikin sitten kesken. Äidillä on kova usko meidän onnistumiseen, vaikka minulla meinaa usko horjua. Äiti on 50v ja varmaan lähemmäs 10v kysellyt niiden lapsenlapsien perään :laughing002

Täällä haamuillaan edelleen... Laitan kuvaa, kunhan sää tosta paranee, niin saa mahdollisimman tarkan kuvan.
On tää ärsyttävään kun ei vahvistu, mutta testiajalla tulee tommonen viiva? Eihän One Step puikot oikeasti testiajalla anna viivanpaikkoja? On kyllä järkyttävää jos tekee niin...

No ehkä huomenna tää mysteeri selvii... :smiley-angry016

Täällä haamuillaan edelleen... Laitan kuvaa, kunhan sää tosta paranee, niin saa mahdollisimman tarkan kuvan.
On tää ärsyttävään kun ei vahvistu, mutta testiajalla tulee tommonen viiva? Eihän One Step puikot oikeasti testiajalla anna viivanpaikkoja? On kyllä järkyttävää jos tekee niin...

No ehkä huomenna tää mysteeri selvii... :smiley-angry016

Noni jes:gen014 ja jos tosiaan mennään pienemmällä dpolla niin :happy093.

Edit ja en mä usko et oikein mitkään huvikseen viivoilee paitsi kyllähän niitä virhe eriä eksyy joukkoon

IMG_20200714_083951.jpg

Tää on ihan mahtavaa, kun tää kuva tulee suurinpiirtein väärän värisenä kun lisään.
Auringonvalossa olen oikeasti ottanut. :hilarious:

On aika epäselvä anteeksi...

Liitteet

• Kaikkein uusin One Step.jpg
    Kaikkein uusin One Step.jpg
    23.8 KB · Katsottu: 191
Nyt vaan haamut vahvistumaan! Kyllä mä Pingviiniemo siinä jotain näen.

omalle äidille mainitsin jo viime vuoden kesänä että olisin valmis lapseen, mutta en osaa kuvitella mikä reaktio tulisi potentiaalisiin vauvauutisiin.

Mulla on aika sama kuin Citrus90, että koronan alussa menin aivan lukkoon ja iski päälle stressi. Siihen vielä päälle muutto uudelle alueelle. Jospa sitä pääsis rentoutumaan pikku hiljaa. Pitäis joskus testata niitä ohjattuja rentoutumisia.

täällä olis flon mukaan ovispäivä, viikonloppuna tuli talleteltua mutta vois ehkä tänäänkin :angelic:. Tosiaan kun ei ole tikutellut tai seurannut lämpöjä, niin ei voi varmaksi sanoa onko ovulaatio edes tapahtunut. Nyt pääsekin taas piinailemaan. Koska nää kierrot on mitä on (36-54 päivää...) niin ajattelin että voisin ekan testin tehdä ensi viikon loppupuolella kun ollaan lähdössä reissuun. Sillon on kp jo 40+ kuitenkin jo.

Citrus90 Mun äiti on sun äitiä kymmenisen vuotta vanhempi. Mulle kuitenkin aina sanottu et eka koulut ja sit voit tehdä ”mitä vaan”. Mun äiti sai ekan lapsen teininä, eikä päässyt enää kouluun sen jälkeen. Taloudellisesti ei vaan ollut mahdollista koska ei ollut tukia samalla tapaa kuin nyt. Ilman virallista ammattia sit teki kaikennäköstä ja 90’laman aikaan oli tosi vaikeeta. Tosi lyhyitä sijaisuuksia ja pätkätöitä. Mun äiti meni 42vuotiaana ammattikouluun ja sai ekan ammatin. Se on hänen ikäluokassaan aika erikoista, että opiskellaan tuon ikäsenä :smiley-ashamed004 . Oon kyl niin ylpeä äidistä!

Mun äidillä oli jo kolme lastenlasta kun mun esikoinen syntyi. Mun isälle mun poika olikin sit eka :). Nykyisellä anopilla lapsenlapsia jo 5kpl, ennen kun meidän yhteinen syntyi. Joten paineita ei oo ollut, tuntuu että noi mummit on malttamattomampia noiden suhteen kun ukit :laughing002.

Tsemppiä kaikille ja pingviiniemo jännätään sun viivoja täällä, pistä sit kuvaa kun saat :happy:

Kiitos teille ootte ihania!!! :Heartbigred

Juu mieskin sanoi, että ois ehkä leventyny se viiva, mutta vahvistunut ei ole. :smiley-angelic001
Onko semmonen mahdollista ja meneekö se yleensä niin? :eek:

Kiitos teille ootte ihania!!! :Heartbigred

Juu mieskin sanoi, että ois ehkä leventyny se viiva, mutta vahvistunut ei ole. :smiley-angelic001
Onko semmonen mahdollista ja meneekö se yleensä niin? :eek:

Kyllä mä luulisin että niin voi mennä. Just että ohut viiva ja siitä lähtee levenee ja tummumaan. Kävis siis järkeensä. Ovis tikuissa ainakin nyt huomasin tuon, että aluksi ihan liiru ja nyt alkanut leviämään ja sit tummumaan.

Baah, täällä lyhentyi luteaali sitten 10 päivään :shifty: Lupaavia oireita, mutta niin vaan oli taas korvien välissä kaikki :hilarious: Arvasin kyllä melkein, oli sellainen rupuovis, ettei ole herranaikaan ollut ja pääsi yllättämään. Vastassa oli vaan 5 päivää miehessä muhineita siimahäntiä, jotka varmaan vaan ui ympyrää toisiinsa törmäillen...

Meinasin ensin josko pitäisin taukoa foorumilta kun lomakin alkaa perjantaina, mutta NÄÄÄÄH! Ihan kuin siinä onnistuisin :hilarious: Kevyesti koukuttava tällainen foorumi. Ja pelastaa miehen monelta kitinältä. Eli loma alkaa joo, foorumitauko, tuskin :3some

Mitäpäs tässä sitten, kohti yk3! Vielä jaksaa hymyilyttää :rolleyes:

Mulla on jotenkin edelleen semmonen pieni häiritsevä fiilis noista kropan sekoiluista, mutta koitan työntää ne pois mielestä.

Mulla alkaa myös perjantaina loma ja seuraava oletettu ovis vois olla ens keskiviikkona. En aio tällä kertaa tosiaan testata, luotan, tehokkaaseen harjoitteluun ennen ja jälkeen tuon ajankohdan. Ja vähän myös muulloinkin. Koitan myös ottaa vähän etäisyyttä tähän foorumiin, ainakin näin ennen ovista. Katotaan sit miltä näyttää sen jälkeen. Varsinkin kun lomalla on vaan aikaa niin roikkuisinko täällä entistä enemmän, en tiedä :hilarious:

Pingviiniemo, se hcg tuplaantuu 48 tunnin välein, ei siis välttämättä mitään suurta eroa eiliseen vielä. Sit ajankohta kannattaa pitää samana. En vielä oo koskaan plussannut mutta ovistesteissä tuntui olevan merkitystä jos halusi vertailukelpoisia testejä :joyful:

Pidän sulle peukut pystyssä :smiley-angelic003

Citrus90 Mun äiti on sun äitiä kymmenisen vuotta vanhempi. Mulle kuitenkin aina sanottu et eka koulut ja sit voit tehdä ”mitä vaan”. Mun äiti sai ekan lapsen teininä, eikä päässyt enää kouluun sen jälkeen. Taloudellisesti ei vaan ollut mahdollista koska ei ollut tukia samalla tapaa kuin nyt. Ilman virallista ammattia sit teki kaikennäköstä ja 90’laman aikaan oli tosi vaikeeta. Tosi lyhyitä sijaisuuksia ja pätkätöitä. Mun äiti meni 42vuotiaana ammattikouluun ja sai ekan ammatin. Se on hänen ikäluokassaan aika erikoista, että opiskellaan tuon ikäsenä :smiley-ashamed004 . Oon kyl niin ylpeä äidistä!

Mun äidillä oli jo kolme lastenlasta kun mun esikoinen syntyi. Mun isälle mun poika olikin sit eka :). Nykyisellä anopilla lapsenlapsia jo 5kpl, ennen kun meidän yhteinen syntyi. Joten paineita ei oo ollut, tuntuu että noi mummit on malttamattomampia noiden suhteen kun ukit :laughing002.

Tsemppiä kaikille ja pingviiniemo jännätään sun viivoja täällä, pistä sit kuvaa kun saat :happy:
Ei oo äiti sen kummemmin asiaa perustellu. Voihan tuo sun selittämä juttu pitää hyvinkin paikkansa. Sen sano, et millai jaksan hoitotyön harjottelun viimesillään jos raskaudun.

Baah, täällä lyhentyi luteaali sitten 10 päivään :shifty: Lupaavia oireita, mutta niin vaan oli taas korvien välissä kaikki :hilarious: Arvasin kyllä melkein, oli sellainen rupuovis, ettei ole herranaikaan ollut ja pääsi yllättämään. Vastassa oli vaan 5 päivää miehessä muhineita siimahäntiä, jotka varmaan vaan ui ympyrää toisiinsa törmäillen...

Meinasin ensin josko pitäisin taukoa foorumilta kun lomakin alkaa perjantaina, mutta NÄÄÄÄH! Ihan kuin siinä onnistuisin :hilarious: Kevyesti koukuttava tällainen foorumi. Ja pelastaa miehen monelta kitinältä. Eli loma alkaa joo, foorumitauko, tuskin :3some

Mitäpäs tässä sitten, kohti yk3! Vielä jaksaa hymyilyttää :rolleyes:
Täälläkään ei pitkällä luteliaalilla juhlita:sour: mutta piteni jo kahdella päivällä edelliseen kiertoon verrattuna joten koitan olla optimistinen, että ittekseen lähtis pitenee. Itekin koittaa välillä pitää taukoo mut täällä sitä tulee roikuttua:hilarious: mukavaa lomaa. Jos osuis tärppi lomalle vaiks:wink

Takaisin