Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
8 keskenmenoa, voi apua!!. Millä viikoilla keskenmenot on tapahtuneet? Onko niille löytynyt syytä vai onko vain todella huonoa tuuria ja sattumaa? Ei tarvi tietty vastata jos et halua puhua niistä. Toivon teille niin paljon vauvaonnea tulevaisuuteen! *HalausMymmeli olen pahoillani. Nää on tosiaan raskaita asioita ja itkeä saa!
Mulla itselläni on ollut 8 keskenmenoa, joten tiedän sun tunteet. Lääkkeitä ei valitettavasti anneta jos vuotoa tulee itsestään, ne voi alottaa sitten niin kovan vuodon että osastolle joutuu verenhukan takia. Lääkkeet annetaan vaan jos on todettu ultrassa, että on mennyt kesken eikä vuoto ala itsestään tai jos vuotoa on tullut ja se loppunut ja ultralla/verikokeilla/raskaustestillä todetaan, että materiaalia on vielä jäänyt. Eli jos vuoto on alkanut, niin todennäköisesti noilla sinun viikoillasi se hoituu luonnollisesti. Ikävä kyllä se vuoto on vain kestettäväSulla on niin pienet viikot, että tuo raskaus ei näy vielä edes ultrassa muuta kun paksuuntuneena limakalvona.
Mutta muista, että monella tulee aovan normaalit menkatkin vaikka raskaana olisikin. Pystyisitkö tekemään vaikka vuodon loputtua raskaustestiä uudelleen ja arvoida olisiko viiva haalistunut tms.
Mulle on tehty kaavintaa, lääkkeellistä tyhjennystä ja hysteroskopiaa, koska kroppa ei vain tajua luonnollisesti poistaa menehtynyttä alkioo.
Tsemppiä ja voimahaleja <3
Mymmeli87, pahoittelut! Todella ikävä juttu, ja korostuneen ikävää kuulla toisten onnesta....
Minulla meni kesken kesällä 2015 rv 5+6 alkaen, ja silloin sain lääkkeet vasta 7+2. Kävin päivystyksessä 6+2, koska vuoto oli punaista ja mustaa. Aluksi en saanut lääkettä matkaan, kun sanoivat että on liian aikaista tietää mitä tulee. Minulla oli ar-ultra jo varattuna 7+2, mutta siihen mennessä itselle oli jo selvää, mitä käynyt. Jouduin hakemaan toisen erä cytoteciä. Vuoto loppui kuin seinään, kun alkio lopulta tuli pois kahden viikon kohdalla.
Mutta yrittämään pääsee kyllä heti, ellei mitään kummempaa mutkaa tule matkaan. Ovulaatio voi olla kateissa kierron pari, monilla tosin tärppää heti uudestaan.
Voimia ja tsemppiä sinne!!!
Mymmeli olen pahoillani. Nää on tosiaan raskaita asioita ja itkeä saa!
Mulla itselläni on ollut 8 keskenmenoa, joten tiedän sun tunteet. Lääkkeitä ei valitettavasti anneta jos vuotoa tulee itsestään, ne voi alottaa sitten niin kovan vuodon että osastolle joutuu verenhukan takia. Lääkkeet annetaan vaan jos on todettu ultrassa, että on mennyt kesken eikä vuoto ala itsestään tai jos vuotoa on tullut ja se loppunut ja ultralla/verikokeilla/raskaustestillä todetaan, että materiaalia on vielä jäänyt. Eli jos vuoto on alkanut, niin todennäköisesti noilla sinun viikoillasi se hoituu luonnollisesti. Ikävä kyllä se vuoto on vain kestettäväSulla on niin pienet viikot, että tuo raskaus ei näy vielä edes ultrassa muuta kun paksuuntuneena limakalvona.
Mutta muista, että monella tulee aovan normaalit menkatkin vaikka raskaana olisikin. Pystyisitkö tekemään vaikka vuodon loputtua raskaustestiä uudelleen ja arvoida olisiko viiva haalistunut tms.
Mulle on tehty kaavintaa, lääkkeellistä tyhjennystä ja hysteroskopiaa, koska kroppa ei vain tajua luonnollisesti poistaa menehtynyttä alkioo.
Tsemppiä ja voimahaleja <3
Otan osaa Mymmeli!
Noin aikaisilla viikoilla vuodon ei pitäisi kauheasti poiketa kuukautisvuodosta, sanoisin että vähän tavallista runsaammat "kuukautiset". Oletko tuolla salaisessa keskenmenoryhmässä?
Kiitos! <3
Mistä mä tiedän että alkio on tullut ulos? Ei ole tullut (mielestäni ainakaan) mitään hyytymiä vielä, pelkkää verta ja just menkkojen verran, tänään ehkä vähän reilummin ja päivällä oli pari tuntia kipua alavatsalla. Otin Buranaa, eikä oikeastaan sen jälkeen ole ollut kipuja.
Eli eikö tarvitse odottaa tämän vuodon jälkeen vielä menkkoja ennen yritystä?
8 keskenmenoa, voi apua!!. Millä viikoilla keskenmenot on tapahtuneet? Onko niille löytynyt syytä vai onko vain todella huonoa tuuria ja sattumaa? Ei tarvi tietty vastata jos et halua puhua niistä. Toivon teille niin paljon vauvaonnea tulevaisuuteen! *Halaus
Pahoittelut kun olet kokenut myös esikoisen menetyksen.Meidän tyttären menetyksestä on 1v5kk kohtuunkuoli ja raskaus alkoi hoitojen kautta.Tiedän tuskas<3 paljon,paljon voimia toipumiseen <3Kiitos! <3
Voimia sinullekin, olet uskomattoman sitkeä nainen kun jaksat vielä yrittää kaiken kokemasi jälkeen! <3 Esikoisemme menetyksestä toipuminen kesti pitkään ja surutyö jatkuu varmasti jollain asteella koko elämän... :'( surun kanssa vaan oppii aikanaan elämään. Tiiun syntymästä ja kuolemasta tulee tänä vuonna jo 9v. Jotenkin tämäkin menetys, vaikkakin näin alussa, tuntuu ihmeen raskaalta... Pakosti miettii, että miten helvetin huono ihminen mä oikein olen että ansaitsen tän, kun taas vedettiin matto alta ja pudotettiin korkeelta ja kovaa...me ei olla koskaan päästy tässä elämässä millään osa-alueella helpolla, niin kyllä pikkusen pistää taas katkeroitumaan että eikö perkele jo joskus riittäis... Mutta mummo vainaa joskus sanoi kun taas elämän epäreiluutta tuskailin, että ei niitä taakkoja heikoille anneta. No niin kai, mutta jos tämä on vahvan kohtalo, niin olisin mieluummin heikko...
Raskaustestejä ostin torstaina pari kpl ja teinkin heti toisen joka vielä tuolloin oli positiivinen. Mutta kaikki raskausoireet katosivat jo keskiviikkona kun torstaina alkoi vuoto...
Toivon todella, että vuoto ei tästä runsastuisi! Mulla on todella alhainen raudan ferritiini arvo vaikka hemppa onkin 135. Ylipäätään ihme että raskauduin niillä arvoilla, mutta liekkö sitten syynä ollutkin keskenmenoon, en tiedä. Mutta tämän vuodon jälkeen arvot ovat varmaan vieläkin huonommat....
En ole tuollaisessa ryhmässä. Miten sinne pääsee?
Mymmeli, otan osaa! Itse koin keskenmenon lokakuussa. Todettiin rv 11, mutta sikiö oli kuollut jo kaksi tai jopa kolme viikkoa aikaisemmin. Voi luoja, että se sattui ja sattuu vieläkinToivon todella, että vuoto ei tästä runsastuisi! Mulla on todella alhainen raudan ferritiini arvo vaikka hemppa onkin 135. Ylipäätään ihme että raskauduin niillä arvoilla, mutta liekkö sitten syynä ollutkin keskenmenoon, en tiedä. Mutta tämän vuodon jälkeen arvot ovat varmaan vieläkin huonommat....
En ole tuollaisessa ryhmässä. Miten sinne pääsee?