Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Flon otin käyttöön aika vasta, muista ei ole kokemuksia. Aiemmin merkkaillut käsin kalenteriin vaan kun aika säännöllinen kierto ollut, nyt esikoista imettäessä vaan meinasi unohtua ja toisaalta kierroissa ollut vähän vaihtelua niin latasin tuon että helpompi pysyä kärryillä!

Jep Katjusha, ihanan kamalaa päästä jännäilemään oikein kunnolla. :happy: rennoin mielin koitan olla kuitenkin! Oi, siellä on jännät paikat! Toivottavasti kyytiläisellä olisi tiukat vyöt. :Heartred

Täällä käytössä flo ja ladytimer.Täällä huomenna alkaa lutinus lääkkeet ja toivotaan kovasti inseminaatiosta plussaa testiin.Yritystä 4v6kk ja taustalla yksi kohtukuolema.

Täällä menkat loppusuoralla (kp 4-7, luget sekoittaa laskukaavaa) ja poikkeuksellisesti hirveät halut olleet pari päivää (mies tietty reissussa). Testasin huvikseni ovista ja sainkin melko vahvan viivan, ei kuitenkaan ihan plussaa. Yleensä siis tähän aikaan ei tule kun hailakka haamu... En mä tajua, tuleekohan mulle ovis tässä kierrossa ihan superaikaisin? :confused:

Mä en ihan oikeasti enää pysy kärryillä tän kropan kanssa. :rolleyes:

Hirvi, voi pah!!
En osaa sanoa, luulen että joidenkin ”kemia” tuo pintaan niitä viivanpaikkoja. Mulle tulee vaan äärettömän negatiivisia testejä, paitsi sitte nämä alkaneet raskaudet. Olen onnistunut pitkittämään testausta lähelle ”virallista” testipäivää, mutta nyt en usko, että pystyn. Mielikuvitus laukkaa, ja tuntuu että siellä kaveri kaivautuu asemiin. Mitenköhän korkealentoiseksi ajatus kipuaakaan ja mitenköhän se sitten raskaustestissä näkyy who knows. Blanko voi olla järkytys ;)
Ostin pregcheckin testit ja yhden RFSU:n herkän testailua varten. Mulla on kotona kolme Raskauskeijun liuskaa, jotka on tullut ovistestien matkassa. Kääk, että jännittää!!

Milloin sinulla olikaan se virallinen testipäivä Katjusha? Joskus ensi viikonloppunako? Pidän peukkuja sinulle :-)

Täällä menossa kp15 eikä ovulaatiota kuulu.. aina säännöllinen kierto niin ihan uusi tilanne tällainen :confused: Jotenkin sinisilmäisesti ajattelin et kun ku-raskauden jälkeen sai luvan yrittää uutta, niin kaikki jotenkin menis niinku ennenkin. Noh, ei auta kun oottaa. Mulla myös womanlog käytössä, oon tykänny ja on omiin tarpeisiin sopiva :)

Keltainenkuu, mulla meni ku-raskauden jälkeen kierto ihan kummalliseksi. Ovulaatio viivästyi viikolla ja luteaalivaihe kipusi johonkin 18 päivään. Siitä se sitten tasoittui. Mulle tehtiin munajohtimen poisto.

Minä täällä taas hei, tulin takaisin... Onnea ei kauan kestänytkään. Torstaina aloin vuotaa rusehtavaa vuotoa rv5+2. Ei ole ollut kipuja ja vuoto on kuin hitusen normimenkkoja niukemmat. Paitsi tänään... on ihan kirkasta verta tullut ja nyt alkoi mahaa jomotella menkkatyyliin. Perjantaina soitin neuvolaan ja käskivät vaan odotella. Huomenna kyllä soitan lääkäriin ja pyydän päästä gynelle ja ultraan, että näkee paljonko on vielä vuotamatta. Jos saisin lääkkeet tyhjennystä jouduttamaan, niin ei tarvitsisi toivottavasti kärsiä viikkojen vuotelua, varsinkin näin kuumalla... :(

En ole koskaan kokenut keskenmenoa, niin en tiedä paljonko sitä verta oikeen pitäisi tulla ennen kuin on tyhjentynyt?

Esikoisryttäremme menetimme vasta rv22 ja silloin kyseessä oli jo ihan synnytys, käynnistyksineen ja epiduraaleineen.

Vaikka tämä valitettavan yleistä onkin, olen silti totaalisen murtunut... Pääsin juuri perjantaina takaisin töihin kuukauden sairasloman (työuupumuksesta) jälkeen. Meillä oli siinä firman kesäjuhlat ja sain tietää, että kollegani on raskaana ja LA syyskuussa. He siinä jotain helposta synnytyksestä vitsailivat ja sit mä en enää vaan kestänyt vaan oli lähdettävä sisälle itkemään... Onneksi mun toinen kollega, paras ystäväni tietää tilanteen. Myös meidän HR sattui just sisälle ja näki mut itkemässä. Tuli tietenkin heti juttelemaan ja kerroin hänelle. Käski nyt vaan sitten kuunnella itseäni ja hakea saikkua jos tuntuu töissä liian raskaalta. Onneksi teen nyt juhannukseen asti puolikasta työaikaa, niin ei oo niin raskasta nyt, ehkä. Ja onneksi on myös etätyömahdollisuus.

Täällä ilmeisesti on valitettavan monta keskenmenon kokenutta? Kuinka kauan vuoto teillä on kestänyt ja koska on ollut mahdollista yrittää uutta raskautta?

Mun tuurilla mun kroppa taas sekoaa tästä ja kestää taas pitkään ennen kuin on mahdollisuus edes ajatella uutta yritystä... :(

Mymmeli87, pahoittelut! Todella ikävä juttu, ja korostuneen ikävää kuulla toisten onnesta....
Minulla meni kesken kesällä 2015 rv 5+6 alkaen, ja silloin sain lääkkeet vasta 7+2. Kävin päivystyksessä 6+2, koska vuoto oli punaista ja mustaa. Aluksi en saanut lääkettä matkaan, kun sanoivat että on liian aikaista tietää mitä tulee. Minulla oli ar-ultra jo varattuna 7+2, mutta siihen mennessä itselle oli jo selvää, mitä käynyt. Jouduin hakemaan toisen erä cytoteciä. Vuoto loppui kuin seinään, kun alkio lopulta tuli pois kahden viikon kohdalla.
Mutta yrittämään pääsee kyllä heti, ellei mitään kummempaa mutkaa tule matkaan. Ovulaatio voi olla kateissa kierron pari, monilla tosin tärppää heti uudestaan.
Voimia ja tsemppiä sinne!!!

Mymmeli olen pahoillani. Nää on tosiaan raskaita asioita ja itkeä saa!
Mulla itselläni on ollut 8 keskenmenoa, joten tiedän sun tunteet. Lääkkeitä ei valitettavasti anneta jos vuotoa tulee itsestään, ne voi alottaa sitten niin kovan vuodon että osastolle joutuu verenhukan takia. Lääkkeet annetaan vaan jos on todettu ultrassa, että on mennyt kesken eikä vuoto ala itsestään tai jos vuotoa on tullut ja se loppunut ja ultralla/verikokeilla/raskaustestillä todetaan, että materiaalia on vielä jäänyt. Eli jos vuoto on alkanut, niin todennäköisesti noilla sinun viikoillasi se hoituu luonnollisesti. Ikävä kyllä se vuoto on vain kestettävä :( Sulla on niin pienet viikot, että tuo raskaus ei näy vielä edes ultrassa muuta kun paksuuntuneena limakalvona.

Mutta muista, että monella tulee aovan normaalit menkatkin vaikka raskaana olisikin. Pystyisitkö tekemään vaikka vuodon loputtua raskaustestiä uudelleen ja arvoida olisiko viiva haalistunut tms.

Mulle on tehty kaavintaa, lääkkeellistä tyhjennystä ja hysteroskopiaa, koska kroppa ei vain tajua luonnollisesti poistaa menehtynyttä alkioo.

Tsemppiä ja voimahaleja <3

Minä täällä taas hei, tulin takaisin... Onnea ei kauan kestänytkään. Torstaina aloin vuotaa rusehtavaa vuotoa rv5+2. Ei ole ollut kipuja ja vuoto on kuin hitusen normimenkkoja niukemmat. Paitsi tänään... on ihan kirkasta verta tullut ja nyt alkoi mahaa jomotella menkkatyyliin. Perjantaina soitin neuvolaan ja käskivät vaan odotella. Huomenna kyllä soitan lääkäriin ja pyydän päästä gynelle ja ultraan, että näkee paljonko on vielä vuotamatta. Jos saisin lääkkeet tyhjennystä jouduttamaan, niin ei tarvitsisi toivottavasti kärsiä viikkojen vuotelua, varsinkin näin kuumalla... :(

En ole koskaan kokenut keskenmenoa, niin en tiedä paljonko sitä verta oikeen pitäisi tulla ennen kuin on tyhjentynyt?

Esikoisryttäremme menetimme vasta rv22 ja silloin kyseessä oli jo ihan synnytys, käynnistyksineen ja epiduraaleineen.

Vaikka tämä valitettavan yleistä onkin, olen silti totaalisen murtunut... Pääsin juuri perjantaina takaisin töihin kuukauden sairasloman (työuupumuksesta) jälkeen. Meillä oli siinä firman kesäjuhlat ja sain tietää, että kollegani on raskaana ja LA syyskuussa. He siinä jotain helposta synnytyksestä vitsailivat ja sit mä en enää vaan kestänyt vaan oli lähdettävä sisälle itkemään... Onneksi mun toinen kollega, paras ystäväni tietää tilanteen. Myös meidän HR sattui just sisälle ja näki mut itkemässä. Tuli tietenkin heti juttelemaan ja kerroin hänelle. Käski nyt vaan sitten kuunnella itseäni ja hakea saikkua jos tuntuu töissä liian raskaalta. Onneksi teen nyt juhannukseen asti puolikasta työaikaa, niin ei oo niin raskasta nyt, ehkä. Ja onneksi on myös etätyömahdollisuus.

Täällä ilmeisesti on valitettavan monta keskenmenon kokenutta? Kuinka kauan vuoto teillä on kestänyt ja koska on ollut mahdollista yrittää uutta raskautta?

Mun tuurilla mun kroppa taas sekoaa tästä ja kestää taas pitkään ennen kuin on mahdollisuus edes ajatella uutta yritystä... :(

Otan osaa Mymmeli!

Noin aikaisilla viikoilla vuodon ei pitäisi kauheasti poiketa kuukautisvuodosta, sanoisin että vähän tavallista runsaammat "kuukautiset". Oletko tuolla salaisessa keskenmenoryhmässä?

Voi ei Mymmeli, pahoittelut, voin vain kuvitella kuinka pahalta tuntuu! :sad001:Heartred täällä niin toivoisi kaikille kestäviä plussia!

Takaisin