Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
dpo9 ja yritän malttaa mieleni ja olla testaamatta :rolleyes: Parina viime päivinä nippaillu alamahaa mitä ei yleensä kyl tässä vaiheessa kiertoa oo ollu ja aamusin heikottaa... Ylianalysoin nyt taas mun omaa kroppaa täällä :grin

Onnea plussanneille! Meillä kolmoselle annetaan lupa tulla!! Ennestään löytyy pojat 1 v ja 3 v. Tjottaillen mennään pojat tullu yk 1 ja 2 niin jännä nyt et meneekö paljon pidempi aika. Molempia oon tikuttanu ovista ja suunnilleen tiedetty ovulaatio vaikka plussaa ei joka kerta saatukaan tikkuun.

Naikkarilta soittivat iltapäivällä ja tiistaille 22.5 varattiin ultra ja tuon ultran jälkeen katsotaan antigonisti(orgalutran) pistoksia tuon päivän jälkeen todennäköisesti alkaa orgalutran gonal-f:än rinnalla.Huomenna alkaa pistokset gonal-f:ässä.Helmikuun sukupuolitauti verikokeet on siinä rajalla pitääkö uusia vai ei kun ei saa olla pitkä aika niistä että ne on otettu.Noista labroista vielä palataan minulle jos täytyy käydä uudestaam jos ei palata sitten ei tarvitse mennä.

Liityn nyt tänne jännäilemään, kuukautiset alkoivat toukokuun alussa kaksi kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen ja reilu neljä kuukautta minipillereiden lopetuksen jälkeen. Viimeksi tärppäsi kolmannesta kierrosta, katsotaan miten nyt käy. Aloitan syksyllä opiskelut uuteen ammattiin, joten jos nyt plussa tulee niin opinnot jää tauolle. Takarajana melkein se kun esikoinen täyttää kolme, koska sain silloin vielä hyvät äippärahat ja sen jälkeen tulot tippuneet reilusti. Jos ei tärppää niin lapsiluku jääköön sitten yhteen.

Eikö metotreksaatti piikin jälkeen ole puolen vuoden raskautumiskielto? Ainakin minun yksi tuttu farmauseutti sanoi näin. On kuullemma sellasta solumyrkkyä, että saattaa lapsella olla vakavia epämuodostumia.. Metotreksaatti pysyy kropassa kauan.

Siis jos sattuu kiellon aikana raskautumaan. Keskenmenon mahdollisuus on myös suurempi, koska solusalpaajat. Farmaseuttien tietokannoista oli tuttu tarkistanut.

Mulle Taysin gyne ja kätilöt sano, että kuukausi :O Ja eilen viel puhelimessa lääkäri joka soitti nii sano, että kuukausi yhen piikin jälkee. Jos ois joutunu laittaa useemman nii sit pisempi

Käypähoito -sivustolla lukee "Koska metotreksaatti on teratogeeninen, uutta raskautta tulee välttää kuukauden ajan kerta-annoshoidon jälkeen ja kolme kuukautta toistetun hoidon jälkeen"

Tein nyt kuitenkin aamulla testin kun lähdetään viikonlopuks kavereiden kanssa mökille. Negahan se oli. Toisaalta ehkä liian aikasessa testattu mutta silti masentaa :sorry:

Dpo 8-9, jännitys tiivistyy! Jälleen kova yritys olla testaamatta ennen kuin menkat alkaa.... Olo ja oireet perus pms-meininki, rinnat arat, huonovointisuutta, ärsyyntynyt ja herkkä olo. Toiveet nostaa päätään niin ku joka kierrossa.

Hei! Mukaan joukkoon ilmoittautuu kolmekymmpinen, 3v esikoisen äiti. Meillä toiveissa pikkusisarus, jolle annettu lupa tulla helmikuun alussa.Pienen hetken saimme jo nauttia onnesta, kunnes tuli uutinen varhaisesta keskenmenosta, joka loppuenlopuksi muuttuikin kohdunulkoiseksi raskaudeksi. Metotreksaattihoito ja nyt kuuden viikon piinan jälkeen sain viimein lääkäriltä puhelun, että HCG on laskenut riittävästi, ja saamme alkaa uuteen yritykseen. Tunteet heittelee, kierron palautuminen ja hormonien tasaantuminen ennalleen epäilyttää. Foolihappoa syöty täälläkin, nyt siis yk2 ja jos oikein tulkitsin kroppaani, niin ehkä kp6 meneillään :)

Nyt mulla oli se alavatsakivun takia tehty ultra. Löytyi myooma eli kohdun lihaskasvain/kyhmy. Ne on yleisiä ja ilmeisesti yleensä hyvälaatuisia. Sitä seurataan nyt, kuukauden päästä kontrolli. Mulla se sijaitsee jossain ulkoseinässä tms, mutta saattaa painaa oikeaa munanjohdinta. Muuten kaikki ok.

Tervetuloa uusille ja plussapuhallus kaikille!
Onpas kyllä karun yleisiä nuo keskenmenot ja kohdunulkoisetkin. No, toivotaan parempaa onnea, ketkä on toipumassa tai toipuneet.
Perseestähän se munajohtimen poisto on, ainakin mulle oli, mutta tavallaan helpotus, että on pienempi mahis enää siihen komplikaatioon. Lääkkeissä on sitten omat kommervenkkinsä.
Turkooosi, no sieltä löytyi oireille syy. Toivotaan, että harmi siitä vähenee. Plussatuulia sinne ;)
Katjusha kp 18 ja sunnuntaina alkais keltarauhashormoni

Takaisin