Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ImageUploadedByVau Foorumi1489773729.639906.jpg

Löytyy nyt greippiä ja verigreippiä :)
Hyviä on, joskus en voinu ajatella edes syöväni näitä. :)

Mä kävin eilen siellä papassa. Juttelin terkkarin kanssa pitkät pätkät kaikista oireista, kivuista ja ylimääräisistä vuodoista ja lyhentyneestä kierrosta. Puhuttiin myös toki siitä, että kolmas lapsi on toiveissa. Terkka ohjeista seuraamaan vielä pari kiertoa, mitä tapahtuu ja onko kyseessä vain väliaikainen juttu ja sitten palaamaan asiaan ja juttelemaan lääkärin kanssa mahdollisista "tukitoimista" raskaaksitulemista ajatellen.
Mulla oli kuopuksen jälkeisessä papassa ascus (mitä ikinä se sitten oikeasti tarkoittaakaan?) ja siitä seuraavassa kontrollissa sitten taas kaikki ok. Nyt menee tietysti parisen viikkoa ennenkuin saan tästä kokeesta tulokset. Eilen oli kp 25 ja jos noudatettaisiin edellisen kierron pituutta niin tänään olisi pitänyt alkaa kuukautisten. Terkka sanoi näytteen oton jälkeen, että kohdunkaulanpohja (tai mikä se nyt sitten olikaan, meni ehkä ohi) oli verestävä eikä pelkästään sen näköisesti että kuukautiset olisivat alkamassa. Tästä ei kuulema pelkästään voi epäille mitään tai vetää johtopäätöksiä, mutta vähän kyllä pisti huolettamaan.

Pitkä teksti. Nyt sitten kp 26, menkat ei ole alkaneet vaikka rusehtavaa limaa pieniä määriä on tullutkin ja pitkin päivää on ollut jos jonkinlaista jomotusta. Raskaustestinkin tein varmuuden vuoksi päivällä, tosin hirmu lyhyellä pidätyksellä, ja negahan se oli.

Itku tuli, kp 1.. tää oli yk4. Ei toki vielä huolestuttavaa kun näin vähän yritystä, mutta on se silti aina surullista ja samaan syssyyn papan kuolema niin itkettää vielä enempi. Onko joku joskus miettinyt että, voi kuinka olis ihanaa jos isovanhemmat ehtisi nähdä vauvan..?

Täällä 28kp.Ennen kohtukuolemaa ollut kierto 28-33kp.Yleensä ilman lapsettomuushoito kiertoa kierto ollut 28pvä.Ja kun hoito ollut kierossa silloin kierto on ollut 33pvä.Ei näy menkkoja ei mitään oireita.Runsas valkovuoto tänään vain lisääntynyt.

Heitsu,pahoittelut rankasta kokemuksesta [emoji173]️

Omaa napaa.V*ttu jee!Punaista pikkareissa!!Ja tää on ilosta,Nimittäin kp40 ja huomenna loppuis terolut-kuuri,jonka sain ovuloimattoman kierron takia.harvoin on näin helpottunut olo menkkojen alkamisesta.Eli kunnon vuotoa odotellessa ja kp3 alkaa letrozol-kuuri [emoji4] Ja yk 5 alkaa siis.

Oi, heitsu... Kohtukuolema, olen sanaton...

Onnea katalle tädistä ja pahoitteluja hippie_mamalle menkoista! Meillä onkin katan kanssa sama tilanne, täti tuli tänään ja kp 3 mullakin alkaa letrozolit.. Onko teillä muuta letrojen lisäksi suunnitteilla? Meillä inseminaatio.

Hippie_mama pahoittelut negasta :( ja pakko vastata sun kysymykseen. Mulla on aina ollut kaksi elämän tavoitetta, 1 vaari ja mummo pääsee minun häihin, 2 näkee minun lapsen. Rakas vaarini nukkui pois marraskuussa päivää ennen isänpäivää. Tilanne oli aika kaaottinen ja toivoton ja tuli aivan puskista. Voisin avautua tästä aiheesta vaikka kuinka paljon. Vaari oli minulle aina kuin toinen isä. Valvottiin siis hänen luonaan viikko sairaalassa aamusta iltaan kun siirrettiin saattohoitoon kaiken lopuksi. Kaiken kaikkiaan kerkesi olemaan 3 viikkoa sairaalassa joista kahden ensimmäisen aikana kerettiin sanomaan että menehtyy kunnes ihmeellä parantuikin ja sit taas kunto romahti. Ja saattohoidossa kerkesi olemaan viikon ja tajuttomana. Se irtipäästäminen on kyllä todella vaikeaa. Itse sain sanoa hyvästit. Oltiin äidin kanssa yhdessä vaarin luona ja tunnelma oli todella outo. Olin todella levoton ja hermostunut. Vaikka kuinka monta kertaa samassa huoneessa vietin aikaa tällä kertaa istuin koko ajan vuoteen vierellä äidin kanssa ja pidettiin kädestä kiinni. Itkettiin ja juteltiin vaarille. Luvattiin pitää mummosta huolta etc. Lähtiessä suudeltiin vaarin otsaa ja jostain sydämmestä tuli viimeiset hyvästit. Kun lähdettiin pois, sanottiin äidin kanssa yhtä aikaa et tää oli viimeinen kerta kun nähdään vaari. Ja siitä hetkestä 30min. Tuli mummolle puhelinsoitto. Eli aistittiin se asia. Ikävä edelleen suunnaton <3

MUTTA uskon siihen että kun joku lähtee niin joku tulee tilalle. Voitte pitää mua hulluna mutta ystäväni kertoi että pieni tyttö odottaa mua vaarin kädestä kiinni pitäen odottaen lupaa tulla. Ja ihmeellisesti mun kroppa alkoi toimimaan joulukuussa aivan eri tavalla. Joten se voi olla että hän on lapsesi jo nähnyt <3

Anteeksi tulipa pitkä viesti :S paljon voimia suruun ja kun se helpottaa niin uskon että sinullekin pieni vauva suodaan <3

Ja en siis ole mikään uskovainen :D :) mutta henkimaailmaan uskon kyllä <3

Mää söin teroluteja kp 15-25 ja menkat alkoi sitten kp26, että pohdin tässä uskaltaako syödä tässä uudessa kierrossa ollenkaan!
Gynelle menossa kp17.

RouvaKettunen,ei ole muuta suunnitteilla.Nyt siis alkaa vasta yk5 ja aiemmat lapset saaneet alkunsa aika lyhyellä yrityksellä.Nyt tätä kolmannen yritystä haitannut tämä ovuloimaton kierto niin gyne halusi kirjoittaa letrot seuraavaan kiertoon tehostamaan ovulaatiota.Kolme kiertoa tulikin ovulaatio ihan kehon omilla hormoneilla mutta neljännessä kierrossa olikin sitten huono arpa ja tyhjä munarakkula.Niitä ilmeisesti 1-2 kiertoa on normaalistikin vuodessa. Mulla on kova luotto tähän alkavaan kiertoon [emoji1] Jos nyt huomenna alkaa kunnolla menkat.Nyt siis vasta punaista valkkaria vähän.

Onko teillä inssi nyt tässä kierrossa?Kovasti tsemppiä siihen [emoji173]️

Lume, kylläpä sait mut itkun partaalle. Kauniisti kirjoitettu [emoji173]. Mä olen myös siskoa saattohoitanut ja se oli rankkaa hommaa. Jotenkin sitä tiesi kun viimeisen kerran lähti sairaalasta, että tää jäi viimeiseksi kun vielä elossa oli.
Mä ajattelin ennen siskon kuolemaa, että mä en halua koskaan lapsia. Vauvakuume nosti päätään hyvin pian kuoleman jälkeen. Olen ikionnellinen, että olen yhden lapsen saanut. Tästä salaa siskoa kiitän ja uskon että hän varjelee mun rakasta lasta tuolta jostain [emoji173].

Se on kyllä todella raskas taival. Ja läheisen pois meno muutenkin. Meillä vielä kävi niin että Sunnuntaina menin katsomaan vaaria sairaalaan kun hän vielä oli tajuissaan, oli kuitenkin aivan eri maailmassa. Tervehdin häntä iloisesti ja hän sanoi minulle älä tipu siitä laiturilta. Oli siis mökillä omasta mielestään. Joka hänelle oli se tärkeä paikka. Hänelle siis maksan myrkyt teki vakavat aivotoiminta häiriöt. Tämä oli viimeinen kerta kun juttelin vaarin kanssa. Tiistaina sitten marssin taas sairaalaan ja hoitajat kertoivat että siirretään sinne saattoon ja tajunnan taso laskenut. Mutta esimerkiksi meidän äidin isoäiti nukkui pois ja siitä 2kk äiti alkoi odottamaan minua. Joten kyllä vakaasti uskon siihen että se paikka vapautuu silloin seuraavalle tulokkaalle ja ihana todiste sinulla siitä <3 uskon myös siihen että ne läheiset tuolta pilvien päältä suojelee meitä ja meidän läheisiä <3 vaikka mekin nyt lapsettomuushoidoissa taas niin uskon vakaasti että se lapsi sieltä tulee jossain vaiheessa ainakin :)

Lume :Heartred mä oon myös ollut samassa tilanteessa kun äitini ja siskoni kanssa papan nukkuessa pois. Se on vaan jotain sanoinkuvailematonta :sad001 Ja itsekkään en oo mikään uskonnollinen, melkein päinvastoin mutta silloin rukoilin ettei papan tartteis kauaa odottaa. Tilanne oli siis niin paha :( muistan sen päivän kun eilisen vaikka siitä on jo reilu 2 vuotta. Siks halusin että mun loput isovanhemmat pääsis häihin. (Onneks pääsivät) mutta nyt vaan toivon että saisivat nähdä mun lapseni. Tiedän että mummi toivoo sitä kovasti ja toivon että ehtisi sen vielä näkemään..

Pahoittelut myös täältä Heitsulle rankasta kokemuksesta! :Heartred

Pahoitteluja myös tädin kohdanneille!

Täällä kp31/30 dpo 11, testi näyttää puhdasta negaa :(

Lume, kiitos kauniista kirjoituksesta :Heartred

hippie_mama, sympatiani! Tsempillä vaan seuraavaan yrityskertaan.

Heitsu1996, olen sanaton ja todella pahoillani :Heartblue

Täällä flunssan kourissa kp 19/26-29, dpo 6, yk 3. Parasta toivoen..!

Miehen isällä löytyi syöpä ruokatorvesta kesällä 2015 ja se lähti sit leviämään eikä hoidot tuntunut vissiin enään auttavan, oli juossut jatkuvasti lääkärissä närästykseen takia kun mikään ei auttanut. Lääkärit vaan ihmetteli et mistä johtuu, joku sit tajus laittaa kuvauksiin tms. Sillon kun mitkään hoidot tai lääkkeet ei enään juurikaan auttanut. Miehen isä oli veljelleen sanonu että se ei toivo mitään muuta kuin että ehtisi nähdä hänen pojan poikansa. Tammikuussa 2016 syntyi meidän esikois poika ja miehen isä sitten saattohoidossa nukkui pois pääsiäisen aikaan... 1 yhteinen kuva löytyy missä meidän poika on ukkinsa sylissä ensimäistä ja viimeistä kertaa.. Se oli kova paikka kaikille, ei voi oikeen vieläkään uskoa et hän on poissa.. kastetilaisuus vedettiin vähän niinku nopean kaavan mukaan kun siitä kuolemasta oli pari viikkoa, kahvittelut toki pidettiin normaalisti..
Miehen isä täyttäisi tänä vuonna 50.

Ja sitten vielä, täti viime yönä paikkaili kamojaan ja on vissiinkin lähdössä pois. Kp4 tänään siis.

Kovia on monikin kokenut..voimia :Heartred
Itselläniki osunu pariin kertaan kun olen alkanu odottamaan vauvaan tai synnyttänyt, on joku läheinen kuollut. Niinhän se menee,toinen syntyy,toinen lähtee. Silti se tuntuu kamalalta.

Täällä menkat päivän myöhässä,ne ei oo ikinä myöhässä. Mies on ostamassa testiä..äääk,en uskalla testat!:smiley-ashamed004

Rankkoja kokemuksia teillä, hali.

Heitsu, olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan.

Kipsuli, jännää!

Takaisin