Raskaaksi 2016

Violina, täällä sama ongelma! Nyt on menossa kp18/24-25, eikä lämmöt ole nousseet mihinkään. Ovis on kyllä ollut jo ja itse epäilisin olevan dpo4 oireiden perusteella. Aamulämmöt olen ottanut samalla mittarilla joka aamu heti herättyäni ja herään suunnilleen samaan aikaan aamuisin. Vika voi olla mittarissa tai jossain muussa mittausvirheessäkin.. Jos seuraisin päivälämpöjä, tulisi niistä suunnilleen oikean mallinen lämpökäppyrä, mutta ne eivät mitenkään päin taida olla luotettavia..

Pieni pelko toki on, että mitäs jos ei ovuloikaan ollenkaan!

"Toisilla ovulaatio ei aiheuta minkäänlaista notkahdusta aamulämmössä." Suora lainaus vau.fi artikkelista. Jospa ollaankin elaffy niitä toisia molemmat? :P Jos ottais tikut käyttöön lisäksi. Ootko elaffy tikuttanut samalla kun mitannut lämpöjä?

Mulla nousi vasta viisi päivää ovulaation jälkeen lämmöt viime kierrossa. Sain ovisplussan testiin ja oli limat ja kivut. Mun ehkäisytietokone näytti kierron päätteeksi, että lämpökäyrien mukaan keltarauhasessa jotain häikkää. Eli ilmeisesti huono ovulaatio. Viimeksi kun tuli plussa niin oli ihan selvä lämmönnousu ovulaation jälkeen. Uskoisin, että voi olla hormoneissa häikkää. Joillakin lämpöjen nousu voi olla myös tosi pientä. Oon kuullut että joku on myös raskautunut ilman tuota nousua. Mittaus on kuitenkin aika herkkä ja siihen vaikuttaa niin moni asia. Ei varmaan pitäisi itsekään mittailla, mutta minkäs teet kun tykkää seurata [emoji3]. Tietää suurin piirtein missä mennään.

Voi luoja, mä unohdin sitten ovistestin kotiin kun piti ottaa mukaan, kun oon menossa mun äidin luokse ja tehdään jouluruokia niin en tiiä yhtään kauanko sielläkin menee. No toivotaan että olisin kotona kuusen aikaa.

"Toisilla ovulaatio ei aiheuta minkäänlaista notkahdusta aamulämmössä." Suora lainaus vau.fi artikkelista. Jospa ollaankin elaffy niitä toisia molemmat? :P

Tuolla notkahduksella ei tarkoitettu lämmön nousua vaan sitä että joillakin lämpö laskee hiukan juuri ennen ovista. Artikkelissa oli tarkennettu tuota seuraavassa lauseessa eli

"Toisilla ovulaatio ei aiheuta minkäänlaista notkahdusta aamulämmössä. Silloin ovulaation voi havaita vasta seuraavana päivänä nousseesta lämmöstä."

Jos mittari ja mittaustapa on kunnossa eikä lämmöt ole hitustakaan nousseet oletetun oviksen jälkeen niin käsittääkseni tällöin on todennäköisintä että kyseessä on ovuloimaton kierto.

Jostain just luin että kierroista n 8 % olis ovuloimattomia. Ihan siis normistikin ilman että kropassa olis mitään vialla. :)

Varmasti kaikki tietääkin tämän jo mutta varuilta ihan vinkkaan että aamulämpöhän kannattaa ottaa suusta mieluummin kuin kainalosta.

Ja mittarin kannattaa ehdottomasti olla 2 desimaalia näyttävä eli tarkempi mitä ihan normi kuumittari. Lämmön nousu voi joskus olla niinkin pieni kuin kymmenyksen verran ja sitä on epätarkemmalla mittarilla vaikee huomata.

Mulla ei ole mitään erityisen tarkkaa mittaria käytössä. Ja eikö ovuloimattomat kierrot yleensä ole pidempiä kuin normikierrot? :s Ainakin viime kierto (missä tosiaan lämpö nousi myöhään) oli 25 päivää eli voisko olla ovuloimaton jos on noin lyhyt?
On tää vaikeeta :D mittailut loppukoon ens kiertoon, en jaksa. Jospa tikuttelua kokeilis seuraavaks.

Ovuloimaton kierto voi olla myös lyhyt kierto. Tai ihan säännöllinenkin. Ei välttämättä veny pitkäksi aina.

Juu kierron pituus voi olla mitä vaan, myös lyhyt, vaikkei ovuloisi.

Mulla on myös jouluaattona testipäivä! Kiva kun on paljon kohtalotovereita testaamassa! Plussa olis paras joululahja ever!

Mä oon testaillu edullisilla liuskatesteillä, joko pc:lla tai Raskauskeijusta tilatuilla. Jos jonkun viivan siihen oon saanut, niin silloin olen raskaana ollut. Varmennustestinä oon käyttäny Apteekin omaa ja Clearbluen digiä. Rfsu-testiin on kerran virheellinen haamu tullut.

Herkistä testeistä suosin perhoset.fi raskaustestejä, niissä nega on aina nega ja esikoisesta taisi näyttää haaleinta haamua jo dpo 9. Pakko oli niitä nyt tilata kaappiin!

Sitten pregcheckin puikkotesti, koska on käytännössä sama kuin apteekin oma (oliko jopa sama valmistaja), mutta puolet halvempi.

Muihin oon tuntunut saavan viivanpaikkoja tai haamuviivoja vaikken raskaana olekkaan ollut. Ihmeellistä mutta totta. :shifty:

Tein tämän päivän ovistestin tossa puolituntia sitten n. 17.35 niin se taas oli ihan hailakka. Verrattuna siis eiliseen! Että en tiiä mitä ihmettä. Oli vielä monta tuntia rakossa eikä ollu laimeeta..

alinah, en ite oo testaillu ovista mutta palstoilta lukenu että ovistesteissä ei viiva tummu pikkuhiljaa. Saattaa olla tummempaa, sitten taas haaleeta ja yhtäkkiä pamahtaa positiivinen.

Joo mulla on kans aina sahannu ne viivat eestaas monta päivää ennenku lopulta tulee plussa.

alinah, en ite oo testaillu ovista mutta palstoilta lukenu että ovistesteissä ei viiva tummu pikkuhiljaa. Saattaa olla tummempaa, sitten taas haaleeta ja yhtäkkiä pamahtaa positiivinen.

Näin tekee myös minulla!

Eilen oli sen verran tumma, että oletin että kyllä se tulee nyt just kohta. Mutta ehkä mä heitän vaan mäkeen noi tikut, stressaa hittosoikkoon tommoset. En sit tiiä mitä ylimääräistä valkovuotoa eilisestä asti tullut.

Mitähän tää nyt on. Mulla on viimiset puol vuotta ollu kierto aina 24-26 päivää. Useimmiten 25 päivää ja pari viimeisintä kiertoa 24 päivää. Ja ne on aina olleet hyvinkin säännölliset. Nyt ollaan kp 27 ja ihan vähän on välillä tullut jotain punaista pyyhittäessä mutta mitään varsinaista vuotoa ei ole. Negatestit tein dpo8-10 ja nyt on dpo13. Vähän on jotain menkkamaista juilintaa vatsassa mutta ei mitään merkittävää. Uskaltaiskohan sitä testata vaikka viikonloppuna jos ei tätiä näy? Just tuhlasin kaikki testit pois kaapista etten tee enää turhia negoja.

Kuulostaa Babe samalle kuin minulla ennen viimeisintä raskautta! Tee testi! ;)

Takaisin