Raskaaksi 2016

Jennyhannele.. täytyy sunnuntaina katsoa uutta ellei täti saavu.. yleensä dpo 11-12 täti kylään saapuu.. täytyy hakea joku apteekin herkkätesti.
Ja oli kyllä outo..viivanpaikka ja vaan viivan reunoissa vähän väriä. Saattaa olla joku maanantai kappalekkin :bored:

Mulla ei noi rfsu testit antanu ku haaleita viivoja ja pc:llä kirkkaita! Apteekin omallakaan en saanut vahvaa plussaa missään vaiheessa. :) Mun kokemuksella halvoista parhaita on pc!

Niiskutin: Mulle rfsu antoi viivan paikan/haamulaisen, joka osoittautui turhaksi! Tosta on paha mennä sanomaan kumpi on. Uutta testiä perään toisella merkillä! Mäkin tykkään pc-testeistä!

Oho, dpo 9 onkin vasta tänään. Erilaista viiltävää tissikipua on ollut eilen ja tänään, joka säteilee nänneihin. Vatsatuntemukset on hävinneet.

Mulla eilen alko pyyhkiessä tull vpun limaa. Sitä tuli toosi hintsusti ja muutaman kerran. Laitoin yöks tamponin mut siihen ei tullu kans ku vähän vpun.. ei verta. No nyt ei tuu mitään ja menkkakivutki loppu. En kestä jos tää on joku kiertohäiriö....

Babe, Pahoittelut huonoista uutisista! Mutta toivoa on aina, eikä tosiaankaan kannata luovuttaa. Epätoivoisinkin tilanne on toivoa täynnä. Olen tännekin useaan otteeseen kertonut muutamasta tapauksesta lähipiirissäni joiden ei missään nimessä pitänyt onnistua saamaan lasta, vaan niin ihme tapahtui kummallekin. Voima halit! :)

Herttarouvan talletteluille tsempit, toivottavasti on tarttuvia kavereita matkassa! :wink

Niiskutin, Mulla myös rfsu antoi todella haaleaa viivaa kun pc antoi jo räikeitä. Enää en kyllä voi suositella pc testejä, nimittäin minullakin antaneet viivoja vaikken raskaana ole ollut. Tuo sinun viivainen voi olla mitä tahansa, koska tuosta on tosi vaikea sanoa. Toisaalta näyttää haamuviivalta, mutta taas toisaalta värikertymältä viivan ympärillä? Uutta testiä kehiin! :)

RouvaKettunen, Lupaavaa! Milloinkas testaat? :woot:

Rosebud, Jos ei ne menkat sieltä alakkaan. :wink

Omanapailua, -7.7kg tippunut painoa 6 viikossa. Matkaa on vielä 13kg siihen lähtöpainoon mitä oli ennen kun esikoista aloin odottaa. Siitä sit vielä 10kg pois ainaskin!

Jos tää painon pudotus sais sen kierronkin käynnistymään! Oon tehny tyyliin joka toinen päivä rfsu ovistestejä pari viikkoa mutta ei oo näkyny muutakun tosi haalea toinen viiva ja sehän on tietysti nega.

Voin sanoo et tää odottelu alkaa ärsyttää!

alinah, Hyvältä kuulostaa, tsemppiä! :)
Täällä taas toisin päin, oon yrittänyt saada painoa lisää jotta kierto käynnistyisi. (Lääkärin kehoituksesta + tietysti vähentänyt imetystä) ja huikea 1 kg on tullut. Voisin ottaa sun kilot! Että kyllä ärsyttää vain odottelu. :shifty:

Miitu auttaako imetyksen vähentäminen raskautumiseen?

Mulla on ristiriitanen olo. Eijoo menkat. Ei oo vieläkään kun eilen illalla tullut haaleeta vpun liman mukana. Nyt illalla tuli taas. Alkais ees kunnolla jos pitäs alkaa >.<

Rosebud, Imetystä ei voida pitää varmana ehkäisynä, mutta toki se monella pitää hormonikierron tauolla. Se onkin sitten yksilöllistä, kuinka nopeasti hormonaalinen kierto käynnistyy. Toisilla se käynnistyy pian synnytyksestä ahkerasta täysimetyksestä huolimatta, toisilla se taas voi olla vaikka kaksi vuotta tauolla kun äiti imettää ja käynnistyy vasta imetyksen loputtua. Joillakin kierto käynnistyy kun imetyskertoja vähennetään. Yöimetyksen poisjättöä sinänsä esimerkiksi ei voida pitää takuuvarmana keinona käynnistää kuukautiskiertoa. Imettävä äiti ei myöskään tarvitse kuukautisia tullakseen raskaaksi, vaan riittää se yksi nasautus sopivaan aikaan niin kuukautisia ei koskaan tule vaan raskaus alkaa.

Vyöhyketerapialla tai vaikka akupunktiolla voi kokeilla houkutella hormonikiertoa käynnistymään läpi imetyksen, jos ei halua imetystä vähentää. Ei toki aina toimi mutta on vyöhyketerapeuteille käsittääkseni ihan perusheinää.

Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi menkat kun vauva oli 9kk ja nyt ihan pian 1v 1kk eikä ole raskautta näkynyt (jätettiin ehkäisy alkukesästä pois) :/ Ovistikuilla on tullut plussa, mutta eihän se takaa että sieltä munasolu irtoaisi. Tai sitten on vain huonoa tuuria, en tiedä. Poika syö heikosti kiinteitä ja 2/3 päivän ravinnosta tulee edelleen tissistä, myös öisin.. Tämä luultavasti on tarpeeksi tehokas ehkäsy mun tapauksessa, mut jokaisella niin yksilöllisesti vaikuttaa :)

Minulla taas menkat alkoivat 2kk synnytyksestä, vaikka täysimetin kahta! :D Niin nämä ovat yksilöllisiä..

Tänään on ilmeisesti dpo9 ja aamulla odotetusti nega. Seuraavan testin ajattelin tehdä keskiviikkona, jos sille on vielä tarvetta. Täti on tulossa tiistaina..

Vyöhyketerapiaan olen itse asiassa menossa! (Ihan muistakin syistä..) Jospa sieltä löytyisi apu, kiitos vinkistä diabolicat!
Meidän poika on nyt vuoden viikon päästä ja käy tissillä niin tiuhaan että kyllä ihan tarkoituksella aion vähentää. Pitäisi saada sinne massuun jo muutakin murkinaa kuin vain maitua.

Pilvikirsikka, Meillä on aivan sama tilanne! Että tissiä syödään vielä suurilta osin. Ovistikkuun olen plussan saanut (tajunnut testailla kun ovisoireita on ollut) joten jotain siellä kehossa tapahtuu, eli yritystä munasolun irroittamiseksi varmasti on mutta toistaiseksi näin ei ole vielä käynyt.

Ja vauvakuume on aivan mahdoton! :rolleyes: Miten tätä kestää? <3 Ja kauanko pitää odottaa. Kun olen kuullut että toisilla vielä kokonaan imetyksen lopetuksestakin on mennyt aikaa, ennenkö oma hormoonitoiminta käynnistynyt ja ei meillä vielä ole tarkoitus kokonaan lopettaa.
Niin ja minulle vielä lääkäri sanoi että alipaino on yksi syy, jonka takia voi olla että kierto ei käynnisty vaikka muutoin olisi käynnistynytkin. Laihoilla ihmisillä kun menkat voi jäädä pois pitkäksikin aikaa (kuin urheilijoillakin)

Elaffy. Ystävälläni alkoivat myös menkat jokaisen lapsen kohdalla aina tasan 1kk synnytyksestä. On nämä jänniä juttuja ja tosiaankin niin yksilöllisiä! :)

Mulla tuli jälkivuotooki vielä kuus viikkoo synnytyksestä. 3kk imetin (pumppasin), mut maito loppu sit isoon stressiin. Mähän en ois halunnu imetystä lopettaa sillon. Kaks viikkoo jäkivuodon loppumisesta alko menkat ja tää tarttu mukaan esikon ollessa 6kk.

Mulla alkoi menkat kun vauva aloitti kiinteät, mutta ovulaatiot tuli vasta yöimetyksen loputtua.

Mulla alko kierto kunnolla ku poika oli 6kk ja imetin vielä kunnolla, yöimetykset lopetin vasta plussan aikoihin.

Mä alan tympääntyyn tähän mun kroppaan.
Testejä en enää tee :shifty: ei niistä saa kun murhetta :mad:
Menkkatuntemuksia on ja paljon.
Viimeiset kolme kiertoa on dpo 11-12 alkanut eli odotellaan.

Liitteet

• Screenshot_2016-10-29-11-54-55-1.png
    Screenshot_2016-10-29-11-54-55-1.png
    772.3 KB · Katsottu: 197
  • Screenshot_2016-10-29-11-52-24-1.png
    Screenshot_2016-10-29-11-52-24-1.png
    631.2 KB · Katsottu: 215
Jännä miten yksilöllistä toi raskautuminen + imetys oikein on! :)

Mä en nyt edes tiedä kumpaa haluaisin enemmän, uuden vauvan vai lähteä opiskelemaan :rolleyes: Toisaalta en tiedä raaskinko jättää esikoista vielä hoitoon, on niin kovin mussa kiinni ja vierastaa kaikkia :(

Niiskutin eikö tuossa ylemmässä testissä joku hailura näy? :)

Aa joo. Mä imetän nyt 1 weetä ja nyt alkoi toka kunnon kierto. Kesällä tuli muutamat epäsäännölliset menkat.

Takaisin