Raskaaksi 2016

Alinah, onko teillä päin jotain avoimia perhekahviloita tai kerhoja? Leikkipuistoja? Voisiko niistä löytää samassa elämäntilanteessa olevia äitejä? Meillä tuntuu samat äidit pyörivän kaikissa hareastuksissa ja kerhoissa, joissa käydään, joten jos olen seuraa vailla, lähdetään vain kerhoon tai puistoon. Aina on joku tuttu paikalla, jonka kanssa jutella. :) Myös tämän foorumin kautta olen löytänyt muutaman uuden äitiystävän, mutta tietysti yhteydenpito vaatii aktiivisuutta molemmin puolin. Minkä ikäinen lapsi sinulla on?

Alinahilla melko samanlainen tausta, kun mulla. Ite ähötän taas pitkät päivät porukoilla pojan kanssa aika usein. Nyt oon aloittanut salin niin siellä sit käyn yksikseni pojan ollessa hoidossa sen 3h päivään ja miehen tehdessä pitkiä työpäiviä.

Ja tuo että yhteydenotto vaatii kummaltakin puolen aktiivisuutta, joo. Mun osalla se on jäänyt mun kontolle melkein kokonaan. Osalla ihmissuhteilla on vain tarkoitus poistua, että eihä sille oikein voi mitään jos lapsettomat kokee sen jotenki hankalana, kun on yhdellä lapsi. Mut se, että aikuisiällä on minusta tosi vaikea ystävystyä. Pari kertaa kokeillut ja saanut takkiin :/

Varmaan jos Alinah asuisi samassa kaupungissa niin voitas tutustua ja varmasti arvostettais kumpikin sitä toisen toveruutta toisinkuin se jolla ei ole lapsia.

Alinah, Minulla kävi samoin. :sad001 Lohdutin itseäni sillä että eivät he edes sitten olleet oikeita ystäviä. Enkä edes ole niitä ihmisiä jotka puhuvat vain ja ainoastaan raskaudesta/vauvasta/perheestä. Hyviä ystäviä omaan muutaman mutta asuvat eri puolilla Suomea, kukin töiden/opiskelujen perässä ja yksi ystävistäni muutti juuri ulkomaille.

Onneksi mammaryhmissä on helppo tutustua uusiin ihmisiin ja samalla saa tuuleteltua omaakin päätä! :p

Päivät tuntuvat toisinaan tooodella pitkiltä, etenkin jos miehellä iltavuoro viikko kun aamusta iltaan töissä. Saan omaakin aikaa, mutta kivahan sitä olisi ystävienkin kesken vietttää, edes joskus. :)

Muurahainen, Kiva kuulla että sieltäkin löytyy ihana anoppi! :) Niin paljon saa kuulla näistä kauhuanopeista.. Kyynel tuli silmääni kun luin blogipäivityksesi. Paljon vauvaliimaa ja turvallista matkaa pikkuiselle ♡

Onnea muurahaiselle :)

Täälläkin jännä viikonloppu tulossa. Saa nähdä tuleeko sunnuntaina täti vai plussa. Veikkaan kyllä tätiä :(

Kiitos kaikille! <3 tässä ihan herkistyy...

Babe, toivottavasti täti jää tulematta ja hieno plussa testiin piirtyy! :)

Muurahainen ihan kyynelehdin täällä, koska olen niin onnellinen teidän puolesta <3 toivottavasti pysyvä plussa tulee kahden viikon kuluttua <3

Onnea murkulle ja superliimat peliin et tarraa tiukasti kiinni!

Mulla on myös ihan huikee anoppi!

Kp 20, tänään jumpalla vatsa kramppas ihan huolella, treenin jälkeen sain istuskella pytyllä puoli tuntia ja vatsa jäi tosi araksi ja tosi vahva paineen tunne oli jonkin aikaa taas alavatsalla. Joskus aina kovemman rääkin jälkeen käyny noin ennenkin, mut näin kierron lähestyessä loppuaan mielikuvitus saa ihan uudet siivet!!

Varoitus, nyt tulee pitkä viesti. :D

Kävin tänään gynellä ihan vain perustarkistuksessa, koska halusin saada sisätutkimuksen, jutella omasta tilanteestani sekä kysellä mieltä askarruttavia asioita. Ajattelin, että haluan tarkistaa tilanteen, ettei käykään niin että yritetään pitkään ja vasta myöhemmin kävisi ilmi jotain minkä olisi voinut hoitaa jo tässä vaiheessa. Tuli tosi helpottunut olo jotenkin ja ajattelin jakaa teillekin muutamia asioita mitä juteltiin gynen kanssa. Nämä ovat siis yhden gynen mielipiteitä (ja osalle porukasta itsestäänselvyyksiä), mutta jaan ne kuitenkin teillekin jos siellä on muitakin ketä samat asiat ovat mietityttäneet. :)

- Hyvä luteaalivaihe on 13-14 päivää ja menkkojen tulisi alkaa 2 vkoa ovulaatiosta. Jos menkat alkaa aiemmin, olisi hyvä alkaa seuraamaan tilannetta ja mahdollisesti alkaa mittaamaan keltarauhasarvoja ovulaation jälkeen.
- Jos luteliaalivaihe on liian lyhyt, on ihan sama miten hyvä ovulaatio on ollut, on tärppäämisen todennäköisyys pieni
- "Multivitamiini Raskaus ja Imetys" tai muu vastaava on ihan hyvä vitamiini ottaa. Sitä enempää vitamiineja ei tarvita. Nainen saa perusterveellisestä ruokavaliosta riittävästi kaikkea eikä esim. magnesiumia, sinkkiä tms tarvitse ottaa purkista (vaikka välillä kuulee että ne auttaisi raskautumisessa). Foolihappo mitä tuosta vitamiinilisästä saa, on riittävä eikä tarvitse ottaa lisäfoolia tämän lisäksi.
- Jos haluaa miehelle jotain vitamiinia niin foolihappo on hyvä myös miehelle!
- Sekä miehen että naisen tulisi syödä järkevää, perusterveellistä ruokaa (itsestäänselvyys..) ja välttää älytöntä määrää kovaa rasvaa mitä on mm. punaisessa lihassa. Punainen liha ei tietenkään ole kiellettyä, mutta sitä ei kannata vetää överimääriä. Pehmeät rasvat ovat hyväksi (pähkinät yms) sekä marjat ja hedelmät.
- Ovistestejä kannattaa tehdä vain sen verran, että tietää ovuloiko ollenkaan (eivät nekään tietenkään satavarmoja). Niitä ei ole tarvetta tehdä joka kierrossa eikä useamman kerran päivässä. Aiheuttaa muuten paljon turhaa murehtimista ja stressiä..
- Yhdyntöjä olisi hyvä olla n. kp 12 eteenpäin noin joka toinen päivä niin että siittiöitä on oikeassa paikassa sitten kun ovulaatio on. Hyvä, jos yhdyntä on päivää ennen ovulaatiota.
- Sanotaan, että stressi estää raskautumista ja kyselin tästä, sillä olen melko stressaavassa, kiireisessä työssä tällä hetkellä. Gynen mukaan stressillä ei sinänsä ole merkitystä/vaikutusta raskautumiseen ellei se vaikuta yöuniin eikä saa nukuttua kunnolla. Olisi hyvä nukkua vähintään 7-8 tuntia yössä.
- Vehnänalkioöljy on ihan ok (mitä monet pitävät kikkana tärppiin), mutta pitää tarkistaa ettei siinä ole omegoita. Omegaa ei suositella otettavaksi.
- Greippimehu on joillain kikkana käytössä, mutta se ei itseasiassa vaikuta hedelmällisyyteen mitenkään eli raskautuminen on yhtä todennäköistä oli limaa miten paljon tahansa.
- Gyne kysyi lopuksi ollaanko milloin käyty miehen kanssa hammaslääkärissä. Jos suussa on jotain bakteereita, tulehduksia tms. voi se vaikuttaa myös raskautumiseen eli kannattaa käydä tarkistuttamassa omat hampaat, jos viime kerrasta on aikaa. :)

Tällaisia ajatuksia, toivottavasti on jollekin apua!

^ihan varmasti hyviä juttuja. Tarttuisin vain tuohon "yhdyntöjä kp 12 alkaen joka toinen päivä, kuulostaa vähän myöhäiseltä, ehkä riittää, jos kierto väh. n. 28 pv. Mutta esim. itse tuskin olisin raskautunut ollenkaan, jos vasta tuolloin olisi aloitettu. Ovisplussa tuli lähes aina joko kp 10 tai 11. Jos on suht lyhyt kierto, aloittaisin melko pian menkkojen jälkeen, toki eri, jos tietää oviksen tulevan paljon myöhemmin :)

Muurahainen, toivon sydämestäni että pikkuinen tarraa kovaa kiinni <3

Plussatuulia kaikille!!!

On. Uusi kierto. Kk olivat omituiset, 2 päivää pelkkää tuhrua,samanlaiset oli kaks kk sitten, kuitenkin Onnellinen Tatuointia rikkaampana <3

Löytyy täältä jotain kerhoja sun muita, oon niitä miettinyt.. Mun poika on 8kk 3päivää ja juoksee kohta ilman tukea, mun pieni vauva. :D

Muskari kiinnostais.

Alinah, tuossa iässä mekin alettiin tyttöjen kanssa käydä harrastuksissa ja kerhoissa enemmän, kun seinät kaatuivat kotona päälle! Lähde rohkeasti katsomaan, miltä siellä kerhossa näyttää ja olisiko sellainen paikka, jossa viihdytte. :) Muskari ja tanssi ovat meillä tyttöjen suosiossa.. toivottavasti löydät teille sopivaa tekemistä ja uusia tuttuja ja ystäviä itsellesi!

Takaisin