Raskaaksi 2016

Omanapailua: Mulla on kyl tosi positiivinen olo tästä kierrosta. Ollaan heiluteltu peittoja joka toinen päivä kp 4 lähtien, nyt on kp20. Nyt vaikuttanee (ellen kuvittele) siltä, että tissit alkais aristumaan (viime kierrossa ei tullu missään vaiheessa), ja semmosia vähän menkkamaisia jomoja on, joita ei yleensä oo kyllä näin paljon ennen menkkoja.. No nähtäväksi jää, toivotaan parasta :)

Omanapailua, eli tänään yllätykseksi alkoikin jo menkat. Eilen kuitenkin oli vasta kp 24, yleensä kiertoni on aina kutakuinkin 28-29 ollut. Viime kiertokin oli lyhyempi, 25. Voisko se gelee royale lyhentää kiertoa? olen sitä juurikin syönyt näiden kahden lyhyemmän kierron ajan. Ja onkohan tämä nyt hyvä vai huono asia että lyhentynyt. vissiin tuo 24 on ihan ok kuitenkin. Ja tuntemusten ja oireiden perusteella ovis kyllä on... Mikäs oli se "liian lyhyt" luteaalivaihe? kaiken jären mukaan nyt jäi siis luteaalivaihe 10-11 päivään.

Tällä hetkellä vain ärsyttää suututtaa ja itketää, mutta niin se on aina kun menkat alkaa. :sad001 Ja kamala ikävä miun rakasta enkeli poikaani. Lauantaina kävin haudalle istuttamassa kesäkukat.:Heartred

Voi Janniliini, virtuaalihali ja tsempit täältä!! :Heartred se on kyllä ihan kamalaa ku nne menkat alkaa, ja sitä kans pelkää joka kierrossa. :(

Janniliini, pahoittelut :/..
Olisko suunnilleen 10 päivää luteaalivaiheen pituuden rajana, ennenkuin liian lyhyeksi menee. Useimmiten alkio kiinnittyy 6-8 päivää jälkeen oviksen, että sen suhteen on tärkeää, ettei luteaalivaihe ole ihan lyhyt. Jos tulee tuhrua parina päivänä ennen varsinaisia menkkoja niin siihen antavat keltarauhashormonihoitoa tueksi. Jeesaa myös kohdun vastaanottavaisuutta :)
Plussia ketjuun!!

Kiitos avuista, tiedän että ei nuo vielä ovista merkanneetkaan

Janniliinille voimahaleja lähettelen
Katjusha: sinä alat olla jo turvallisilla viikoilla, ja kyllä tässä on talleteltu:wink

Mutta Aivan uskomatonta, kun punaista väriä tikuissa joka päivä hiukka enemmän, mutta ei kyllä vieläkään yhtä tasapaksu kun tuo toinen viiva :sad001

Yritänpä liittää taas kuvaa tämän aamun tikusta.

Onko muita kellä stressi nostaa päätään näiden ovistestien kanssa..:sorry:

T. Enisa kp 14/27 yk2

Kuva unohtui
Nipistelee masua mutta huippu puuttuu...

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    60.2 KB · Katsottu: 181
Mie varmaan stressaan ovistikutteluista, joten sen takia en oo halunnut alkaa tikuttelemaan. Mutta tänäänpä sitten tilasin yhteen kiertoon ovistikut ja haluan yhden oviksen metsästää. Haluan vaan tarkistaa tapahtuuko ovis sillon kuin olen aina oireista olettanut ja tapahtuuko ovis varmasti kun nyt kierto lyhentynyt ja yms. ja sitten voip laskea tarkemmin luteaalivaiheen pituuden. Toivottavasti tikutteluun ei jää koukkuun ja tosissaan vaan tikutan yhden kierron ajan. :grin

Teetkö Enisa83 mihin aikaan ovistestin? Monissa testien ohjeissa suositellaan tekemään klo 10-20 välillä "Paras aika on klo 10 ja 20 välillä, jolloin LH-pitoisuus on suurimmillaan." Raskauskeijun nettisivuilta tuommoinen teksti. Muuten en ole vielä perehtynyt ovistesteihin, äsken tilatessa tuon ohjeen huomasin. :) Vai liekkö niissäkin eroja mitkä testit pitää tehdä aamulla ja mitkä tulloin 10-20 välillä. o_O

Muokattu viimeksi:
Mulla on aika huono luotto noihin tikkutesteihin nyt ku viime viikolla en saanu ollenkaan vahvaa viivaa mokomaan vaikka ite kuitenki tunsin sen munasolun irtoamisen. 8 tuntia ennen sitä vihlaisua tikutin eikä tullut positiivista tulosta. On noita tikkuja vielä yhteen kiertoon tuolla että jos nyt ei tärpännyt niin käytän ne sitten pois. Sylkitesti oli paljon selkeämpi mun kohdalla. Ovista edeltävänä päivänä alkoi näkymään kiteitä, ovispäivänä niitä oli ruudun täydeltä ja oviksen jälkeisenä päivänä kiteet oli jo lähes kadonneet.

Janniliini, Clearblue kaksoishormonitesti pitää tehtä ekasta aamupisusta (mittaa myös estrogeenia), muut testit klo 10-20 välillä. Itsellä parhaat plussa tullut iltapäivällä. Yön aikana LH:ta erittyy virtsaan vähemmän, joten hormonihuippu on myöhemmin päivällä.

Mashnu mullaki nyt on kiteet lähteny pois. Eilen niitä oli vielä minimaalisesti, nyt ei ollenkaan. Tänä aamuna tunsin pienen vihlasun oikeelta puolelta, että joko se irtos nyt taikka sit jo eilen ku kiteet oli jo vähentyny. :)

Niin ja tein myös ihan tikkumuodossa ja hädin tuskin tuosta erottaa edes mitään viivaa eli ovis tais jo mennä. Joko eilen tai tänä aamuna irtos.

Mä en o viel testaillu oviksia ku siihe jäis varmaa iha koukkuun ja lisäis ressiä jos ei löytäis! :D ps. Tissien arkuus ei oo enää kuvitelmaa, tai pikemminkin nännit. Tositosi arat. Nyt pitäis olla dpo6.

TiiaMariia, Joo kyllä voi itsensä tutkiskelussa ja testailussa saada melkomoisen riippuvuuden aikaiseksi (ellei sitte sattus pian tärppäämään). Peukut sun kipeille nänneille, toivotaan arat rinnat loppukiertoon ja plussa päälle :)

Mä olen käytännön syistä tehnyt sekä digit että liuskatestit (ovis) aina aamulla ennen töihin lähtöä tms. Yleensä siis n.klo 7-8 aikaan ja toistaiseksi on toiminut mulla näin oikein hyvin, olen saanut räikeän ovisplussan liuskaankin napattua, vaikka huippu taitaa mulla tulla melko nopeasti.

Noo kahotaanpa minkälaisen stressin mie saan aikaseks itelleni ku alan tikutella ens viikolla. :grin Tännehän minä sit sen stressin puran. :wink

Tiiamariia toivotaan että tissikipu johtaa plussaan! :)

No oon nyt sitten tehnyt väärin kun aamupissistä testaillut :sad001
Pitäisköhän nyt koittaa, nippailee niin ja päivä sitten talleteltiin viimeksi.

Minäkin tikutin tosiaan viime kierrossa clearbluen digitestillä (se tavallinen, ei kaksoihormonia mittaava!), mutta en saanu hymynaamaa näyttöön!! Sitten kun poistin testitikut mittarista, näytti niihin ilmestyvä viiva tummenevan aina päivä päivältä ja oletettuna ovulaatio päivänä oli se kaikista tummin! Ohjeissa kyllä luki, ettei testissä näkyvät viivat näytä tulosta, tiedä sitte?? O.o Kaikki 10kpl käytin ja juurikin käytännön syistä aamupissasta. Voipi olla, että ovulaatiohuippu jäi sitten jonnekkin testailujen väliin tai sitten aamuvirtsasta testaus oli huono ajatus..

Aluksi ajattelin, että tilaan tähänkin kiertoon testit, mutta sitten päätinkin olla tilaamatta, kun kierto on kumminkin aika säännöllinen ja viimeksikin oli ihan selkeät ovulaatio oireet (limat ym). Ehkä jossakin kohtaan kokeilen uudestaan jos ei tärppää nyt ja nimenomaan tuota kaksoishormonia mittaavaa! Toivottavasti saat oviksen bongattua!! :)

Takaisin