Raskaaksi 2016

Jos kroppa on tottunut liikuntaan ennen raskautta tai sen yritystä niin varsinkaan silloin ei liikunnalla ole mitään haitta vaikutuksia raskautumiseen/raskauteen. Riskialttiita lajeja ei silti suositella (esim potkunyrkkeily) mutta mm ystäväni joka on aina juossut ja urheillut paljon juoksi vielä vko ennen vauvan syntymää yli 5km lenkin. Mutta myönnän että itse myös kuulun niihin ylivarovaisiin tyyppeihin liikunnan suhteen raskautta yrittäessä/raskaana ollessa :shy:

Alina, teki varmaan hyvää verenkierrolle, minkä tiedetään vahvistavan hedelmällisyyttä. Kohtuhan on sisältä poimullinen, että ei sieltä mitään ehkä helposti pois tipu. Mainitsinkin, mikä itsestä tuntuu epäilyttävältä ja tuntuuu stressavalta, jättää välistä.

PiPaNat, haha viimeksi eilen mun mies oli sitä mieltä, että mun lapsettomuus johtuu maratonista. Ei näistä tiedä, voi vain kokeilla.
Monet lääkärit ovat sitä mieltä, että rankempi liikunta voi vaikuttaa joihinkin naisiin hormonitasoja alentavasti, ja toisille tulee helpommin kiertohäiriöitäkin. Eli siitä näkökulmasta ihan mikä tahansa ei kaikille käy hyvän hedelmällisyyden säilyttämiseksi. Omalla kohdalla en tiedä, kierto toimi kuin kello, mutta raskaaksi en voinut tulla.

Muokattu viimeksi:
Hyviä vastauksia tulee :) Taidanpa ottaa omaksi lähestymistavaksi ton että jos joku liike epäilyttää ni jätetään välistä!

Mä uskon et jos kiinnittyminen on tapahtuakseen ei sitä estä tai häiritse hypyt eikä juoksut. Normaali liikunta lienee vaan hyväksi kierron joka vaiheessa. Samoin kuin normaalisti etenevässä raskaudessakin.

Ovis- tai kiinnittymisvuodosta en osaa muuta sanoa kun et oviksen aikaan valkovuoto on selkeesti erilaista. Mustakin on ihan järkeen käypää et munasolun porautuessa limakalvoon saataa vähän verta tulla..

Kp 19, kunpa "tekisin kirput " ja yksi kerta oviksen ulkopuolella riitäisi raskautumiseen! Ei oireita..

RouvaKettunen, kyllä. Alkion laatu on merkittävin tekijä raskaaksitulemisessa. Jotkut tarvitsevat tukilääkitystä kohdun vastaanottavaisuuden vahvistamiseksi.
Sitten kun tarpeeksi monta vuotta tahkoaa niin kannattaa kokeilla erilaisia lähestymistapoja ehkä :)

Onnea plussista!

Katsoin ti Dextran keskenmenoista kertovan yleisöluennon Periscopen kautta. Se oli mielenkiitoinen ja syitä keskenmenolle voi olla monia. Toisilla ei tartu hyvätkään alkiot matkaan ja toiset raskautuu helposti kehittymiskelvottomistakin alkioista, mikä ei johda normaaliraskauteen. Usein se syy ja apu voi kuitenkin löytyä lopulta, toistuvissakin km:ssa. Siinä myös hyvin kumottiin tyypillisiä luuloja keskenmenoille, usein sille vaan ei voi itse mitään.

MrsBee kp 12, dpo -1, yk 10?

Mielenkiintoista!
Mulla on kaiken muun ongelman päälle immunologinen tausta eli viimeinen loppusilaus lapsettomuudelle.

Joo, se ei ehkä enää näy periscopessa, mut siinä puhuttiin että tulis kait YouTubeen.

Uutta oli esim. että jo yli 4 alkoholiannosta viikossa lisäs km riskiä, kahvissa tais olla yli 7 kpp päivässä. Sit oli paljon millä ei ole todettu vaikutusta, vaikka luulo voi olla. Ja monilla apukeinoilla ei noin yleisestiottaen ole vaikutusta, vaikka yksilötasolla voi olla. Jotain uusia keinoja oli kokeilussa ja uusia maailmalta vielä tulossa :) Sain luottoa siihen, että kyllä tää joskus vielä onnistuu, tavalla tai toisella!

Tervehdys kaikille!
Repo ilmoittautuu mukaan, jos porukkaan vielä mahtuu :hello. Tahtoisi niin kovasti olla raskaana vuonna 2016 :happy:. Vauvahaaveita on elätelty pitkään ja nyt on aika kasvattaa pesuetta, jos vielä onnistuu. Lapsia on kaikkiaan kolme, mutta yhteisiä ei vielä yhtään. Ikää on 35 molemmin puolin, joten kiirushan tässä tulee, toivottavasti vielä kuitenkin onnistuu. Yksi kemiallinen ehti olemaan, eli nyt siis yk2 ja ovista odotellaan :happy:.

Tärppituulia toivottelee
Repo

Tervetuloa mukaan Repo :) Toivotaan sulle lyhyttä visiittiä tässä ryhmässä ;)

Mulla tausta samanlainen, lapsia jo kolme muttei miehen kanssa yhteisiä. Ikääkin jo sen verran että ei hirveän pitkään enää joutais odotella :)

Kovia plussatuulahduksia tähän ryhmään!!

Dpo 5 Yk 5

Onnea matkaan Repo, toivotaan pikaista plussaa sinne :)!!
määki täällä roikun, sanokaa, kun ette enää jaksa "paksujen" juttuja ;) Jotenkin ei uskalla luopua "yrittämisestä" vieläkään...
Katjusha rv. 14+0

Tervetuloa uusille. :)

Täällä alkoi kuukautiset, tosin kp 1 menee sitten huomiselle kun nyt vasta tuhru muuttui normaali vuodoksi. En tiedä enää monesko yk on menossa mutta heinäkuussa tulee vuosi yritystä täyteen. Mihinkä te purkaatte tätä valtavaa turhautumista? Kun aina vaan nega toisensa perään. Ei haamun haamua, ei kemiallisia, ei keskenmenoja ei yhtään mitään. Ei siis sillä että mä keskenmenoja toivon eihän kukaan niitä toivo, raskaita juttuja. Nyt vaan miettii osaako mun keho edes enää raskautua...

Pätkis, selviämistapoja on monia, kun jokainen vaan sopivimman löytäisi. Omalla kohdalla juoksin 10 vuoden aikana 13 maratonia. Luulen, että olisin muutoin masentunut ja pettynyt hengiltä. Liikunta ja urheilu, lemmikit - niistä sain voimaa. Raskaan syksyn ja talven jaksoi, kun oli loppukevääksi suunnitelma.

'muurahainen' yritystä 11/13 yk 28
Junibea yritystä 07/14
Juliet yk20
Viipsukka yk 18
Hileinen yk 16
Riiaba yritystä 1/15, ensimmäistä, km 12/15.
Nyytikki2 yritystä 01/15
Puhvis yritystä 01/15 yk10
Viima♡ yk 12, km 10/15
Hamma yk9
Maicy yk8
Kissankulta yk 10, ensimmäinen toiveissa
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
Taateliini yk7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Dimsku yk 6, toinen toiveissa
MrsBee ya 9/15, ensimmäinen, km 12/15, kr 3/15
Helinäkeiju yritystä 7/15
Larppaaa yk5
Pätkis85 Yritystä 07/2015, kolmas toiveissa
Simpsakka yritystä 07/15
Esikko1 yritystä 8/15, toinen toiveissa
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Nemira yritystä 8/15
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Eliisa yritystä 8/15
Tuulia yritystä 8/15
RouvaKettunen yk 5
Kirppu^ yk 6
Rbck yk5
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Ansaki yk 4
Neita yritystä 01/16
iijamariija tjot 09/15
Milttis yk2
Niemja tjot 12/15, yritystä 4/16
Mauste yk1
Sara80 yritystä 01/16
diabolicat
Enisa83, yk 1, viides toiveissa
tiiamariia, yritystä 12/15, km 3/16, esikoinen toiveissa
Syvissävesissä, yritystä 8/15,km11/15, esikoista yritetään
Alessia, yritystä 02/2016, yk3
Duulia, yritystä 2/2016
Unelmatulevan♡ yritystä 04/2016
Unajama, yritystä 11/15, kkm 05/16
Mimmi!, yk 7, esikoinen toiveissa

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Arwen yk6 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Sydänkäpynen yk3 LA 09/16
Minni Yk 9 LA 09/16
Maiskukka yk 11 La 09/16
Mrsc Yk10 LA 10/16
Toinenpikkuinenko, Yk 4, La 10/16
Carolyn, Yk 6, La 10/16
Simpsakka, n. yk6, La 10/16
Mamma_88, yk6, LA 10/16
Emi00, yk12, LA 10/16
Norael yk5 LA 10/16
Henlady LA 10/16
Mileim, yk3, LA 11/16
Piipaa yritystä yk13 LA 11/16
Katjusha LA 11/16
Tonttu92 LA 11/16
Browneyedgirl, yk7, LA 11/16
Syksyinen yk6, LA 12/16
Lipstikka, yk 8, LA 12/16
Minttukarkki LA 12/16
histam-iini-, yk2, LA 12/16
Iinaalisa yk 2, LA 1/17

Poistin itseni listalta. Meidän raskautumisyritys meni jäihin vuodeksi enkä kyllä ole pitkään aikaan ehtinyt ja jaksanut lukeakaan tätä kirjoittamisesta puhumattakaan. Onnea yritykseen, raskauteen ja vauva-arkeen kaikille, erityisesti tutuille.

Takaisin