Raskaaksi 2016

Villisilmä, se on ihan hyvä idea, jos ei näy ovulaatiolimaa. Saat kartoitettua tilannetta. Itse mittailin lisäksi aamulämpöjä, että on varmempaa tuloksen luvun kanssa.
Kirpulle onnea matkaan, toivotaan että tää on nyt tässä ja pysyvä plussa!!!
Katjusha rv. 13+6

Villsilmä Kiitos ♡ Tosiaan en itsekkää tätä uskonu todeksi. Viikko sitte rinnat muuttu kipeeksi,koviksi ja aristaviksi. Miehelle puhuin että mikähän tämän aiheuttaa että ei ainakaan raskaus koska ei olla toihuiltu oviksen aikaan. Päätin aamulla haetattaa miehellä testin ihan oman mielenrauhan takia että saisin nähä sen negan.. toisin kävi,en nähnyt negaa vaan kaksi viivaa :) oli melkoinen yllätys kyllä.. näinkin voi käydä..nyt ku yllättäs sillä että pysyis matkassa <3
Eli toivoa on sinullakin kun oli minullakin ;)
Hurjan paljon tsemppiä <3

Katjusha kiitos <3 toivotaan todella että tämä ylläri plussa yllättäs pitää vielä 9kk liimaa itsessään ja kulkisi mukana ;)

Voi miten mahtavaa Kirppu,nyt vaan paljon pikaliimaa matkaan :) Varmasti ihan uskomaton fiilis kun odottelee negaa ja testistä kurkkaakin kaksi viivaa <3

Sara dpo 5 yk 5

Sara80 Kiitos<3 Kyllä todella on mahtavaa! Toivon todella että pysyis matkassa ettei taas tarvis kärsiä keskenmenosta. Mites Sara siellä?

Kirppu, kiitos kysymästä täällä odottelen että päivät kuluisivat nopeasti ja voisi ottaa testit kehiin :) On kieltämättä vatsanpohjassa ihan erilainen tunne mitä aiemmin ja eilen tuli ilmeisesti sitten jotain kiinnittymisvuotoakin. Mutta koitan olla ihan liikaa innostumatta, toiveikkaana kuitenkin eteenpäin :)

Mulle sano gyne joskus, että ei oo olemassa kiinnittymisvuotoo eikä ovulaatiovuotoo. Sillon on kuullemma jotain häikkää kierroissa, jos sellasta tapahtuu. Tää gyne oli erikoistunu lapsettomuuteen ja raskauksiin ja oli yksityiseltä puolelta.

Ahaa aika höpö höpö lääkäri :D joka paikassa sanotaan että voi olla ja loogisestikkin :)

Saattaa olla tai saattaa olla olematta... Mistäpä näitä tietää, ei kai tuohonkaan oo olemassa mitään absoluuttista totuutta.. Mutta netissä lukee aina kaikenlaista, ite uskon kyllä lääkäriä joka on erikoistunu tuollasiin. (en tietenkään ihan sinisilmäsesti, aina pitää olla vähän skeptinen) mut itelläni ei esim koskaan oo ollu mitään välivuotoja kierroissa joista on tärpänny ja mulla viis raskautta takana. Neljä keskenmenoo ja yks lapsi. Ja niistä mistä ei oo tärpänny, niin on ollu tuollasia ihme vuotoja.. Et mun kohalla pitää ainaki paikkaansa toi.

Ei ole mullakaan mitään faktatietoa asiasta. Monesta paikasta siitä lukenut juttua, ja niinkuin esikko ilmaisi, luulisi sen olevan ihan loogistakin, että munasolun tarttuessa kohdun seinämään saatta sieltä muutama tippa päätyä paperiin asti.

Näillä nyt kuitenkin mennään, oli se sitten häikkää kierrossa tai kiinnittymisvuotoa :) Testipäivää odotellessa :)

Täällä elellään kiertopäivää 16/24-27. Ja mulla vihloo oikeanpuolista rintaa jatkuvasti... Aamulla heräsin migreeniin. 2 viikkoa vaivannut omituinen väsymys. Kummallisia oireita tähän kierron vaiheeseen. Laskuri ilmoittaa dpo 4. Mun kroppa hämää satasella! :(

Mulla ei ole ikinä ollut väli-tai ovulaatiovuotoja, mutta usein niistä oon kuullut puhuttavan. Niihin en omasta kokemuksesta osaa sanoa mitään,kaikki on mahdollista :)

Väriä näkyy jo ;) seuraava testi la tai su.

Liitteet

• 1463649035926.jpg
    1463649035926.jpg
    54.4 KB · Katsottu: 194
Miten te ootte harrastanu liikuntaa kierron missäki vaiheessa kun tavoite on raskautua? :) mietin ku joogaan melkee joka päivä, siitä tuskin mitään "haittaa", mutta entäs sitte juokseminen ja salireeni? Voiko vaikuttaa kiinnittymiseen jne? Haluu kaikki "poppakonstit" nyt hyödyntää kyllä :D nyt kp7

Miun mielestä liikunnalla ei ole negatiivistä vaikutusta yritys vaiheessa tai alkuraskauden aikana. Ennen edellistä raskautta tein salitreeniä ja kävin uimassa ihan normaalisti ja vasta toisella kolmanneksella jätin salitreenistä pois vatsalihakset ja jalkaprässin ja selällään tehtävät liikkeet. Mutta jatkoin muuten salilla käyntiä. Uinnin vähensin siinä vaiheessa kun uikkari kävi ahtaaksi. :grin

Jopa ihan suotavaa urheilla niin mieli on virkeä ja kroppa toimii. :) Rajoitukset taitaa enempi olla sitten toisella kolmanneksella ja viimesellä.

Näin mäkin oon lukenut, mietin vaan että voiko esim kyykkyhypyt tms vaikuttaa negatiivisesti :D Mutta okei, kiitos kommentista :)

Tiiamariia,
itsellä kun on ollut sikavaikeeta raskautua, niin olen kiinnittymistoiveen aikoihin ollut hyppimättä ja juoksematta. Samoin olen hillinnyt loikkimista ja kovia tärähtelyjä ekalla kolmanneksella. En tiedä, mitä vaikutusta oli, mutta nyt ollaan raskaana, eikä pieni ole tippunut pois. Olen käynyt pumpissa (kohtuullisilla painoilla), joogassa, spinningissä, salilla ja reippailla kävelylenkeillä. Paras toimia niin, että ei aiheuta itselleen turhaa stressiä, eli jos joku juttu epäilyttää niin mieluummin jättää välistä :)

Kiitos kommentista Katjusha! :) mietin kans et noi hyppelyt vois ehkä jättää vähemmälle oletetun kiinnittymisajankohdan aikaan :)

Pakko kommentoida liikunnasta (ja ruokavaliosta) sen verran että tässä fitfarmin sd kierrossa on ollut ovislimatulva! Dieettiä takana reilu viikko vasta oviksen aikaan että arvuutteluksi menee johtuuko sitten siitä. Myös plussa tikussa oli pitempään vahva, siksi ovis onkin melko varmasti vasta tänään eikä eilen. Mulla olisi n 5kg siihen painoon kun eka sai alkunsa ja silloinkin oli pari kiloa ylimääräistä. Tässä kierrossa on enemmän stressiä kun tuntuu olevan kiire kokoajan, mutta nyt heti oviksen jälkeen 5 päivää lomalla joten toivotaan että olosuhteet mahdolliselle kiinnittymiselle on hyvät :)

Dpo 0? Kp 18yk 5

Mulle tuli tosta liikunnasta mieleen, että siinä kierrossa missä sain puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen elämäni ensimmäisen plussan, niin tehtiin mieheni kanssa yhdessä tuota 15min HIIT treeniä. Ei siis yleensä harrasteta juuri ollenkaan mitään liikuntaa, mutta silloin otettiin ittejämme niskasta kiinni :shy: (on muuten aika supertehokas treeni). Ja jos kerran väitetään, että punaviini auttaa kiinnitymiseen (vilkastuttaa verenkiertoa kohdussa), niin mikseipä liikunnallakin olisi samanlainen vaikutus :) En siis usko, että hyppiminen ja pomppiminen vaikeuttais pahemmin kiinnittymistä. Päin vastoin!

Takaisin