Raskaaksi 2016

Tikuttaako täällä moni ovista? Mulla tosiaan kuudes yrityskierto alko tänään ja välillä nuo lapsettomuus huolet nostaa päätänsä vaikka sanotaan, että normaaliksi lasketaan vuodenkin yrittäminen. Tosiaan en ole tikutellut ollenkaan, kun kierto on aika säännöllinen (26-29pv, pääsääntöisesti aina se 28!) Mutta eihän säännöllinen kiertokaan takaa, että ovulaatio tapahtuu?? Harkitsen tässä, että pitäisikö testata ensi kerralla tapahtuuko ovulaatio. Helpottaa varmaan stressiä sekin, kun tietää tuleeko sitä ylipäätään ja koska..Vai? Kokemuksia?

Mimmi! Oviksen tikuttaminen varmaan riippuu ihmisestä onko hyvä juttu. Jos sulla on säännöllinen kierto, voinet laskea esim. lyhimmän kierron mukaan n. 14 pv taaksepäin ja aloittaa siitä n. muutama pv ennemmin tallettelun ja jatkaa sit varmuuden vuoksi pisimmän kierron mukaan laskettuun ovisaikaan asti. Sit jos haluaa testata ja kokeilla, niin voi toki arvioida paremmin luteaalivaiheen pituuden. Ovisplussakaan ei silti takaa sitä, että ovis aina tulee...

Itsellä tikuttaminen auttoi hoksaamaan kuinka aikaisin se ovis mulla tuleekin. Toisaalta se tuo paineita "pakkoseksiin", toisaalta se helpottaa, kun tietää suurinpiirtein milloin kannattaa ajoittaa ja sit sen jälkeen ei oo enää "pakko" ;) Aluksi yritys tuntui melkoiselta hakuammunnalta, kun en tajunnut omasta kierrosta mitään, nyt oon paremmin kärryillä ja osaan tulkita myös muita ovisoireita paremmin sen avulla. Ja 2 kertaa on hedelmöitys tän avulla tapahtunutkin, ne vaan ei oo siitä jatkunut kuin plussasta max 2 vk toistaiseksi..:(

Eli, testaa miltä tuntuu, jos stressaa liikaa, niin jätä tikuttamatta :)?

Niin ja 6-12 kk on tosiaan vielä ihan normaalia odottaa odotusta. Siinä on niin monta muuttuvaa tekijää matkan varrella...itsellä just yk 9 menossa.

Kiitso MrsBee vastauksesta!

Ehkä tuo auttaa ainakin löytämään oikean ajankohdan, jos siinä onkin sitten häikkää. Ei "turhaan" hommailla jos ei huvita. :D Laitoin tilaukseen clearblue digitaali ovulaatiotestin (10tikkua/pkt). Taidan kokeilla ainakin. Katsoa miltä tuntuu. :) En ole tiennyt, (toisaalta en ole kyllä kauhean hyvin perehtynytkään!) että se ovisplussakaan ei takaa sitä ettei ovista tule??? Huomaan kyllä, että oon ihan pihalla näistä asioista! Onneksi on ihania foorumilaisia neuvomassa ja rohkaisemassa! :)

Mimmi: tässä toisen yrityksen aikana olen tikuttanut yk2 alkaen ja olen huomannut että olen sekoittanut ennen ovista tulevan liman ovikseen. Oikeasti ovis on tullut silloin kun limaneritys on vähän jo vähentynyt. Katsotaan auttaako tämä huomio. Nytkin oviksen sain tikkuun kp 16

Mä ekassa yrityskierrossa en tikuttanut ja meinasi tulla hulluksi, kun en tienny yhtään millon ovuloin kun mulla ei koskaan oo ollut mitään limoja tai lämpöjen nousuja. Mulle ovistikut oli koko yrityksen pelastus, jo pelkästään mielenterveyden takia :) Kakkoskierto menikin tikutteluiden opettelemisessa ja viidennestä yrityskierrosta sit jo tärppäskin!

Jennyhannele Rv20+5

Hahaa,en malttanut jättää tikuttelua ja se kannatti! Melkein plussa o-tikkuun! Nyt ois kkm jälkeen kp 15? Jos lähden kunnon vuodosta eteenpäin laskemaan.

Marsa80

Mullakin taitaa olla kassillinen ovistestejä, joita en enää "tässä iässä" tule tarvitsemaan :) palataan tähän, jos ei satu lähelle joku joka tarttee - niin kauppaan kyllä puoli-ilmaiseksi.
Kävin tänään neuvolassa, kaikki vaikuttaa normaalilta, ja saatiin jopa syke kuulumaan esihistoriallisella dopplerilla :)
Katjusha rv. 9+5

Takaisin