Raskaaksi 2016

Mä vuodan joka kuukausi ku pistetty sika, yleensä päivät 2-3. 1,4 ja 5 menkkapäivä on sit suht maltilliset.

Mulla oli enne pillereitä ku niagaran putoukset, pillereillä sitte vissii suht normaalit 4-5 päivää kestävät.

Oman elämäni sankaritar ; Esikoisen aikaan minulle sanottiin ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana suositella rautalisää. Tuolloin oli saatavilla raskausvitamiini jossa ei ollut rautaa (nyt sitä ei enää löydy mistään). Mulla on lapsuudesta asti ollut taipumusta huonoon hemppaan ja yllättäen ilman rautalisää arvot oli yli 130 ekan kolmanneksen lopussa. Sen jälkeen kyllä laski ja söin rautaa. Ikävä juttu tuo km. Toivottavasti seuraava kerta sujuu ongelmitta!

Muokattu viimeksi:
Meinaan kyllä syödä tuota Raskausvitskua, missä rautaa, koska ilman apuvälineitä ei hemppa ole noussut yli 128 ja vaikka mitä söisi niin 132.
Joo, aloitin ubiqinonin ja oliko siinä vielä joku omega-3 mukana niin vuoto oli aivan juoksevaa, siis ei mitään hyytymää tai rihmaa kuukupissa. Ajattelin, että ehkä menin liian pitkälle. Jos joudun leikkauspöydälle yhtäkkiä niin menehdyn verenhukkaan.

Mulla oli ekassa raskaudessa ekassa neuvolassa hemppa 158 eikä mulle neuvolassa sanottu mitään ettei sais syyä mitään rautalisää. Mulla oli siis myös mammavitskut joissa oli myös rautaa.

Tiiamariia oletko allerginen koivulle tai muuten siitepölylle? Minä olen paha koivuallergikko niin homeopaatti sanoi ettei hunajaa kannata syödä/tai syö varoen kun niissä voi olla siitepöly jäämiä niin mietin voisko noissakin olla kun ovat mehiläisistä peräisin myös..... tuli vaan mieleen...

Ei oo todettu sellaista natskuli mutta toisaalta nytteki alkaa nenä pikkuhiljaa mennä tukkoon kun kevät tulee niin voihan se olla :D

En nyt ole ihan viime juttuja täältä lueskellut, mutta kehtaan silti omaan napaani tuijotella pikkusen. Nimittäin tänään, kun kp37, uskaltauduin testaamaan. Oli tarkoitus odottaa ainakin 39 asti, kun edellinen kierto venähti niin pitkäksi. Ihan en malttanut ja siis äsken tein apteekin oman testin. Ja itkuhan siinä pääsi! Kuvaa en osaa puhelimella nyt saada tänne, mutta tuloksesta ei pienintäkään epäselvyyttä, kyllä siellä joku matkaa mukana <3 tämä oli siis yk2 ja toivotaan, että näin helpolla pysyy mukana :)
Pakko avautua heti tänne, kun mies on vielä töissä enkä tiedä miten päin olisin tämän asian kanssa.
Ps. Kaikille muille plussanneille suurensuuret onnittelut myös ja teille muille pidän kovasti peukkuja, että pian tärppää!

Histam-iini, onnea plussasta!
Onpa ihana, että pääsit jonnekin "parahtamaan" ilouutisen. Onnea matkaan!!
Toivottavasti tartutat tämän nyt muihinkin ketjussa :)
Baby dust to all!
Katjusha rv. 7+4 ja huomenna ultraan...

Onnea histam-iini!! Ja vauvaliimaa pienelle matkaan!

Huoh, negahan se siellä irvisteli heti aamusta. Hentoinen viivanpaikka näkyy kun oikein tikkua kalliselee, väriä ei vähääkään. Dpo 13 ja ranteet auki-vitutus päällä! :smiley-angry019

Mulla on kans nyt ollu toi mammavitamiini pari kuukautta käytössä ja on aina ollu aika korkealla hemoglobiinit. Alkoi ihan mietityttää tuo rautalisä nyt niissä, kun näitä juttuja on täältä lukenut.. että onko sillä sitten raskautumisen kanssa jotain osaa taikka arpaa jos hemoglobiinit huitelee jossain 150 tienoilla?

Onnea plussasta histam-iinille!

RouvaKettunen, höh negasta, pieni toivo vielä ennen tädin saapumista!

Plussa tuulia kaikille!!!

En usko että on välttämättä raskaaksitulemisen kanssa erityistä väliä rautalisällä erityisesti jos hemppa on "tavanomainen" 120-130, mutta ainakin kansainvälisesti "baby-aspiriinia" paljon käyttävät, että veri olis jollain lailla sopivan juoksevaa. En tiiä meneekö se niin, että korkea hemppa oikeasti paksuntaa verta. No, kansainvälisesti jakavat myös kortisonia, kuin karkkia yms. ja täällä sen saa 5. IVF-kierrokselle ;) (voi olla että joku muu klinikka olis antanut aiemmin). Itse kysyin, kun kaikki keinot piti saada käyttöön niin että saisiko sitä aspiriinia käyttää, niin lääkäri sanoi ettei auta mua.
Multivitassa muuten sanotaan "Erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville naisille". Tarkistin, koska kieltohan tässä pitäis olla, jos tämä olisi vahingollista.

Niinpä, totta tuokin. Ois se aika vastuutonta myydä tollasessa purkissa aineita jotka vaikuttais negatiivisesti raskauteen :D

Tsemppiä huomiseen ultraan Katjusha! :)

Onnea plussasta histam-iini! :)

On. Ei vieläkään menkkoja, kp 36/28-32, mutta HAAMU!! En usko tätä kyllä ollenkaan, ikinä en ole saanut mitään väriä r-testiin. Iltapissasta ja pidätystä joku 3h.

Nyt en malta odottaa aamua että pääsen pissimään tikkuun! Aika ristiriitaiset fiilikset, jos tää nyt on oikee plussa niin ovulaation oli pakko olla viikko myöhässä normaalista, sillon tuli kyllä limojakin. Ja olin varma ovuloimattomasta kierrosta, lauantaina tein negatestin ja vedin viikonloppuna muutaman lasin viiniä, pari tupakkaa (en polta kuin juhlissa) ja vakuumikalaa......

Jännä juttu ku mulla on kaks eri ovulaatiokalenterisovellusta ladattuna puhelimeen ja oon syöttäny molempiin täsmälleen samat tiedot...niin toinen on sitä mieltä että mulla on kp21 menossa ja toinen sanoo että kp24. Saman parin pvän eron se antaa sitte hedelmällisiin päiviinki ja kuukautisten alkamispäivään. Jos ei tuu positiivista r-testiä ni ovistikkuja taas hommattava että saa jotain tarkennusta kiertoonsa. Onko muilla mitään sovelluksia käytössä joita suosittelette?

Minä käytän tälläistä ja omalle kohdalle huomannut parhaimmaksi.
d8a075ea037cae707158b657246ee329

Takaisin