Raskaaksi 2016

Tulin kurkkaamaan mitä teille kuuluu.
Sit pelkkää omanapailua;
Oon pitänyt nyt viikon hiljaiseloa kun menkat palautti taas maan pinnalle. Kierto on alkanut heitellä ja oli nyt 24pv joten luulen, et se luteaalivaihe (vai mikä se nyt onkaan) jää liian lyhyeksi... Ollaan vietetty hiljaiseloa vällyjen välissä mut nyt viikonloppuna (perinteisesti saunan jälkeen) varmaan tulee heiluteltua peittoja. Mietin saisinko miehen vielä houkuteltua yrittämään tän kierron...oon kyllä jättänyt vitamiinit, foolihapot ja muut kikkakolmoset kokonaan kun alkoi ahdistaa tää yritys. Tai siis lähinnä pettymykset. Kaverini on raskaana ja kannusti viel yrittämään...tuntui samalla jotenkin hyvältä mutta silti sattui ajatus pettymyksistä ja km-pelko on todellinen koska tiedän kahden viimeden km:n jälkeen miten rikki olen ollut. Ja just kun aloin uskoa ajatukseen, että yksi lapsi riittää meille...huokaus.

Voi Nyytikki2, kyllähän se itseluottamuksen syö - kun plussat valuu pöntöstä alas. Sitä olevinaan on välillä ihan todella reipas ja urhea, ja sitten taas iskee harmitus ihan tosissaan. Useimmiten huominen on aina huonoa päivää tai viikkoa parempi... Tsemppiä sinne ja toivottavasti palaset loksahtelee kuitenkin paikalleen.

Nyytikki, vähän kurjalta kyllä kuulostaa vaikka en teidän taustasta juuri tiedäkään.. oletteko käyneet/suunnitelleet menevänne tutkimuksiin?

Lipstikka, kp 34/28-30, yk 7

Katjusha, olet varmaankin oikeassa, että esim. follikokoon vaikuttaminen voisi myös auttaa omaan tilanteeseeni.. Onko tähän muita ratkaisuja kuin lääkehoito? Puhuit hormonitoimintaa tukevasta ruokavaliosta. Tarkoitatko siis sellaista, missä jätetään vehnä ja sokeri yms kokonaan pois?

Ihana digitulos piipaa <3 <3 <3

Nyytikki, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Kurjaa tietysti, että ne menkat taas sieltä tuli..hö. Mulla jäi kanssa tää viimeisin kierto 24 päivään eikä se kyllä raskaustoiveita nostattava tieto ainakaan ole :/ Minusta on hienoa, jos te jaksatte vielä yrittää! Tietenkään siinäkään ei ole mitään väärää, että antaa olla ja on kiitollinen siitä, mitä elämässään on jo saanut. Mutta jos yhtään löytää voimia itsestään vielä jatkaa yritystä, niin eipä tule joskus vuosien päästä tehtyä itsesyyttelyä, että miksi en edes yrittänyt vielä jonkin aikaa lisää. Miten kauan teillä olikaan tätä toista pikkuista jo yritetty?

Lipstikka, milloin testaat taas? ;)

ON kp2/24-27, yk 6

No testailin nyt sitten ja negahan se oli.. Ihmetyttää kyllä kun ei oo ikinä (puoli vuotta ilman pillereitä, mutta muistaakseni oli nuorempanakin ennen pilsuja jo aika säännölliset kuukautiset) venynyt kierto näin pitkäksi. No, tilanne selvinnee ensi viikolla :)

No voihan pöh tuo nega lipstikka! Toivottavasti nyt pian selkiäisi tilanne (ja tietysti mieluummin siihen vähintään 9 kk tädittömyyden suuntaan ;))

Lipstikka, tsempit sinne, ja toivotaan että tilanne kääntyy positiiviseen!
Syksyinen, olen paljon tietenkin surffaillut netissä asian tiimoilta, kun tilanteemme on ollut lähinnä toivoton viimeiset 10 vuotta. Kaikissa lähteissä painotetaan puhtaan prosessoimattoman ruoan merkitystä, kasvisten käyttöä yms. Kofeiini ja sokeri olisivat ensisijaisesti poisjätettävien joukossa, tosin itse en ole päässyt kahvista tai raakasuklaasta kokonaan (vielä on tsempattavaa). Kun kerroin lääkärilleni, että jätin maidon ja gluteenin pois - hän oli samaa mieltä, että gluteenittomuudesta voi olla apua. Nykyisin viljat sisältävät monenlaista ei-toivottua ainesta, korrenlyhenteitä yms. jotka eivät ole ihmiselle niin kovin hyväksi. Moni on täällä lähtenyt vhh-dieetille, ja ainakin siitä tulee virkeä ja terve olo, plus että useimmilla mahdollinen ylipainokin lähtee normaalia kohti. Mulla on ideana noudattaa paleo-henkistä dieettiä, jolloin moni asia toteutuisi saman otsikon alla.
Olen itse kyllä huono esimerkki, tuskin voin tulla luonnostaan raskaaksi koskaan. Mutta on helpompi elää, kun ei niin paljon tarvitse jossitella, mitä vielä olisi voinut tehdä toisin. Ihan älyttömän 100% tiukasti en kuitenkaan näistä(kään) asioista ajattele, on tässä stressiä ja surua lapsettomuudessa muutenkin, että vielä joka ikistä suupalaa murehtia..

Kp 6/28. Mitä mieltä olette? Ylimmät eilisen ja alin tän päivän...

12767469_1247099215318576_609748515_n.jpg

Iinaliisa, onpa sulla jännät viivat. Kun näyttää semivahvaa koko ajan. Jos sulla on kp 6 menossa, niin emme odottaisi o-plussaa ennen kp 10 -
Mulla näytti keskenmenon jälkeen kaksi kiertoa semivahvaa viivaa joka päivä, mutta niissä kierroissa en saanut sitten ovista ollenkaan. Tiedän, kun lämmöt ei noussut ja kierron pituus oli mitä oli. Kolmannessa kierrossa ovisplussa tuli melko tyypilliseen aikaan kp 13 muistaakseni.

Tollasia viivoja en saannu edes kun hcg'tä oli kehossa. Ja tosiaan keskenmenosta on nyt 7 viikkoa ja hcg on ollu nollassa jo n. 2 vk, niin en ymmärrä miksi ovistestit näyttäis plussaa turhaan :o

Mutta mä tässä testailen vielä viikon verran että on se kp 15. Ja nähtäväks jää onko ovis vai ei.

Iinaliisa, tyypillistä kai on, että ensimmäisessä km:n jälkeisessä kierros ei tule ovista, mutta toisessa kai jo helpommin tulee. Toivottavasti kuitenkin sulle tulee, muutaman päivän päästä! Voithan lisäksi seurailla aamulämpöjä, niin tiedät varmemmin mitä ne munasarjat oikein touhuilee. Jos lämmöt ei nouse puolivälissä kiertoa 0,3-0,5 astetta, niin voi olla että ovista ei tullut.

Saapa nähä meneekö meillä yritys tauolle. Käytiin tänään katsomassa asuntoa ja jos tässä nyt aletaan asuntokaupoille niin aktiivinen yrittäminen kyllä jää hetkeksi. Ei kyllä aleta ehkäistä että jos sitte tulee niin tulee mutta jää kyllä minun osalta folliultrissa juoksu ainaki muutamaksi kierroksi. Ehtispähän samalla sitten vähän koittaa painoakin saada putoamaan.

Nyt kp 16 ja ovulaatio ehkä joskus hamaassa tulevaisuudessa jos tägän kirtoon tulee ollenkaan.

Milttis, vau - uusia tuulia siis tiedossa :) Välillä on kyllä hyvä miettiä ihan muuta ja antaakin asian olla.
Iinaliisa, liikkeelle lähtö, juominen, syöminen ja päivän toimet vaikuttavat ruumiinlämpöön, joten ihan ekana jos mittaa, niin saa verrannollisen lukeman riippumatta mikä on päivän ohjelma. Paras olisi saada "sisälämpö" jostain ruumiin aukosta ja aina samalla kellon lyömällä aamuisin. Netissä on erilaisia BBT-karttaohjelmia tai applikaatioita saatavana, mihin voi kerätä lämpötilatietoja ja kartoittaa kiertoaan lämmön suhteen hienoille käppyröille. Periaatteessa kun siitä pääsee jyvälle, ei tarvitse ovistestejä.

Tämä kierto ei vissiin halua loppua ollenkaan. Kp37/30-34 menossa. Vähän tuhrua tuli eilen mutta tänään ei mitään. Perus menkkajomoja välillä tuntuu. Tein testin tänään ja oli nega. Ei kivaa tää kun ei tiedä mitä pitäis ajatella. Kai pitää pakottaa pää uskomaan siihen negaan ja lakata seuraamasta kiertoa... :sad010

Tämä kierto ei vissiin halua loppua ollenkaan. Kp37/30-34 menossa. Vähän tuhrua tuli eilen mutta tänään ei mitään. Perus menkkajomoja välillä tuntuu. Tein testin tänään ja oli nega. Ei kivaa tää kun ei tiedä mitä pitäis ajatella. Kai pitää pakottaa pää uskomaan siihen negaan ja lakata seuraamasta kiertoa... :sad010
Tiedän tunteen, itse sain tuskailla 39/alle30. Nyt kuitenkin kp1 yk2, tuntuu hyvältä päästä "liikkeelle puhtaalta pöydältä" :)

Katjusja, kiitos kun jaksoit vastata noista ruokavaliojutuista. Mun täytyy kyllä todeta, että jos asuisin yksin, niin lähtisin noudattamaan jotain noista saman tien. Juurikin, ettei sitten tarvitsisi myöhemmin katua, ettei olisi muka yrittänyt tarpeeksi. Mutta. Mun mies on tooooooosi kriittinen kaikkien "tiukkojen" ruokavalioiden suhteen ja erityisesti prosessoimattoman ruoka on hänelle punainen vaate. Aina kun kerron jostain näkemyksestä, joka liittyy aihepiiriin, joudun tahtomattani mukaan väittelyyn, joka päättyy mun "häviöön" ja molemminpuoliseen mökötykseen. Luulen, että uudesta ruokavaliosta saatu hyöty olisi plus miinus nolla, jos mukaan lasketaan sen tuoma stressijännite parisuhteeseen.Taidan siis odottaa ainakin tuohon vuoden rajapyykkiin yrityksessä ennen kun teen radikaaleimipia muutoksia. Toki esimerkiksi sokeria pystyn karsimaan reippaasti ihan ilman, että mies edes tietää.. nimim. eihän mulla mitään salaisia irttaripusseja koskaan missään jemmassa ole krhm.

Saatko Katjusha muuten huomenna kuulla, mikä on munasolujen tilanne klinikalla?

Milttis, tsemppiä oman kodin metsästykseen!

Voi pätkis... Toivottavasti nyt pian ratkeaisi tilanne! Tietämättömyys on niin perseestä.

ON. Päivällä käyty kuopassa, mutta nyt jo alkaa taas tuntumaan siltä, että jaksaa valaa itseensä intoa, uskoa ja toivoa tähän uuteen kiertoon. Enää muutama viikko, niin saatan tehdä positiivisen raskaustestin ;) Ja ellen, niin seuraavassa kierrossa käyn tarkistamassa yksityisellä gynellä follien koon ja muutenkin tsekkauttamassa itseni.
Kp 2/24-27, yk 6

Täällä on siis yritystä 1/15 alkaen ja tässä välissä ollu jo 2 keskenmenoa.
No nyt en kyl tiedä miten jatketaan...
Mietin että josko sittenkin hakis ovistestejä ja kokeilis vielä. Ovulaatiolaskurin mukaan jos kierto olis 24pv niin huomenna olis hedelmällisin päivä...jos lähtis siitä liikkeelle ja tallettelis väh. joka toinen päivä. En usko et isäntä panis hanttiin, vaik tokaskin viime tallettelukerran jälkeen, että mitenkäs se kortsu nyt taas unohtu siinä tohinassa laittaa (siis vitsinä sanoi)... :)

Takaisin