Raskaaksi 2016

Täällä ehkäisy jätetty pois nyt Helmikuussa. Itsellä 2 lasta ennestään. Tiesin että on vauvakuumetta, ollu jo kauan, mutta mennyt silleen vähän siinä sivussa. Nyt kun ehkäisy poissa, niin oih tätä vauvakuumeen määrää, miehellä myös vauvakuumetta... ;)

Kp14 ja folliultrassa käyty. Vasemmalla puolella kaksi 9mm follia eli kierron ajakohtaan nähden pieniä. Limakalvo oli myös ohut. Taitaa jäädä ovis tulematta tai ainaki kestää sika kauan ennen ku tulee :/ ketuttaa niin paljon. Miksi tämän pittää olla tämmöstä ettei mitkään lääkkeet toimi kunnolla tähän pco:hon. Lääkäri käski alottaa uudelleen metformiinin ja halus vielä viikon päästä kurkata uudelleen munasarjat että tapahtuuko siellä kehitystä. Jos ei niin sitten varmaan teroilla tyhjennetään.
Painonpudotuksesta muisti mainita titenkin. Pitäs vaan keksiä miten sen saisi putoamaan kun liikunnasta en tykkää ja vuorotyötä tekevän on muutenkin harrataa mitään mikä vaatiin tiettyyn aikaan tietyssä paikassa oloa tiettynä viikonpäivänä. Miksei oikeesti voi olla jotain tablettia jota vois napsia ja pauno tippuis itestään. Prkl.

Milttis, painon pudotukseen ei tarvitse kuin terveellinen ruokavalio. Edes liikuntaa et tarvitse, eli ala vaan suunnittelemaan ruokasi niin jo putoaa. Itselle on tosi tärkeää treenit, se tukee hyvin pudotusta ja lihasten muodostumista. Sitte synnytyksen jälkeen taas xD
Terkut kaikille! Synnytys lähenee <3 rv 28+3 :)

Mileim, ihanat viivat, onnea!

Täälläkin taitaa nyt viivat vahvistua (vaikka testissä väri leviskin vähän oudosti)

Piipaa, yk13, dpo15

P.s. Onpa muuten helkkarin vaikeeta ottaa noista liuskoista tarkkaa kuvaa kylppärivalaistuksessa

Liitteet

• IMAG0070~2.jpg
    IMAG0070~2.jpg
    623 KB · Katsottu: 215
Muokattu viimeksi:
Onnea Mileim ja piipaa plussista!

Kirpulle pahoittelut negasta ja menkoista :(

Omaa napaa, kävin tänään lekurissa kun on ollut nuita alavatsakipuja yms tässä, ja aloin epäilemään kohtutulehdusta, kun syksylläkin oli samankaltaisilla oireilla. Menkatkin oli tosi oudot, 3pvää aika niukkaa ja 2pvää ihan ruskeeta tuhrua. Koskaan ei ole tällain ollut. Ottivat sitten kaikki tulehdusarvot ja bakteeriviljelyt yms, ens keskiviikkona saa sitten tietää. Pelottaa vähän että nuo tulehdukset aiheuttaa lapsettomuutta varsinkin kun esikoista yritettiin 2v.. No aikahan sen kertoo

Unajama kp 6 yk 3

Toivotaan, että saat itses kuntoon Unajama. Terveenä on paremmat mahkut.
Milttis tsemppiä! Pcos reagoi käsittääkseni hyvin ruokavaliohoitoon, joten kannustan yrittämään. Mulla on menossa maidoton ja gluteeniton, ja paino tippui heti kuurin alussa 1kg/vko, vaikka olin lähtökohtaisesti hyvin hoikka (nyt siis -4-5 kg ja pysynyt tasassa 5 kk). Omalla kohdalla toivoisin, että voisin itse vaikuttaa lapsettomuuteni syyhyn, vaan en voi - kuin yrittää (ja pulittaa omaisuuden klinikalle).
Jännittyneissä tunnelmissa odotan huomisaamua, jolloin puhelu voi tarkoittaa kiireellistä lähtöä Helsinkiin. Toivotaan parasta, että 5 hedelmöittyneestä alkioistamme valtaosa haluaa kasvaa ja kehittyä 5 päiväisiksi!!

Tykkäys Katjusha siis siitä, että hedelmöittyneitä alkioita on viisi ja että ne todellakin aikoo kasvaa ja kehittyä 5 päiväisiksi ja siitä eteenpäinkin ;)

Ihania plussia on kyllä tullut, onnittelut vielä mileim ja piipaa <3

Pahoittelut vielä kirpulle huonoista uutisista..Ei nää oo koskaan kivoja...

Milttis, mä kanssa tsemppaisin tohon ruokavaliopainonpudotukseen, jos se on sulle mahdollinen. Kaikillahan ei paino lähde putoamaan lähes millään kikoilla. Itselläni auttoi painonpudotukseen raskausdiabetestuomio esikoista odottaessa. Oli hyvä motivaatio pitää kiinni tiukasta ruokavaliosta, kun sitä ei tehnyt pelkästään itseä varten. Synnytyksen jälkeen olinkin 10 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Nooh, eipä siitä ruokavaliosta ole tullut pidettyä enää tiukasti kiinni, mutta se jätti uskon siihen, että syömällä on oikeasti mahdollista pudottaa painoa. Ja nimenomaan syömällä, koska itsensä nälkiinnyttämisessä ei ole järkeä eikä se varmastikaan auta raskaustoiveen toteutumista.

Unajama, toivottavasti tilanne selviää ja on nopeasti hoidettavissa. Toivottavasti pääsisit pian plussaamaan!

ON. Ehdin jo iloitsemaan ovisvaiheessa, että se tuli jo kp 14 (aiemin se on ollut kp 15), koska pelkoni on ollut, että luteaalivaihe jäisi liian lyhyeksi 27 päivän kierrolla. Mutta taitaa tulla itku pitkästä ilosta, sillä tänään on tullut pitkin päivää lähes huomaamatonta, mutta kuitenkin pientä tuhrua, joka mun kohdalla tarkoittaa menkkojen alkamista seuraavana päivänä. Nyt kuitenkin vasta dpo 10 eli luteaalivaihe jäisi vielä aiempaakin lyhyemmäksi. Onko kellään mielessä mitään kikkakolmosia luteaalivaiheen pidentämiseen? Vielä on tietysti hiukan toivoa jäljellä tässä kierrossa, mutta eipä siitä ole haittaa varautua jo seuraavaan kiertoon.

Syksyinen kp 24/27, dpo 10, yk 5

Syksyinen, olen kuullut, että monet käyttävät vehnänalkioöljyä luteaalivaiheen tukemiseksi. Toki uskon, että kaikki millä saadaan follikokoa ylipäätään suuremmaksi ovikseen ehkä toisi enemmän keltarauhashormonia. En tiiä onko logiikkani oikea, kun itsellä pienet follit ja lyhyt luteaalivaihe (10-12 pv). Hormonitoimintaa tukeva terveellinen ruokavalio on varmasti monille se, millä kannattaa yrittää!

Katjusha, hienolta määrältä hedelmöittyneitä munasoluja kuulostaa! :) sormet ristiin!

Mileim ja piipaa, onnea! Ihanaa! :)

Kirpulle pahoittelu negasta ja tädistä.. :(

On. Kp 33/28-30. Olin päättänyt että en edes mieti raskauden mahdollisuutta kun epäilen että oli ovikseton kierto (vain yhtenä päivänä kananmunalimaa ja cb digi ei antanu hymynaamaa, oli kyllä mun silmään tasapaksut viivat), ja sen takia saattaa kierto pidentyä. Nyt kuitenki alkaa pieni toivo heräämään, kun on ollut rinnat kipeet ja nännit hellät monta päivää, selkäsärkyä ja menkkoja ei kuulu, joku repäisykivun tapainenkin tuli.. Ikinä ei oo ollut näin pitkää kiertoa! Eilen (oletetusti dpo12 siitä ainoasta limapäivästä päätellen) oli kuitenkin r-testi nega.. odottelua siis vaan..

Lipstikka, yk7

Lipstikka, kiitti. Hyvältähän noi sun oireet kyllä kuulostaa. Vaikea kuvitella, että rinnat kipeytyis pelkän estrogeenin voimin. Mähän oon nyt vetänyt hirveitä annoksia estrogeenia koko kierron, eikä mitään vaikutusta tisseihin. Nyt kun on menossa progerestoni-papana-päivät, niin jopa on tissit turvoksissa. Jospa sä sitten kuitenkin ovuloit - piinataanpa muutama päivä siis vielä. Pianhan se selviää, miten kävi :wink
Täällä menossa siis 2 dpo, eikä kukaan soittanut klininkalta pikasiirtoon tänään. Toivoa siis on, että joku on hengissä vielä alkuviikosta!

Kiitti Katjusha! Hyvältä kuulostaa tuo puhelinhiljaisuus :)

En oikeen ymmärrä miten noi hormonit menee ja miten se ovuloimattomuus vaikuttais kiertoon.. yleensäkin siis mulla kipeytyy rinnat kierron lopulla, heti oviksen jälkeen tai myöhemmin, helpottaa ennen menkkoja.. on tää kyllä piinaavaa nytkin vaikka ajattelin tän vähän vapaakiertona mietinnöistä :D oma kalenteri -apsikin muistuttelee päivittäin menkkojen poissaolosta :D

Mulla nyt kp36/30-34. Eilen luulin että menkat alkoi kun tiputteluvuotoa oli ja menkka kramppeja. Tänään ei enää mitään vuotoa. Kai se on haettava testiä uudestaan vaikka edelliset testit ollu negoja.

Auttakaa mua. Sanokaa että nää testit on negoja? Aikasemmin en oo ovista tikuttanut ja nytkun tikutan niin en osaa sanoa onko nega vai positiivinen :eek:

12788056_1246617122033452_1980509170_n.jpg

Muokattu viimeksi:
En malttanut. Halusin nähdä sen tekstin, ja nyt ehkä mieskin uskoo

Todella vaikeeta on nyt ottaa vaan ihan rauhallisesti ja odotella. Edelliset 2 oli tuulimunia, joten tiedän ihan hyvin että tämäkin saattaa olla ja että turha suunnittelu ja unelmointi johtaa vaan suurempaan pettymykseen, mutta eihän tätä nyt voi pelkällä olankohautuksella ottaa! Kädet tärisee ja hymyilyttää vaan koko ajan.

Kiitos teille kaikille ihanasta tuesta ja tsempeistä. Nyt plussa-aallolle surffailemaan muutkin, etenkin Katjushalle toivon tärppiä nyt kaikkein eniten!

Liitteet

• IMAG0071~2.jpg
    IMAG0071~2.jpg
    1,005.9 KB · Katsottu: 212
Iinaliisa, mä testaisin vielä huomenna. Useimmilta näkyy testiviiva vahvempana kuin kontrolliviiva, toki voihan näissä tulla hiukan yksilöllisiä eroja. Eli tuo oikeanpuoleinen voisi olla liki plussa.
Piipaa, no niin digihän siellä sen todistaa! Hienoa! Toivotaan todellakin, että ON tosi nyt kyseessä ja ihan "oikea" raskaus :) Kiitti, toivotaan, että perässä tullaan.

Onnittelut jälleen plussanneille!
Katjushalle myös tsemppiä!

Oon ollu niiin keskittyny tuohon uuteen työhön, et ei oo joutanu hirveänä edes kirjoittelemaan.. Toivon kuitenkin kaikille plussatuulia!

Täällä kp 23/30 ja dpo 7 yk 3, ei oireita..

Takaisin