Raskaaksi 2016

Onnittelut plussista!

Katjusha, oot kyllä uskomattoman vahva! Toivotaan että saisitte rahat vielä hoitoihin ja sitä kautta plussaan ♡

Tsempit testailijoille!

Kotimama, mulla tuli aattona kans päivän veristä limavuotoa, en tiä mitä oli. Sitä ennen tuli joulukuun alus 3pv samanlaista vuotoa.

Ittellä täälä menos joku kp jotain. Epäilen, että nyt saattais olla ovis? 3tta päivää suht vahva viiva testis, teen viä iltatestin huvikseni ku niitä on 100kpl :'D ja limat ja halut ny 3tta päivää. Katotaan! Ainaki tallettelut on tehty!

Onko muilla millasia oviskipuja? Mulla ollu ny jomotteluja alamahalla ja eilen oli oikea nivunen tosi kipeä.

Ei haluais hukata aikaa yhtään eikä malttais millään odottaa. :)
Ite täytän 31v kesällä ja mies täyttää 39v. Meillä lapset jo 11v ja 7v. Joten plussa olis kyllä toivottu mahdollisimman pian. Elämä on sellaisessa vaiheessa nyt että vielä onnistuu se vauva arjen aloittaminen. Jos ei onnistu parin vuoden sisällä onkin sitten uudelleen mietinnän paikka että kuinkas sitten tehdään. Nytkin aikalailla jännittää kun viime raskaudesta ja synnytyksestä aikaa kuitenkin se 7-vuotta.

YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Lipstikka yk 6
Helinäkeiju yritystä 7/15
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk6
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Nemira yritystä 8/15
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk4
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yritystä 10/15, ensimmäinen toiveissa
AstaE yk3
Kirppu^ yk 3
Wheelchair Mama yk3
Ansaki yk 2
Unajama Yk2
Rbck yk2
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
Milttis yk1
diabolicat

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Arwen yk6 LA 08/16
Viipsukka yk 18 LA 09/16

Lisäsin Milttiksen listalle ja päivitin Unajaman yk:n :)

Syksyinen kp 5/27, yk 4

ounou, en meinaa pysyä perässä, kun kirjoitustahti on hurja ja luurilla on muutenkin vähän säätämistä. Hmm, Ketäs en oo vielä onnitellut..
Sandy, onnea <3
Ja ainakin muurahaiselle pahoittelut :( toivottavasti tärppäisi mieluiten jo heti seuraavasta kierrosta!
Katjusha, epäreilua,kun toisilla tie on niin pitkä ja kivinen. Tsemppiä <3 Toivon todella että teille tulisi iloisia plussauutisia mahdollisimman pian!

Mulla alkoi km tyhjennysvuoto 31.12. Ja loppui muistaakseni viime pe tai la eli kesti viikon. Nyt me sitten kuitenkin aikalailla hetken mielijohteesta eilen puuhasteltiin, vaikka lääkärin suositus oli että yhdet kuukautiset odottelisi (oivoi, tottelematon potilas olen. Ei mut tuli oikeesti vähän huono omatunto, vaikka miksi pitäisi, kun kaikille ei edes tosiaan ohjeisteta että tulisi odottaa) mutta ajankohtakaan tuskin otollinen, vuodon alkamisesta ei ole vielä edes kahta viikkoa..

c208ccdf5217df9bd43ba8b53487fa76

Tuos mun ovistestit viikon ajalta, eilen tuli vahvin viiva ja illalla oli kivut, en tiä olisko eilen illasta tullu viä vahvee viiva ku ei ollu testiä.. Mitä mieltä muut on?

Joo kyllä toi eilinen testi on vahvin. Mitenkäs tallettelut?

On. Tänään yks tuttu laitto facebookiin kuvan ultrasta...vauva tulossa siis. Jopa mun mieskin tuhahti, että TAASKO se on raskaana ja et eikö se jus saanu neljännen... Kyllä muokin hiukan ärsytti. Varsinkin kun mies sanoi ettei jaksa tänään puputella...eihän tääkään kierto varmaan tärppää.

Mulla on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta suokaa se minulle, kun näitä oviksia ensimmäistä kertaa tikuttelen: Voiko ovulaatiotestin testiviiva tummentua ja sitten taas haalistua ennen oikeaa ovisplussaa? Voiko olla mahdollista, että mun ovulaatio meni jo, kun eilen tein pari selkeästi nähtävää viivaa (ei kuitenkaan plussa) ja tänään ei taas näy mitään? Nyt siis kp 11/24-31. Ajoinko niin sanotusti onneni ohi heti ensimmäisellä tikuttelukierrolla?

Wheelchair Mama sain oviksen kiinni tikuilla ja kävin vielä ultrassa km jälkeisessä tarkastuksessa jossa todettiin oviksen olevan pian. Eli ihan samanlailla kierto jatkui kun km vuoto olisi ollut menkat :)

Niemja en vielä sanoisi olevan plussa! Jatka vielä tikuttamista ;) ja pupuiluja tietty! Luultavasti lähellä ollaan!

Iijamariija kyllä se viiva voi vaihdella rajustikkin! Oletko tehnyt testit suunnilleen samana aikana päivästä ja onko pidäystä ollut tarpeeksi? Ja ovistestit suositellaan tekemään klo 10-20 välillä. Jatka tikuttelua vielä ja katso mihin suuntaan viiva menee. Itse olen saanut parhaimmat plussat aamun toisesta pissistä (ekasta ei suositella tehdä) :)

No, en ihan samaan aikaan. Luinkin, että ne pitäis tehdä samaan aikaan... Ehkä mä yritän nyt huomisesta alkaen tehdä aamupäivällä JA iltapäivällä, aina samaan aikaan, niin jos se plussa sieltä tulisi.

Mulle on siis yhtäkkiä iskenyt kauhee pelko, et mitäs jos jotain on pielessä ja en vaikka ovuloikaan tms. Kävin jo kilpirauhasarvot ottamassa, että sain niiltä osin mielenrauhan Nyt pelkään, et mulla on pcos ja varmasti kuvittelen kaikki mahdolliset oireet!

Onko kukaan käynyt tsekkaamassa ultralla munasarjojen yms tilanteen, vaikkei yritystä olisikaan vielä ollut kauaa? Ottakohan ne kuinka herkästi vastaan? Olisi helpottavaa tietää se oman kropan tilanne, niin sit vois vaan keskittyä raskautumaan. Ensimmäistä ei mitenkään yritetty, niin silloin ei tullut otettua selvää tämmöisistä.

Onnea Sandy! <3 Kyllä toi on ihan selvä plussa. :)

Sydänkäpynen, koita olla stressaamatta, ihan selkeä viiva tossa uusimmassakin. Ei eri raskaustestien viivoja kannata vertailla. Niihin tulee erilaisia viivoja merkistä, herkkyydestä ja kuun asennosta riippuen.

Pahoittelut negasta muurahainen, olisi teillä ollut jo aika raskautua. :( Samoin Katjuskalle, en ole tainnut muistaa vielä pahoitella. Voimia! Oot kyllä todella vahva, kun jaksat vielä kaiken jälkeen toivoa!

Pätkis, joskus raskautumissa vaan kestää. Mullakin meni yli vuosi enkä ollu käyttänyt minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. Tsemppiä yritykseen, älä vaivu vielä epätoivoon.

Hienoa kuulla et ovis voi tulla heti :)
Mä kysyin maanantaina et koska voidaan yrittää uudestaan ja sanottiin et heti kun hcg on laskenut lähelle nollaa. Ja et perjantaina sit lääkäri soittaa mulle torstain testin tuloksen ja lupasi jutella mun kanssa enemmän asiasta.
Mulla oli kai kemiallinen raskaus edellisessä kierrossa. Tai sain raskaustestiin dpo 10 ja 11 haamut. Ihan punaiset jopa mieskin näki mut vuoto alkoi dpo 13. Ja verta tuli kunnolla ja ihan hirveästi oli hyytymiä. Siinä kierrossa en ehtinyt hcgmittaukseen.
Jos vie kerran tulee niin sit kai pääsen tutkimuksiin.

Onko täällä muita joilla kohtu heikko? Ja riski ennenaikaisiin synnytyksiin suuri?
Mun sairauteni altistavat km:lle ja ennenaikaisiin synnytyksiin. Esikko synty jo 27+5.

Itsekkäästi omaa napaa äkkiä. Täällä ollaan jännän äärellä. Oireita on vaikka muille jakaa ja nyt menossa kp 49 eikä menkoista tietoakaan!
Tää on mun pisin kierto koskaan! Torstaina neuvola siihen pco:hon ja hormooneihin liittyen niin pitää siellä kertoa tarkemmin tästä.

Heipsan!! Minä tulen nyt takaisin tänne kuumeilemaan. Viime menkat alkoi 24.12 ja miehelle nousi kova vauvakuume. Itse en todella ajatellut raskautta, sillä menemme naimisiin heinäkuussa ja pukukin on ostettu mutta mies sai vauvakuumeen tarttumaan. Nyt siis kp. 21 ja epäilen ovulaation olleen 10pvä eli dpo on 4

Olin aiemmin nimellä merink, nyt en muista miten nick vaihdettiin. Pohjustan vielä.

Minulla on 5 vuotias poika edelliselle kumppanille. Nykyisen kanssa seurusteltu 5vuotta ja yritetty lasta välillä aktiivisesti ja myös luovutus fiilis saatu useasti. Nyt yritetään siis uudelleen jälleen

Täällä lähdössä toiselle yritys kierrokselle. Spontaani Km 11/15 rv 12+5, ensimmäinen raskaus. Ja päivää ennen rakenne ultraa tuo lähti käyntiin.
Ovis tikkuja en ole vielä uskaltautunut ostamaan,jotenkin tuo ajatus kun pääsi noin pitkälle, niin jännittää.

Tuulia, mun on ehkä vielä helppo olla rennolla asenteella, kun niin vasta on annettu vauvalle lupa tulla. Enkä oikeasti halua otta asiasta liikaa stressiä, tulee, jos on tullakseen :) ja onhan tämä kuumeilu ja oireiden kuulostelu jännää.

Pätkis85, sinä et ole vielä ollenkaan vanha ;) , mutta tietysti jokaisella on eri tilanne, ja erilaiset suunnitelmat. Meillä tulisi vielä enemmän ikäeroa edelliseen, vaikka heti tärppäisi. Mä ajattelen sen niin, että olisi ihana vielä saada yksi paijattava, kun nyt oikeasti ymmärtää, miten nopeasti vauvat kasvaa yms. :)

Toivotaan teillekin pikaista tärppiä!

Iijamarija, kyllähän ainakin yksityiselle pääsee milloin vaan tarkistamaan tilannetta. Minulla oli monta vuotta mielestäni lapsiluku täynnä, mutta olen säännöllisesti käynyt joka vuosi gynellä, jossa on myös ultrattu kaikki. Vaikkei haaveita ollutkaan, niin oli mukava tietää tilanne, ja huomata, että jonkun verran omaa kehoansa tuntee esim. ovulaation suhteen, vaikkei mitään laskekaan. Ja kun minulla on takana sektioita, niin on hyvä tietää, että vanhat arvet ”näyttävät hyviltä”. Julkisen puolen tilanteesta en tiedä. :)

Onnea yritykseen Merink90!

Samoin toiveet kasvaa, toivottavasti plussaat taas pian!

On. Mies ajattelee, että olen raskaana. Minulla oli menkat jouluna, eli ei kovin kauan aikaa sitten. Hiukan mietin, jos kuitenkin testaisin sunnuntaina, jollei tiputtele. Minulla yleensä tiputtelee jopa viikon ennen menkkoja (sain kyllä terot siihen vaivaan, mutten ole hakenut niitä). Varmasti hölmöä, kun ei silloin pitäisi vielä moneen päivään, jopa viikkoon, olla menkkoja, mutta kun sitten menee taas useampi päivä, ennen kuin näemme mieheni kanssa, niin jotenkin olisi kiva testata ”yhdessä”. Hmm... Mun laatikossa olevat testit eivät ole mitään superherkkiä (25). Turhaa se varmaan olisi.

RouvaKettunen, oikea asenne! Tulkoon testiin kaksi komeaa viivaa, kun sen päätät tehdä!

pätkis, anna tulla vaan kaikki ajatukset, jotka pyörii mielessä. Jokainen raskaus on yksilöllinen, ja vaikka aikaisemmin oliskin tärpännyt helpommin, ei siitä pysty vetämään mitään yleistystä. Mutta koska lapsia jo löytyy, on se todiste siitä, että raskaaksi pystyt tulemaan. Kärsivällisyyttä ja voimia!

puhvis, ollaan jännän äärellä. Hui! Millä mielin olet? Onko jotain oloja kenties?

ansaki, jos se tepsii niin mikäs siinä. Tai sitten vain otatte rennosti ja nautitte hommasta. Kyllä se tärppi teillekin vielä tulee.

LaRa, ei se ole niin päivän päälle. Ja noissakin ohjeissa km jälkeen yrittämisestä liikkuu montaa suositusta.

Viima, meinasin jo huhuilla perääsi, mutta olitkin ehtinyt päivittää tilannetta. Milloin olisi testin paikka? Olisi niiiiiin upeaa, jos saisit nyt sen pysyvän plussan!

Hormiga, suosittelen kyllä hakemaan ne Terot tuohon tiputteluun. Tietty jos olet ok sen asian kanssa, niin itsehän teet päätöksen, mutta ainakin itselläni on ollut kuurista hyötyä. Pidän peukkuja viikonlopun testaukseen!

ON: kp 24/ 28-30. Kaikki vähäisimmätkin "oireet" ovat kadonneet, eikä ole yhtään tätiolo, vaikka kierto vetelee viimeisiään. Edellisessä kierrossa kärsin kaksi viikkoa juilinnoista, krampeista ja vihlaisuista muniksien kohdilla/ alavatsalla, mutta nyt ei turvota eikä tunnu edes painetta - ei yhtään mitään. Mutta en nyt kuitenkaan valita. Kiva odotella hanojen aukeamista joskus näinkin.

Muokattu viimeksi:
tervetuloa uusille! Pikaisia plussia!!
Noista ovistestailuista: itse käytän liäksi aamulämpömittausta varmistuksena, eli mittaan aamulämmöt alkaen ennen ovista ja joka päivä, kunnes nousee sen puolisen astetta oviksen merkiksi ja loppukierron ajaksi. Usein tämä lämmönnousu on tapahtunut ovisplussapäivänä tai seuraavana, joka on ovispäivä. Ei tartte arpoa, että tapahtuiko vai ei.
Katjusha kp 3 /23-30

Takaisin