Raskaaksi 2016

ON.:arghh: Voi pylly...Prismassa ei ollu ovistestejä enkä ole menossa keskustaan. No niinku sanoin, niin kai sitä ilmankin tässä vaiheessa voi talletella, kun kerran ei tunnu pakkopullalta. Eipä oo tuntunut juuri koskaan vaikka ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Ja jos joku miettii, että miks ihmeessä me joka päivä talletellaan, niin viime kierrolla ei riittänyt joka toinen päivä. Ei tästä haittaakaan oo...ellei sit mun tuurilla siitiöiden laatu heikkene joka päivä touhuillessa. Nyt siis kp12/26-28 ja mitään ovistuntemuksia ei oo lukuun ottamatta sitä, et tekee mieli. Mut se nyt on tod.näk. täydin siitä johtuvaa, että tietää olevan otollinen aika.
No josko huomenna sit kävis Cittarissa hakee testit...

Taas on tullut päivän niin paljon tekstiä ettei näin kännykällä voi kommentoida jokaiselle.

Hormiga, onko mikä kp? Oikein kovasti plussatuulta, hyvältä kuulostaa "oireet" :happy:
Mä en halua laskea, mutta tietysti sen verran olen kartalla, että ensi viikon loppupuolella pitäisi menkkojen alkaa. Että siinäkin mielessä aivan kuvittelua mitkään oireet, kun tuskin niitä vielä edes olisi :)
Mutta kun on toisaalta kiva kuvitella.

Onhan alatiesynnytys yleensä parempi vauvalle, kun on luonnollisempi. Mutta minä en halua liikaa etsiä kaikkia mahdollisia riskejä, kun kaikelle ei vaan voi mitään. Swappaus kuitenkin kiinnostaa, miksei asioiden eteen voisi yrittää jotain tehdä :)

Sandy: Mulla ei kierrosta hajuakaan, en tiedä onko käynnistynytkään vielä :D mullakin tuli veristä limavuotoa viikko sitten ja ajattelin että käynnistyi kierto mutta nyt jälkeenpäin oon alkanu pohtimaan jos olikin sitä ovisvuotoa kun kesti vaan yhden päivän :D tiedä näistä. Esikoinen syntyi 01/15. Kiitos testivinkistä, toivottavasti en vaan mee pahemman kerran sekaisin nyt noiden tilaamieni testien takia :D esikoista yrittäessä kierto oli säännöllinen ja tein vaan kerran digin ja se oli siinä. Nyt toista yrittäessä oon kuin tuhlaillut testejä kun aina ihme tuntemuksia. Testaan kun tilaamani testit tulee :)

Tässä varmaan näkee, miten eri tavalla ihmiset lukee asioita. Mun mielestä artikkeli oli yllättävän selkeää englantia eli helppolukuista, mutta ymmärsin sen ilmeisesti täysin eri tavalla kuin Kirppu ja Viipsukka kommenteista päätellen. Mun mielestä artikkelissa EI sanottu, että sektio olisi syypää autismiin ja ADHD:seen, mutta että sillä voi olla oma vaikutuksensa riskitekijöihin, liittyen just mikrobeihin ym.

Vähän samaan tyyliin, kuin että hoitamaton tai epätasapainossa oleva kilpirauhasongelma voi nostaa autismiriskiä sikiöllä nelinkertaiseksi. Ei siis tarkoita sitä, että äidillä kilpparivikaa -> lapsella autismi.

Mulla esim. täsmää molemmat, lähisuvussa autismin kirjoa useammassakin jäsenessä, puutteellinen suolistomikrobisto (onko oikea sana?), sektiota, kilpirauhasvikaa jne. Toistaiseksi lapsessani ei ole mitään autismin merkkejä. Sen sijaan sairaus, jota mulla oli mahdollisuus periyttää 4% todennäköisyydellä, osui ja upposi. Joka nostaakin sitten pikkukakkosen riskiä 25-50% saman sairauden osalta.

Muokattu viimeksi:
Tuossa artikkelissa sanottiin, että ongelmia (siis esim. astmaa ja psykiatrisia ongelmia) on myös alateitse syntyneillä, eli ei siellä väitetty, että sektio aiheuttaisi kaikki ongelmat!
Mun mielestä mielenkiintoinen artikkeli, jossa yritetään ottaa huomioon näitä asioita, ja miettiä ratkaisuja. Tutkimuksessahan selvitettiin probieettien saannin vaikutusta lapsen kasvaessa ja sen vaikutusta ADHD:n ja autismin synnyssä.

Ja aasinsiltana tähän, voisikin taas alkaa syödä maitohappoja :)

Sektio on tapa synnyttää, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kyllähän kaikki haluaa, että alateitse syntyy, mutta se ei ole vaan ole joillekkin mahdollista. Mun pojalla on keskivaikea älyllinen kehitysvamma, ennen oli lisätty autistiset piirteet mukaan ja adhd. Ja se todellakin johtui siitä, että mun synnytys ei edistynyt ja pientä happivajetta kerkes tulla, kun lääkärit pohti, että milloin me sinne kiireelliseen sektioon lähetään

Sektio on tapa synnyttää, tulee niitä hyviä bakteereja tai ei. Kolme lasta tullut sektiolla ja yhdellä on happivajeesta johtuvia terveydellisiä ongelmia.

Nyt tuntuu että Viipsukka lukee rivien välistä että tässä kritisoitaisiin sektiota. Ei todellakaan, joskus se on ainoa tapa synnyttää turvallisesti.

Katjusha: Beaglehän se siinä, meidän esikoinen :grin Ja olo on vielä toistaiseksi ihan hyvä, kiitos kysymästä! Vielä kun pääkoppa pysyy kasassa niin kaikki hyvin, kunnes toisin todistetaan! Toistaiseksi tässä raskaudessa on aika mennyt nopeammin, mikä on hyvä.

ONNEA Sandy plussasta! Vauvaliimaa ja tarrabodyja matkaan mukaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Hormiga, ihaillen täällä luen, miten osaatkin ottaa noin rennosti asiat. Turhaahan se kaikki laskeminen, viivojen tiirailu, olojen tarkkailu ja muu on, koska kyllä se aikanaan sitten selviää, onko kyytiläinen mukana vai ei.

muurahainen, pahoittelut negasta <3 Mitäs jos nyt vaan keskittyisit siihen mitä on ja ammentaisit siitä voimaa jatkaa eteenpäin. Älä anna tuon nyt lannistaa liiaksi. Teidänkin aika tulee vielä.

Syksyinen, aah, nyt meni jakeluun vähän jälkijunassa :) Tsempit siis tähän kiertoon!

Unajama, mukavaa reissua! Joskus se maisemanvaihdos voi buustata muitakin muutoksia ;)

Sydänkäpynen, ihan selkeä plussahan tuo on, kuten edeltäjänsäkin. Ota nyt rauhassa ja luota siihen, että raskaus on totisinta totta ja sujuu omalla painollaan.

pätkis, tiedän tunteen... Mutta koska muutkin saavat lapsia, on se oma vuorokin joskus. Ehkä tällä kaikella odottelulla ja haaveilulla on joku tarkoitus, joka kasvattaa luonnetta. Pakko olla.

Katjusha, lykkyä mitä tahansa valitsettekaan tehdä! Ja tosi hienoa, että jaksat noinkin vaikeiden kokemusten jälkeen vielä yrittää ja uskoa toiveiden toteutumiseen.

Onnea, Sandy ! Komeat viivat jo!!

Mä luotan Apteekin omiin testeihin ja tietty digiin.. Raskauskeijusta oon myös tilannut herkkiä liuskoja, oiskohan olleet vaikka David-merkkisiä. Viivoja on tullut tikkuihin molemmista raskauksista ainoastaan, ei turhia haamuja tai viivanpaikkoja. Ekalla plussasin 3+6 ja tokassa jo 3+3, huomenna olis 3+5 ja aion plussata silloin :wink

Jotenkin on ihan tärppifiilis, vaikkei mitään oireita oikein olekaan, menkkajomoja ja tissikipuja hetkellisesti, kuten joka kierrossa muutenkin..

Pitäis tietty olla kiitollinen että on jo saanut kaksi lasta. Silti iskee pelko että mitä jos ei sitä kolmatta koskaan tule. Kuinka sitä sitten tulee toimeen sen asian kanssa. Mies kun aikoinaan halus vähän lykätä kolmannen yritystä ja tässä nyt sit ollaan ei tärppää. Ei tätä asiaa olisi saanut lykätä näin monta vuotta eteenpäin.

1.7.2015 lopetettu pillerit voiko ne vielä vaikuttaa siihen ettei tärppää? Vaikka kierto onkin säännöllinen?

Äh pitäis pysyä positiivisena eikä valittaa :)

Sandy onnea <3

Voi murkku :(

Pätkis, mulle sanottiin että voi mennä vuosikin (ja uhkasi jopa puolellatoista!) että hormonit tasoittunut pillereiden takia..

Puhvis kp36/34-? Testaa 15.1.

Pätkis, minun siskolla meni 1v3kk ensimmäistä yrittäessä ja hän on vakuuttunut että meni niin pitkään pillereiden takia. Oli siis ilman pillereitä sen 1v3kk. :/ Mutta, älä lannistu. Mitä vaan voi tapahtua ja jokainen kierto on mahdollisuus ♡

No itse oon ollu niin hormoonihiiri että olen raskautunutkin jopa pillereiden aikaan (ja söin niitä tosi säännöllisesti). Samaten raskauduin imetyksen aikaan ja nyt raskauduin hormoonikierukan aikaan (kkm) ja nyt kun ei ole mitään ehkäisyä niin ei tuu plussaa... :mad: Jotenkin kohtalon ivaa, ja oikeestaan miltei kuulostaa vitsiltä! :rolleyes: Tarviskohan mun laitatuttaa joku ehkäisymenetelmä jos vaikka raskautuisin!?! :laughing021

No ompas taas plussauutisia! Onnea sandy ja sydänkäpynen!

Harmittaa muurahainen sun puolesta :( uuteen nousuun!

Katjusha, ihailen sun asennetta! Valinnan paikka edessä, tsemppiä! Kyllä kova yritys vielä palkitaan, luotetaan siihen. Saanko udella että minkä hintaisia suunnilleen tuommoiset hoidot on?

Tuulia, mä luotan kans siihen että tarkoituksensa on tällä odottamisen odottamisellakin. Ainakin lapsi on sitten tarkkaan harkittu ja paljon toivottu jos sen joskus syliin saa <3

Vääntäkääs blondille rautalangasta et nyt kun on tämä keskenmeno vuoto päällä niin kun tämä loppuu niin voiko ovis tulla heti? Vai vasta seuraavan vuodon jälkeen?

Ja onnea vie kaikille plussanneille ja tsemppiä negakiertolaisille :)

Wheelchair Mama, voi tulla ovis heti, eli keskenmenovuodosta alkaa uusi kierto. Olen kyllä kuullut sitäkin, että useilla eka kierto ollut ovuloimaton.

Takaisin