Raskaaksi 2016

Hormiga, tekisi mieleni kysyä, onko joku tietty syy miksi tiedät jo etukäteen että tulee sektio, mutta eihän se minulle kuulu. :) Mutta siltä varalta kannattaa tutustua aiheeseen swabbaus. Suomeksi ei hirveesti löydy, mutta esim. hakusanoilla "Vaginal swab c-section". Ajatuksena ei kauheen mukava, mutta jos mä joutuisin sektioon ni vaatisin kyllä tuon.

Hormiga, täällä mies on innoissaan ainakin tästä teko-vaiheesta ;) ja kyllähän tuo elää mukana ja yritän mahd paljon ottaa mukaan tähän touhuun ja meillä se toimii :) toki nyt alkaa puhetta olemaan sitten tutkimuksista niin niihin vähän nihkeä, mut enemmän huolissaan että hänessä vikaa (koska minussa ei kuulemma oo mitään vikoja - tiedän, meillä on siirappista ;D )

Puhvis kp34/34-? Yk9

Hormiga, tekisi mieleni kysyä, onko joku tietty syy miksi tiedät jo etukäteen että tulee sektio, mutta eihän se minulle kuulu. :) Mutta siltä varalta kannattaa tutustua aiheeseen swabbaus. Suomeksi ei hirveesti löydy, mutta esim. hakusanoilla "Vaginal swab c-section". Ajatuksena ei kauheen mukava, mutta jos mä joutuisin sektioon ni vaatisin kyllä tuon.

Ilman muuta saa kysyä :) kun itse toin asian esiin.
Eli toiveissa on minulle kolmas lapsi, kaksi aiempaa ovat myös syntyneet sektiolla, syynä ahdas lantio, joka selvisi ensimmäisen raskauden aikana. Eli ei oma valinta, mutta näillä mennään, mun tapauksessa sektio on kaikille turvallisin vaihtoehto.
Kiitos vinkistä, en ollut swabbauksesta kuullutkaan :), piti heti pikaisesti googlata, aika mielenkiintoista!

Juu swabbaus on varmaan noin vuoden sisään vasta rantautunut Suomeen eli ei oo mikään kovin tunnettu juttu vielä, mutta siitä povataan ns. tulevaisuuden trendiä.

Jennyhannele, toivottavasti tavataan. Edelleen pelokas olo tämän suhteen enkä vielä uskalla sinne siirtyä. Tänään kipuja ollut lähinnä oikean munasarjan seudulla, joten hieman on olo rauhaton. Onkohan muilla ollut tällaista alkuraskaudessa?

Pystyiskö joku valaisemaan mitä tuo swabbaus tarkoittaa? Voisin toki googlatakin mutta laiskottaa :D

Sydänkäpynen: Mulla oli vasemman munasarjan kohdalla. Keltarauhanen ylläpitää alkuraskautta ja joskus kipuilee tosi kovaakin :) ole huoleti, ei vuotoa ei huolia! Mä jään odottelee sun liittymistä! :)

Jaahas, täällä on nyt pian 7 tuntia tullut tummanruskeaa vuotoa että kattellaanpa, olisko se sitten ennätyslyhyt 23 päivän kierto :(
Harmittaa hitosti, mutta huomenna katse tulevaan. Saapa nähdä onko Sandy kiertokamuna onnekkaampi!! Toivotaan näin!!
Katjusha 10 dpo

Sydänkäpynen täällä kans kipuja välillä puolta vaihtaen..
Ootan vaa hetkeä että kohtu nousee ylemmäs ku tänään ollu niin kovat iltaturvotukset et ahistaa autoo ajaa... täytyy istuu vähä sillee nojaamal..

Sydänkäpynen, mulla tuli esikoisen odotuksessa ihan alkuviikoilla jopa jäätäviä kramppeja munisten kohdilla. Välillä tuntui kun joku olisi ns "veitsellä tökkinyt". Ja säikäytti kun kipu saattoi tulla ihan yhtäkkiä. Ja sykki usein loppupäivän lievempänä. Ole huoleti ja suo itselles vaikka muutama pala suklaata tai muuta mikä saa mielesi hyväksi ja ajattele hyviä asioita :) <3

Täältä mukaan liittyisi 32.v. kahden naperon äiti. Lapset syntyneet 04/12 ja 09/13.

Ehdin jo käydä kääntymässä syyskuisten ryhmässä mutta kesken meni.

Kapseli multa poistettiin elokuussa ja kesti marraskuulle et kierto käynnisty. Joulukuussa plussa ja nyt kesken meni. Tarkoitus on yrittää heti uudestaan.
mut saa lisätä listalle jos joku ehtii :happy:
yk2 km ja nyt starttaa yk3.

Rohkaistuin liittymään mukaan uutena tyyppinä. Menkat alkoi lauantaina. Aiemmin tuumaillut vaan oman pään sisällä näitä ajatuksia.

Yritystä viime kesältä lähtien. Uudesta vuodesta vähän paremmalla ajatuksella. Mutta silti ihan sikana uutta tietoa tulee joka nurkalta, että pää ihan pyörällä. Taisin jo postaillakin väärään ryhmään, mut aivan sama! :D

Ikää jo 35, eli viimeisillä vedellään ekaa yrittämässä.

Voi ei Katjusha! Ei muuta pysty sanoo :( Sulla on jo vissiin kaikki mahdolliset apukeinot tukena? Onko miehelläkin?
Mulla nyt vrkauden just vaihduttua kp 27/29, oloja ei ole minkäänlaisia mihinkään suuntaan. Piinapäiviä löysässä hirressä...

Tervetuloa uudet! :) Olkoon visiittinne lyhyt ja hedelmällinen!

Sydänkäpynen mulla oli kanssa tosi kovia kipuja alkuraskaudessa esikoisen kohdalla. Repiviä alavatsakipuja oli ainakin rv 5- rv 6. Ihan paniikissa olin, mutta turhaan :)
Täällä taas ajatukset suuntautuu jo loppukuun suuntaan "mitäköhän tässä kierrossa käy?" :) toivotaan parasta. Kp12/28.

Onnea kaikille plussanneille, hienoja viivoja jo ja vahvistumisia niille haaleammille viivoille.
Täällä aloitettu vuosi liikunnallisesti ja hiukan ruokavaliota tarkkaillen, joten ei juuri ole ehtinyt miettiä kiertoa. Nyt kuitenkin kp11 ja se "hauskin vaihe" edessä (tai no kp10 aloitettiin) eli tallettelua ja tallettelua...otetaan positiivisesti nää päivät jä kärvistellään sitten kun kp26-28 alkaa olla lähempänä :) Pahus kun tänään työt ja illalla pakolliset harrastukset on tallettelun tiellä...täytyy sit vaan ysin jälkeen illalla raahata mies makkariin. Pistääkö hanttiin...no ei!! :)

Huomenet naiset! Lopettelen tässä yövuoroa ja ajattelin nakella muutaman valitun sanan ennen nukkumaan menoa :)

Viivoille vahvistumista ja uuttaa testiä aamupissistä muurahainen ja Maiskukka. Pidetään peukut, että plussatte kierron päätteeksi!

jasmi, itse kullakin tekee tuikkaa aina välillä, mutta jos vaan keksii jotain muuta mielekästä puuhaa yrittämisen ja liittyvien ajatusten rinnalle, niin aika tuntuu menevän nopeammin ja ikään kuin omalla painollaan eteenpäin. Jaksamisia! Laithan sitten kuvaa kun testaat, että saadaan tiirailla yhdessä. Tulkoon teille plussa!

RiiaBa, voi tosiaan olla vielä edellisen raskauden jälkeisiä, kuten muutkin sanoivat, mutta jos testaat uudelleen jonkin ajan kuluttua, niin tuo varmaan selkeyttä tilanteeseen. Ja pahoittelut km johdosta!

MrsBee, kyllä tänne mahtuu. Omien voimien mukaan jokainen osallistuu tai vain seurailee, joten siitä ei nyt tarvitse ottaa mitään stressiä. Kiva kuulla, että olet siellä :) Km jälkeen ottaa oman aikansa toipua, mutta pikkuhiljaa ajatukset alkavat taas siirtyä tulevaan. Tärppionnea!

toinenpikkuinenko, siitä on hyvä jatkaa. Ainahan sitä ovista ei saa tikkuun asti kiinni, mutta pupuilla kannattaa varuiksi säännöllisesti jos tilanne vaan sallii.

Sandy, sielläkin alkaa nyt viimoiset piinapäivät. Jännää! Tulkoo teille plussa!

Haikaranyytti, mukavaa reissua! Olet tervetullut takaisin, jos niin katsot itsellesi hyväksi!

pätkis, onko pitkäkin kuuri? Teoriassahan sen ehtisi syödä ennen kun vaikuttaa mahdollisesti alkaneeseen raskauteen, mutta ehkä kannattaa varmistaa lääkäriltä vielä.

Hormiga, ihan samalla tavalla sitä pitääkin yrittää elää, vaikka perheen perustaminen kulkeekin siinä rinnalla toiveena. Meillä mies on innoissaan ja tarkka asioista, eikä meinaa malttaa näitä viimeisiä piinapäiviä millään :) Säännöllisesti joutuu tiputtelemaan todellisuuteen, kun meinaa lähteä lentoon mielikuvituksensa kanssa. Itsellekin tulee levoton olo, kun toinen on aina edellä aikaansa - miettii nimiä ja lapsiarkea ja käytännön järjestelyitä sille ajalle, kun lapsi on jo olemassa :)

Puhvis, milloin testaat?

Katjusha, ou nou :( Toivottavasti täti pysyisi vielä poissa.

Wheelchair Mama, tervetuloa ja pahoittelut menetyksistä!

Myrna, tervetuloa sinullekin! Liian syvälle tiedon maailmaan ei kannata vajota, koska se teke yksinkertaisesta asiasta todella monimutkaisen. Rennolla otteella vaan ja kaikki turha stressi pois, niin hyvä siitä tulee :)

Nyytikki, oikea asenne! On tosi hienoa, jos kaiken latautuneisuuden keskellä pystyy pitämään hauskaa ja nauttimaan. Auttakoon se teitä saamaan kaksi viivaa tikkuun asap!

On: kp 22/ 28-30. Vielä piinaillaan viikko, mutta alkaa tuntua vahvasti siltä, että täti se sieltä kurvaa paikalle. Nyt siis vain keskittymistä muihin asioihin ja arjen jatkamista kuten normaalistikin. Yrityskerroissa olen mennyt jo sekaisin, mutta ehkä se ei ole oleellista.

Pystyiskö joku valaisemaan mitä tuo swabbaus tarkoittaa? Voisin toki googlatakin mutta laiskottaa :D
Diabolicat olisi varmasti parempi vastaamaan, kun minäkin vasta eilen eka kerran luin asiasta :) mutta sen verran ymmärsin, että siinä pyritään saamaan ne äidin bakteerit vauvalle samalla tavalla kuin alatiesynnytyksessä, eli sivellään emättimen eritteitä vauvan naamalle. Kuulostaa ensi istumalta oudolta o_O mutta oikeastaa aika loogista, niinhän se oikeastaan kuuluukin mennä. Mun pitää tarkemmin perehtyä ja ottaa selvää, JOS joskus olen raskaana.

Tuulia, niinhän se on, että muun elämän täytyy jatkua kuumeilusta huolimatta :) toivotaan, että viikon pääst testailet, eikä täti tulekaan.

On kyllä mukava, kun täällä yhdessä analysoidaan oireita :) vaikka monenlaiset kivut onkin normaaleja, niin toivotaan niiden pysyvän poissa!

Myrna, me ollaan samanikäisiä :) Kannattaa melkein vältellä liikaa tietoa...

Tervetuloa uusille!
Joo, aamulämpö oli eilisen tasolla 36,65 ja aamulla vessassa näin limakalvosetkaleita, eli ei ollut muuta kun menkat nämä :'(
Sandy, parempaa onnea sulle! Mun mies on 900 miljoonan siittiön mies, että kaikkensa hän jo antaa. Me otetaan yhteinen terveyssmoothie aamuisin ja se vetää e-epaa, beroccaa ja Priorin extraa (meiltä molemmilta keski-ikäisiltä tippuu tukka)
No ei kai tässä auta kun eteenpäin pyrkiä.
Katjusha kp 1/ 23-30

YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Lipstikka yk 6
Helinäkeiju yritystä 7/15
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk6
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Nemira yritystä 8/15
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk4
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yritystä 10/15, ensimmäinen toiveissa
AstaE yk3
Kirppu^ yk 3
Wheelchair Mama yk3
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk2
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Arwen yk6 LA 08/16
Viipsukka yk 18 LA 09/16

Lisäsin Wheelchair Maman mukaan listaan ja päivitin oman yk:n. Tervetuloa kaikille uusille :)

Syksyinen kp 4/27, yk 4

Takaisin