Raskaaksi 2016

Täällä myös sillä kannalla, että jos plussa tulee, niin ei huudella siitä, vaan kerrotaan vasta, kun sen huomaa vatsan seudulta. Viimeraskaudessa tuli kamalat mielialavaihtelut ja raskausmasennus, joten tälläkin kertaa varaudun samaan. Raskaudesta on helppo haaveilla hyvällä mielellä, mutta omalla kohdalla voisin hypätä raskauden yli ja ottaa vain vauvan. Sekavaa tekstiä, mutta pelkään taas sitä psyykkistä raskautta.

Arvoin ja mietin ja mietin ja arvoin et liittyäkö tänne vai ei. Mulla menossa nyt kp 30/22-32, ostin töiden jälkeen testin ja pyyhkäistessä tuli jo tuhrua. No, testikin oli nega, joten menkat ne tekee tuloaan. Kivutkin alkoi samalla, joten ei tullut tässä kierrossa plussaa.

Meillä on entuudestaan kaksi yhteistä lasta tyttö 1/2012 ja poika 8/2014. Kumpaakaan ei olla saatu helpolla, tytön yritys kesti 3,5 vuotta ja sinä aikana mulla todettiin endo ja mut leikattiin kahdesti. Luomuplussa tuli 10kk tokasta leikkauksesta ja raskausaika sujui hyvin. Toista alettiin yrittää esikoisen ollessa 5kk. Eka imetys piti menkat poissa, sitten kun menkat alkoi, ne vaan tuli ja tuli ja tuli. Käytiin tutkimuksissa, kummassakaan ei vikaa, mulla vähän voi haitata munasarjoista poisteltu endo. Tarkoitus oli yritellä luomusti loppuvuosi ja sitten aloittaa ivf-hoidot, mutta sitten tulinkin yllättäen raskaaksi.

Nyt yritystä on ollut n. kesäkuusta asti, joten oisko nyt yk 6 tai 7 (en ole juuri laskenut, koska yritän olla stressaamatta ja vain tjottailla). Kierrot on aika sekaisin, välillä kierron pituus on 22-23 päivää, välillä 28-30 päivää. Pojan imetyksen lopetin kesäkuun lopulla ja menkat ehtivät alkaa jo alkukeväästä tänä vuonna. Edelliset kaksi yritys- ja raskausaikaa stressasin pilalle, joten yritän nyt elää elämääni tässä odotellessa ja jollei pikkukolmosta tule, sitten ei tule, vaan meillä on nuo kaksi pikkuista :Heartred:Heartblue

mäkin voisin jo siirtyä tänne :oops: seuraava ovis vois ehkä olla just sillon kun oon reissussa, joten meneehän se väkisinkin sitten ensivuoden puolelle.... En usko että saadaan talleteltua kovinkaan lähelle ovista :grin:p

Yk3 kp8/28(-35-->)

Täällä kerrottu kahdelle siskolle, ja yhdelle ystävälle jonka tiedän myös yrittävän :) Mies ei haluaisi kenenkään tietävän, mutta itse oli pakko jollekkin puhua näistä ajoista.. Mutta muulle perheelle ja lähiympäristölle itsekkin haluan kertoa vasta sitten kun on jotain mistä kertoa..

Täällä ovis joko joulun aikaan tai sitten sopivasti uutena vuotena :grin Tämä arvuuttelu johtuu siis epäsäännöllisestä kierrosta joten jää nähtäväksi milloin se on :rolleyes:

Mä oon kertonut yhdelle ystävälle, en muille halua vielä kertoa. Sitten kun tuun raskaaks niin varmaan kerron aika nopeesti kaikille, en osannut esikoistakaan salata yhtään kun olin niin mahdottoman täpinöissäni plussasta :D

Kertokaa mulle miten saa miehelle taottua päähän se, että kaksi lasta ei vie kaikkea omaa aikaa elämästä eikä kuivaa lompakkoa (paitsi jos antaa ;) ) !! :D tottakai vauvavuosi ja ehkä seuraavakin voi olla aika hulinaa mutta kyllä 3-vuotias on jo kovin oma-alotteinen ja kykenee itse tekemään vaikka mitä !

Meillä nyt 5kk tyttö ja haluaisin hälle sisaruksen <3 mies ei .. Ikinä :sad001

Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja todella pikaisia plussia toivon kaikille❤

SeEnsimmäinen, toivottavasti miehesi muuttaa vielä mieltään. Jos vauva on valvottanut tai mies on kokenut sen haastavana elämänmuutoksena, niin voi olla että hänellä menee hetki lämmetä ajatukselle pikkukakkosesta. Mutta tiedän yhden perheen johon ei pitänyt ikinä tulla yhtään lasta koska mies ei halunnut ja nainen tyytyi siihen kun ei ikinä itsekään ollut haaveillut. Nyt niitä lapsia on kuitenkin jo kolme, vaikka mies joka kerran jälkeen sanoi ettei enää ikinä :P
Toivon todella kovasti että miehesi miettisi asiaa vielä uudemman kerran, vaikka myöhemmin.

Heido!

Siirryn tänne koska täti saapui, joten ensvuonna on mun vuoro! :rolleyes:

Oon 25-vuotias ja mies 26-vuotias, yhteistä taivalta takana reilu 7vuotta, kesällä sanottiin tahdon ja annettiin lupa pienokaiselle saapua. Kuume nousee kierto kierrolta. :)

Tosiaankin yk5 alkoi nyt, saadaan täti alta pois, niin päästään asiaan :wacky:

Katjusha
Mymmelisti yk 40 / 0
PikkuMinski yk27
Nenna yk19
Salamanteri yk 14
Ninukki yk12
Piipaa yk11
Maiskukka yk10
Puhvis yk9
Jopsu yk6
Arwen yk6
Helinäkeiju<3 yk5
Jennyhannele Yk 5
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Kärpänen yk4
Nemira yk 4
Vargynja tjotyk 2
Sydänkäpynen yk2
Manteli90 yk2
Unajama Yk1
Carolyn yk5

Taidan kanssa siirtyä tänne... En kauhean paljoa jaksa uskoa että plussaisin enää vuodelle 2015. Ainoa talletus tälle kiertoa kp12 ja ovis oli luultavasti kp16-18.

kp22/30-32, luultavasti dpo5. yk4

mun mies yritti nihkeillä meidän pikkukakkosen kohdalla, koska hänelle kyseessä oli neljäs lapsi (hällä kaksi edellisestä suhteesta). vetosin endoon, tytön ja isosisarusten isoon ikäeroon, että tyttö tarvii lähellä omaa ikää olevan kaverin ja ikääni. sitten mies lupasi et kaksi lasta "saan" mutten yhtään enempää. jäin kaipaamaan pikkukolmosta ja sitten varovasti ujutin hälle ajatuksen ja lopulta mies lupasi, että yritetään, muttei kerrota kellekään. ehkäisyä ei ole eikä tule mulle ainakaan, jollei endo pakota ottamaan. mut tiedän, etten saa lapsia kovin helpolla, niin en turhaan haaveile nopeista tärpeistä. mulla on nyt uusi työ ja uudet harrastukset niin oon päättänyt, etten turhaan yritä tulla raskaaksi. en tikuta, tunnistan oviksen kyllä ja sinne ajoitetaan pupuilut, mutta ei mitenkään pakolla, jollei huvita tai jos väsyttää tai ollaan kipeitä. enkä kerro miehelle, että nyt ois ovis, huomasin pikkukakkosta yrittäessä, että tieto siitä ahdistaa häntä.

saako tänne liittyä meillä tjottaillen mennään ja entuudestaan löytyy 9v esikko ja 10pvä vajaa 1v tyttö, imetän joten menkkoi ei ol vielä. tyttö ei tullu helpolla vaan sitä yritettiin 3v ennen ku plussa tuli pysyvänä eli tyttöä edelsi 5km/kkm putkeen. juuri ennen plussaa meille ei annettu edes toivoa luomuraskaudesta mutta ei ne lääkärit aina kaikkea tiedä ja tuolla tuo ei ol mahollista nukkuu parhaillaan <3

täällä onki jo tuttuja muutama näköjään :)

Gatusa: Tervetuloa mukaan :) Lisää itsesi tohon kiertävään listaan. Löytyneen vähän tuolta ylempien kommenttejen seasta. :)

kiitos jennyhannele :)

Katjusha
Mymmelisti yk 40 / 0
PikkuMinski yk27
Nenna yk19
Salamanteri yk 14
Ninukki yk12
Piipaa yk11
Maiskukka yk10
Puhvis yk9
Jopsu yk6
Arwen yk6