Raskaaksi 2015

Hei kiitti naiset! :) Olin jo ihan maassa kun itse vaan töissä nopeasti googlettelin ja törmäsin ainoastaan näihin "tonnikalaa ei saa syödä raskaana, kun siinä on tsiljoonakiloa elohopeaa"-juttuihin. Helpottaa kuulla etten nyt ookaan suurta syntiä tehnyt. Tosin edelleenkään en jaksa uskoa että oisin raskaana. Aamulla sen sitten näkee.

ÄLLÖVAROITUS. Nyt tosi paljon valkovuotoa, sellaista kirkasta ja melko juoksevaa... onkohan täti kurvaamassa paikalle. En yhtään muista miten nuo vvuodot on kierroissa aiemmin menny, kun en oo aiemmin ihan hirveesti näitä juttuja seurannut.

Luulen (en oo kuullu) kyllä että sikiö ei oo ruuasta melkeen(!) koskaan kuollut/vaurioitunut, syyt on varmana muualla :) Kuhan syö puhasta ja tuoretta nii hyvä! Ja kohtuuella :) Tänääki söin kyl päivän vanhaa karjalanpiirakkaa huoletta :D Ja noudattaa suosituksia.

Muokattu viimeksi:
Mä tiedän kyl pari kurjaa tapausta. Yks poika syntyi ja makaa edelleen vihanneksena kun tämän äiti sai listerian raskauden aikana. Ja toinen tapaus, missä äiti sai kissankakasta toksoplasmoosin ja vauva syntyi ilman päälakea.. Kannattaa olla kuitenki varovainen!

Niin tottahan se tietenki on et jos sen sit saa nii on vaarallista :( Ennemmin vähä varovainen mut kuhan ei hysteeriseksi mee ruokien kaa! En ollukkaa ennen kuullu, nyt oon ja kertoo ettei ne suositukset turhia ole!

Ja tyylipuhas nega. Eipä siinä, ei ees jänskänny tuossa tehessä. Nooh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :) Lupaava kierto vaan oli. Kohti yk5:sta, mutta ilman siis sen kummenpaa yrittämistä. Kyllä se on mulle silti yrittämistä, koska ei oo ehkäsyä ja vauva ois enemmän ku toivottu.

Samoilla linjoilla täälläkin suunnalla, eli negaa pukkaa... Ja kyllä yk 6 vois sit jo alkaa! :/

Pahoittelut negoista sydänkäpynen, sallahaa ja hamma :(

Pahoittelut negoista :( paljonko teillä on kuukautiset myöhässä?

Eilen pohdin omaa testailuani ja löysin sivustoja/keskusteluja asiasta ja bongasin tämän suomenkotitesti.fi sivustolta :

"Tarkkaa hetkeä koska raskaustestin voi aikasintaan tehdä ei ole, mutta sen tekemistä ei kannata kiirehtiä. Suurin osa vääristä negatiivisista tuloksista johtuu siitä, että testi on tehty liian aikaisin. Aikaisen testaamisen ongelmana on myös varhaiset keskenmenot, joiden todennäköisyys suurempi ennen raskausviikkoa 12. Jos varhainen positiivinen muuttuu negatiiviseksi, se on todennäköisesti varhaisen keskenmenon takia. Tällöin nainen ei olisi edes huomannut raskautta ilman testiä. Testi kannattaa tehdä aikaisintaan kuukautisten jäätyä pois. Varsinkin jos kierto on epäsäännöllinen, kannattaa testaaminen ajoittaa pisimmän kierron mukaan."

..joten odottelen siis vielä. :)

Moony, mun laskujen mukaan olis nyt dpo 17, tooosin, en tiedä varmasti oonko laskenut dpo:t oikeista päivistä.. Silti oli miten oli, en usko raskauteen enää pätkän vertaa. Tätiä odottelen ja jos sitä ei ala kuulumaan nyt viikonlopun kuluessa niin sitten alkaa kyllä pelottaa että mikä on vialla.

Pahottelut negoista :(

Vähä omaanapaa myös. Just laskeskelin, et mun kierto on aiemmin ollu 28-31pv eli voisko olla et ovis ois ollu myöhemmi ja siks plussa tuli niin haaleena myöhemminki ja hormonit pienempiä viä? Oon laskenu koko ajan dpot sen tasan 28pv mukaan..

Pahoittelut negoista, pöh!

Täällä ei tarttenu negaa testata, taitaa nimittäin olla kp1 :meh: oli muka niiiiiiin lupaavat oireet, pyh! Kuinkahan monelle meistä on käyny näin ja tulee käymään valitettavasti vielä varmaan uudelleenkin, et innostuu liian aikaisin:p sitä malttia vaadittaisiin! No, yritystä takana vasta pari kierrosta, uutta kehiin. Kierron pituus lyheni nyt normilukemiin, 38:sta 28:aan. Voi himpula silti, ihan melkeen varma olin jo!

Velmu jos en väärin muista niin se oli rfsu:n testi minkä viimeksi teit? Ne on varmaan ainaki kymmeneen kertaan haukuttu alimpaan maan rakoon, että eipä tuosta kannata huolta ottaa. Saitko sillo tikutettua oviksen? Mulla 30päivän kierrolla ovis oli yleensä vasta siinä kp16-17. Ja koska sulla oli viimiset menkat?

En tikuttanu ollenkaan, laskin vaan kalenterilla koska suurinpiirtei olis. Ja joo rfsu oli sillon. Vikat menkat oli 28.9

Se reilu 1000 hcg arvo oli sillon rv 5+1 mut jos onki ollu vähemmän viikkoja niin ehkä se arvo sit ois ok..

No pika googlailulla löysin tuon taulukon hcg:n noususta. 4viikkoa edellisistä kuukautisista hcg:n pitäis olla 3-426 ja 5viikkoa 18-7340. Eli ihan hyvältä tuo arvo kuulostaa viikkoihin nähen ja ottaen huomioon sen, että r-testi havaittee sen 25 ylöspäin niin nuilla arvoilla sen viivan ois pitäny olla ja ihan selvä, rfsu:n testit vaan on huonoja :D Kävin kyylämässä sen sinun kuvan siitä testistä, sain samanlaisen viivan sillo joskus aikaa sitte ko en ollu paksuna.

Hm, nega testattu. Tein rfsun digin sekä pregcheckin liuskan. Ihanku liuskassa ois ollu haamu? En sitten tiedä enää.

Liitteet

• Screenshot_2015-11-06-10-09-07.png
    Screenshot_2015-11-06-10-09-07.png
    559.2 KB · Katsottu: 184
Takaisin