Raskaaksi 2015

Voi sallahaa :hug013:Heartbigred voimia sulle! Pidä vähän taukoa täältä ja koita saada miehen kanssa se kipinä taas välillenne. Sitten taas kun oot voimia keränny, nii jaksaa taas yrittää ja vielä se pysyvä plussa teille saadaan <3

Tääl tais ovis olla eilen(TAI tänää ku on taas järkyt himot :D ) ja eilehä sitä sit sisuksii asti meni tavarat :O tässähä sitä sit par vko ootellaa ja katellaan....

Tervetuloa AstaE :welcome

Nenna, eikös juuri nälkäpahoinvointi ole raskausoire? Näin ainakin mulle kerrottiin täällä. :wink

Viima, mulla on sama ongelma. En tiiä millä testaan, mulla on yksi pregcheckin liuska, yksi apteekin testi ja kaksi cb digiä. Teen ehkä digin. Kun apteekin testiä on haukuttu ja niistä liuskoista en pidä. Mut vähän kyl harmittaa "tuhlata" yksi digi aamulla, kun on kuitenkin nega...

Nuunu, toi on just niin hankalaa, jos kierto ei oo vielä normalisoitunu, niin tiiä sitten että milloin olis täti myöhässä! Mä pidän sulle peukkui anyhow.

On. Tuntuu että jännäilen muiden testejä enemmän kuin omaani. Jotenkin sen maanantaisen negan jälkeen ollut "pessimisti ei pety" mottona ja en jaksa uskoa raskauteen. Ehkä siitä syystä tänään jotenkin epähuomiossa menin syömään purkkitonnikalaa (salaatissa) vasta syönnin jälkeen havahduin, että sehän on nou nou -listalla jos on raskaana :sorry: Tyhmä minä. Nyt morkkis ja itse syytökset päällä, koska rupesin pelkäämään, että olenkin raskaana ja nyt sikiö vaurioituu tai tulee keskenmeno jne. Aaagh. :sad010

Kp 41, dpo 16, tätiä ei näy ei kuulu, eikä ole edes tätimäinen olo...:confused:

Harmillisen moni on taas kohdannut vastoinkäymisiä. Siinä on motiivatio ja luonto koetuksella, mutta luovuttaa ei kannata. Ehkä pieni foorumitauko tuleekin tarpeeseen, jos tuntuu, että pää käy liian suurilla kierroksilla. Itsekin nyt taustaillut hetken ja koittanut olla miettimättä liikaa. Onnistuuko se? Mene ja tiedä.

Testailijoiden tuloksia jännitän kuin omiani :happy: Eikö useampikin ollut tuossa huomisessa testauspäivässä mukana? Plussatuulia heille!

Ovista metsästellään, mutta viivat ovat vielä hailakat. Pakostakin tulee mietittyä, että niinköhän se oli viimekierrossa kemiallinen, kun oireita löytyi ja vuoto alkoi myöhään kestäen sen 12 päivää kramppeineen. Mutta ei auta märehtiä, koska se meni jo. Tähän kiertoon on taas uudet mahdollisuudet :wink

Loppuun vielä tervetulotoivotukset uusille! Pikaista plussaa toivottelen!

Sydänkäpynen, mä ajattelin testata huomenna kuitenkin sillä pc:n liuskalla ja säästää digin myöhemmälle varmuuden vuoksi.:)
Pitää vaan käydä ensin kaupassa :grin
Muoks. Eikä se alkio siitä yhdestä kerrasta vaurioidu! Älä nyt stressaa, ota rennosti huomiseen.:Heartred

Sydänkäpynen ymmärrän huolesi, mutta etpä sinä mahdollista alkiota voi muutamalla tonnikalahippusella tappaa :hilarious: Nuo ravintoainejutut menee musta samaan kastiin ku alkoholi ja päihteet, että ennen yhteisen verenkierron syntymistä niistä Tuskin mitään haittaa pystyy aiheutumaan. Suomessa nuo ravintosuositukset on moniin muihin maihin verrattuna todella tiukat, koska niihin joidenkin tuotteiden kohdalla sisältyy jonkin verran pelivaraa. Tämmöisen löysin:

"Valkotonnikala eli albacore tonnikala, kuten myös muut suuren kalalajit, voivat sisältää paljon metyylielohopeaa. Se on erittäin haitallista kehittyville aivoille ja hermojärjestelmälle. Raskaana oleva tai imettävä nainen saisi syödä korkeintaan reilut 100 grammaa valkotonnikalaa viikossa."

Normikokoinen tonnikalapurkki painaa 150g, joten tuskin pistelit salaatin kanssa koko purkkia menemään? :grin Ja tuossa sanotaan myöskin että voivat, eli ei kaikki tonnikala sitä todennäköisesti sisällä. En tietenkään sano että näitä suosituksia kannattaa huvikseen rikkoa ja ottaa riskejä, koska eikai niitä muuten olisi listattu. Mutta vahinkoja sattuu, elä siis huoli :)

Kyllä tonnikalaa saa syödä raskaana. Seitiä myös. Sisävesien isot petokalat kielletty elohopea pitoisuuden vuoksi. Esim hauki. Isojen merivesien kaloja saa syödä. Lohi on sallittu ja tonnikala.
Ite oon vetäny huoletta tonnikalaa tässä raskaudessa, kuten myös kalapuikkoja ja lohta. Ja nyt rv 33+4 ja poika voi hyvin :)

Katjusha, no on teillä ollut raskas matka teilläkin. Todellakin peukut on pystyssä että nyt tärppää ja pysyy loppuun asti!

Mulla on progesteroniannos 200mg kaksi kertaa päivässä kapselina "suoraan sinne". Lisäksi 81mg "miniaspirin" kerran päivässä.

Tätiä odottelen edelleen...

Tonnikala kielto tuli miulle uutena, en oo tuollasesta kuullu, ei ollu kiellettyjen listalla kun olin raskaana. Söin tonnikalaa raskaana ollessa ja syön nyt imettäessä, purkillisen laitan kerralla salaattiin. Taidan jatkaa samaan malliin kerta joku muukin sitä mieltä on että ei oo kiellettyä :)

Niin sitä ei oo tosiaan mainittu tossa THL:n listassa, mutta sitte tuolla terve.fi:ssä luki noin. Luotan enemmän THL:ään.

Onko jollain tässä ketjussa tietoa millaist on kiinnittymisvuoto?

Ällövaroitus! Täällä tänään pyyhkiessä "punertavaa valkovuotoa"... Luultavasti dpo 7? Menkkoihin aikaa n.viikko... :o

Muoks. Lueskellut niin ilmeisesti juuri näihin aikoihin se vois olla kiinnittymisvuotoa :o

Muokattu viimeksi:
Moony, juurikin tuon tapaista on kiinnittymisvuoto joillain ollut :) nyt seuraakin sitten todellinen piinaviikko siulla testaamista odotellessa :)

Joo kaks lasta kantanut mahassa syöden muutaman purkin tonnikalaa viikossa! Ihan järkeviltä vaikuttaa ;)
Mistä noita halpoja testejä saa ostettua? Itse olen ostanut vain apteekin testejä ja ne on aika kalliita. Että jos tässä ensi viikolla jonkun testin jos toisen intoutuisin kuitenkin tekemään ;D

Minlex, ihan normi ruokakaupassa on halvempia testejä, 2,5€:sta ylöspäin. :)

Nenna, no niin taitaa alkaa. Apua :) ei taida olla järkeä testailla ennen ensi viikonloppua/ kun näkee alkaako ne menkat vai ei...

Muokattu viimeksi:
Minlex, onko oireita? Mä ajattelin huomenna aloittaa o-testit... Selkää on jomottanut jo pari pv muuta on vasta kp 8/28niin ei nyt vielä pitäis olla ohi menny.

Mie oon Minlex ostanu prismasta preg check testejä, 2kpl paketti alle 3€. Netistä sais tilattuu vielä halvempaa mut ei oo vielä ollu tarvetta tukkupakkaukselle :grin Pc kuitenkii ois vielä tän foorumin mukaan liuskatesteistä luotettavin.

Ja pregchekillä saa myös puikkotestejä olisko 3,5eur kipale, vissii sama ku apteekinoma, mut puolet halvempi :)

Joo siis ei mullekkaa kyl neuvolassa alkuraskaudessa saadussa lapussa lue ettei tonnikalaa sais syödä. THL:n sivu paljo luotettavampi ja siihen luotan. Haukea, kuhaa ja isoja ahvenia oon vältelly. Mut esim muikkuja ja pikkuahvenia oon syöny. Ja niinku jokaisessa asiassa, niin kohtuu käyttöä. Liian tarkkana ei kannata myöskään olla. Ite esim söin alkuraskaudessa tuorejuustosta tehtyä voileipäkakkua omissa valmistujaisissa eikä mitään tullu. Vakuumiin pakatut kalat oon kyl kuumentanu yli 72 asteessa. Mut ihan yhtä hyvin voit saada listerian esim omasta jääkaapista jos sitä ei puhtaana pidä ennemmin ku suomalaisesta ruuasta.

Takaisin