Raskaaksi 2015

Äippä, vitsit, eihän se välttämättä näytä. Ammattilaiset sanoo että ylipäätään lähetään testaamaan kun viikon myöhässä. Että ehkä kannattaa uudelleen testata muutaman päivän kuluttua! Tsempit sinne!

Heippa pitkästä aikaa! Vihdoin sain luettua kaikki viestit heinäkuun lopusta lähtien, oli vaan pakko saada lukea kaikki :D

Tänne on hirmuisesti tullut tän reilun kahden kuukauden aikana plussia! Uusimmat näytti olevan nni ja Naskali! Jes!!! Hirmuisesti kaikille plussanneille onnea ja tonneittain vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! ❤️❤️❤️

Keskenmenoja oli myös tullut... Etenkin Sallahaa jäi mieleen. Olen niin suunnattoman pahoillani teidän kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta! Voimia valtavasti! ❤️

Pahoittelut myös tädin kohdanneille, olkoon tämä kierto teidän! ❤️

Uusia on tullut paaaaljon, tervetuloa ja pikaista plussaa! :welcome

Heh, lähti viesti vahingossa liian aikaisin :shy:

Teille, ketkä ette ole minust koskaan täällä kuulletkaan, niin olen 33v ja mies 32v. Esikoisen yrityksen aloittamisesta tulee kohta 3 vuotta. Vuosi sitten aloitettiin lapsettomuushoidot ja helmikuussa lopulta saimme ensimmäisen plussamme. Sitä onnea ei kestänyt kuukautta pidempään, kun ultrassa enää ei löydettykään sykettä. Lyhyesti kerrottuna keskenmenorumba oli rankka ja pitkä ja samalla löytyi sydänsairaus, jonka seurauksena yritys oli pakko pistää jäihin ja heinäkuussa mulle tehtiin iso sydänleikkaus.
Gatusa olikin kysellyt jossain vaiheessa perääni. Leikkaus meni oikein hyvin, mutta siitä seurasi kuuden viikon sairaalajakso verenmyrkytyksineen kaikkineen. Tänään tulee 4viikkoa, kun pääsin lopulta kotiin. Keskiviikkona sain kuulla kardiologilta, että kaikki on nyt täydellisesti ja kierukan saa heittää kuuseen vaikka heti. Miespä vaan ei ole enää samaa mieltä. Hän ei enää tiedä haluaako ollenkaan lasta. Sen verran sain hänestä irti, että pelkää myös kovasti, että kevään tapahtumat uusiutuu ja sama kierre on edessä. Mies on nyt vakaasti sitä mieltä, ettei lapsiasiasta puhuta enää tämän vuoden puolella. Täten minut saa poistaa listalta, jos joku sitä joskus päivittää... :sad010 Aika näyttää jatkuuko yhteinen taival vai päädymmekö eroon, sillä itse en pysty jäämään suhteeseen, jossa toinen ei lasta haluakaan...

Mutta nyt kaikki te ihanaiset, uikkarit päälle, surffilauta kainaloon ja nni:n ja Naskalin mukaan surffaamaan plussa-aallon harjalle! :talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017

Myy, mä oonkin miettinyt mitä sulle kuuluu. Ihana kuulla kuulumisia ja että leikkaus onnistui. Harmillista että asiat meni siihen että miehesi ei oo valmis lapseen. Toivottavasti saatte asiat puhuttua kunnolla.

Täällä tänään 10+0 ja kaksi viikkoa nt-ultraan.

Voi Myy, toivottavasti asiat selviää! Jospa miehelläsi on vaan joku pelko nyt kun olit leikkauksessakin! Jospa se tasottuu :) Kaikkea hyvää!

No vaihdettiin koska mulla oli tunne :o Siis aloitettiin alunperin toisella luvuttajalla. Eka inssi tärppäs heti (kemiallinen) Jouduttii kuitenki vaihtaa kun lääkäri tajus et luovuttajalla loppuu kohta sopimus eikä oltas saatu mahdollista sisarusraskautta tästä. Ei oltu edes tajuttu kysyä. No uuden luovuttajan inssejä 4, ei mitään. Tiistaina selviski et oon eka joka tätä tavaraa saa (ei aikasempia raskauksia tästä) eli ei tavallaan todistusaineistoa :) Tiedän, joku on aina se eka joka saa, mutta lääkärin mielestä tämä sperma saattoi olla se syy joten haluttiin tottakai vaihtaa. Nyt ei ainakaa jää tavarasta kii :) Stressitason laskukin varmasti auttaa kun asiat meni eteenpäin! :)

pikkukonna, odottavan aika on pitkä, ja todellakin toivon, että tilanne lähtee nyt nopeasti etenemään, ettei tarvitse kärvistellä kärsivällisyyden äärirajoilla. Koita jaksaa.

äippä, joillain hcg nousee hitaammin, eikä valekuukautisetkaan ole tavattomat. Mutta oireet saattaa olla myös nyt liikkeellä olevaa syysflunssaa tai jotain muuta. En halua turhaan lähteä elättelemään toiveita, ettei tule karvaita pettymyksiä, mutta ymmärrän, että kun jotain toivoo oikein kovasti, niin on valmis uskomaan melkein jopa mahdottomaan. Asia selvinnee kuitenkin aikanaan. Ajattelitko vielä testailla?

Piilo89, toipumisia. Ihan kamalalta kuulostaa tuo kokemus ja on kyllä hyvä esimerkki hoitovirheestä, josta kuuluukin nostaa meteli. Jännityksellä jään odottamaan lisää testitikkukuvia :wink

naskali, komeat on viivat! Perästä tullaan!

Radio92, kp1 on se, kun vuoto alkaa. Itse aloitan tikuttamisen yleensä kp10 paikkeilla, koska kierto on jotain väliä 26-30. Ovishan tapahtuu noin 14 päivää ennen kuukautisia, joten siitä voi laskea sopivan ajankohdan oviksen bongaamiselle, jos kierron pituus on tiedossa. Vaikka tietysti sekin saattaa heitellä päättömästi erinäisten tekijöiden vuoksi.

Myy82, oli siinä varmaan urakka lukea kaikki viestit läpi. Huh huh! Ja mitä tuohon kertomaasi tulee, niin kovia olet joutunut kokemaan. Mitä ilmeisimmin olet kuitenkin selviytyjä, joka ei anna periksi vaikka mikä tulisi. Toivottavasti parisuhdeasiat järjestyvät ja ratkeavat parhain päin. Tärkeintä on, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ja pääsevät toteuttamaan itseään haaveiden kautta.

Mira13, valaisi paljon :happy: Joissain tapauksissahan on käynyt niinkin, että pitkän yrittämisen jälkeen vasta selviää, että sukusolut ovat epäsopivia keskenään. Joten sekin kannattaa huomioida luovuttajaa valittaessa. Peukkuja sille, että nyt sitten tärppäisi!

ON: yk 2, kp 13/ 26-30 ja ovistesti nega. Niin se taisi jäädä hymynaama tässä kierrossa bongaamatta, koska olot olivat sen suuntaiset jo pari päivää sitten. Tuli arveltua aikaisemmin, mutta hyödynnettiin heti kun tajuttiin. Silti tikutan vielä paketin loppuun (eräpäivä tulee vastaan) varmuuden vuoksi, mutta eilen aloitin jo punaviinin "nauttimisen". Ei ollut makuuni, mutta sain juotua. Mitäpä sitä ei tekisi toiveensa täyttymisen puolesta :joyful:

Mutta te, jotka olette juoneet greippimehua: onko ovisoireet olleet selvempiä?

Myy82!! Ihana kuulla että olet kunnossa! Vaikka et tainnut taaskaan päästä helpoimman kautta paranemaan! Olen käynyt aina välillä lukemassa täällä mitä "tutuille" kuuluu ja toivonutkin että kuulisin mitä sinulle kuuluu!! ❤️ Ei ole totta että nyt sitten kaiken jälkeen mies laittaa hanttiin! Voiko häntä pelottaa sinun puolesta? Kun hän on pelännyt varmasti leikkausta ym että jos siksi uusi raskaus tuntuisi pelottavalta? Toivotaan että hän saa ajatukset kasaan oli syy sitten mikä tahansa.. Toivon niin että saat vielä vauvan syliin.

Harmi että moni muu tuttu täältä joutuu edelleen odottamaan plussaa. Iso plussapuhallus kaikille pitkään yrittäneille!! Toivon sydämeni pohjasta et pian tulee positiivisia uutisia kaikille!❤️

Ja kaikillle muille myös paljon tsemppiä ja plussatuulia!

Mä jännään tänään rakenneultraa...

Iloista viikonloppua kaikille,

Kerttu, rv 20+5

Myy82, melkoisen tien olet kulkenut! Uskoisin myös, että miestäsi pelottaa varmasti tuon leikkauksesi takia ja siksi on nyt alkanut jarruttelemaan. Toivon, että saatte asiat sovittua ja pystytte vielä jatkamaan yhteistä taivalta ja saisitte sen oman pienokaisen!

Piilo89, hurjalta kuulostaa leikkauksesi! En yhtään ihmettele, että traumat jäi..

Tuulialle ja naskalille kiitos tsempeistä! Odotus nyt palkittiin ja täti tuli tänään paikalle oikein ryminällä!:grin

Miten muuten muiden miehet ottavat teidän vauvakuumeilun? Ovatko ihan mukana tutkimassa aina jokaisen ovis- ja raskaustestin teidän kanssa vai pysyttelevätkö mielummin "taka-alalla"? Puhutteko paljon asiasta? Omalla miehellä taitaa olla ihan yhtä kova vauvan kaipuu kuin itselläkin ja se taitaa elää siinä uskossa, että kun annetaan vauvalle lupa tulla niin se myös tapahtuu sitten heti.. Varmaan juontaa tuosta meidän esikoisesta, kun tärppäsi kerrasta. Mies ei osaa ajatella, että tämän toisen kanssa voikin olla, että menee kauemmin. Se ottaa tämän siis hyvin rennosti, mikä on toisaalta hyvä, mutta toivottavasti ei joudu tipahtamaan kovin korkealta, jos joudutaankin odottamaan pidempään.

Tänään siis yk1 kp1!

Moi, oon seurannut sivusta Aika paljon tässä .. Itellä on ennestään 2 v likka ja on kauhee kuume ollu toisesta :) yk 4 menossa. Ja tänään aamulla pärähti hynynaama cb testiin Vissii kp 16. Olin jo iha varma ettei tässä kuussa tuu mitää :/.. Oireet on sellaiset mistä en ennen oo ajatellu et ovis Ois tuloss. Vähä huono olo ja eilen illalla vatsakramppeja. Kp 14 oli talletust.. Illalla pitäs hyödyntää hynynaama.. Toivottavasti ei ehdi ovis mennä täs päiväsaikaan ohi eiks se yleensä oo vasta tulossa ku saa hymynaaman.. En tiiä sit olisko se illalla jo tullu .. Aamuisin oon vaa testaillu.. Onnea kaikille plussan saaneille
-julie00 yk 4 kp 16/28?

Myy, kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Hyvä että leikkaus meni hyvin, komplikaatioista huolimatta ja vaiva on nyt ohi.
Iso harmi miehes takia :( ei tän näin pitäny mennä. Toivottavasti nyt saisitte selvitettyä asian! Tsemppiä hirveesti!

Myy, oli kyllä kiva kuulla sun kuulumisia. :) Hienoa että leikkaus meni hyvin ja oot nyt kunnossa! Mutta voi kurja nyt jos yritys menee kuitenkin jäihin. :sad001 Toivon kovasti että miehen mieli vielä muuttuu kun huomaa että voit hyvin! Tsemppiä kovasti! :Heartred

Paljon onnea ja vauvaliimaa plussanneille! :happy:

Täällä mennään rv 17+0.

Myy, kiva kuulla susta piiiitkästä aikaa! :) Kyllä sulla on taas ollu kohtuuttoman rankkaa :( Ihan kuin ei sydänleikkauksesta toipumisessa ei itsessään jo olis tarpeeksi, niin sitten vielä verenmyrkytys. Ja tuo mies! Järkyttävää :( Ymmärrän todella tuon, että et nää teillä yhteistä tulevaisuutta, jos hän vielä kannassaan pysyy. Itsekään en voisi elää miehen kanssa, joka ei halua lapsia. Toivottavasti saisitte kuitenkin vielä keskusteltua, ero on niin inhottava juttu vaikka joskus ainut vaihtoehto :( Voimia syksyyn, toivottavasti elämässäsi on paljon kaikkea positiivistakin! <3

Mira, varmasti hyvä ratkaisu tuo luovuttajan vaihto, toivottavasti uuden tavaralla tärppää pian ;)

Tuulia, voihan se ovis olla vasta tulossa mut hyvä että ootte kuitenkin talletelleet varuiksi :)

Pikkukonna kysy miten miehet on tässä vauvahommassa mukana. Noh, mulla mies kovasti väittää että hän haluaa vauvaa yhtä paljon tai jopa enemmän, ja että keskenmeno oli hällenkin kova paikka. Silti musta tuntuu, että oon ihan yksin tän asian kanssa. Kertaakaan se ei oo noita o-testejä mun kanssa tulkinnu, musta tuntuu että sitä vaan ärsyttää kun oireitani spekuloin. Musta tuntuu että ei se enää jaksa kuunnella kun puhun keskenmenosta, se vaikuttaa sille että "noh se nyt vaan meni niin eikä sille mitään voi". Piste.

En tiiä mistä syystä tuo keskenmeno on ollut taas enemmän mielessä viime aikoina, kun välillä meni jo ihan hyvin...

myy ihana kuulla sinusta alhamdulillah leikkaus meni hyvin, harmi että tuli komplikaatioita mut pääasia että oon kunnossa taas. ukkos on näköjää aikas peloissaa, voi parkaa, ymmärrän toki häntä mut pelolle ei sais antaa valtaa tai se tuhoaa kaiken. tsemppiä mihin ratkasuun päädytkin. inshaAllah jatkossaki kirjoittelet kuulumisia sillä muuten mä huolestun iha hirveesti kuules, oot tärkeä. tääl tyttö 9kk sanailee ja on muodostan jo 2 kaksisanaista lausettakin, seisoo välil vähä ilman tukea, kävelee tukea vasten, kiipeilee ja on aivan ihana <3
mä tonne ei tää voi olla näin vaikeeta ketjuun kirjotinki mitä painajaista mein perhees eletään tällä hetkellä. un esikon piti käydä mun äidil 2 viikon ajan heinäkuun lopus ja tulla elokuun puolesvälis mut sillonen konsuli oli selän takan järkkäilly toiset kuviot. munä iti näki kentäl ainoastaa esikon joka takertu paniikissa hänee ja huus et hän menee mummille ja sit äidin luo takas mut hänen isäpä väkisin veiki pojan omaa kotii eikä kukaa tehny mitää. viranomaset ei tee asialle mitää oon ootan jo kaikkii tahoihi yhteyttä, en saa mitää tietoi esikosta ees. ainoastaa tiedän missä kaupungissa ja et koulussa on ja tekee kaikkesa että häntä kuunnelta jopa kiusaa siellä mut kukaa ei välitä kuunnella mitä esikko tahtoo eli haluaa takasin perheensä luo. meni täysin luotto suomen viranomaisii ja virkamiehiin.

plussatuulia kaikille tasapuolisesti!!!

tervetuloa uudet :)

täällä ei ihmeitä jännetupentulehus pahenee vaan, annoin kälylle rahat takas ku en pystyn takkia saamaa ajoissa valmiiks ku huomen lähtee takas pääkaupunkiin. keskityn noihi suomeen laitettaviin tilauksiin eli neuleet joita sieltä on tilattu ku käly ei antan mittoi ei mitää ainoastaa et koko 44 ja väri. sit kehtas sanoo että hänelle mun mitoil takki, juu olen vaa 3 kokoa pienempi ku oon 36/38 ja hän euroopan kokoa 42/44 en ol varma ku ei sanon tarkottiko ranskan 44 vai euroopan 44.
tyttö oppii kaikkea uutta kokoajan ja on tosi fiksu ja hellyyttävä. puhuu suomea ja arabiaa vähän jo alhamdulillah <3 isi ajaa, mammi mama eli syö äiti ku tääl lapsille sanotaa aina mammi ku puhutaa syömisest ei ol kouluarabiaa tosin. tyttö toissapäivän nous seisoo etee ja tarttu paitaa ja sano mammi mama eli haluaa maitoa. <3

Ompa Gatusa kamala tilanne siellä päällä! ja aivan järkyttävää toimintaa viranomaisilta..
Toivottavasti saatte asian selvitettyä nopeasti ja poikasi pääsee kotiin perheensä luo!

kiitos mamma ja pikkukonna tää on hirveää todellakin, en ol nyt kuullu mitää enää ees sähköpostitse ja poika on eristetty täysin musta ja mun äidistä. se konsuli on joutuus inshaAllah oikeusasiamiehen kynsii ku tein kantelun siitä elokuussa jo, kerroin mitä oli tehny ja mitä oli sanonu. saas nähä saako rangaistuksen siitä, ansaitsis kyllä ankarimman maholisen sillä se akka tuhos mein perheen ja pojan elämän. se valehteli mulle, mun miehelle, pojalle ja mun äidille päin naamaa. tässä koko perhe oppi ettei suomen virkamiehii ja viranomasii ol luottamista. kunha täältä päästää suomeen ni minä kyllä näytän sekä sille eukolle että exälle kyllä taivaan merkit. esikkoha tulee takas mulle koska mä tiedän että sitä lapsi haluaa. mul on jopa tunne että muru saattaa tulla pianki tänne koska sen isä ei pysty hallitsee sitä eikä kestä kauaa enää murua tosin mun elämän tuhoaminenha sillä on ollu missiona murun syntymäst lähtien suunnilleen joten ei voi mennä takuuseen mutta tässä syitä miks esikko voi olla kohta takas. A) muru on koulukiusaaja koska haluaa takas mein luo ja yrittää saada aikuiset kuunteleen sillä keinol B) jos se kieltäytyy menemästä kirkkoon ku isä menos taas naimisii jonku eukon kans C) jos koulus tekeeki isänpäiväkortin mun miehelle D) muru ei suostu syömää sianlihaa eikä liivatetta koska on muslimi E) vaatii että pääsee takas mein luo eikä suostu sanomaa äitipuolta äidiks eikä hyväksy perhettä.

täällä missä asun sanotaan et jos tulee hikka yhtäkkiä ni joku ajattelee sua. näköjää pitää paikkansa koska tytöllä monesti hikka ja menee pois ku sanoo veli. mulla sama juttu ku sanon poikani.

Pahoittelut kaikille tädeistä :(

Mrcs, tuliko täti?

Viima, onko huono olo palannut? Vai jäikö kertaluontoseks?

Taikatuuli, pahoittelut tytön diagnoosista, toivottavasti lääkkeet alkaa tepsiä..

Katjusha, :( toivottavasti limis on kasvanut.. Joko muuten kävit ultrassa?

Naskali onnea :)

Mira, toivottavasti uudella luovuttajalla tärppää nopsaan :)

Jennyhannele, kuulostaa kemialliselta.. :(

Piilo, huh mikä kokemus :(

Myy, hyvä et leikkaus on onnistuneesti ohi, harmi komplikaatioita ja miestä. Mut niinku muutki sanonu, et ehkä miehes pelkää et sama toistuu.. Toivottavasti saatte puhuttua asiat halki :)

Tuulia, greippimehun kaa on ollu selkeemmät ovisoireet..

Pikkukonna, mies tutkii kyllä testejä.. Välillä tuntuu olevan ihan malttamaton koko asian kanssa ja kyselee et millon meille tulee vauva :))

Sallahaa, miehet tuntuvat käsittelevän joitain asioita eri tavalla.. Kun asia on jo tapahtunut ja sitä ei voi muuttaa niin turha surra.. Mut eihän se nyt lohduta :( miehes ei ehkä osaa innostua oireista tai testailuista, enneku se testi onkin plussa.. Jotkut vaan on semmosia. Eiköhän keskenmeno aina välillä käy enempi tunteisiin, mut pitää vaan luottaa et ajan kanssa se helpottaa :)

Gatusa, kamala tilanne poikas kanssa :(

Äippä, varmistustestaa..

ON. Ei vielä ovista, kiertopäivät on onnellisesti unohettu. Testaan 25.10 jos tarvis. Yk4 "rento" kierto :p

Huono-olo on kyllä palannut, mutta vessaan asti ei oo pitänyt mennä, ja eri aikaan vuorokaudesta :grin
Tänään eli dpo12, tein negan erittäinherkällä rtestillä :shifty:

Takaisin